recent
روايات مكتبة حواء

رواية منتقبة اوقعتني في حبها الفصل الثاني 2 بقلم هدير بدر

رواية منتقبة اوقعتني في حبها الفصل الثاني 2 بقلم هدير بدر


فيروز : مالك ياحبيبي فرحان
ياسين اتوتر وبصلها لانه خايف امه تبعد عنه
ابو خديجه : والله يا حجه فاجئتينا
فيروز : خير البر عاجله وكمان القصر جاهز مش محتاجه حاجه
ابو خديجه : خلاص اللي يشوفوه الولاد علي بركه الله
وبداو يتفقوا علي الاتفاقات واتفقوا ان كتب الكتاب بعد يومين وياسين قاعد علي اخره
خلصوا اتفاق
ومشيوا
خديجه دخلت وهي قلبها مقبوض
صليت ركعتين وصليت القيام وقعدت تستغفر ربها لحد مانامت
عند ياسين دخل البيت
ياسين بزعيق : ازاى ياماما انتي شيفاني عيل ادامك ماليش قرار يعني اي كتب كتابي كمان يومين وانا مش موافق
فيروز : انت ازاى تكلمني كدا انت كبرت عليا ماتوافقشي بس اعتبرني مت عن اذنك
وسابته وطلعت
ياسين دخل اوضته وكان متعصب رن علي ايسل
ياسين : الو يا ايسل
ايسل: عملت اي ياحبيبي مع اللي ماتتسمي
ياسين : اتحدد كتب الكتاب كمان يومين
ايسل بزعيق : نعم وانا
ياسين : اهدي ياحبيبتي صدقيني هاتجوزك اهدي انا هاعيشها عيشه سودا فكك من الجوازه دي كدا كدا هاخد ميعاد مع باباكي علي لما اخلص الحوار دا
ايسل: بجد ياحبيبي
ياسين : بجد ياعيون حبيبك وفضلوا يتكلموا زي عادتهم
تاني يوم
ريم وخديجه جهزوا علشان يروحوا الكليه
عدا اليومين من غير أحداث تذكر
وكله مشغول في التجهيزات
جيه اليوم الموعود
عند خديجه لبست فستان بيبي بلو منفوش ونقاب بيبي بلو وهيلز ابيض
وريم لبست دريس كافيه وخمار اسود وهيلز اسود
وكانوا شبه الحوريات
عند ياسين لبس كاجول
ومراد برضو
فيروز راحت خبطت عليه طلعلها
فيروز: قمر ماشاء الله يابني ربنا يحميك
مراد بتضجر: واشمعنا انا لا
فيروز : مسكته من ودنه انتو الاتنين زي بعض وعقبال مافرح بيك
مراد : لا س س سلام
ومشيوا
ام خديجه رحبت بيهم
والماذون وصل وكان ياسين قاعد مش طايق نفسه
وقال جملته الشهيره
بارك الله لكما وجمع بينكما في خير
ام خديجه وفيروز زغرطوا
وابو خديجه خدها وطلعها
خديجه بصيت في الارض
ياسين بصلها مع ان وشها مش باين ولكنه فضل باصصلها سرح فيها اد اي النقاب مديها جمال
وبعدين فاق من سرحانه
فيروز : اقعدي جنب جوزك ياحبيبتي
خديجه قعدت بكسوف
فيروز : الفرح امتي بقا
احنا كنا متفقين انه بعد كتب الكتاب بأسبوع
ابو خديجه: نتوكل علي الله ان شاءالله
خديجه : احم لو سمحت انا عايزه فرحي إسلامي
ياسين : ودا ان شاءالله ازاى بقا
خديجه بابتسامه: يعني الرجاله في مكان والستات في مكان وكمان مافيش اغاني
ياسين : ماشاء الله ودا فرح ازاى انا مش موافق
خديجه دمعت : طاب بعد اذنك انا مش موافقه ان فرحي يبقا في اغاني
ابو خديجه : هي معاها حق يابني
ياسين : طب خلاص بما انها مش موافقه مافيش فرح
فيروز : اقعد يا ياسين الأمور يابني مش بتتاخد كدا
مراد حاول يصلح الموقف : معلشي ياعمي اصل احنا مانعرفشي النظام دا فا اكيد مستغربينه مش اكتر
خديجه : خلاص انا هاعمل يوم هنا انا وصحابي ومش لازم فرح
وبصيت في الارض بحزن
ياسين من غير اهتمام : اللي تشوفيه
يالا يا أمي علشان اتاخرنا كدا
فيروز باحراج : طاب نستأذن احنا ياجماعه
ابو خديجه : اتفضلوا
مشيوا وخديجه دخلت جوا تعيط
ام خديجه : خلاص يابنتي خير هو مش عارف الحاجات دي وكمان طلما مش هاتغضبي ربنا ماتزعليش
خديجه مسحت دموعها: خير ياحبيبتي
ام خديجه: في عروسه قمر تزعل كدا يوم فرحها قومي صلي ياحبيبتي ركعتين لله
خديجه : حاضر يا ماما
ابو خديجه : وبعدين يامو خديجه انا خايف عليها اوي يا تري اللي عملناه صح
ام خديجه : ماتقلقشي خير ان شاءالله وانت عارف خديجه هاتقدر تخليه يحبها
ابو خديجه : يارب يارب
خديجه صليت وفضلت تدعي ربها انه يصلح حياتها الجديده
عند ياسين وهما راكبين العربيه
فيروز : ماكنشي ينفع اللي عملته دا
ياسين : والله يعني الي بتقوله كلام صح
فيروز : ايوا صح وانت عارف كدا
ياسين : براحتها مافيش فرح
مراد : انت جيت عليها في دي يا ياسين اي بنت بتحلم باليوم دا
ياسين: قفلوا علي الحوار يهمك يا أمي اني اتجوزتها
فيروز اتنهدت بحزن
......
فات الاسبوع
عند خديجه صحابها حضروا وكان أجمل حفله
والبنات فضلت تغني وكان كله فرحان جدا
ياسين خرج هو ومامته ومراد علشان يجيبوا خديجه من بيتها
كانت خديجه جهزت وهي وريم فضلوا يعيطوا
ريم : ماكنتيش متخيله اليوم اللي هاتسبيني فيه
خديجه : ياهبله انا معاكي وتعالي في الوقت اللي يعجبك
ريم مسحت دموعها : ربنا يجعله زوج صالح ويرزقك السعاده ياحبيبتي
ابو خديجه : ياسين يابني انا ماليش الا خديجه ياريت تاخد بالك منها وتحافظ عليها
ياسين : حاضر ياعمي
خديجه خرجت وودعت أهلها
دخلوا القصر
ياسين : بقولك اي يابتاعه انتي
خديجه بصتله بصدمه: بتاعه
ياسين : ايوا ياختي كدا اللعبه خلصت علي كدا
خديجه : لعبه اي
ياسين : يعني انتي هاتقعدي هنا معايا شهرين وبعدين نطلق لاني بحب ولحظه وعايز اتجوزها
خديجه بصدمه


google-playkhamsatmostaqltradent