القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية سلفتي ولكنها الفصل العاشر 10 بقلم ميرا ابو الخير

رواية سلفتي ولكنها الفصل العاشر 10 بقلم ميرا ابو الخير


سكت سجدة الكوباية.
سمية كانت بترقب من بعيد ومبتسمه وماسكه علبه حبوب الاجها"ض في ايديها: باي يا سجودة يا سلفتي السابقه وضرتي القادمة زعلت عليكي والله ابنك هيحصل عمه و قريبا انتي كمان.
لافت لاقت حماتها في وشها بلعت ريقها: انتي ازاي تقفي بالهدوم الملاز"قة دي كده يا سمية.
سمية بتوتر: هاه ك كنت بشوف امجد عشان عايزة اكلمه في موضوع.
حماتها بغضب: تكلميه بالقر"ف دا لاحظي انه لسه مش كتب عليكي يعني حرام يشوفك بالمنظر دا.
سمية بتوتر: حاضر يا ماما اسفه معلش صدمتي من شوقي وجعتني اوي و الصراحه مش ببقا واعيه يا ماما.
حماتها بحنان: خلاص حصل خير خشي غيري عشان في ناس جايه عندنا.
سمية بخبث: حاضر.
داخلت سمية و حماتها خبطت ع سجدة كانت لسه هتشرب اول بوق سبته: جاية.
حماتها بغضب: انتي بتعملي ايه هنا يا سجدة.
سجدة بهدؤء: قاعدة في شقتي يا ماما.
حماتها كف بينزل ع وش سجدة: دا عشان اتغشيت فيكي كنت بحسبك بنتي طلعتي حر"باية و خرا'بة بيوت حملتي من اخو جوزك وجوزك موجود و سحـ. ـرتي له فين ربنا من يلي عملتيه يلي في بطنك دا ابن حر'ام و ايه جايه بكل بجا''حه تقعدي مع طليقك انتي ايه ناسيه انه ميجوزش ليكي.
سجدة دموعها نازلة مسحتها بهدؤء: خلصتي يا ماما عن اذنك هنام.
داخلت سجدة وسبت الباب مفتوح وحماتها كانت ع اخرها نزلت بغضب.
سجدة مسكت العصير وخدت اول بوقين منه.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند امجد.
شريف: جاي عند مراتي المستقبله مانا وسجدة مخطوبين و هنتجوز لو تولد إن شاءلله.
امجد بغضب اعمى مسكه من قميصه: انت هتستعبط فيهاااا.
شريف ببرود نزل ايده وعدل القميص: ملكش فيه يا حلو انت طلقتها و انا متقلقش هربي ابنك احسن تربية و هحرمك منه.
امجد لكمه بغضب: مش ابنيييي مش هخليك تتجوزهاااااا انت فااهم.
شريف ببرود: وانت مالك ع اخرك ليه كده انا مرعي حالتك انك يا حسرة مسـ. ـحور بس لما تفوق هتندم ندم عمرك كله وسجدة ساعتها هتخسرها سلام.
امجد ضر"ب برجله الحايطه بغضب: عنده حق انا ليه محموق اوي كده مانا طلقتها.
مشي عشان يطلع لسمية.
عند شريف كان لسه هيطلع جاله فون ضروري بص بتنهيدة ومشي.
عند الشيخ.
الشيخ بيتر"عش من كتر الخوف: بسم الله ايه دا السـ. ـحر بيبوظ مني ليه م كان اتعدل ايه بيحصل لازم اروح للبت سجدة دي و اخد د"م منها.
بيجي له فون.
سمية ببرود: ايه تاني انت شيخ خلـ. ـعه شكلك الواد نصه معايا والنص التاني غرقان في حبه لليها.
الشيخ بتوتر: متخفيش كله هيتحل انا عايز د"مها.
سمية بعدم فهم: اي علاقه د"مها بالـسحـ. ـر.
الشيخ بخبث: نادر جدا يلي يستعمل الد"م في سحـ. ـره متشغليش بالك هتعرفي تجيبي د"م ولا اتصرف انا.
سميه بتفكير: مش هعرف اجيلك تعالى انت عشان لو خرجت وجيت لك هيتشك فيا.
الشيخ: تمم هتنكر في منقبه عشان محدش يعرفني سلام.
قفلت معه.
عند ام سجدة.
ام سجدة: ياريت الشيخ دا يعرف يفك السـ. ـحر بتاع العقر"به.
اختها: متقلقيش دا عارف ربنا و هيساعدنا.
ام سجدة بدعاء: يارب دا الرابع و مش عارفين نحله و سجدة ربنا معها يارب.
اختها: يارب.
عند سجدة.
كانت بترجع ع اخرها في الحمام ووشها اصفر: ااه.
سجدة غسلت وشها وسندت ع الحايطه: ايه يلي حصل انا كنت كويسه العصير معقول من سمية.
بقلم ميرا ابوالخير
جريت ع الكوبيه ومسكتها: الحمدلله اني رجعت العصير.
اتنهدت بتعب.
تاني يوم.
الضيوف جم و سمية مستغربه انه الشيخ مجاش و حتي امجد اختفي من امبارح سجدة نزلت.
سجدة صحيت لاقت نفسها في الصاله ع الارض استغربت لاقت امجد خارج من الاوضة: هو انا جيت هنا ازاي.
امجد بقر'ف: انا يلي جبتك اتقر"فت من وجودك في اوضتي شالتك رميتك هنا.
سجدة بابتسامة: صباح الخير طيب هحضرلك الاكل.
امجد مسكها من شعرها: ابعدي عنييي بقااا انتي ايههه مش عايز من امك حاجه انا نازل للضيوف.
رمها ع الكنبه و مشي بغضب مش طايقها ولا طايق يشوفها.
ابتسمت وقامت اخدت دوش و جهزت ونزلت لاقت ضيوف كتير تعرفهم جم من السفر وميعرفوش اي حاجه وسميه بصت ليها بخبث: كويس الحق اتسلى عليكي شويه.
احد الضيوف: ايه يا سجدة فينك يا بنتي.
سجدة حضنتها: كويس يا طنط هجهز اكل عن اذنكم.
داخلت وحماتها وشها احمر لما شافتها وتجاهلت وجودها.
مسكت سجدة الفراخ وبدءت تحضر الاكل معاهم جت واحدة منقبه من وراها: ايه دا انتي مين.
لارد.
سميه جت بسرعه: حسيبه نورتي دي حسيبه ضيفتي خرساء.
سجدة بلا مبالاة بصت الناحيه التانيه.
اخدتها سمية وخرجوا امجد كان مع الرجالة وعينه جت في عينها حس بفرح و الشيخ بص لهم مسك حاجه خالا امجد بدون سبب يتف في وش سجدة وبص لها بكر"ه.
بقلم ميرا ابوالخير.
زعلت سجدة خرجت تجيب من علي السلم توم متعلق لاقته بعيد شويه جابت كرسي ووقفت حد زقه برجله بسرعه وجري في لمح البصر كانت هتقع صوتت لاقت يلي واخدها في حضنه بخوف.
شريف بخوف: انتي فيكي حاجه.
سجدة زقت شريف و الكل جاه ع الصرخه.
سمية بخبث: مش ناويه تتهدي بقا مش كفايا جوزي يلي سحـ. ـرتي له وجوزك طلقك.
الكل بصدمة: ايههه.
حماتها كملت: ومن بجاحتها جايبه ابن خالتها هنا وعايشه مع طليقها.
سجدة مصدومه من حماتها.
حماتها بقرف: مش مكسوفه من نفسها وهي حامل من واحد تاني و عايشه مع طليقها بتاعت الاعمال.
امجد......

تعليقات