القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية البحر الملعون الفصل الثالث 3 بقلم ندي علي

رواية البحر الملعون الفصل الثالث 3 بقلم ندي علي

البحر الملعون
البارت الثالث
للكاتبه /ندي علي حبيب
هاجر بتوتر:انا انا مش بهرب بس كنت بفتح الشباك عادي
عاصي بتركيز :اسمك ايه
هاجر بغضب :ملقاش دعوه اسمي ولا انا مين محدش ليه دعوه سبني في حالي
عاصي :متفكريش ان انا معجب بيكي او كدا تؤ انا جي اقولك ان دراعك بينزف
هاجر مسكت دراعها بتوتر :دا دا متعور من زمان متشكره
عاصي :ممكن اعرف الحمام فين
هاجر بتبص حوليها لانها متعرف حاجه غير الجناح بتاعها وبس
عاصي بغموض:غريب ان وحده مش عرفه الحمام بتاع بتها فين صح
هاجر بدموع :دا مش بيتي
عاصي بستغراب :مش فاهم ازاي مش جاسر دا جوزك
هاجر بدموع :ولا جوزي انت مش عارف حاجه سبني اخرج ارجوك
عاصي بستغراب :ايه علامات الضر*ب دي
هاجر :مفيش علامات ضر*ب
عاصي بصدمه :هو اللي عمل كدا قولي يمكن اقدر اسعدك
هاجر بفرحه :تقدر تهربني
جاسر من وراه :تسعدها ازاي يا عاصي بيه
عاصي بص وراه لاقي المكان كله حراس ورفعين السلاح عليه
جاسر :ها تقدر تعرفني تهربها ازاي
عاصي بصدمه :انت واحد مر*يض في واحد يعمل كدا في مراته
جاسر راح علي هاجر ومسكها من دراعها جامد بغضب:انتي بقي مو*تك قرب تعاااالي
هاجر بدموع :اهرب اهرب
عاصي بغضب :انت بتعمل ايه يابن ..... ومسك ايده وخبطة في منخيره براسه ومسك ايد هاجر وحطها وراه
عاصي :متخفيش ههربك
واحد جاب عصايه وخبطه علي دماغه
هاجر بصويت :اصحي لالالا انت املي الوحيد في الهروب اصحي
جاسر بغضب مسكها من شعرها :انتي بقي هعلمك الادب يابنت ....وجرها وراه للغرفه
برا في الصالون
كان مصطفي بدء يفوق من المخد*ر اللي اترش في وشه
مصطفي بخضة :عاصي عاااصي انت فين يا جاسر الزفت ودخل المطبخ لقي راس عاصي بتنزف
مصطفي بخضه :عاصي عاصي قوم
عاصي بحذر :مشو
مصطفي :انت كويس
عاصي قام :الحمد الله الخبطه من لدرجه مصطفي احنا لازم نجيب البنت مينفعش نسبها
مصطفي بعصبيه :عاصي ملناش دعوه دا مراته وهو حر نجبها ليه
عاصي بغضب:مش مراته البنت قالت بنفسها ليا انه مش جوزها
مصطفي بعصبيه :عاصي خلينا نشتري حياتنا وخلينا نمشي انا اخدت اوراق الصفقه يلا اخلص
عاصي رفع راسه :حياتي ليها لازمة ايه لو مش هبقي راجل ان اسيب واحد حق*ير يعذ*ب في بنت بطريقه دي لو مش عاوز تيجي معايا امشي وسابها وطلع بحذر علي سلالم الجناح
مصطفي بغضب :غبي وطلع وراه
.................
في جناح جاسر
كان مربط هاجر وهي بعض جسد*ها عار*ي علي الارض وبسخن حديده علي النار
جاسر ببتسامه :هفضل اعذ*ب فيكي لحد ماتمو*تي وعلي فكره مش بمل
هاجر بكره :المو*ت ولا العيشه معاك ثانيه
جاسر جاب السيخ وراح حطه علي دراعها بغضب هاجر صر*خت بأقوي صوت عندها
عاصي بغضب:والله لمو*تك ياحق*ير سمعت الصوت
مصطفي :سمعت روح انت علي هناك وانا وراك علشان اكيد هيحاول ينادي علي الكلا*ب بتوعه
عاصي :تمام وطلع كسر الباب
جاسر بغضب :الظاهر انك مستغني عن روحك يا عاصي بيه
عاصي :مستحيل حياتي تخلص علي ايد حيوا*ن زيك
جاسر بغضب:انت عاوز ايه دي مراتي انا حر
هاجر بتعب ووجع :كذب كذب
عاصي :سمعت مش مراتك
جاسر لسه هيضرب عاصي ايد مصطفي سبقته وضر*به في راسه وقعه علي الارض مغمي عليه
مصطفي :عاصي انا هربط الكل*ب دا علي ما تجبها
عاصي اتجه لهاجر وقلع جاكت البدله ولبسه ليها وفك الحبل
عاصي :اهدي متخفيش تقدري تمشي معايا
هاجر بدموع :مليش مكان اروح عليه
عاصي بص في عنيها :مش هسيبك
مصطفي :عاصي اخلص عوزين نمشي من غير ما حد يا خد باله
عاصي :يلا ومسك ايدها ونزلو بكل حذر علي السلالم
عاصي :مفيش مخرج عير الباب الرأسي
هاجر بتعب :في شباك من الباب الخلفي بس صعب تفتحه
مصطفي:مكانه فين
هاجر :تعالو وراحو معاها
.........................
في القاهره
زينب :ياسمين رني تاني لمصطفي
ياسمين :يا امي والله رنيت اكتر من 100 مره بس مبيردش
زينب بقلق :طب والعمل
ياسمين :خير انساء الله خدي العلاج انتي ونامي وانا هفضل سهرانه لحد ما يجو
زينب :المهم طمنيني يابنتي لما يجو
ياسمين :حاضر
..................
في الاسكندريه
مصطفي :مش هنعرف ننط
عاصي :ليه
هاجر بتعب :علشان حولت اهرب من هنا 6 مرات معرفتش
عاصي :بدام وعدتك ههربك خليكي وثقه فيا مصطفي
مصطفي :متقولش انت لو حولت تنزل انا مش هعرف انت شايف كميه الكلا*ب اللي تحت
عاصي :اهدي وركز معايا دول كلا*ب حراسه انت هتروح القفص اللي هناك دا تلفت انتبهم علي ماننزل تقفل الباب
مصطفي بتوتر:عاااصي دول كلا*ب حراسه ومش واحد ولا اتنين دول 10
عاصي بثقه :متقلقش انزل يلا
مصطفي :يارب خليك خلي معايا وعمل زي ما عاصي قال
عاصي :هاتي ايدك
هاجر مسكت ايده ونزلو سوا
مصطفي :عااااصي تعالي اقفل الباب قبل ما يكلوني
عاصي راح نحية الباب وقفله :يلا تعالو العربيه من هنا وراحو عند العربيه
عاصي بصدمه :العربيه فين ؟


تعليقات