رواية عاد نادما ولكن كاملة بقلم بسملة بدوي
يبوي اي الي بتجوله ده هااا اني شاهين الالفي اتچوز عيله 18سنه دي بتخا'ف من خيالها يبوي كيف بدي 'اجدمها لصحافه دي' بتخزى' تجول صباح الخير
عيسى بغضب ...... شاااهين دي' بنت' عمك ولا عايز عيله الهنداوي الي يربوا 'بنتنا' وبعدين ا'لبت ل بن عمها ولا هتيجي انت في الاخر ويغير 'عادتنا' وتقاليدنا 'اياك
يبوي افهمني انا عايز 'مراا ' يبوي 'ست 'بكل معنى الكلمه مش طفله بتخا'ف من الضلمه' وبضفاير 'وبتلبس 'هدوم عليها كرتون: انا عايز 'واحده 'متكسفش اواريها, للعا'لم تليق بر'جل الأعمال شاهين الالفي
عيس بغضب......افهم من أكده انك 'بتكسر' كلمتي
_لا يبوي ولا عا'ش ولا كان الي' يكسر' كلمتك حاضر يبوي هتچوزها بس بشرط
اي هو ،هسافر امريكا عشان الشركه الي بتتبنى هناك وده ميزيدش عن 5سنين
وه يولدي 'ونهو'ن 'عليك تسيبنا 5اسنين
يبوي ما ادهم و جابر وسلطان ومراد اهنه
-الي يريحك يولدي اهم شي تتچوزها وبكده عيله الهنداوي ماهايخدوهاش منينا
-طلع وهو خا'يف من رده فعلها خا'يف من زعلها عشان هي لسا صغيره على أنها' تتجوز 'وهي بالسن ده طلع
في الجهه الأخري هتمو'ت من الفرحه وبتضحك مع بنت عمها واخت شاهين سلمي
انا مش مصدقه ي سلمي بجد همو'ت من الفرحه هتجوزه أبيه انا فرحانه اوي معقوله بيحبني زي ما بحبه كده عشان كده هيتجوزني انا همو'ت من الفرحه بجد
سلمي بحب اخوي شديد ومرح ......ايوه ي عم بقا من قدك مش' اللوح ,الي بحبه هيييح اوعدنا يارب
قاطعها صوت خبط على الباب ودخل شاهين
اول ما شافته بصتله بحب وقال .....أبيه اتفضل
_احم اخرجي انتي ياسلمي عايز اتكلم مع ريتا شويه
سلمي وهي بتغمز ل ريتال بمشاكسه .....حاضر يا أبيه وخرجت وهي فرحانه لصحبتها
_ريتا حبيبتي عامله اي
_الحمدلله يا أبيه قالتها بحب وخجل
احم بصي ياحبيبتي بما انك كبيره خلاص فا عايز اقولك على حاجه انا عارف انك سمعتي عن موضوع جوازنا قاطعته بلهفه وقالت .....عايزه اقولك حاجه ي أبيه الاول
_اسمعي بس الاول
_انا انا بحبك يا أبيه اوي
_طب ما انا بحبك ياحبيبتي انتي عندي زي سلمي اسمعي بقا
_ بس بس انا بحبك مش كده انا بحبك وكمان' المتجوزين' بيحبوا بعض لي بتقول زي سلمي انا بحب الحب التاني عايزه اكمل حياتي كلها معاك
بصلها بصدمه وقال بغضب ......ايه الي بتقوليه ده انتي اتج'ننتي
لي قالتها بدموع
انتي شكلك اتج'ننتي على الاخر هو اي الي بحبك الحب التاني انتي شكلك 'عايزه ربايه من اول وجديد
ابييييه عمر الحب ما كان حرا'اام ولاعيييييب قاطعها 'قلم 'جامد وعلى و'شها
وقال بصوت عالي......انتي بتعلي صوتك عليا
بصت له بدموع وقالت ..... انت' بتضر'بني ي أبيه
'واكسر' دما'غك كمان عشان شكلي دلعتك اتفضلي نامي عشان عليكي مدرسه بكره قالها بسخريه وغضب 'شديد في نفس الوقت وسابها ومشا
تاني يوم مضا الورق بتاع جوازهم وسافر
فاق من شروده على صوت صاحبه اسر
_ شاهين الطياره الي هنسافر بيها جاهزه وبعدين أضاف بضحك......مش مصدق الواد جابر هيتجوز بس تصدق وحاشوني اوي بقالنا 5سنين بعيد عن الصعيد وعنهم وبعدين أضاف بحزن ...... بس انا الوقتي مفهمتش انت هتعمل اي مع ريتال
دق قلبه بع'نف وقال بهدوء عكس الي جواه.........هطلقها بس ابوي منشف ,دما'غه كل ما أقوله على سيره الطلاق يقولي معندناش طلاق مش عارف بقا وبعدين دي عيله صغيره يعني متفرجش معايا وجودها أو لا ثانيا تلاقيها لسا زي ماهي بضافير
_مش يمكن اتغيرت يابني وبعدين انت بقالك فوق ال5سنين مشوفتهاش اكيد اتغيرت
لا الي زي ريتا مبيتغيرش ده حتي تلاقيها لسا بتتفرج على الكرتون دي بتخا'ف من خيالها
استغفر الله العظيم يابني آدم الكلام ده من 5سنين اكيد اتغيرت
لا معتقدش ورها'ن كمان لولقيتها اتغيرت هنفذ الي تقولي عليه
مالك واثق اوي كده لي
اصل انا حافظ ريتا كويس
تسريع الاحداث
خرجوا من الشركه وصلوا جهزوا نفسكم وركبوا الطياره الخاصه
بعد فتره
نزل من الطياره بغرو'ر شديد وهو سامع همسات ا'لنسا'ء عن مدي جماله ووسامته وده خلاها يتغ'ر اكتر ركب العربيه وبعد شويه وصلوا الصعيد
وقفت العربيه قدام قصر كبير سرايا ضخمه جدا وكانت في قمه الجمال والفخامه نزل بجبوته وهيبته
استقبلته أمه بدموع ......شاهين يا ولدي اتوحشتك جوي
وانا كمان يما اتوحشتك جوي جوي وخلاص معتش في سفر عاد قاعد وياكي
الجد عيسى ......حمدالله على السلامه يابني
الله يسلمك يجدي وحضنه جامد
وسلم على الباقي وفي عيونه لهفه بيدور عليها بس مكنش موجوده معاهم وغر'وره مانعه يسأل عليها قاطع دخوله ولد صغير يبجري بضحك ومشاكسه ....... يمامي اسف والله اسف خلاص هههه
دخل فتاه أقل ما يقال عنها ملاك ليست من ا'لبشر 'بعيون زرقاء صافيه وشعر اصفر طويل وجس'د ممشوق يضخ انو'ثه ودلال وملامح بريئه جذابه وقالت بصوتها الرقيق أنها هي هي صغيرته ولكن تغيرت تغيرت كثيرا واصبحا ان'ثي بكل ما تعنيه الكلمه قاطعه صوتها ....... سوووولي حرام عليك بقا
_يمامي خلاص اسف والله ههههه بس المقلب حلو واللهي هههه
قاطعهم صوت الجد بخبث........ في اي يو'لد متعب امك ليه وبعدين تعالي ي ريتا يحبيبتي سلمي على شاهين
ريتال بصدمه وبعدين دخلت بكل ثقه ودلال وقالت برقها ....... ازيك ي أبيه
شاهين في نفسه .......اتغيرت اوي اوي دي الي بتخا'ف كانت بتخا'ف من خيالها الوقتي واقفه بكل ثقه وفجأه ......قال مامي مامي مين
ريتا بخبث.....انا