recent
روايات مكتبة حواء

رواية يا انا يا هي (عشق الجاسر) الفصل التاسع 9 بقلم هاجر عبدالحليم

رواية يا انا يا هي (عشق الجاسر) الفصل التاسع 9 بقلم هاجر عبدالحليم

واية يانا ياهي الحلقة 9

فهيمة..ايدة؟
عطية..انا قولت وجودي هنا غير مرغوب فيه استأذن انا
جاسر..لا ياعطية استنى عندك انا وعدتك وهبقى اد وعدي
فهيمة.لا مش ممكن انتوا اتفقتو عليا ولا اي؟ كدا ياجاسر يعنى اثق فيك تقوم تجيبلى الشمام دا لحد هنا؟ لا كدا مينفعش بس ماشى دا بيتك ومن حقك تدخل فيه اللى انت عايزو بس انا وبنتى مش هنقعد فيه دقيقة واحدة بعد كدا
جاسر مسكها من ايدها وقال..استنى بس ياماما بلاش تتعصبى كدا وتاخدي قرارات غلط الموضوع مش زي م جاي ف خيالك اصبرى بس وخدي نفسك واسمعينى للاخر عطية! روح اقعد ف الانترية عقبال م اجيلك ومتتحركش من هناك
عطية..حاضر
فهيمة بهمس..هو اي اللى يدخل انت بتدخلو ليه انا مرحبة بيه هنا؟
جاسر..تعالي بس معايا ولو كلامي معجبكيش ابقى اطرديه ومس همعنك حاجة تاني
فهيمة..انت عارف اني مش هعمل كدا بس انا خايفة ع بنتي لولا اني شوفته وهو ببعتدي عليها مكنتش هبقى وحشة معاه بس انا ام واللى يقرب من ولادي اقتلو
جاسر..صدقينى عطية اتغير وكان معايا انهردة عند الدكتور ولو شوفتيه هناك حقيقى هيصعب عليكي بس مينفعش نتكلم ف وجودو تعالي نتكلم ف الاوضة يلة
ف اوضة أميرة
اميرة خرجت من الاوضة عشان تقعد مع امها شوية لبست اسدالها وخرجت شافت عطية ف الانترية وكان باين عليه متوتر اوي وعمال يهز ف رجلو شوية وينفخ شوية واول م زهق حاول يطلع سجارة عشان يشربها بس لما شاف اميرة وهى بتبصله نظرات عتاب ولوم وخوف راح دخلها مكانها وعزم انه يرميها وميشربهاش تاني
عطية..انتى هنا تعالى ياحببتي
أميرة..انا مش حبيتك فلو سمحت متقولهاش
عطية ف سرو اي الاحراج دا مكنش كلمة
عطية..انا بس قولتها بعفوية مني مكنتش اقصد الكلمة نفسها يعني لو اتضايقتى اعتبرينى مقولتهاش خالص بس المهم متزعليش مني انا مش بقدر ع زعلك
اميرة..بس انا زعلانة اوي منك عشان كنت هتشرب سجاير وان بكره الناس اللى ريحتهم بتبقى وحشة بسببها غير كدا خطر وبتخليك عصبى ع طول وسنانك وحشة وهتتعبك ومش هتعرف تتنفس كويس وهتموت بدرى اوي وانت قولت انك طيب ازاي طيب وبتعمل ف نفسك كدا؟ لو عايزنى مبقاش زعلانة بطل اي حاجة حرام عشان ربنا يحبك ويديك اللى نفسك فيه عشان ساعتها هيبقى راضى عنك بلاش تغضبو عشان حياتك متبقاش حجيم ف الارض وتخش جحيم الاخرة كمان ودا اللى مش هتقدر عليه تخيل انت النار العادية بتحرقنا وبنخاف منها ازاي ما بالك بقا نار جهنم ربنا حلو اوي وهيسامح بس انت روحلو وقولو انك بتحبه وخبط عليه وهو هيفتحتلك
عطية بدموع..بس انا عملت ذنوب كتير اوي انا بخجل ابصلو ببقى عايز اصلى وخايف منو
أميرة قعدت جمبو وقالت..بص كدا دة اي؟
عطية بصلها وقال..دا قلبك
أميرة..ربنا بقا وانت بتبصلى بيطلع ع قلبك دا وهيعرف انك خايف منو ومستحي يعنى مكسوف ف هو هيستحي منك وهيقول شوف عبدي مستحي وهو بيصلى وانا اللى بغفر الذنوب جميعا هاجي عليه وهبقى قاسى ف هيقبلك وهيفرح بيك ربنا رحيم ارحم من الام بعيالها الام بتعرف تأذى دي بتقول ادعي ع ابنى واكره اللى يقول امين سيدنا ادم غلط وهو نبى احنا كبشر مش هنغلط بس انت طيب انت بس بتشرب سجاير لما تبطلها خلاص ساعتها هتعيش حياتك عادي
عطية بصلها وقال..لولا انك مش حلالي دلوقت كان زماني حضنتك
أميرة..طب وفيها اي م تحضني هي دي عيب؟
عطية ضحك بصوته كلو وقال..يعني عمالة تقولى كلام كبير لمسني ولمس روحي من جوة وغسل قلبى وخلانى عايز اصلي واقرب وابدا ع نضافة مع ربنا واشوف حياتي ومستقبلى وف الاخر متعرفيش انه الحضن حرام عيب ف حقك وربنا
أميرة..بس دا حضن مليان برأءة وبيدفي اوي لو حد خايف او زعلان لازم يلاقى حد يحضنو عشان ميحسش انه لوحدي ليه حرام؟
عطية..هو مش حرام لو حضنتك والدتك صاحبتك لكن راجل غريب عنك اه حرام لازم يبقى جوزك او حد من محارمك فاهماني
أميرة..بس انت عايز تحضني
عطية..ممكن احضنك اه بس لو اتجوزتك
أميرة..وفيها اي طب يلا نتجوز متخفش من جاسر هو اتكلم معايا وقالي انه احنا هنساعدك عشان نبقى مع بعض انا وانت مش انت بتحبنى ومش هتزعقلى ولا هتضربنى خالص؟
عطية بندم..انا اسف يأميرة اوي عشان يعنى اتهجمت عليكي بس مكنتش ف وعيي خالص بس اوعدك اول م احس اني خطر عليكي هبعد ومش هقرب الا لما ابقى كفء اني احميكي وتبقى مسؤلة مني وامك تسلمك ليا وتبقى فخورة اني جوز بنتها ومتخفش مني ابدا
أميرة طب هات ايدك بقا نقرا الفاتحة ع الكلام دا يلا ويبقى اتفاق رجالة مفيش منه رجوع ابداااا
عطية ف سرو..هو دا كلام واحدة عندها اضطراب نفسى دا عقلها يوزن بلد ربنا يحميكي ويباركلي فيكي يأميرة قلبي❤️
عند فهيمة
فهيمة..لا ياجاسر
جاسر..حتى بعد اللى قولتهولك دا ياماما ربنا بيقبل الناس نبقى احنا ونرفضهم
فهيمة..يبنى انت لو عايز تساعدو ماشى بس بعيد عن بنتي انا اهو معاك وقلبى بيتقطع عليها خايفة يعمل فيها حاجة برة
جاسر..لا عطية اتغير ومش هيأذيها ولو فعلا عمل كدا انا مش هعاقبو بس لا انا هعاقب نفسى اسوا عقاب عشان انا اللى جيبته هنا
فهيمة..وليه طيب نستنى لحد النصيبة م تحصل م الباب اللى بيجى منه ريح نقفلو من الاول ليه وجع القلب يينى انا ابتديت احس انك عايز تخلص من أميرة عشان مشكلتك مع عشق بس دا مش معناه انك ترميها لاي حد ولعطية كمان هتديها لمدمن كمان لا ياجاسر انا همشى انا وبنتى من هنا حتى لو وصل اني اقعدها ف الشارع ومن غير اكل ولا شرب بنتي مش هتتجوز عطية ولو ع موتي ومش هسمع منك ولا كلمة ولا تبرير انا دلوقت متعصبة ومش عايزة اتكلم ولا طايقة اشوف حد انت لو حاولت تمنعني هعمل معاك مشكلة ومش هتعرفلي طريق ابدا بحق اكلنا مع بعض تسيبنى بقا اعوض بنتي عن اللى شوفته مش تصوم وتفطر ع دا لا طبعا انت مجاش ف بالك انه ممكن بعد جوازه منها يتعرض لمشكلة معاها ومش هيعرفو يخلفو هتقولى هيتعالج هقولك مضمنش هيأثر عليه انا متاكدا وليه بقا العذاب دا بقولك اي ياتمشيه من هنا يانا اللي همشى معنديش كلام تاني ولو حاولت تقنعني بحاجة رافضاها هلم هدومي دلوقت حتى لو عملت اي بس دا اخر الكلام ع الله ييجى بفايدة وتريحنى
ف الصالة
عشق.انت!
أميرة بهمس لعطية..هى اه جميلة بس مش بحبها معرفش ليه بحسها بتكرهني
عطية بنفس الهمس..أميرة عيب هى هتكرهك ليه وبعدين متنسيش انها مرات جاسر
أميرة..وفيها اي لما تبقى مرات جاسر هنضربلها تعظيم سلام يعنى اي قدامنا السفيرة عزيزة بجلالة قدرها ؟يعنى عشان حلوة حبتين طب منا احلي منها مليون مرة بس جمالى ستراه هى ماشاء الله عرضاه للكل ربنا يهدي الجميع
عطية..اسكتي هتفضحينا يخربيتك هى قالت اي بس كل الحكاية مستغربة وجودي ف المكان ودا حقها
عشق بأستغراب..اه ابتدينا جو الوشوشة دا..انت بتعمل اي هنا يابنى ادم هو البيت بقا مستشفى وانا معرفش؟
اميرة..انتي بتكلميه كدا ليه؟
عشق..وعايزاني اكلمو ازاي وانا شايفة واحد مدمن مخدرات واتهجم عليكي ف بيتي اي انا هستني لما يدبحنى انا وجوزي وبعدين انتي بتدافعي عنو ازاي بعد اللى عملو فيكي مش دا اللى لما حاولتى تمنعيه كان عايز يخنقك
عطية بخوف..اسكتى متكمليش بس كفايا
أميرة..عطية محاولش يخنقني ولا حاجة دا بس كان عايز يتجوزني عشان كدا حط السكينة حوالين رقبتى
عشق..بطلي سذاجة بقا انتى عارفة كويس انا اقصد اي ف بلاش ملاوعة ف الكلام ولو انتي فاكرة انه جو الاضطراب النفسى والطفلة دي داخل عليا ومصدقاه تبقى عبيطة دا العيل الصغير ميصدقش اللعبة الرخيصة دي انتي كل اللى عايزاه تجذبى جاسر ناحيتك بس دا بعدك عارفة ليه؟ عشان جاسر بيحبنى انا وبس وانتى مجرد واحدة جاية من الشارع ملهاش لا اصل ولا فصل كابوسى استحالة يتحقق انتي سامعاني انتي لازم تمشى من البيت وحلى عننا بقا وخدي الجربوع دا معاكي انتوا شبه بعض اوي ع فكرة انسينا بقا وغورى حرام عليكي بيتي كان كويس جيتى انتي خربتيه مش هستنى لحد م احمل ف طفل والاقي ابوه راح لواحدة تانية انا ممكن امحيكي من ع وش الدنيا ف فوقى بقا وورينا وشك الحقيقى وعرفينا انك ولا تعبانة ولا زفت وعطية دا بقا اللي حاول يخنقك ويفكرك بالحادثة بتاعة قرايبك دي حاجة متخصناش روحي وخدي حقك منهم بعيد متخرببش بيتى بقا ابعدي
جاسر بصريخ.عششسقققق
أميرة كانت بتسمع وبتعيط وجسمها كلو كان بيتنفض وبصت لعطية اللى كان مرعوب عليها ونفسه بقا عالي من العصبية عشق بكلامها هدت كل حاجة ف أميرة
عشق بصتلها بقسوة بس ف نفس الوقت مستغربة من نفسها اوي هى مكنتش كدا معقولة كابوس يدمر حياتها ودماغها كدا ومش قادرة تتحكم ف نفسها؟
جاسر شد عشق من دراعها وجاي يضربها بالقلم بس صدمة عشق وتعبيرات وشها اللى كلها لوم وقفو ف اخر لحظة
فهيمة جريت ع اميرة وخدتها ف حضنها بخوف
فهيمة بعياط..يلعن الزمن اللى خلانا كدا
اميرة بعياط..ماما..حسين..اغتصبنى ياماما.هو اتهمني ف شرفي..وعشق خايفة مني..ماما قولها تبطل تتهمنى ياماما..انا مش هاخد منها جوزها انا ع طول ف حالي مليش دعوة بحد ليه الدنيا بتقسا عليا كدة.يارب اموت بقا وارتاح محدش بيحبنى والكل بيجى عليا..قوليلها أميرة بتقولك اسفة هى مش هتاخد منك جوزك وطمنيها وقوليلها هى هتموت قريب وهتريح الكل منها أميرة تستاهل تعيش ف دنيا حلوة مش قاسية كدا اللى حبيته اغتصبنى واتجبرت احب واحد مش بحبو بس حسيت انه كويس وعايزة اساعدو وف الاخر اتهجم عليا وحاول يخنقني ودلوقت جالى واحد متجوز وبيحب مراته وهى كمان بتحبه وجيت ف النص وخربت بيتهم ياماما انا مش وحشة والله اسفة والله اسفة ياااااااارب
وقعدت ع الارض وهى بتعيط وامها قعدت جمبها وعمالة تطبطب عليها وبتبص لعشق نظرات كره خلتها تتنفض وتمسك ف قميص جاسر بخوف وندم
جاسر..عجبك كدا انا بجد مش عارف اقول اي طب بذمتك عجبك منظرها وهى ف الحالة دي لو جرالها حاجة ذنبها هيبقى ف رقبتك مش رقبة حد تاني
عطية حس بوجع ف قلبه وشد ف شعره وغمض عينه جامد ونفسه بقا عالى وبطنه كانت بتتقطع ومن التوتر حس انه عايز الجرعة بتاعتو فضل يحرك صباعه ف مناخيرو يمين وشمال بيحاول يتحكم ف نفسه مش عارف
جاسر راحلو وقال..اجمد ياعطية
عطية بوجع..مش قادر همووت جاسر انا محتاج الجرعة ضرورى ابوس ايدك اخر مرة
جاسر..مش وقته ياعطية اديك شايف اللى احنا فيه امسك البرشام دا خدو هيقلل الاعراض شوية
عطية خد الدواء بعصبية وشربو بس دا مقللش الوجع اللى حسو عطية
اميرة غمضت عنيها ونامت والدموع لسة ع خدها
عشق بندم..هى نامت؟
فهيمة..انا هلم هدومى وامشى من هنا
عشق..لا خليكي انا اسفة مش عارفة قولت كدا ازاي بس تقريبا من الضغوطات اللى انا فيها مكنتش ف وعيي
فهيمة..اي غلط هتعمليه مش هيبقى عندك غير كلمة اسفة بس انا بقا اللى بقولك مش هتقبل اعتذارك دا واخبطى راسك ف الحيط واللى قولتيه لبنتي تمنو غالي اوي عندي ومش هعديه حتى لو وصل انى اخسركو انتوا الاتنين عشان واحد جبلى مدمن وعايزنى اجوزو بنتي والتانية بتتهمها انها خطافة رجالة وخرابة بيوت منكو لله بجد حسبى يالله ونعمة الوكيل اي حد غلط ف حق بنتى مش مسامحاه وهبقى خصيمة يوم الدين
عطية خلاص مبقاش قادر يستحمل اكتر من كدا عمال ينفخ بسرعة وضيق وشادد ع هدومه وكانت هتتقطع ف ايدو وكان هيمشى بس جاسر مسك ايدو وقال بعصبية..عشان خاطر ربنا تهدا انا مش ناقص ولا قادر اسيطر ع الوضع حبة مسؤلية وخاف ع نفسك انت لو خت الجرعة اتفاقى معاك لاغي
عطية ضرب جاسر بوكس جامد ع غفلة وعشق صرخت برعب اما فهيمة بصت بجمود كأنها عارفة اللى هيحصل واتأكدت انه عطية دا لايؤتمن ع بنتها ابدا
عشق..جاسر انت كوبس عمل فيك اي الحيوان دا انا بجد مش عارفة انت ازاي جيبت البلوة دي عندنا؟
عطية بصريخ...عااااايز الجرررررعة همووووووت
عشق بصتله برعب وعطية سحبها من قدام جاسر وخنقها بدراعه
جاسر..وانت كدا راجل يعني؟
عطية بصريخ..ملكش دعوة بياااا وهات الجرعة وخلينى امشى من هنااااااا والا اترحم ع حبيية القلب تصدق انا بحسدك حد اي ملك زمانو الاتنين بيحبوك سوا عشق او أميرة بس اللى اضمنهولك عشق لو ريحتتي هرميهالك بس أميرة دي بتاعتى وانا احق واحد بيها
عشق بخوف..جاسر خليه بسيبنى
جاسر..عطية بلاش تجبرني اتعامل معاك بطريقة وحشة انا كل دا بعتبرك اخ وعايز مساعدة غريق عايز يروح لبر الامان لو كل مرة ميعاد جرعتك تيجى تبقى مصدر خطر ع كل اللى حوليك دي هتجبرنى اديلك الجرعة وبالشكل دا مش هتتعالج طب تعالى نروح للمصحة اكيد هتبقى افضل حالتك دي مينفعش خالص بيت انا اللى غلطان كنت فاكر وجودك أميرة هيساعدك ف العلاج بس اكتشفت اني بدمرها وبدمرك معاها ابعد عن عشق وخلينا نقعد نشوف حل
أميرة حست بصداع وقامت وشافت اللى بيحصل
أميرة..عطية!
عطية غمض عينه جامد وشد دراعه ع عشق وصرخت بوجع جاسر مستحملش وضربه ف بطنه برجلو وبعد عشق عنو وخدها ف حضنه
جاسر..اهدي ياعشق خلاص انا جمبك
أميرة حاولت تقوم بس حست بصداع شديدة ووجع ف كل جسمها
فهيمة بخوف..لا متقوميش لا انتي كدا بتضيعى نفسك لا مش هتقومى لا
أميرة..عطية بصلى
عطية بعصبية راحلها وكان هيمسكها بس هى خافت من نظراته بس حاولت تتماسك
جاسر فكر ثواني وف الاخر مسك عطية وطلع من جيبو بودرة
عطية اول م شافها بلع ريقه بصعوبة وعايز يمسكها
جاسر بعدها عنو وقال..لا البودرة دي تمنها غالى
عطية بلهفة..قول كل اللى تطلبو بس هاتها
جاسر..تاخد البودرة ولا تكتب كتابك ع أميرة دلوقت؟
عطية بصريخ...ليييييه كدا؟
جاسر..مفيش حاجة بتيجى بالساهل ودا اللى عندي ومش هتاخد غيرو
عطية بص لأميرة وابتسم بخبث بعديها بص لجاسر وقالو هكتب كتابى ع أميرة وبردو هاخد البودرة
عطية راح لأميرة وف ثانية كانت هى ف حضنه بس للاسف كان حضن ما يعلم بيه الا ربنا
حضنها جامد اوي ودخل صوابعه ف جلدها وصرخت بوجع وعضها ف رقبتها والدم نزل منها كان بيقرب منها بعنف واحد مش واعي لاي حاجة غير انه بيخرج وجعه فيها وشوية كان الجلد هيتقطع بعد عنها وبصلها نظرة رغبة خلت اميرة تخاف منو وعايزاه يبعد عنها دا حصل بسرعة لدرجة انه الكل مش قادرين يستوعبو المنظر اللى شافو
من كتر الوجع اللى ف جسم عطية كانت أميرة بتتعذب ف حضنو
جاسر هنا عرف انه عطية استحالة بكون بيحب أميرة والا مكنش يأذيها كدا قرر يتدخل بس
فهيمة جريت وحاولت تبعد عطية عنها بس عطية زقها جامد
ووقعت ع ترابيزة ازاز وراسها نزفت جامد واغمي عليها ف الحال
جاسر وهنا وعشق بصوت واحد ماماااااااااااا
جريو عليها بس عطية اول م شافهم كدا جرى ناحية البودرة وشمها واخيرا حصل ع الراحة لقا نفسه بيضحك بمتعة وغمض عينو وراح ف النوم مش واعي للكارثة اللى عملها


google-playkhamsatmostaqltradent