recent
روايات مكتبة حواء

رواية فتاة البادية الفصل الخامس 5 بقلم فيري

رواية فتاة البادية الفصل الخامس 5 بقلم فيري 



فتاه الباديه
الحلقه الخامسه
ف الشركه
باسم:انا لازم اسافر شهر تقريبا باريس
عندي شغل كتير ومش هينفع اخد زينه معايا هبقي مشغول جدا وهتزهق لوحدها ف الاوتيل فخلي بالك منها انت عارف هي لوحدها هنا
وليد:طب ماتخليك انت واروح
باسم:ماينفعش الشغل ده بالذات لازم اروح بنفسي واشوف الخامات ومراحلها وامضي الصفقه

انا هروح بقي اوضب نفسي واعرف زينه انا حجزت علي بكره الفجر
وذهب الي زينه يخبرها
زينه:لا تتركني وحدي خذني معك مابسوي شيء
باسم:مش هينفع والله ياحبيبتي كان نفسي بس انا مش فاضي ومش هستقر ف حته هلف علي فروع الشركه واشوف الشغل مش هبقي فاضي هنا لو عاوزه تروحي نادي او تتفسحي تعملي شوبنج ووليد موجود يوصلك
زينه:لا مابريد اروح ف مكان
باسم:وهنا الداده هتسليكي والشغالين
زينه:خلاص حبيبي روح بالسلامه
ذهب باسم الفجر مع وليد حيث اوصله المطار ورجع
وليد:صحيني 9 ياداده لو سمحتي
الداده :حاضر يابني
وف التاسعه ذهبت الداده لتوقظه فلم يستيقظ من الخبط فدخلت تحاول ايقاظه فوجدته مولع نار
ذهبت لزينه تجري ماذا تفعل
فذهبت زينه وعندما وجدته مولع
يلا نحممه بدش بارد ونتصل بالدكتور وخلعو له تيشرته وبنطاله ووضعوه تحت الدش ليستفيق
ثم البسانه ووضعوه ع السرير بدا يستفيق واتصلو بدكتور فجاء مسرعا
الدكتور:دا دور برد شديد حاولو كمادات سريعا مع الادويه دي ومسلوق لاني شاكك ف تيفود لو اتحسن ع العلاج يبقي تمام لو ذادت الحاله كلموني
وممكن تتعدو من الدور فحاولو واحد بس اللي يتابعوه
اوصلت الداده الدكتور وظلت زينه تعمل كمادات حتي ياتي العلاج مع احد الشغالين
وعندما اتي العلاج اعطته اياه ولا زالت بالكمادات
ظلت هكذا طوال النهار الي فجر اليوم التالي بدا يستيقظ ليجدها غافله بجانبه
ففزع من وجودها وسرح في جمالها ولكن تدارك نفسه
وليد:انتي بتعملي ايه هنا
فقامت مفزوعه
زينه:بعمل كمادات وشالتها من علي دماغه وجسته وجدته احسن بعض الشيء
وليد:انا كويس روحي نامي ف اوضتك
زينه :لحسن تسخن تاني
وليد:قلتلك بقيت كويس روحي دلوقت ونامي ف سريرك
زينه:حاضر وذهبت
وليد:مش نافع كده كتير عليا اوي لازم اشوف مكان تاني بس لو قلت لباسم هيشك ف حاجه مش عارف اعمل ايه
وف الظهر اتت له بشوربه خضار
زينه:يلا داده سويتلك شوربه خضار
وليد:وانتي ايه جايبك هنا ماجبتهاش هي ليه
وامسكها من ذراعها الاوضه دي ماتعتبيهاش تاني
زينه:اي ذراعي الداده مو فاضيه وقالت لي بجبها
وليد:انتي دافيه كده ليه انتي اتعديتي ولا ايه ثم داخت فلحقها وحملها لحجرتها ونادي علي الداده
وليد:ياداداااااا الحقي زينه
الداده:يا لهوي شكلها اتعدت منك ماهو الدكتور قال واحد بس يبقي جمبك عشان ممكن يتعدي وهي اللي فضلت جمبك لحد مافوقت
وليد:طب خديها تحت الدش انا دخلتها الحمام قلعيها وحميها وهاتيها نعملها كمادات ماهي شوطه وجات ف البيت وهاتلها من العلاج بتاعي ندهولها الدور عندها ف اوله
وليد:روحي انتي بدل ماتتعدي احنا كده كده عيانين
وانا هعملها كمادات وسيبي الباب مفتوح واعمللها شوربه خضار
الداده:حاضر ياحبيبي
وجلس يعمل كمادات
وليد:طلعتيلي منين بس بوظتي حياتنا كلنا
استيقظت فوجدته بجانبها كادت تصوت فكتم صوتها
انتي هتفضحينا ايه في ايه كنت بعملك كمادات عشان سخنتي واغمي عليكي
انا هجبلك شوربه خضار عشان تاكلي
زينه:ماليش نفس
وليد:ماعنديش انا الدلع ده عشان تقومي ولا عاوزه تفضلي راقده
انتي ناسيه كورس العربي اللي بتاخديه الراجل جاي بكره عشان تقدري تحضري الدرس
زينه:حاضر 



السادس من هنا

google-playkhamsatmostaqltradent