recent
روايات مكتبة حواء

رواية غيث وروز كاملة

رواية غيث وروز كاملة 



دكتور غيث البنت الي بتيجي كل يوم برا
اتنهدت براحه بعد كميه قلق وتصورات مرعبه : دخليها
خرجت وبعد دقايق سمع خبط رقيق على الباب
غيث بابتسامه :ادخل
دخلت فتاه رقيقه زات فستان ابيض يصل للركبه وشعرها الاسود كالليل ينسدل على ظهرها
غيث غمض عينو و جز على سنانو وقال في سرو :اهدى ي غيث متتعصبش ولا تقوم تفتح دماغها اهدى .قال بصوت هادي بعد م نفس طويل :اتفضلي واقفه عندك لي
دخلت بدون رد وقعدت على الكرسي الي قدام المكتب ف غيث وقف وقلف عشان يقعد قدامها لقاها ارتعشت ووقفت ورا الكرسي بخوف فقال بصوت هادي:متخافيش انا مش هعملك حاجه انا بس هقعد قصادك عشان نعرف نتكلم
بدأت تهدا بالتدريج وقعدت قدامو
غيث :انا عايزك تطمني وتهدي مفيش حد هيقربلك خدي نفسك واحكي براحتك خالص
كانت بتترعش وبتفرك في اديها:ا اا انا ر روز
غيث بابتسامه :اسمك جميل زيك ي روز
روز هزت راسها براحه:ش شكرا
غيث :احكيلي بقى اي الي مضايقك
روز بدموع :ا انا جبانه
غيث:مين قال كده
روز بدموع ورعشه خفيفه :ك كلهم بيقولو كده
غيث: لي بتقولي كده روز مش جبانه روز شجاعه
روز رفعت عنيها ليه والدموع مغرقه وشها وقالت بصوت مقطع: م مكنش زنبي
غيث: سامعك
روز : ك كن ا في بيت عيله و كان ب بيحبسني ف في الضلمه و وبيضربني
غيث: مين
روز :ب با ب ا
غيث:كملي
روز: ف في يوم ب بليل و وانا لوحدي ه هو د دخل اوضتي و وكان ع عايز ي ي .عيطت وصوت شهقاتها علي
غيث قبض على ايدو : مين
روز : اب ابن ع عمي .كملت بعياط وشهقات: ح حاولت ولله بس كتفني و و كتم بؤي
غيث بغضب يحاول اخفاؤه:و بعدين
روز بعياط : م محدش ص صدقني و وكانو هيقتلوني ب بس ص صاحب بابا قالو نجوزها و وخلاص بابا قالو محدش ه هيوافق يتجوزني ب بعد الي حصل ق قالو انو هيجوزها لابنو ص صاحب بابا كان ب بيحبني و وطيب ب بس ابنو بيكرهني و وحش خ خالص و وكان ب بيضربني كتير ل لاني كنت بنسى حاجات كتير و وبنسى اسمو غ غصب عني ل لاني عندي حاله نف نفسيه من الي كان بيحصلي في صغري ه هو باباه اجبرو يتجوزني و الى هيحرمو من الميراث ع عشان كده كان بيكرهني و بيضربني ك كتير و ويقولي ا اني .سكتت ومكملتش
غيث بنظره مش مفهومه :بتكرهيه
روز هزت راسها بسرعه وهي بتعيط : ب بكرهو ا اوي ع عشان ع عمل زي ابن عمي و وبيخوفني م منو انا ب بك بكرهو ومكرهتش في حياتي قدو
غيث بصلها بحزن
روز برجفه: ا انا ع عايزه امشي
غيث بابتسامه مرتجفه:نكمل المره الجايه
روز هزت راسها و مشيت ......
السواق :على فين ي هانم
روز حاولت تفتكر المكان بس مقدرتش دموعها نزلت وجسمها ارتعش فتحت شنطتها عشان تطلع منديل لقت ورقه فتحتها لقت مكتوب عليها عنوان و تحتو البيت ف اتنهدت براحه و قالت للسواق العنوان وادتو الحساب وسندت راسها على الشباك وسرحت ودموعها نزلت و وبعد شويه فاقت على صوت السواق :وصلنا ي هانم
روز :ش شكرا .فتحت شنطتها وطلعت فلوس :ا اتفضل
السواق :حضرتك حاسبتيني اول م ركبتي
روز بحرج:ا اسفه نسيت ش شكرا
السواق : العفو
روز طلعت البيت وهي زعلانه وبمجرد م فتحت البيت افتكرت جوزها ارتعشت وهي خايفه :ا اسمو ا اي ا احمد ل لا م محمد ل لا برضو م مش عارفه ط طيب م مصطفى
: واقفه عندك بتعملي اي
روز بخوف :ا انا اسفه و ولله مش هنسى تاني
:اهدي و وفهميني نسيتي اي
روز بعياط :ا افتكرت خل لاص محمود ص صح ل لا قصدي فارس ق قص
قرب منها وحضنها :اهدي متخافيش
روز بعياط وهي بتبعد عنو :م متضربنيش ا انا هفتكر و لله
ضغط على حضنها ودموعو نزلت:و ولله مش هأزيكي متخافيش
روز :م مش هتضربني
بعد عنها شويه و هز راسو بلا
روز بحرج:و واسمك
ابتسم بمراره :غيث اسمي غيث يحبيبتي


google-playkhamsatmostaqltradent