أخر الاخبار

رواية فتاة البادية الفصل الثالث 3 بقلم فيري

رواية فتاة البادية الفصل الثالث 3 بقلم فيري 



فتاه الباديه
الحلقه الثالثه
ثم استيقظت لتجد نفسها في احضانه
باسم :صباح الفل ياروح باسم وقبلها قبله ذابت فيها
زينه:ماتسوي فيني هيك ياالباسم
باسم:وانا عملت حاجه لسه
زينه:ايه بتدوخني وجسمي بيقشعر
باسم ودا المطلوب ياحياتي ودخل بها
.............
باسم:انا هاخد شاور واجهزلك البانيو بس اوعي تغرقي تاني ماتنزليش تحت المايه خلي راسك فوق
المايه ولا احميكي انا واخلص
زينه:لا لا افهمت لا تشغل بالك
باسم:ربنا يستر
وبعد الانتهاء من الحمام
باسم:يلا بقي نفطر واعطاها لبس ترتديه لتنزل معه جيب قصير وبلوزه
زينه:شنو هاد بدك انزل عريانه
باسم:ماهو ده لبس القاهريين ماينفعش اللبس بتاعك هنا ثم انتي ف البيت مع جوزك والشغالين
وارتدت لبسها والله مابيصير دابوي لو شافني بيطخني
باسم:انتي دلوقت مراتي وماحدش يقدر يقربلك
ونزلا سويا للفطار
وجلسا يتحدثان
باسم:انتي لغتك صعبه اوي ومش عارف عنك حاجه متعلمه ولا لاء عاوز اجبلك مدرسين انجليزي وفرنساوي وعربي
زينه:انا معي ثانويه وكنت بريد ادخل حقوق اسكندريه بس بوي خاف عليا من السفر وجال كفي علام بتتزوجي بن عمك وتقعدي
باسم:طب كويس اوي ولو عاوزه اقدملك ف حقوق القاهره لاني هبقي مشغول عنك كتيرف الشغل كله عليا ووقتي ضيق عشان ماتزهقيش ممكن تتسلي بالكليه
قامت واحتضنته صحيح يالباسم انا بحبك كتير
باسم:وانا اكتر ياحبيبتي
باسم:خلاص انا هقدملك ف الجامعه
بس ف الفتره دي هجبلك مدرس عربي عشان تعرفي تتعاملي باللغه بتاعتنا ونفهمك بدل لغتك دي
بس بعد مانرجع من شهر العسل
زينه:شنو هاد بتغرقني ف العسل
باسم:بالظبط كده هخلي ايامنا كلها عسل
انا هحجز نسافر المانيا عندي همضي صفقه ونتفسح هناك
.....................
وفعلا سافرا سويا
زينه:شنو هاد البلد نظيفه مره وشنو ها الغابات
باسم :انتي لسه شوفتي حاجه هنروح بكره تلا ونركب التليفريك
زينه:شنو هاد الفريك
باسم:دا مايتشرحش دا يتشاف انا مش هتعب نفسي ف الشرح
يلا خدي شاور وتعالي بقي اظن حفظتي البانيو مش محتجاني
زينه:لا خلاص بقيت اعرف اعوم
باسم:ف البانيو
زينه:ايه
باسم:ماشي انا مستنيكي خلصي قبل ماانام ماتطوليش
................
استيقظت في احضانه
باسم:يلا بقي عشان نلحق نسافر ونركب التليفريك
وفعلا ذهبا الي تلا بالمانيا وركبت التليفريك
زينه:يامري يامري لو السلك انقطع بنقع من فوق الجبل فاحتضنها وطمانها
باسم:ماتخفيش انا ماسك
زينه:ماانت بتقع معي شنو ماسكتك بتضحك علي
ووصلو للجبل
باسم:شايفه الهيكسا
زينه:شنو هاد
باسم:الهيكسا دي الساحره شايفه تماثيلها
زينه:شنو هاد قله ادب مو ساترين نفسهم
باسم:ياسيتي احنا مالنا تعالي نشتري من المحلات الي ع الجبل هدايا
واستمتعو وعادو
باسم:بكره بقي اوديكي برلين واوريكي السور اللي كان بيفصل المانيا الشرقيه والغربيه والمتاحف وحاجتنا المسروقه اللي عارضينها ف متاحفهم
وفعلا قاما بالجوله
واستمتعت كتيرا معه وعادت الي القاهره معه
...............
باسم:الو
ايه يلا انت عجبك القاعده بره بقالك 3 شهور مش هترجع ولا ايه عندي لك مفاجاه
وليد:ايه هي انا خلاص قربت انزل
باسم:ودي تبقي مفاجاه بس هتفرح اوي اما تعرف
...........
وبعد ان استيقظت كان هو سيعاود عمله كانت ترتدي بيبي دول اسود دانتيل يكشف اكتر مايستر
وشعرها منسدل كالحرير
وعندما راها
قبلها
زينه:لا تدوخني باسم
باسم:ماهو كده مش هنشوف شغلنا وهنفلس بصي بقي خليكي زي ماانتي كده لحد ماجي بليل زي مانتي ماتغيريش هخلي الداده تجبلك الاكل هنا عشان ماتنزليش اوعي تغيري عاوزك زي مانتي كده
زينه:حاضر 



الرابع من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close