رواية ملتزمة في يد زعيم المافيا الفصل الخامس 5 بقلم رنا احمد
بارت 5....
في الملاهي ...
مسعود بصراخ ورعب وتوسل ل زعيم /ابوس ايدك نزلتي ابوس ايدك عايز اروح الحمام .
مالك بنظره خبيثه /مش مشكلتي اتصرف علشان بعد كده تعرف انت بتتكلم مع مين وتبطل تعاكس البنات ولو انها مش بنات اوي ي عني.
تقي بغيظ شديد/نعم ماشي هحترمك بس قدام الناس دي كلها علشان أني مؤدبه وانك جوزي .
أحدا الفتيات بإعجاب ل مالك /مش ممكن جوزك لقيتيه فين ده .
تقي بغيظ شديد/لقيته في كيس الشيبسي ي اختي طلعلي في إلبخت ده ايه المرار ده هو مفيش حد حلو غيره في البلد دي ولا ايه.
مالك بحده ارعبت جميع العاملين /الزفت ده يفضل متعلق كده مينزلش غير اخر الليل مفهوم يلا .
تقي بضحك /ههههه ي زعيم ي جامد.
مسعود بصراخ وتوسل /لا والله هموت اه ي ربي امال لو مكنتش عاكست تقي امال لو عكست شاكيرا هيحصلي ايه .
علي الجانب الآخر...
كانوا يسيرون لتوقفهم ذلك المراه وهي تمد يدها إليه .
/حسنه قليله ي ابني ربنا يخليلك امك .
مالك بضحك /ههههه .
تقي بغيظ شديد/أمه لا ده كتير اوي كده يلا بينا نروح دي خروجه ميعلم بيها الا ربنا .
****************.
في السيده زينب....
من امام ورشه احمد ..
كانت تقف سهر بجانب السياره ليقترب منها احمد بإعجاب شديد.
/اللهم صلي على النبي هو القمر بيطلع الصبح ولا ايه.
سهر بضحكه ودلع/هههههه دمك زي العسل زي مقاقولي انت الاسطا احمد مش كده .
احمد بغمزه ومرح/ايوه انا ي عسل مصفي اؤمري .
سهر بدلع ودلال/العربيه بتاعتي مش عارفه مالها مع انها جديده .
احمد بإعجاب شديد/تعبت تعبت ي قمر بس بعون الله مع احمد مفيش حاجه بتقف ثواني وهشوفلك فيها ايه ي عسل .
سهر وهي تحدث ذاتها /ياه ياما كان نفسي في شاب صغير كده يحسسني بشبابي مش اسر الي اكبر مني بسنين .
**************.
من امام قصر الزعيم...
كانوا ينزلون من السياره لتهمس تقي ل ريم .
/ابو الغضب هيولع فينا استر يارب .
مالك بحده /عجبك الي حصل النهارده ده ريم تشوف قله الادب الي حصلت دي .
تقي بغيظ شديد/وانا مالي أن شاء الله وبعدين مين الي عمل قله الادب مش انت حد يعمل كده تقلع الراجل من غير هدوم وتخلي منظرنا زباله قدام الناس.
مالك بحده /مش كنت بدافع عنك بس تعرفي انا الي غلطان اني بمشي وراكي زي الاهبل انتي مهتمك تاخدي بالك من ريم وبس فاهمه .
تقي بغيظ شديد/منك لله ي مسعود .
في الداخل ....
كان يسير الزعيم الي الاعلي ليوقفها ادم بجدية .
/زعيم اللورد بيقول أنه هياجي بليل ومعاه راجل الأعمال الي قال عليه علشان الصفقه الي قال عليها .
مالك باقتضاب /ماشي ي ادم .
ادم باستغراب /مالك ي زعيم فيه ايه.
مالك بضيق /وقد قص إليه ماذا حدث .
ادم بحده /وانت ازي تتدخل نفسك في مشكله تافه زي دي انا عارف ان البت دي مش هيجلنا من وراها غير وجع الدماغ .
مالك بحده /ادم خليك فاكر أنها مرائتي .
ادم باستغراب /هو الموضوع هيقلب بجد ولا ايه ي زعيم .
مالك بوجع وحزن /تفتكر ي ادم تفتكر واحده زي تقي ممكن تحب واحد زي .
ليسير مالك اللي الاعلي تحت نظرات ادم الغامضه من تغيره ..
****************.
في جناح تقي ....
كانت تنظر بغيظ الي نيره التي تتضحك بشده .
تقي بغيظ شديد /اضحكي ي اختي اضحكي منك الله ي مسعود .
نيره بضحك /هههههه بصراحه مش قادره أتخيل المنظر مسخره بصراحه .
تقي بابتسامه /بس هو يستاهل .
نيره بابتسامه/بس الزعيم قام مع بالواجب علشان خاطرك .
تقي بابتسامه/بقولك ايه ي نيره انا بجد قلبي اتفتحلك عيزاكي تحكيلي كل حاجه عن مالك وايه الي وصله لكده انا عارفه موضوع اخوه بس التفاصيل مش عندي عايزه اعرف علشان اقدر اساعده.
نيره بحزن شديد/بصراحه ي تقي انا مش عارفه تفاصيل اوي كل الي اعرفه ان الزعيم احن انسان في الدنيا سلام بقا هنزل المطبخ علشان فيه ناس مهمه جايه عن اذنك .
****************.
في جناح الزعيم ....
كان يقف مالك وهو يرتدي ملابسه أمام المراه وعقله يهلكه بشده من التفكير لماذا غار إليها بذلك الشكل ماذا يحدث لك ايها الزعيم انت تعلم أنه لا يوجد مايسما بالحب فالحب شي وهمي ..
تقي بابتسامه/انا اسفه بجد بس اديك شوفت مكنش قصدي كله من مسعود .
مالك بغيظ شديد/الغلط عندي انا اني مشيت وراكي ومن هنا ورايح مفيش خروج فاهمه .
تقي بابتسامه/امرك ي سيدي بس انا عايزه ارجع جامعتي وبصراحه عايز اشوف والدتي .
مالك بجديه /والدتك هتجيلك بليل أما الجامعه بقا فمش وقتها خالص.
تقي بغيظ شديد/ي عني ايه أن شاء الله هقعد من الجامعه هسيب دراستي لا ده انا تقي.
ادم وهو بطرق الباب لياذن إليه مالك بالدخول .
ادم بجدية/الجامعه وصلوا ي زعيم .
مالك بتنهيده /ماشي جاي .
تقي بجدية /صفقه ايه دي ي مالك حاجه حرام مش كده ارجوك ي مالك كفايه كده انا مش عارفه ليه بتعمل في نفسك كده ليه .
مالك بحزن وانتقام /لازم ابقا كده ي تقي علشان افضل الزعيم الي محدش يقدر يكسره ابدا الي شوفته يخليني ادوس علي اي حاجه قدامي علشان اكبر واكبر متتعبيش نفسك معايا تقي علشان انا هفضل الزعيم .
ليسير مالك اللي الاسفل لتنظر إليه تقي بحزن شديد.
/مهما حصل ي مالك مش هسيبك غير لما ترجع عن الطريق ده .
*********************.
في الجنينه ...
كانت تحتضن تقي والدتها بسعاده واشتياق .
/ماما وحشتيني اوي اوي .
سماح بدموع واشتياق /وانتي اكتر ي قلب امك عامله ايه ي تقي مشاء الله شكلكك مبسوطه ي بنت بطني بس بصراحه مالك يفرح القلب .
تقي باستغراب شديد/مالك انتي تعرفيه ي امي .
سماح بابتسامه/طبعا مالك جالي وقالي علي كل حاجه.
تقي بصدمه /ي عني انتي عارفه هو بيشتغل ايه .
سماح بابتسامه/طبعا عارفه وعارفه برضه انتي وفقتي ليه وعارفه انك هتنجحي فيه ي تقي .
تقي بابتسامه/يارب ي امي يارب هقوم اجبلك العصير ..
علي الجانب الآخر..
كان يسير مالك الي اللورد لينصدم مماراه ليقف كالصنم وعيناه تزرف دموعها نعم قد رآه هو من كان يعذبه هو من طرده هو واخته من بيته كان جسده يرتجف بشده لتقترب منه تقي باستغراب شديد.
/فيه ايه ي مالك .
مالك بدمع يتلألأ في عيناه يظهر من خلف قناعه/تقي احضنيني اخضنيني اوي .يتتتتتبع .
معلش والله أن البارت قصير بس والله غصبن عني هستقنا تعليقاتكم وتفاعلكم الكبير وتوقعاتكم للي جاي دمتم بخير جاي من بره بتبقا.