القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الوريث الفصل الثالث وعشرون 23 بقلم داليا السعيد

رواية الوريث الفصل الثالث وعشرون 23 بقلم داليا السعيد


بارت الثالث والعشرون
ما اجمل الذكريات ، فقط حين لا تضر للتعامل مع الماضي "
بعد وقت قصير كانت حور تجلس علي رخامة المطبخ تأكل نوتيلا وجاسر يقوم بإعداد الطعام
حور / ههههههههه شكلك امور اوي وانت بالمريله
جاسر بغضب / اخرسي يا حور مانشوف اخرتها
يأتى لهم صوت بقول بصدمه
/ جاسر
جاسر بارتباك /امجد انت بتعمل ايه دلوقتى
امجد بضحك يحاول ان لا يظهر / لا عادي حبيت اشوفك بس بالمريله
جاسر بنرفزه / امشي من قدامي اصل هي ناقصه
ثم وجه كلامه لحور / عجبك كده
حور بضحك / هههههههه اه
................................
في صباح اليوم التالي
يأتى ادهم الي جاسر في القصر
ادهم للخادمه /جاسر موجود
الخادمه / ثواني يا فندم ابلغه
...................
ينزل امجد من غرفته الي الاسفل
امجد بتعجب / ادهم بتعمل ايه هنا من بدري كده
ادهم / اقعد لما جاسر يجي وانت تعرف
فيأتى جاسر في هذه اللحظه
جاسر / فيه ايه يا ادهم
ادهم / انا جاي اتجوز مليكه
امجد بدهشة/ نعم
جاسر / عاوز تتجوز ليه يا ادهم دلوقتى
ادهم بجديه / جاسر انت عارف ان انا بحب مليكه جدا انا عاوزها علي طول معايا
وأثناء الحديت كانت تنزل مليكه بجانب حور و سلمى من اعلي الدرج
مليكه / لا
ادهم بتعجب / لا ايه يا سلمى
سلمي بخجل / انا مش عاوزه اتجوز عاوزه اقعد مع جاسر وامجد هه
ادهم / هههههه
جاسر بإبتسامه / ادهم عنده ڤيلا جنب القصر مجهزها علي الجواز علشان متبعديش وعلي طول تفضلي جمبنا
بينما تركتها حور وسلمى وجلسوا
واقترب منها ادهم وهو يغني لها
"جري ايه يا ملخبطني.
ومجنني
وتاعبنى سنين ، معقول كده يعنى
ماتسمعني وحن ولين.
جري ايه يا ملخبطني
وتاعبنى سنين ، معقول كده يعنى
ماتسمعنى وحن ولين
يلا استهدي بالله واهدي
واقرب تعالي ❤.
خلينا نتجوز بقه😂. "
اخذت مليكه تنظر له بخجل
وسلمي تنظر الي امجد بدموع وامجد يتحاشي النظر لها
بينما نظرت حور لجاسر وهي تقول بصوت منخفض
/ شوفت الرومانسيه
ادهم / هه نتجوز بقه
امجد نظر الي جاسر وقال/ انت ايه رايك يا جاسر
جاسر بهدوء / تمام الشهر الجاي
ادهم سريعا / ولا والنبي يا جاسر هو اسبوع اصلا كل حاجه جاهزه يلا بقه
جاسر بابتسامه /خلاص اسبوع
اخذ ادهم يغني بمرح
" شقلطوني في بحر بيره
دغري سكه انتي الاميرة
في الجمال حلوه وخطيره
مش بشوف زيك با بطه
بحر عشق وموج محبه
انتي ساكنه الروح يا شابة
قشطه عسليه ومربه
مفيش منك في اي حته "
................................
بعد اسبوع في يوم الفرح
وفي غرفه في افخم فندق كانت مجهزه لتلبيس العروس
حور لمليكه / يلا مليكه ادهم بره هو وجاسر وامجد
اخذ جاسر وامجد مليكه لادهم
اخذها منهم بكل حب
وبعد فتره قصيره تم كتب الكتاب
وبدء الاحتفال بالعروسين
وكان امجد من وقت لاخر ينظر الي سلمي التي يظهر عليها الحزن
..................................
وبعد خمس شهور
كانت حياة البعض سعيده
جاسر وحور في فرح دائم وجاسر دائما ينفذ متطلبات حور الجنونيه
حور باستفسار لجاسر المتغير من شهر تقريبا
/ مالك يا جاسر علي طول في الشركه ومش بتقعد معايا خالص هو انا عملت حاجه
جاسر بنفاذ صبر / مفيش حاجه يا حور لو سمحتى سبينى في حالي دلوقتى تمام
...............
اما امجد كان يحاول يقترب من سلمى في الخمس شهور لكنها دائما لا تعيره اهتمام بسبب اجراحه لها
امجد بنرفزه / كام مره اقولك متلبسيش اللبس ده انتي ايه عاوزه تعصبينى وخلاص
سلمى ببرود / لا ولا اعصبك ولا حاجه انت اصلا ملكش دعوه بيا
قبض امجد علي معصمها وهو يقول / اتكلمى كويس يا سلمى احسن ليكى
سلمى وهي تحاول افلات يدها / انت طلبت كده عاوز منى ايه تانى سيبنى في حالي انا مش لعبه في ايدك
تركها امجد وذهب في هدوء واخذت سلمى تبكى
...............................
اما ادهم ومليكه كانوا يعيشون في سعاده
ادهم / ميكا فين الفطار يا حبيبتى
مليكه / ثانيه يا ادهم
يذهب لها ادهم في المطبخ وهو يحاوط خصرها
ادهم بهدوء / انا قلت اجيب خدامه تساعدك انتي مش راضيه ليه
مليكه بحب / انا بحب اعملك كل حاجه
ثم قالت بتساول / ادهم
ادهم / اممم
مليكه / هو جاسر ماله بقالوا شهر متغير خالص وحور زعلانه خالص مش عارفه تعملو ايه وهو مش عاوز منها حاجه خالص ومش مهتم بيها زي الاول
ادهم بارتباك / آآه وانا اعرف منين بس يا روحي انا هشوف جاسر ماله
................................
وفي الليل كانت حور تعبانه جدا اخذت تصحي جاسر النائم بجانبها
حور بالم / جاسرر آه
اعتدل جاسر بقلق / حور مالك
حور بدموع ووجع / اه انا بولد
.......................
في المشفي في الغرفه المتخصص لحور بعد الولاده
حور تفوق من اثر المخدر
سلمى / حور
تنظر في الغرفه تبحث عن جاسر وكان الكل موجود ماعدا جاسر
حور بتعب / جاسر فين
فجأه يدخل جاسر وهو يقول / ممكن لحظه انا وحور لوحدنا
حور بتعجب / كما مالهم
جاسر بهدوء / حور انا عاوزك تسمعيني
قاطعته حور متسأله عن البيبي / جاسر البيبي فين هو ولد ولا بنت انا عاوزه اشوفه
جاسر / حور البيبي مات وانتي بتولدي واتفضلي ده كل الورق و الحاجه الي اتفقنا عليها
الكل ينظر لهم بحزن
حور بتعجب / كما مالهم
جاسر بهدوء / حور انا عاوزك تسمعيني
قاطعته حور متسأله عن البيبي / جاسر البيبي فين هو ولد ولا بنت انا عاوزه اشوفه
جاسر / حور البيبي مات وانتي بتولدي واتفضلي ده كل الورق و الحاجه الي اتفقنا عليها
اخذت تنظر له حور بصدمه وعدم فهم
قال جاسر مكملنا / ده ورق الشقه في افخم مكان في القاهره وده حساب في البنك هتقدري تصرفي منه طول حياتك مش هيخلص انا كنت عاوزك علشان البيبي مش حب ولا كلام من ده وقلت كل ده علشان متأذيش البيبي وانتي مش عوزاني لكن دلوقتي خلاص
قال كلامه ثم رحل لتبقي حور غير مستوعبه ما قاله
حور / آااااااااااااااااااااااااااااااه


تعليقات