recent
روايات مكتبة حواء

رواية عاد نادما ولكن الفصل الثاني 2 بقلم بسملة بدوي

رواية عاد نادما ولكن الفصل الثاني 2 بقلم بسملة بدوي



|"عاد نادما ولكن"|
البارت 2
بقلمي بسمله بدوي
اابيه ابعد مينفعش كده هو انت بتقرب لي
هششششش مش عايز اسمع كلمه أبيه دي تاني ،انا الوقتي جوزك
هه بس ده جواز صوري يعني كده وكده بمعني اصح بله واشرب مايته هه جوزك انت لي محسسني أننا واخدين بعض عن حب
لقيته ابتسم بخبث وشدني من ايدي وفي لحظه بقيت في حضنه وقال بصوت لاهث...... اومال مين الي قالي أنه بيحبني
ضحكت بوجع....... بس انا كنت ساعتها صغيره ،رفع حاجبه باستنكار وقال بغضب ...... صغيره بمعني اي انتي معتيش بتحبيني
ابتسمت بخبث وقالت ...... اممم مش بظبط انا بحبك اه بس زي ادهم وسلطان وجابر ومراد وبعدين انا فكرت في كلامك اخر مره ليا ولاقيته كله صح انا فعلا كنت صغيره على الكلام ده ومفروض كنت انتبه لمزاكرتي بما اني كنت في 3ثانوي بس الحمدلله دخلت هندسه وحققت حلم بابا وماما وخلاص دي كانت فتره مراهقه صح ولا نسيت حاجه آه نسيب اني لازم احب حد من سني قاطعني فجأه اتحول وعيونه احمرت اوي ومسكها من أيدها جامد
_آه ايدي ي أبيه
_بتقولي اي سمعيني تاني وبعدين الكلام ده زمان إنما الوقتي انتي مراااتي حتي لو على ورق يعني تحترمي نفسك انتي الوقتي مرات شاهين الالفي يعني اي خطوه محسوبه عليكي فاهمه .بسملة بدوي .
_آه ايدي ي ابيه وبعدين انا محترمه غصب عنك اول ما لقيته بيقرب جامد جريت على الحمام ووقفت قدام المرايا والدموع في عيونها وبتقول لنفسها ........اوعي اوعي تبكي اوعي تبيني حبك ليه أو ضعفك انا هخليه يندم على كل دمعه نزلت مني عشانه وربنا لخليك تعشقني وتجيلي راكع ي شاهين ي ألفي اصبر عليا بس مسحت دموعها وبعدين وقفت قدام الدولاب بخجل وقالت ......آه يا سلمي ادعي عليكي بايه ايه الهدوم ده ياريتني ما سمعت كلامك هخرج بده ازاي قدامه يلهوي ده قصير اوي كان عباره عن قميص لونه ازرق لونه عيونها بحمالات رفيعه وقصير فوق الركبه بشويه وسابت شعرها الاصفر الطويل الغجري ،لبسته وبعدين بصت على نفسها في المرايا .......لا لا مستحيل اخرج كده وبعدين افتكرت كلام سلمي قالت بقوه مصطنعه........لا هلبسه عشان يعرف اني خلاص كبرت ومعتش طفله زي ما بيقول يالا ياريتا انتي قدها خرجت اول ما شافها أنصدم وفتح عيونه على الاخر بصدمه وبيبلع ريقه بصعوبه وبينهج جامد كأنه بيجري وغضلاته اتشنجت من شكلها فكانت تمزج بين الاثاره والبراءه
طفلته كبرت أصبحت شابه يافعه الجمال والاثاره يا الله الصبر قالها شاهين في نفسه
بصتله ببرود عكس الي جواها وكانت هتموت من الفرحه وهي شايفه نظره الاعجاب الي في عيونه وده مزادهاش غير ثقه واتجاهلته وقربت منه ومشت من جنبه وهو غمض عيونه يستمتع بريحتها الي زي الفراوله وجابت غطا ووساده فتح عيونه لقتها بتستعد تنام على الكنبه رفع حاجبه باستنكار وقال .....بتعملي اي
إجابته ببرود وقالت .....اي سلامه النظر انت شايف اي هنام ي أبيه
غمض عيونه بعصبيه فاصغيرته تختبر صبره وتنجح في استفزازه وتغيرت كثيرا فأصبحت سليطه لسان
_ريتاااا متختبريش صبري وبعدين أبيه ايه بقا ده انتي الي ابيه بعد كلامك ده وبعدين قال ببرود........ مافيش نوم على الكنبه السرير اهو يالا
_نااااااعم ياااااعمرررري
شاهين بصدمه وقال ......ايه الي عملتيه ده
ريتال بخجل....... احم اقصد مممينفعش
شاهين بخبث .......... عايز تتعاقبي زي زمان ولا اي
ريتال بغضب وكسوف ........ ابيه انا معتش صغيره عشان تعاقبني انا كبيره
شاهين وهو بيطالعها بنظرات جر'يئه وقال بخبث .....انتي من جهه كبرتي فا انتي كبرتي اوي أوي يعني بصتله بخجل وقالت......اانت انت ق'ليل الادب بحركه سريعه مسكها من خصرها جامد وقربها منه وهمس في اذنها بصوت لاهث وقال ........ اوعي تفكري اني نسيت الي عملتيه الصبح يا ريتا لا مانستش
فلاش باك
مااااااامي مااااااامي ميييين هاااااا فهمووووووني انا اصلا مجتش جنبهااااا يبقي مااااامي ازاي انطقوواااااا
الجد بغضب........صوتك يولد وبعدين بتنعر ليه ما احنا عاااارفين
يبقييييي مامي ازااااي مش فااااهم
كل ده واسر واقف بيضحك عليه وفي سره وبيقلد صوته...... اول ما هرجع هطلقها دي تلاقيها لسا طفله يعيني عليك يشااهين ده انت شكلك هيطلع عينك وريتال عطله عليك الجديد والقديم
ريتال بثقه ....... اظن انت ملكش الحق تسأل السؤال ده
شاهين بعصبيه......نااااعم يختيييي يعني اي انتي مراتي وانا جووووزك
ريتال بالم وحزن ....... هه جوزي الي سابني ومشا ومهتماش لمشاعري ولا جوزي الي بقاله 5سنين برده حتي مهانش عليه يرفع سماعه الفون ويسأل عليا ده حتي لو بالكذب هااا جاي بعد ده كله وتقول جوزي ومع ذلك هجاوبك ده ابن ساره الله يرحمها بنت الداده وابني الي مخلفتهوش اه بس ده كل ما ليا بعد أذنك هه ي جوزي واخدت سليم ومشيت بما ثقه وكبرياء .
اند فلاش باك
فاقت وهو يلثم عنقها برقه ودافن رأسه فيه بيحاول يستنشق اكبر قدر ممكن من رائحة الفراوله المنبعثه منها
ريتال بخجل شديد....... ابيه ابيه اابعد
قاطعها شاهين بصوت لاهث من كميه المشاعر التي احتاجته وقال ......امشي امشي بسرعه روحي نامي
جريت من قدامه ونامت على السرير واتخطت
شاهين راح ياخد شاور لعل وعسى تطفي نيران جسده التي أشعلتها تلك الصغيره
وبعد فتره خرج وراح وخدها في حضنه جامد ودفن رأسه في عنقها ونام بسرعه
في الصباح صحا لقاها مش جنبه راح اخد شاور لبس بنطلون اسود وتيشرت اسود وكوتش اسود ورجع شعره لورا ورش برفاه المثير والقي نظره رضا وغرور ونزل
شاهين بهدوء ......صباح الخير وراح باس ايد أمه وجده واترأس السفره من الجهه الاخري وعيونه بتدور على ريتال بس غروره مانعه يسأل قاطعه نزولها وهي لابسه فستان بكم دانتيل ابيض وتحت الركبه مفتوح من عند الرقبه مبين عظمتي الترقوه الي عندها بشكل انثوي رقيق وعامله شعرها كحكه فوضاويه ونزلت خصلات على وشها واعطاها شكل ملاءكي برئ وقالت بحب.......صباح الخير وراحت باست ايد صفيه والجد بكل احترام وحب واتجاهلك شاهين خالص
سليم بطفوله ...... مامي مامي مين ده وبيشاور على شاهين الي بيبصله بغيره
ريتال بحب وهي بتلعب له في شعره بحب ...... ده أبيه شاهين ي حبيبي
شاهين بسرعه .......جوزها
سليم بفرحه........ جوز مامي يعني بااابي
شاهين بص لريتال وريتال متجاهله وجوده خالص ومستمره بتأكل سليم ......يالا يا سولي هتتأخر على الحضانه
قاطعهم صوت أنثوي مدلع....... شاهين حبيبي وييينك
شاهين في نفسه....... يارب ما تكون هيا وووو
_"|عاد نادما ولكن|"


google-playkhamsatmostaqltradent