رواية دم الشرف كاملة بقلم علي بيه ابو الدهب
سلطان طلع متعصب اوي على اوضه زهره
زهره ياعيني قاعده بترتعش على السرير خايفه
على دخول سلطان قامت وقفت
سلطان... اطلعي بره ياستوته
ستوته... أنا بره يابيه
وقرب على زهره مسكه من دراعها بشده
ايه الكلام الا ستوته بتقوله دا
زهره بخوف.. معرفش دا غصب عني مش براضيه
سلطان... حذفها على السرير وقال يعني ايه غصب عنك انتي بتلوي دراعي يابت. أنا ميتلويش دراعي والناس الا تحت دي اقولها ايه
زهره... وانا مالي ذنبي ايه
سلطان.. ذنبك. مش ذنبك انتي.. أنا هدخل عليكي كده مش هستني ظروفك دي
زهره.. انت مجنون
سلطان وهو يخلع شاله وجلببته... هو انتي شفتي جنان لسه دا انا هدخل قبل الداخله وكتب الكتاب
وبدأ بتهجم عليها
زهره.. بصريخ ابعد عني. الح*قوني باخلق.. ابعد عني
على طلوع امه الحاجه سكينه
انت تجننت ولا ايه ياسلطان هتنام مع البت قبل كتب الكتاب ماقولنا الداخله هتبقي بلدي
سلطان... انتي متعرفيش ياام سلطان ان عروسه ولدك عليها مياه ظهرها
الحاجه سكينه... ظروف كيف يابني نقول ايه للناس
زهره بدموع.. غصب عني والله ياخاله
سكينه... اطلع بره ياسلطان انزل لضيوفك واستعجل الماذون يلا ياولدي
سلطان.. حاضر ياامه بس اعمل حسابك يابت الزناتي كلها دقايق ومحدش يحوشك من ايدي
وخرج
#دم الشرف
الحاجه. سكينه... اقعدي يازهره ادعكيلي رجلي
زهره.. استغربت كلامها بس قعدت تدعك رجلها وسكتت
الحاجه..... بصي يابت داري وابني غير اي دار في البلد
انا جوزي كبير البلد وابني معنديش غيره الحيله سلطان
يعني هتكوني تحت طوعي هتعشي يابتي
هتقول لا وتخرجي من تحت طوعي يبقى فتحتي قبرك بيدك
زهره.. بس انا مغصوبه على الجوازه وانتي عارفه ياحجه
الحاجه. بغل وهي تدهس برجلها على صوابع زهره
مش سلطان الا بت زيك تقول عليه لا
زهره. بوجع صوابعي
الحاجه. دي كانت قرصه بسيطه ابني يشاور على أي بت من البلد وبترموا تحت رجليه انت بتقولي لا عليه علشان مين يابت الزناتي علشان الواد المدرس
زهره.. أما انتي عارفه اني مش بحب ابنك ليه مواقفه عليا
الحاجه.. علشان الدم الاببنا بعدي وعلشان الانتخابات تعدي ولازم انت وابني تتحوزا علشان الأمور تمشي
واختك متنفعناش علشان ارمله قبل كده مش بنت بنوت
اسمعي يابن الزناتي تجهزي وجهزي حالك الليله علشان الناس وصلوا انا هخرج وادخل ااماشطه فاهمني
زهره... بس انا عندي ظروف هتعملوا دخله بلدي ازي
الحاجه... ملكيش فيه انا هتصرف خايفه من ايه مش طالما لسه بختم ربك وطلعت وسابته
ودخلت ستوته ااماشطه
اسمعي ياخايله اعمل ايه
هتفصح وبنكشف سريستوته. خدي يابت دا دم محدش هيعرف يفرقه بين دم الشرف ودم دا
زهره... ودا هيدخل على سلطان الحورات دي
ستوته... سلطان صاحب مزاج وخم*ورجي لما يشرب بنسطل ويدوخ ومش هيعرف يفرق بين حاجه اسمعي مني
زهره.. وانا عند وعدي معاكي خدي ياخاله واديتها غوستين دهب من الاهي لبسهم وخدت الدم زهره كان في قزازه صغيره وخبته
ستوته... أنا نازله لا شوفتك ولا تعرفني اصل دا شرف هيطر فيه رقاب بس مين عمل العمله دي وهرب
زهره... بدموع.. روحي ياخاله وفي حالك ومتدوريش مين غلط انا بس إلا هدفع تمن غلطي خرجت ستوته خدت الحلاوه من سلطان وقااتله عروستك جاهزه يابيه كيف القمر في ليله تمامه
سلطان مبسوط بجوازه من زهره مش علشان بيحبها علشان كسب رهان عليها ايوه هو كان متراهن انه بجوزها
جه الماذون وكتب الكتاب
وسلطان طلع لعروسته ودخل لاقي ٥ حريم موجودين على السرير وأمه كمان
سلطان... ايه يامه
سكينه... مفيش ياولدي ناسي ان الرجاله تحت مستنيه البشاره علشان ضرب النار
زهره... قولت عندي ظروف
سلطان... ايوه يامه هنعمل ايه
سكينه.. انت متعمليش انا إلا هعمل اقف واتفرج
سلطان... هتعمل ايه ياامه