recent
روايات مكتبة حواء

رواية ذئب الداخلية الفصل الثالث 3 بقلم اسراء هاشم

رواية ذئب الداخلية الفصل الثالث 3 بقلم اسراء هاشم



جاسم بيبصلهم باستغراب وبياخد الملف وبيفتحه وبيبداء يشوف اللي فيه وبتتحول ملامحه كلها لغضب وبيقول بعصبيه مستحيل اكيد في حاجه غلط اكيد هي مخططه لكل ده كويس وفي حد وراها
يزن بس ازاي يا جاسم الورق قدامك وكل حاجه بتثبت انها فعلا بنت امجد الريان
جاسم تمام الورق لوحدو مش دليل انا عارف انا هثبت ازاي انها مش بنت عمي امجد وانها في حد وراها
ايان باستفسار وده هتثبتو ازاي بقا؟
جاسم بيبصلهم وبياخد مفاتيحه وجاكيته والملف وبيقولهم تعالو ورايا
بقلم اسراء هاشم
يزن وايان بيروحو وراة وهما مش فاهمين هو ناوي علي اي بس عرفو ان كدا جاسم حط البنت دي فدماغو ويبقا كدا البنت راحت ضحيه (لا معلش انتو متعرفوش هي مين اصلا عشان تقولو كدا دي ذئب الداخلية 😂)
بيخرج جاسم من الشركه وبيركب عربيه ووراة يزن وايان وكل واحد راكب عربيته ووراهم اسطول من عربيات الحراسه
رزان وخالد بيكون كمان وراهم وبيرقبوهم من بعيد بس بيلاحظو حاجه غريبه بتحصل وبيقررو يكلمو رنيم يعرفوها
رنيم بتوصل البيت وبتقعد بتعب وبتقرر انها تنام عشان ترتاح شوية ولكن بتلاقي موبيلها بيرن بتفتح رنيم عيونها وبتقول ياربي هو انا لحقت هما بيرقبوني ولا اي مش مخليني اعرف انام وبتمسك رنيم الموبيل بتشوف المتصل رزان بترد عليها رنيم وبتقولها خير يا اللي مش مهنيني علي نومه ابدا؟
رزان رنيم في حاجه غريبه بتحصل
رنيم بتعجب في اي؟
رزان رنيم احنا ماشين ورا جاسم ومعاه ولاد عمو بعد ما خرجو من الشركه واحنا وراهم لحظنا ان في عربيات ابتدت تظهر والعربيات دي كلها موحده ومفيمه وتقريبا ممكن يكون حد هيحاول يهجم عليهم
رنيم بخضه اي طب هما كام عربيه بظبط
رزان الاول ظهر اتنين ودلوقتي بقو اربعه
رنيم تمام ابعتلي لايف لوكيشن وانا هلبس وجاية بسرعه وخلي حالد يبعت قوة لان احتمال عددهم يزيد اهم حاجه يا رزان محدش يحصلو حاجة لو حصل اشتباك قبل ما اجي
رزان تمام تمام انا هقفل وهبعتلك اللوكيشن وبتقفل رزان مع رنيم وبتبعتلها لايف لوكيشن لان هما ماشين علي الطريق مش واقفين فمكان معين
بقلم اسراء هاشم
رنيم بتقوم بتفتح شنطه ودي اللي بيبقا فيها لبس المهمات بتاعتها وبتخرج منها بدله سوده جلد وفيها جيوب كتير وبتحط فالجيوب دي اسل"حه وبتلبس بوط اسود وبتلم شعرها وبتلبس قناع اسود جلد بس بيكون مداري كل وشها مفيش حاجه باينه منها غير عيونها وكمان وبتاخد مفاتيح الريس بتاعها وبتنزل من علي المواسير عشان محدش يشوفها وبتخرج من البيت بس من ورا مش من الباب وبتاخد الريس بتاعها اللي بتكون حاطه ورا البيت وبتركبو بسرعه وبتلبس الخوذة علي وشها وبتسوق بسرعه رهيبه جدا
الشباب بيكونو كل واحد فعربيته وبيكونو راحعين عالقصر واول ما بيقربو من القصر بيكون المكان فاضي وهادي لان المنطقه دي تبع عيلة الريان لان قريبه من قصرهم مفيش حد ساكن فيها العربيات اللي وراهم بدل ما كانو 4 بقو 6
خالد رزان هنعمل اي العربيات بتزيد والقوة موصلتش وكمان رنيم وتقريبا ممكن يهج"مو فاي وقت واحنا لوحدنا وخالد لسه مكملش كلامه بيلاقي صوت ضر"ب الن"ار اشتغل
جاسم معاه مسد"س دايما بيبقا حاطه فعربيته اول ما بيسمع صوت ضر"ب الن"ار ا بيطلع مسد"سة بسرعه وبيمسك موبيلو بيتصل علي يزن وبيقولو انزلو فالعربيه من تحت وبيلاقي ايان بيتصل بيهم بيدخلو فالمكالمه وبيقولهم جاسم محدش يخرج من عربيته انزلو فالعربيه من تحت انت وهو سامعين
يزن وايان فوقت واحد ازاي يعني وانت
جاسم ملكوش دعوة نفذو اللي بقولكم عليه وبس محدش خرج نهائي
الحراس اول ما بيلاقو ضر"ب الن"ار بيبداء الاشتباك بينهم وبيبداء ضرب الطلقات النا"رية من كل جهه
رزان خالد هنعمل اي لازم ندخل شوف القوة فين قبل ما حد يتصاب
بتوصل في هذة اللحظه رنيم ولكن بتكون متخفيه هي الان الذئب بيشفوها رزان وخالد وبيقربو عليها
رنيم بتشوف الاشتباك وبتقولهم اجهزو يلا واهم حاجه الشباب ميحصلهمش حاجه
خالد رنيم القوة موصلتش وهما كتير ازاي هنه"جم كدا
رنيم بعصبيه عاوزني اعمل اي يعني اسيبهم لحد ما يمو"تو واقف اتفرج عليهم احنا مهمتنا اننا نحميهم يا خالد لو خايف خليك انت
خالد رنيم مقصدش وانا مش خايف وطول عمرنا مع بعض
رنيم بتطلع جهاز وده بيغير صوتها يخليه يقلب لراجل وبتقولو كل واحد فينا هيحمي واحد منهم فاهمين ولازم اول ما توصللهم لازم تخلوهم يخبو وشهم وانتو كمان واول ما اديكم اشارة هتهربوهم
جاسم بيتبادل معاهم الط"لقات وبينزل من العربيه عشان يوصل لي ولاد عمو ويحميهم واحد بيشوف جاسم من اللي عاوزين يخل"صو عليهم وبيصوب باتجاهو ولكن قبل ما بيضر"ب عليه بيلاقي اللي ضر"به طل"قه فدما"غه وبتكون رنيم هي اللي ضربتو وشافتو علي اخر لحظه والا كانت الط"لقه جت في جاسم وبتبداء رنيم تضر"ب عليهم هي ورزان وخالد وبيحاولو يوصلو لي الشباب بتوصل رزان لي ايان وخالد بيوصل لي يزن وبتفتح رزان العربيه علي ايان بسرعه وبتقولو انزل بسرعه
ايان بدهشه انتي مين وانزل فين انتي معاهم
رزان وهي بتضر"ب نا"ر وبتقولو اخلص مفيش وقت انزل
خالد بيروح لي يزن وبيقولو انزل معايا بسرعه متقلقش انا هنا لحمايتكم
يزن انت مين ومين اللي بعتك
خالد انا المقدم خالد وهنا لحمايتكم لازم تنزل معايا
ايان بيبص لي رزان بشك
رزان بتقولو متقلقش انا المقدم رزان وهنا لحمايتك انزل لو سمحت انا لو كنت عاوزة اذ"يك كان زماني خلص"ت عليك فثواني
جاسم بقا موطي فالارض وساند ضهرة عالعربيه ومسك المسد"س ولسه بيلف براحه وهو لسه فالارض بيلاقي اللي حط مسد"س علي دماغه وبيقولو ارمي سلا"حك والا هقت"لك جاسم غمض عيونه بغضب ولع"ن فسرة وبقا يجز علي سنانه ولسه بيلف بسرعه علي انه يضر"ب الراجل لكن بيلاقي الراجل وقع يصراع الموت اثار طل"قه ضر"بتها رنيم
جاسم بيبص لرنيم بدهشه هو ميعرفش هي او هو لانها متخفيه وبيقول بدهشه انت مين
رنيم مش بترد عليه وبتبعت لرزان وخالد اشارة وهما بيردو عليها
ايان بينزل مع ايان ورزان واقفه قدامه وبتقولو حط ايدك علي وشك بسرعه وحاول متتنفسش الهواء لاننا هنضر"ب قنب"لة مسيلة للدموع عشان نقدر نهرب من غير ما يشفونا وخالد بيقول ليزن نفس الكلام
رنيم بتقول لي جاسم حط ايدك علي وشك اول ما تلاقيني حدفت القنبل"ة وتمشي ورايا ولسه جاسم هيتكلم ولكن بيقطعهم في هذه اللحظه وصول القوة اول ما بيشوفو المسل"حين عربيات القوة بينسحبو بسرعه وبيركبو عربيتهم عشان يهربو رنيم اول ما بتشوف القوة بتختفي من قدام جاسم بتبداء الشرطه يلاحقو عربيات المسل"حين عشان يمسكهم قبل ما يهربو منهم
جاسم بيلف عشان يشوف مين الشخص المقنع ده بيلاقيها اختفت بيفضل يبص حواليه ولكن مش بيشوفها بيروح لي يزن وايان اللي بيكونو واقفين مع خالد ورزان وبيقولهم انتو كويسين
ايان ويزن بيهزو دماغهم وبعدها جاسم بيوجه نظرو لي رزان وخالد وبيقولهم انتو مين؟
خالد بيرد عليه وبيقولو انا المقدم خالد وبيشاور علي رزان وبيقول ودي المقدم رزان واحنا هنا عشان حمايتكم وحمد الله علي سلامتكم يا جاسم بيه
جاسم باستغراب وانتو عرفتو ازاي ان في حد كان ورانا
بقلم اسراء هاشم
رزان بترد وبتقولو اظن قولنا لحضرتكم اننا مكلفين بحمايتكم ومعندناش اي اوامر تانيه اننا نقولك معلومات اكتر من كدا اتفضلو حضرتكم القوة هتفضل معاكم لحد ما توصلو عشان نكون اتاكدنا ان مفيش حد لسه وراكم
جاسم بتسائل مين الشخص المقنع ده واختفي فين؟
خالد بيرد جاسم بيه الشخص المقنع ده ذئب الداخليه معنديش معلومات اكتر من كدا اقدر اقولهالك لان محدش فينا يعرف عنو حاجه او شافو قبل كده وهو مكلف بحمايتكم
جاسم بيبصلهم بهدوء وبيقولهم تمام مش عاوز حد يعرف حاجه عن اللي حصل او اي حاجه تتنشر مفهوم؟
رزان بترد ببرود لانها بتضايق من تساؤلات جاسم وبتقولو تمام في اي اوامر تاني؟
جاسم بيبصلها ببرود وبيبص لي يزن وايان وبيقولهم وانتو كمان مش عاوز حد من اللي فالبيت يعرف اي حاجه عن اللي حصل نهائي لحد ما اعرف مين اللي ورا اللي حصل
يزن بيقولو ماشي اما ايان كانت عيونه علي رزان
بيمشي جاسم وبيركب عربيه يزن لان عربيته شبه ادمرت من الرصا"ص وايان بيركب معاهم وبيمشو
رزان بضيق اوف انسان بارد اوي بجد حقيقي رنيم الله يكون فعونها انها هتفضل مع الكائن ده في بيت واحد مستفز
خالد بيضحك وبيقولها يبنتي هو جاسم كدا وبيكر"ه الستات جدا وكويس اصلا انو اتكلم معاكي عادي كدا
رزان بتبصله بغيظ وبتقولو انا همشي احسن هي رنيم اختفت فين؟
خالد ما انتي عارفها بتختفي وتظهر في ثانيه محدش بيعرف هي بتختفي وتظهر ازاي كدا؟
رزان معاك حق طب يلا نمشي عشان تعبت
رنيم بترجع البيت وبتدخل بنفس الطريقه اللي نزلت بيها
داخل قصر الريان بتقول فاطمه لحورية الولاد اتاخرو يا حورية انا قلقانه
حورية بقلق وانا كمان يا فاطمه زمانهم جايين خير انشاء الله وفي هذه اللحظه بيدخل جاسم ومعاه يزن وايان
بقلم اسراء هاشم
اول ما بيشفوهم حوريه وفاطمه بيتنهدو بارتياح
بيسلمو عليهم الشباب وكل واحد بيبوس ايد ولدته كعادتهم
وبعد كدا جاسم بيسال علي جده وبتقولو فاطمه انه فالمكتب
جاسم بيقوم وبيخبط عالمكتب بيسمحلو غانم بالدخول
غانم بيكون قدامه ورق بيرجعه ولكن اول ما بيشوف جاسم بيسيب الورق وبيقول لجاسم تعاله يا جاسم
جاسم بيقعد قصاد غانم وبيدية الملف اللي فايدة
غانم بياخد منه الملف وهو بيقعد حاجبه وبيقولو في اي الملف ده؟
جاسم تقدر حضرتك تشوفو بنفسك
بيفتح غانم الملف وبيبداء يشوف اللي فيه وبعد ما بيشوف اللي فالملف بيقفل الملف وبيقول غانم بهدوء كنت متاكد انها هتطلع ينت امجد بس انت كنت مصمم انها بتكدب
جاسم ببرود ولسه مصمم علي راي ومش مقتنع باللي فالملف لان ممكن البنت دي تكون حد وراها ويكون حد عاوز يزرعها فالبيت وسطنا بذات بعد اللي حصل النهاردة انا شاكك فيها اكتر
غانم باستغراب هو اي اللي حصل النهاردة
جاسم بهدؤء في حد حاول يقت"لنا النهاردة انا ويزن وايان وبيبداء يحكي جاسم كل حاجه حصلت معاهم لجده
غانم بيقول بقلق جاسم الموضوع كدا بقا خطر الحمد الله انها عدت علي خير المرة دي لازم نعرف مين اللي عاوز ياذينا كدا وكويس ان انا كنت مكلف اللؤاء رفعت انو يحطلكم حماية والا كان زمان حصل حاجه منكوش عملين حسابها او حد حصلو حاجه
جاسم انا فاقرب وقت هوصل للي بيحاول ياذينا يا جدي ووقتها مش هر"حمو هخليه يتمني المو"ت وميلقهوش
غانم بهدؤء وانا عارف يا جاسم انك هتقدر توصلو بس اي دخل رنيم بيه برضو وكل حاجه بتثبت انها بنت امجد
جاسم بهدؤء بس ده مش دليل برضو وفي حاجه كمان لازم تتعمل عشان نتاكد انها فعلا بنت عمي امجد ولا
غانم باستفسار حاجه اي دي يا جاسم اللي هتاكد؟
جاسم بهدؤء DNA هو اللي هياكدلنا اذا كانت فعلا بنت عمي امجد او لا وده حضرتك هتعملو انت وهي ولو النتيجه اتطابقت بنسبه ٦٠ فالمية صله القرابة بينك وبينها يبقا هي فعلا تبقا بنت عمي امجد
غانم بيبصله بنظرة غير مفهومه وبيقولو تمام انا موافق علي رايك بس يا ترا هي هتوافق انها تعمل تحليل DNA
جاسم برفعه حاجب واي اللي مش هيخليها توافق الا لو كانت بتكدب
غانم تمام
رنيم بتدخل البيت وبتقلع القناع ولسه هتدخل تغير هدومها بتلاقي جرس الباب بيرن بتبص رنيم للباب بصدمه وبترجع تبص علي لبسها وبيفضل جرس الباب بيرن ورنيم واقفه باصه للباب بدهشه ومش عارفه تعمل اي مينفعش حد يشوفها كدا وجرس الباب بيرن بطريقه اقوي ووو


google-playkhamsatmostaqltradent