القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ذئب الداخلية الفصل الثامن 8 بقلم اسراء هاشم

رواية ذئب الداخلية الفصل الثامن 8 بقلم اسراء هاشم



الجميع بيتنح بذهول وصدمه وبيقول جاسم ورنيم فصوت واحد سياده الوز"ير وهنا بتكون الصدمه الكبيرة للكل ومش مستوعبين اللي بيحصل وبيكون واقف علي باب الغرفة جيش من الحراسة وبيكونو واقفين لحماية الوز"ير وكان برفقته اللواء رفعت وبيقول الوز"ير انبسط انكم قومتو بالسلامه يا ابطال وهنا الجميع بيفوق من صدمته وبيقوم خالد ورزان بسرعه وبيادؤ التحية العسكرية وجاسم ورنيم بيحاولو يتعدلو ولكن الو"زير بيقولهم خليكم مكانم انتو تعبانين ولسه خارجين من العمليات ارتاحو بيقوم غانم وصفوان وراغب بيبداءؤ يرحبو بيه ترحيب شديد فهو ليس اي شخص فهو معالي الوز"ير وبيقولهم الوز"ير خلاص يجماعه ملوش داعي الترحيب ده كلو وبعدها بيبص لي رنيم وبيرجع يوجه نظرة لي رفعت ورنيم بتبص لرفعت بتوتر
بقلم إسراء هاشم
وبيقول غانم نورتنا يا سيادة الوز"ير بجد انك تيجي لحد هنا دي حاجه كبيرة بنسبالنا ومكنش ليه لازم سيادتك تتعب نفسك وتيجي لحد هنا
الوزير بهدؤء مفيش تعب ولا حاجه وجاسم غالي عندنا جدا وكان لازم اجيلو بنفسي وكمان انا طلبت من رفعت يجي معايا لان كمان في سبب لزيارتي هنا وبيوجه نظرة لي رنيم وجاسم وبيقول لغانم انا حابب اتكلم معاك انت وجاسم ورنيم لوحدكم يا غانم بيه
غانم بيبصله باستغراب وبيقولو طبعا طبعا وبيبص لصفوان وصفوان بيفهم من نظرة غانم وبيقول احنا هنخرج احنا وبياخد صفوان باقي العيلة وبيخرج ومش بيفضل فالاوضه غير جاسم ورنيم وغانم ورفعت والوز"ير
رنيم بتكون دماغها مشغولة ومستغربة اي اللي جاب الوز"ير بنفسه لحد هنا وكمان رفعت معاه ويترا موضوع اي اللي عاوزهم فيه هي وجاسم وغانم
بقلم إسراء هاشم
بيبص الوزير لي غانم وجاسم بهدؤء وبيقولهم انتو طبعا عاوزين تعرفو رنيم تبقا مين وازاي قدرت تعمل كل ده؟
هنا رنيم بتحس بصدمه ان كدا الوز"ير عرف هي مين بس لي وازاي هي متعرفش ومين اللي قالو وبتبص لي رفعت اللي بيكون بيحاول يهرب بنظرة بعيد عنها
جاسم وغانم بيبصو لبعض وبيقول جاسم بفضول وحضرتك تعرف رنيم منين يا فندم او اي علاقتها بحضرتك
بيكمل الو"زير وهو عيونه علي رنيم وبيقول انا مكنتش اعرف رنيم ولا كان ليا علاقه بيها بس رفعت جالي من شوية وحكالي كل حاجه وقالي رنيم تبقا مين بيوجه الجميع نظرة باتجاه رفعت وبيكمل الوز"ير رنيم تبقا بنت امجد الريان والراجل اللي كان مربيها اللي كانت رنيم فاكرة والدها كان صاحب اللواء رفعت وصديق عمرة وكمان كان صاحبي انا كمان في يوم من الايام بس انا الوز"ارة والدنيا لهتني وبعدتني عنه هو ورفعت رنيم تعرف رفعت كويس جدا لان صديق والدها وكان دايما بيرحلهم وكمان والدها موصي اللواء رفعت عليها ورفعت اللي معلم رنيم انها تبقا قوية كدا وهو اللي علمها ازاي تضر"ب نا"ر بالبراعه دي وكمان اللي عرفتو من رفعت ان رنيم متعلمه كل انواغ الفنون القتا"لية ورفعت معلمها كل حاجه تقريبا تقدر تدافع بيها عن نفسها وده اللي خلاها تقدر تدافع وتضر"ب نا"ر كويس جدا وانا شوفت تسجيلات الكاميرات وشوفت بنفسي قد اي انتي شجاعه وقوية جدا بجد احيكي علي شجعتك دي وانا عرفت انتي شجاعه كدا لية لانك من عيلة الريان معروف عنهم القوة وبيمد ايدو لي رفعت اللي بيطلع ظرف من جيبه وبيدية لي الوز"ير بياخد منو الظرف وبيمد ايده بيه لغانم وبيقولو وده نتيجه التحاليل وللي تثبت ان الانسه رنيم بنت امجد الريان وانا حبيت انا اجبها بنفسي كتكريم لي انسه رنيم وعلي قوتها وشجاعتها علي اللي عملتو ولولا رفعت هو اللي حكالي عنك لما سالتو عن مين البنت المجهولة اللي الكل بيتكلم عنها وانا كان عندي فضول اعرف مين هي البنت دي عشان كده سالت عنك ومبسوط اني شوفتك انتي وجاسم بخير
بقلم إسراء هاشم
رنيم بتكون بصلهم بدهشه ومش فاهمه اي حاجه خالص ولا اي اللي بيحصل ده وجاسم بيكون بيبصلها بنظرات غير مفهومه للجميع ولكن بيقاطع تفكيرهم الوز"ير وهو بيقول في خبر هو ده اللي جبني لحد هنا للاسف النهاردة تم اغت"يال المساعد بتاعي وعرفنا ان المجر"م الدولي استيفان ماركوس هو اللي قت"لو هنا جاسم ورنيم بيبصو للوز"ير بصدمه وبيكمل الوز"ير المجر"م ده خطير جدا ومشكل خطر علي الدولة واحنا بنحاول بكل جهدنا نمسكه بس في حاجه كمان جاسم انت حياتك فخطر كبير انت وعيلتك وبيبص لرنيم وبيكمل ومش انتو بس لوحدكم وكمان دلوقتي بقا معاكم رنيم وبقت حياتها فخطر هي كمان بسبب االلي حصل النهاردة واللي رنيم عملتو بقت حياتها مهددة هي كمان واكيد هيدور وراها هي واحنا مش عاوزين نجازف او نخسر حد فيكم ظهور المجر"م ده خطر جدا فالوقت احنا هنحط حماية ليكم كلكم ولرنيم كمان هنا بيدخل جاسم فالحوار وبيقول وهو بيبص لرنيم بغموض وبيقول ملهوش داعي سيادتك كل ده انا عارف رنيم تبقا مين كويس جدا
هنا رنيم بتبصله بصدمه هي والو"زير ورفعت وغانم وبيقول جاسم اي مالكم مستغربين لي اوي كدا فاكرني مش هعرف انا عارف ان رنيم هي تبقا ذئب الدا"خلية وهنا رنيم بتبصلة بذهول وصدمه انو ازاي عرف هي مين وبيكمل جاسم انا كنت عارف هي مين من بدري بس سبتها تكمل خطتها ولكن اللي استغربتو اشمعنا رنيم هي اللي اخترتها سعادتك تبقا هي اللي بتحمينا وانت عارف ان هي كمان معرضة للخطر وان في كتير عاوزين يتخلصو من ذئب الدا"خلية
هنا رفعت بيبص لرنيم وللو"زير وبيقول لان رنيم تبقا بنت امجد الريان بجد وان كل الورق والتحليل ده حقيقي ان رنيم تبقا بنت امجد اللي كانت ضايعه وده انا عرفتو من سنتين من اللواء نشات واللي المفروض رنيم فاكرة والدها الحقيقي ولكن نشات قبل ما يموت بيوم حكالي كل حاجه وان رنيم مش بنتو وبنت امجد ووصاني اني اخلي بالي منها ومقولهاش عشان متتعرضش حياتها للخطر اكتر لان عيلتكم حواليها خطر كبير جدا عشان كدا انا مقدرتش اقول لرنيم حاجه ولكن لما جه قرر ان رنيم هي اللي تحميكم حسيت ان القدر هو اللي عاوز يجمعها بعيلتها انا كنت خايف عليها ومقدرتش اقولها برادو بس خلاص لازم كل حاجه تتعرف بما انك عارف يا جاسم رنيم تبقا الذئب وهنا بتكون الصدمه الاكبر من نصيب رنيم هي بعد كل هذه المده تكتشف ان حياتها مكنتش حقيقة وان الراجل اللي كانت فاكرة ابوها اللي رباها يطلع مش هو ابوها وانها بنت امجد فعلا مش تمثيل وبيكمل رفعت غانم بيه عارف ان رنيم تبقا حفيدته الحقيقه انا بلغتو بكل حاجه اول ما جالي قرر ان رنيم هي اللي تمسك المهمه دي وعرفتو ان حفيدته تبقا هي ذئب الدا"خلية بس انت عرفت ازاي يا جاسم ان رنيم تبقا الذئب مفيش حد يعرف غيري انا وخالد ورزان حتي سياده الوز"ير مكنش يعرف حاجه غير انا لما قولتلو من شوية لما حسيت ان في خطر كبير علي رنيم وكنت محتاج مساعده سيادة الوز"ير عشان نقدر نحميها لكن انت بقا عرفت ازاي انها الذئب؟
جاسم مش هينفع اقول دلوقتي عرفت ازاي لان لسه مجاش الوقت المناسب تعرفو
الوز"ير وهيجي امتا المعاد ده يا وحش المخابر"ات وهنا بقا بتكون الصدمه الكبري للجميع واولهم جاسم ورنيم وبيبصلو جاسم بذهول وبيقولو حضرتك عارف ان انا وحش المخابر"ات ازاي؟
الوز"ير بيبصلة بغموض وبيقولو انت ناسي انت بتكلم مين ولا اي يا سياده الرائد
جاسم باحترام العفو سعادتك مقصدش بس استغربت ان حضرتك عارف لان مفيش حد يعرف حاجه عن الموضوغ ده نهائي
بقلم إسراء هاشم
الوز"ير تمام طلاما كل حاجه اتكشفت في اجتماع سري هيتم وانتو لازم تكونو موجدين فيه انتو الاتنين وكمان في موتمر هيتعمل والموتمر ده هيكون فيه كل الوزرا"ء وناس مهمه كتير وانتو لازم تكونو موجدين فيه بس مش بصفتكم الذئب والوحش
جاسم ورنيم بيبصو لبعض بترقب وبيوجهو نظرهم لي وبيقول جاسم باستفسار اومال بصفتنا اي يفندم؟
الوز"ير بيكمل بهدوء بصفتك جاسم الريان وهتكون رنيم معاك بصفتها مدام جاسم الريان
وهنا رنيم وجاسم بيبصوله بذهول وصدمه وبيقولو فوقت واحد مستحيل ده يحصل حضرتك اللي بتطلبة ده مستحيل
رفعت بتدخل رنيم لازم تظهري علي انك مرات جاسم عشان محدش يكتشف انك الذئب لان في خطر علي حياتك ومينفعش تظهري فالموتمر ده غير انك مرات جاسم
جاسم بضيق نشوف حل تاني غير انها تبقا مراتي ده
الوز"ير بحزم جاسم مفيش نقاش احنا مش بنهزر يا سياده الرائد وده جواز علي ورق مش اكتر واحنا داخلين علي مهمه صعبة جدا وخطر كبير جدا والبلد فخطر وانتو كمان ولازم الاوامر تتنفذ ودي اوامر ليكم وهتعرفو بقيت الخطه لما تتحسنو وتحضرو الاجتماع وبيسبهم وبيخرج الو"زير ووراه الاسطور الحراسي بتاعه
رنيم بتكون الصدمات النهاردة كتير عليها هي مش قادرة تستوعب كل اللي سمعته ازاي هي بنت امجد وبتبص لرفعت اللي بيبصلها بنظرة اسف وبيقولها رفعت اسف يا بنتي اني خبيت عليكي بس ده لمصلحتك صدقيني وخوف عليكي
رنيم وهي بتبصلة بحزن والدموع بتلمع فعنيها ولكن مبتنزلش وبتقولو بحزن لمصلحتي لمصلحتي اني كنت لعبة فايدكم ومخبين عليا اهلي وكل ده كنت عايشة مع اب فاكرة ابويا يطلع فالاخر مش ابويا وهو الراجل اللي مربيني وان حياتي كلها مش حقيقه وتقولي لمصلحتي ويترا مخبين عليا اي تاني لمصلحتي يا رفعت بيه؟
رفعت بحزن عليها هي معاها حق فكل كلمه قالتها وبيقولها رنيم هتفهمي مع الوقت ان كل ده كان خوف عليكي وبيسبهم رفعت وبيمشي بتبص رنيم لي غانم بحزن بيقرب عليها غانم وبيمسك ايدها بين ايده وبيقولها انا مش عاوزك تزعلي عارف ان الموضوع صدمه بنسبالك وكان بنسبالي بس رفعت بيحبك فعلا وعمل ده علشانك وخايف عليكي وانا مبسوط وفخور اني عندي حفيده زيك يا اجمل ذئب بقا انا حفيدتي تبقا ذئب الداخلية بحالها وبيبص لجاسم وكمان اكتشف كمان ان حفيدي وحش المخابر"ات حقيقي انا فخور بيكم جدا واني عندي احفاد زايكم انا عمري ما هبقا قلقان وهبقا مطمن وانتو سوا لان عارف انتو اقوياء قد اي وهتبقو قد اي حاجه وهتقدرو تقفو قصاد استيفان ده عشان كدا لازم تنفذو كلام الوز"ير لان ده الصح
رنيم بتبص لجاسم بضيق وبتقولو مستحيل اتجوز البني ادم ده لو حصل اي حتي لو هتنازل عن شغلي بس متجوزش البني ادم ده
وهنا جاسم بيتعصب وبيقولها بضيق وانا اللي هموت عليكي انا مش طايقك اصلا وانا اللي مستحيل اتجوزك انا بكر"ه الستات كلها وانتي اولهم ولاخر مرة اتعدلي فكلامك معايا
رنيم بغضب بقولك اي انا مبتهددش واعلي ما فخيلك اركبو يا جاسم وانت متطولش اصلا تتجوزني ده يبقا فاحلامك هنا غانم بيقاطعهم وهو بيقول اي مبتزهقوش كفاية بقا حتي وانتو كدا بتتخنقو وهنا بيدخلو العيلة غليهم وبيقول صفوان الوز"ير كان عاوز جاسم في اي يا بابا
غانم بهدؤء مفيش حاجه يا صفوان هو بس كان بيطمن عليهم وكان بيقول لجاسر ان في موتمر هيحضرو قريب وبس ومشي
ايان بمشاكسة يبختك يا عم الوز"ير جايلك بنفسه لحد هنا عشان يطمن عليك اوعدنا يارب
جاسم بضيق يارب يا اخويا عشان تيجي تقعد مكاني وهو يبقا يجي يزورك ولكن بيقاطعهم دخول يزن وهو بيقول عرفتو الي حصل
جاسم باستغراب هو في حاجه حصلت تاني كمان؟
يزن اه لسه نازل بيان علي السوشيال ميديا وكل الاخبار ان تم قتل دكتور عادل الشاذلي وبيقولو اللي قت"لو استيفان ماركوس
هنا جاسم ورنيم بيبصو لبعضهم بصدمه وبيفهمو كدا ان الوضع بقا خطر جدا وان كلام الوز"ير صح وان لازم:::::::::::::

تعليقات