القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خادمة قلبي الفصل الثالث 3 بقلم زهرة عصام

رواية خادمة قلبي الفصل الثالث 3 بقلم زهرة عصام



مالك: انتي عملتي فيه ايه ؟
ملك : والله يا سعادة البيه الحليوة ما عملت حاجة
دا هو كان داخل هو و الأستاذ الفاضل بهاء سلطان فجأة وقع كدا
حازم بغباء و فرح: احلفي كدا الأستاذ بهاء سلطان بنفسه طب هو فين
ملك : والله يا سعادة البيه كريم شانتيه كان بيغني طالعة في دماغي للستاذ بهاء سلطان بذات نفسيته
مالك : اخرسوا بقي لما نشوف ماله دا كمان
حازم في نفسه: انا كنت عملت إيه بس و بعدين ايه بذات نفسيته دي
مالك : ما تفوق بقي يا وليد أنت استحليتها وإلا ايه
ملك : خد يا سعادة البيه الحليوة فحل البصل دا فوقه بيه
مالك : اسكتني انتي دلوقتي وليد انت سامعني
وليد بخطرفة: عفريته عفريته واقفة في المطبخ بتطبخ بامية بالحمة
حازم : يا رااجل انت شوفت اللحمة بعينك ايش عرفك ما يمكن عامله فراخ
وليد بخطرفة: لا لحمة انا شامم رحيتها عفريته في مطبخنا و شعرها زي اريل التلفزيون عفريته بتظبط الدش
ملك : اخص عليك يا سعادة البيه كنافة بالمنجة بتغلط في تسريحة شعري دا حتي عملاها في أحسن صالون حلاقه فيكي يا بلد واخدين مني ميت جنيه
مالك : رش مايه على وليد و هو بيقول: قوم بقي يا اخي بقولك الخدامة الجديدة
وليد : عفريته عامله نفسها خدامة
مالك : يعني انت مش عاوز تقوم بص لملك و قالها شوفي شغلك
ملك همست جمب ودن وليد : يا سعادة البيه كنافة بالمنجة البامية بالحمة جاهزه هخدها لخواتي العفاريت أصلهم بيحبوها أوي و بعدين هجبهم و نيجي نحلي بيك بقي
وليد بهمس : حلي بيا ازي
ملك بضحك: متقلقش دا هو يادوب حته من الفـ*ـخده علي حته من الرأس و هناخد صرصور ودنك
وليد قام بفجع: لا كله إلا صرصور ودني
حازم بسخرية: يعني الفخـ*ـده عادي
مالك : كويس إنك فوقت برافوا عليكي يا جميلة ليكي عندي مكافأة
وليد بص لجميلة و صر*خ: انتي مين يا ست إنتي
ملك : خدامتك جميله يا سعادة البيه كنافة بالمنجة
وليد : مالك البني ادمة دي لازم تمشي من هنا
ملك زعقت فيه و قالت: ليه يخويا بقي انت تطول أصلا إني اشتغل عندكم و كملت بدرامة مهو انتوا كدا بتيجوا على اليتيم اللي ملوش حد
حازم يتعاطف معاها : انتي أبوكي ميت زينا يا جميلة
ملك : تف من بوقك حالا
حازم باندهاش نعم ؟!
ملك بحزم : بقولك تف و احولت بعنيها عشان تخو*فه
حازم : خاف منها و تف فعلاً
ملك : أيوه كدا و بصتلهم و كملت بدموع وهمية نزلت من ريحة البصله: أبويا عايش و الحمد لله بس امي هي اللي ميـ*ـته و سيبالي تسع أخوات بجري عليهم و كلت حته من البصلة
مالك بتقزز: انتي بتعملي ايه بتاكلي بصل
ملك : مد اديها ليه و قالت: تاخد حته دا حتي حلو للمناعة
وليد : شوفي لو عملتي إيه هتمشي يعني هتمشي
ملك بصتله بشر و كانت راحة نحيته بس مالك مسكها من قفاها و هي بتشرشح لـ خالد و بتقول: انت مفكر نفسك مين يا سعادة البيه كنافة بالمنجة لا الكلمة الأولى و الاخيره هنا لسعادة البيه الحليوة ولا انتوا عشان شبه القط الوردي هتدو*سوا على خلق الله اصحوا انتوا متعرفونيش
حازم بفضول: جملية
وليد: و كمان اسمك جميلة انتي اخرك سيد اشطا و نبقي كارمينك كمان
ملك لسه هترد عليه حازم سبقها و قال: مين القط كروز دا يا جميله لقب حد من بتوع المصارعه
ملك بصت لـ مالك و قالت: بعد اذنك بس يا سعادة البيه الحليوة سيب الجلابية عليها اقساط و انا بكسل اكويها انا هفهم سعادة البيه كريم شانتيه براحة خالص
مالك سابها و الفصول برضوا هيموته عاوز يعرف مين دا
ملك حطت صوبعها في وش حازم و قالت: انت ازي متعرفش القط الوردي دا الراجل الحليوه اللي البنات كلها بتكراش عليه و انا من ضمنهم
حازم: اوعي تكوني قصدك على توم كروز
ملك: العالم الجهلة اللي زيك يا سعادة البيه كريم شانتيه هما اللي يقولوا عليه كدا إسمه القط الودي تدري ليش
مالك : ليش يختي
ملك : أنا هستفسرلك كل حاجه بص يا سعادة البيه الحليوة توم بعتي قط و كروز يعني كريز بس هما مدلعينها بقت كروز و انا ضفت الياء اجتهادا من عندي بقت القط الوردي دي ترجمتها
وليد بصدمة: الله أكبر و كمان بترجم
ملك بفخر من نفسها: لا و بعرف كمان أتكلم تركي
وليد بسخرية: بجد طب ما تورينا كدا يا فنانه
ملك : مراد بيك لا تعمل فيني هيك
تركي دا وإلا مش تركي
وليد بعند : لا مش تركي
ملك : تركي و متجادلش معايا عشان أنا بتجنن في الحته دي و بقلب جون سينا
وليد وقف و قال قدامها: مش تركي يا سيد يا قشطه هتتملي ايه
ملك : انا سيد قشطه و كمان مش تركي بقت تبص حوليها بجنان و الكل مترقب بخوف هي هتعمل ايه فجأة و في أقل من الثانية مسكت الشبشب و جريت ناحية وليد و هي بتقول: انت بتغلط في التركي بتاعي


تعليقات