القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جبروت عائلة العاصي الفصل الثالث 3 بقلم دعاء احمد

رواية جبروت عائلة العاصي الفصل الثالث 3 بقلم دعاء احمد



في اوضه عاصي
رحمه بصوت واطي. انا مش بنت
عاصي بقى يقرب منها بخطوات ثابته وعنيه بطق شرار وفجأه مسكها من شعرها
عاصي بغضب. انتي بتقولي ايه يا روحمك انطقي هو مين؟ يا زبا"له
رحمه بقوه. أخرس انا أشرف منك ومن الف زيك
عاصي بغضب. شرف ايه بقى.
رحمه لسه هتتكلم ضر"بها بالق"لم وقعها على الأرض وبقيت تنز"ف من بوقها
رحمه بعصبيه. انت مجنون لا يمكن تكون طبيعي
عاصي بقى يفك زراير قميصه بغضب ور"مه علي الارض
ومسك رحمه بقوه من دراعها قومها ور"مها على السرير
رحمه بخوف. انت هتعمل ايه يا مجنون
عاصي ببرود. ايه هاخد حقوقي ولا هو انتي مالكيش الا في الحر"ام
وقبل ان تتكلم ه"جم عليها بكل و"حشيه وهو يقب"لها بع"نف وهي بتض"ربه في صدره بقوه لكن لاحياه لمن تنادي بقوه قط"ع فستانها وهي بتعيط
رحمه بصوت واطي باكي. حرام عليك ابعد عني
قطعه صوت خبط جامد على الباب
ثريا هانم بغضب. عاصي عاصي اخرج حالا
عاصي قام ببرود وبص لرحمه اللي ضمت نفسها بخوف وهي بتعيط بصلها باستحقار واخد قميصه وخرج
في الثرايا
عاصي ببرود. في ايه يا ثريا هانم؟
ثريا هانم. في ان البيت دا بقى يحصل في حاجات غريبه ويدخله ناس لا تليق بيه. سوء حضرتك او قاسم بيه او دياب بيه
عاصي ببرود. وحصل ايه لدا كله؟
ثريا بغضب. انت اتجوزت على رغد بنت عمك ودا مش من قواعد عيله الرشيدي
عاصي ببرود. وبنت عمي المحترمه خا"نتني وراحت عملت علا"قه مع واحد زبا"له زيها وحملت منه وانا المفروض مني اني امثل اني طبيعي ومقت"لهاش عشان سمعت عيله الرشيدي بس محدش من حقه يقولي كلمه وليه اتجوزت محدش من حقه يحسبني
ثريا هانم بغضب. تقوم تتجوز واحده عليها قضيه ز"نا
عاصي. ز"نا! انتي بتقولي ايه مسمحلكيش يا هانم.
ثريا بسخريه. واضح ان عاصي بيه معملش تحريته عن العروسه انا مش عارفه لو الموضوع وصل الصحافه ايه اللي هيحصل يا عاصي بيه
عاصي طلع اوضته بغضب
في اوضه قاسم
ملاك اتنهدت بغضب وهي شايله صنيه عليها فنجان قهوة
خبطت
قاسم. ادخلي
ملاك فتحت ودخلت. القهوه يا قاسم بيه
قاسم بخبث. هاتيها ع الكومود هنا
ملاك لنفسها. غريبه هو عمره ما شرب قهوه وانا مال اهلي
حطت القهوه وخارجه لقيته مسك دراعها بقوه وشها من خصرها. عايزك دلوقتي
ملاك بخوف من قربه وطريقته. استاذ قاسم لو سمحت سبني اخرج. ارجوك
قاسم. ههههششش اسكتي وبعدين انتي خايفه ليه. هنتسلي شويه وهدفعلك اللي انتي عايزاه
قل"م نزل على وشه. انت حق"ير
قاسم بصدمه. انتي عملتي ايه.ازاي تتجرئي وتعملي كدا انا هدفعك التمن غالي
ر"مها بقوه على السرير وق"طع هدومها وهي بتعيط ومش قادره تتحرك مثبت ايديها بقوه
ملاك بدموع. ابو"س ايدك يا قاسم بيه انا اسفه وحياه أغلى حاجه عندك كن بني لمره في حياتك وسبني في حالي. انا مش اد اللي انت بتفكر فيه دا. اعتبرني اختك يا اخي حرام عليك
بعد عنها وبصلها بنظره استحقار. انا هسيبك المره دي عشان ماليش مزاج بس اوعي تفكري انك بس ترفع صوتك عليا مش تمدي ايدك وواعدك هدفعك تمن القل"م دا غالي قوي
ملاك قام بسرعه وهي بتعيط وخرجت من اوضته ونزلت اوضتها الصغيره وفضلت تعيط وهي ضمه نفسها برعب
ملاك. انا لازم اهرب من المكان دا. دا بقى مجنون رسمي و ماما هقولها ايه استر يارب اعمل ايه دلوقتي
في احد البا"رات
دياب قاعد بملل لكن ابتسم بخبث لما شاف بنت قامت تر"قص بقى يتابعها وهي بتحرك جس"مها وكانها مش طبيعيه وشاربه حاجه لكن بتر"قص باستمتاع تحت اقذ"ر نظرات
دياب. عايزها
معتز. اوكي استنى نشوف صحبتها اللي هناك دي
وراح ناحيه بنت مبتسمه بخبث وهي بتصور صاحبتها اللي بتر"قص بلا وعي
معتز. هاي
نواره. هاي
معتز بوقا"حه. صحبتك بكم؟
نواره بغدر. ليك
معتز. لصحبي عايزه كم؟
نواره بكر"ه. اللي تدفعه انا المهم عايزها تتمرمط وعلى فكره دي بنت يعني صحبك هينبسط اوي
معتز. تمام. عشر تلف لليله
نواره. اوكي
معتز. اسمها ايه صحبتك دي
نواره. حور
معتز. خدي وطبعا انتي هتفهميها وتجيبها على الاوضه دي..... في الاوتيل دلوقتي
نواره بخبث. طبعا
اخدت الفلوس وراحت ناحيه حور اللي بتر"قص وهي مش في واعطيها لكنها عايزه تعيط وتصر"خ وهي بتفكر في ابوها الصعيدي اللي عايز يجوزها لابن عمها بالغصب
( ياويلك يا صديقي من صديق خائن)
نواره اخدت حور اللي بقيت تمشي معها باستسلام وهي فاقده الوعي تماما لحد ما وصلت لاوضه في الاوتيل دخلتها وخرجت
بعد شويه
دياب دخل وابتسم بخبث وبدأ يفك زراير قميصه ويقترب من تلك الجميله التي تبكي حتى وهي نائمه بلا وعي
ليغ"تصب برائتها بكل و"حشيه
(اسفه لكن انا قالت انهم اسوء انواع البشر)
في قصر الرشيدي
في اوضه عاصي ورحمه
عاصي دخل بغضب باين علي وشه
عاصي ببرود. عليكي قضيه ز"نا
رحمه كانت غيرت هدومها وكانها اتحولت لبنت أقوى
رحمه ببرود بالرغم انها عايزه تعيط. ايوه كان عليا قضيه ز"نا
عاصي بيرفع ايديه عشان يضر"بها مسكت ايديه وبصتله بحده. انت مش را"جل اللي يمد ايده على وحده ميبقاش را"جل
عاصي بوقا"حه. لا وانتي شاكلك عارفه الرجا"له كويس
رحمه بغضب وعصبيه. احترم نفسك انا أشرف منك ومن الحق"ير اللي كنت متجوزه
ايوه انا مش بنت لاني كنت متجوزه ويعلم ربنا ان محدش لم"سني غيره
لكن نقول ايه بقى أصله حيو"ان
شبهك راح كلمه واحده وقالها اتصلي بمراتي وقوليلها ان جوزك بيخو/نك في العنوان الفلاني وانا عشان غبيه روحت وكان مدبرلي كمين ولقيت واحد هناك حاول يغ"تصبني وقتها انا حاولت ابعده واهرب لقيت البوليس داخل هم وسامح طليق وبيقول عايز اثبت واقعه الز"نا دي
وفي القسم طلب مني اتنازل عن كل فلوسي في مقابل انه يتنازل عن المحضر وانا عملت كدا واتوقفت عن العمل وبعد ما كنت جراحه بقيت بنت بتشتغل في محل ملابس عشان متشحتش لان مفيش ولا مستشفى قبلت تشغلني عندهم
كانت بتتكلم ووشها كله دموع
وعشان حظي ز"فت اشتغلت عند سليم اللي حوال يغ"تصبني وعشان يكمل حظي الهباب وانا بهرب منه خبطت ابنك وما"ت اللي انا دلوقتي متأكده انه لايمكن ابنك ولا انت حسيت معنى الابوه واتمنى من ربنا انك متقباش اب والا هتظلم الطفل دا
كانت بتتكلم وهي حرفيا منهاره من الدنيا لكن ما خفيا كان اعظم يا فتاه فإن لم تكوني قويه فأنا اسفه بشانك
عاصي ببرود عكس اللي جواه. وانتي لو محملتيش في خلال سنه من دلوقتي هترجعي القسم وهرفع القضيه من تاني وهتتحبسي في تهمه ق"تل إياد
لكن انا ماليش مزاج اقربلك دلوقتي
وسابها وخرج وهو متأثر لأول مره من دموع حد
في المطبخ
الخدامه. رغد هانم انتي تعبانه ارجوكي اتفضلي ارتاحي وانا هعمل الشغل بدالك
رغد بدموع وتعب. هو اللي قت"ل اياد. عاصي هو اللي قت"ل إياد انا بكر"ه انا خو"نته مره واحده ومكنتش في وعي لكنه بيخو"ني كل يوم وكل يوم في علاقه بيعقبني على غلطه هو كل يوم بيرتكبها
وفقدت الوعي
الخدامه طلعت بسرعه. ثريا هانم مدام رغد فقده الوعي
ثريا بخوف. اتصلي بالدكتور بسرعه
رحمه كانت نازله تتفرج على الجنينه لأنها تعبت من البكاء
الخدامه. الدكتور مش في العياده وكلمته في المستشفي مش موجود
رحمه. في ايه؟ انا دكتوره
الخدامه. ست رغد تعبانه اوي يا هانم
رحمه. هي فين
الخدامه. في المطبخ اتفضلي
رحمه راحت معها بسرعه واتصدمت لما شافت شكل رغد ووشها الشاحب
وراحت ناحيتها بسرعه
ثريا بغضب. انتي هتعملي ايه
رحمه. هفوقها ولو سمحتي سيبيني اشوف شغلي وبعد كدا نتناقش يا ثريا هانم
ثريا. دي ضرتك ام إياد اللي انت مو"تيه
رحمه دموعها نزلت وبدأت تساعد رغد وتفوقها
رحمه بهدوء. جسمها ضيعف محتاجه راحه وتتغذا كويس انا هكتب لها شويه فيتامينات لازم تأخدها
عملت الازم وخرجت قعدت في الجنينه وفجأه جيلها اتصال
رحمه. معقول انت!

تعليقات