recent
روايات مكتبة حواء

رواية بكامل قواي العقلية الفصل الثامن 8 بقلم اميرة اسامة

رواية بكامل قواي العقلية الفصل الثامن 8 بقلم اميرة اسامة 

 لبارت الثامن.

...........اما عند...دياب ولمار
دياب....كده احنا خلصنا تمارين انهرده مفضلش غير اخر تمرين...
... هتلفي التراك ده 10 مرات وهشغلك الستوب ووتش تخلصي العشر مرات في 3 دقايق..
لمار...وهي بتبرق... 3 دقايق استحاله طبعا....انا اصلا مش سريعه...وبعدين انا انا تعبت اوي
دياب... تمام يبقي اخرج روك ونعرف اذا كنتي سريعه ولا لا...
لمار... باستفهام... روك مين.
راح دياب علي اوضه صغيره خرج ومعاااه كلب ضخم انيابه ظاهره بشكل يخوف....
دياب.....بابتسامه مستفزه... روك ده.... صاحبي...وعايز اقولك انه بيعرف يلف التراك ده 10 مرات بالظبط في دقيقه ونص...😉😉👌
لماااااااار...😳😳😳😳
دياب مش بس كده. روك مكالش بقاله يومين.
لمااار.😳😳😳
دياب...ومش بس كده... روك متصنف انه اقوي كلب بوليسي ومعاه شهادات كتير وعنده ميزه بقي انه يقدر يفرتك العضم في وقت اقل من اللف 10 مرات فالتراك يعني حوالي دقيقه تقريبا او 50 ثانيه. ويكون فرتك جسم بني ادم كامل
ايه رأيك...تحبي تتسابقي انتي وروك مع بعض ونشوف مين اسرع ولا بهدوء كده تقومي توريني شطارتك...
لمار....انت بتهرج طبعا صح😳
دياب.....احنا مش بنهزر هنا علي فكره...
لمار....ولما احنا مش بنهزر ازاي عايزني اجري مع كلب...انا استحاله اصلا الف التراك ده كله حتي مره واحده...في 3 دقايق حضرتك عايزني الفه 10 مرات .انا بجد تعبانه مش هقدر.
دياب...واضح انك بتحبي تناهدي كتير وانا مش فاضي لسه ورانا شغل...
لمار...شغل ايه تاني مش قولت ان ده اخر تمرين.
دياب...اه اخر تمرين... بس عندك اول كورس لغه حضرتك ولا نسيتي ان المفروض جنابك تتعلمي 3 لغات..
لمار...طيب احنا ممكن نأجل التمرين ده لبكره... لاني بجد تعبت جدا ونكمل اي حاجه تانيه حضرتك عايزها بس والنبي بلاش الكلب....انا اصلا بخاف من الحيوانات وخصوصا الكلاب.
دياب...واضح انك بتضيعي وقتك معايا عالفاضي.... دياب كان ماسك الكلب من السلسه وكان بيهوهو جامد علي لمار اللي واقفه بعيد مستخبيه...وطي عالكلب عشان يشيل من عليه السلسه...
لمار...خلاص خلاص هجري متفكهوش.
دياب...ايوه كده.
لمار...طيب ممكن تدخله لو سمحت
دياب...لا🤨
لمار...ارجوك طول ماانا شيفاه هبقي متوتره وصدقني مش هقدر...
دياب...قولت لا....هتروحي تقفي عند العلامه اللي هناك دي. واول ما تسمعي الصفاره تبتدي..
لمار...بخوف حاضر. ومشيت براحه علي العلامه..
دياب...اسمعي..
لمار...بصتله نعم..
دياب... لو ال10 لفات معملتيهمش في 3 دقايق او اقل. هتعديهم من تاني تاني..
لمار...ايه.😳🥺
دياب...امال انتي فاكره ايه مش بس كده لو عدتي من تاني مش هتعديها لوحدك😉👌فاهمه طبعا...
لمار...لا لا هعملها ..
دياب...تمام...جاهزه...
لمار...خدت نفس طويل وخرجته براحه. جاهزه....وكملت بسرعه قبل ما يصفر ..لحظه
دياب...نعم..
لمار....ممكن اسال حضرتك سؤال..
دياب...يارب نخلص اتفضلي..
لمار...هو يعني حضرتك قبل كده جربت تسابقه..
دياب...طبعا جربت...
لمار...وسبقت.
دياب...باستفزاز...لا طبعا
لماار😳😳😳وعايزني انا اسبقه.
دياب...جاهزه.
لمار....بزهول اه اه جاهزه...
دياب....مسك الصفاره وصفر....
اول ما لمار سمعت جريت بأقصي سرعه عندها ..
كان الكلب في ايد دياب شايف لمار وهي بتجري وبيهوهو جامد...لمار كانت مركزه معاه جدا وطول ماهي بتجري بتبص عليه...كانت مرهقه جدا وتعبانه بقالها فتره مبتنمش..ولا بتاكل كويس دماغها مبتبطلش تفكير عياط مستمر صداع مستمر مكانتش قادره بمعني الكلمه...لفت لمار. التراك. خمس مرات دياب باصص في الستوب ووتش كانت 1:57 ...
فضلت لمار تجري... ووصلت لسابع مره كانت خلاص مش قادره حاسه ان هيغم عليها من التعب...سرعتها ابتدت تقل وفصلت خالص...اتحاملت علي نفسها اكتر...وفضلت تجري لحد ما اخيرا وصلت لاخر لفه.....
وبعد اخر لفه صفر دياب عشان تقف....
اول ما دياب صفر وقعت فالارض علي ركبها وهي بتكح وتاخد نفسها بصعوبه..
دياب....ربط الكلب في عمود حديد جمبه وراح للمار...
لمار....عرفت صح..
دياب بابتسامه سخريه. عرفتي اوي حتي بصي ووراها الستوب ووتش كانت 5:44
لماار...😳😳😳😳
دياب...تقريبا 3 دقايق زياده يعني لفتيها في حوالي 6 دقايق يعني مش بس اكتر من روك بحاجه بسيطه ولا حتي 3 دقايق لا ده انتي زياده 3 دقايق كمان. براڤو بجد.
لمار...انا قولتلك اني مش سريعه واني مش قادره وتعبانه وطلبت من حضرتك نأجلها لبكره بس حضرتك مش موافق وانا مش قادره...ومش فاهمه مال الجري بالمهمه الانا هعملها.
دياب.... يعني انتي لو حصل لا قدر الله انك مثلا اتكشفتي واضطريتي انك تشتبكي مع حد هتضربيه وتفضلي واقفه...
لمار...لا اكيد هجري بس مش هسابق ولا هجري تراك اد ده 10 مرات
دياب....ادعي بس ميحصلش كده لان ممكن اصلا تجري اكتر من كده بمراحل
اللي هيتشابك معاكي مش هيسمي عليكي الحركات اللي علمتهالك دي تساعدك انت تنقذي نفسك مؤقتا وتقدري تهربي بسرعه قبل ما يفوق لان الحركات دي تشل حركته لاكن متموتهوش يعني هيجيبك هيجيبك ولو انتي مش سريعه واتمسكتي ياريتها تيجي علي موتك العذاب اللي هتشوفيه علي ايدهم ساعتها هيخليكي تتمني ان ياريت كانت فضلت علي روك ...انتي واضح انك مش مقدره هتتعاملي مع مين...انتي هتتعاملي مع الموساد دي الكلمه لوحدها ترعب
لمار......هو حضرتك بتخوفني ليه..
دياب...عشان لازم تخافي عشان تقدري تعمليها..يلا قومي.
لمار...اقوم فين.
دياب...تقومي تجري
استني....راح دياب جاب...چاكت واقي عشان متتأزيش .
دياب...امسكي البسي ده...
لمار...ايه ده...
دياب...ده عشان يحميكي لو الكلب هجم عليكي...
لمار.😳
دياب...او لو خبط فيكي جامد. ووقعك ميحصلكيش حاجه....
لمار...هو المفروض انك كده بتطمني.
دياب...اخلصي..
لمار...طيب حاضر..
مسكت لمار الچاكت. ولبسته...
لمار...الچاكت تقيل جدا....انا استحاله اعرف اجري....انا هقلعه.
دياب...لا مش هينفع من غيره هتتأذي..
لمار...قلعته...لا انا هتأذي لو فضلت لبساه...
دياب...انتي حره...انا حذرتك...بصي بقي انت هتقفي وانا هصفر...اول ما تسمعي...الصفاره هتجري....واول ما تلوصلي نص التراك هسيب روك يعني هديكي مساحه تجري
لمار...طيب ممكن اخر طلب.
دياب...اتفضلي.
لمار...اديني اخر فرصه صدقني هعملها بس نعيد تاني من غير الكلب..
دياب...اسف كان ادامك فرصه وانتي مستغلتيهاش...وكمل بنبره صوت عاليه وانا مبقولش حاجه وبرجع فيها...فايلا ومتضيعيييييش وقت بدل قسما بالله هسيبه عليكي حالا.😡
لمار...الدموع اتجمعت في عينها. وراحت وقفت علي العلامه...
دياب...متأكده انك مش عايزه الچاكت.
لمار...لا.😔
دياب....طيب ارفعي شعرك عشان لو مسك شعرك مش هيسيبه..
لمار....التوكه وقعت واحنا بنتمرن مش لقياها..راح دياب عندها ولف ضهرها ليه. ومسك شعرها لفهولها علي شكل كحكه لفوق وقلع من ايده العراقه بتاعته...
دياب...هي مش توكه بس هتوفي بالغرض وخلاص..
لمار بصتله وكأنها بتترجاه.....انا خايفه بلاش ارجوك صدقني مش هقدر
سبها دياب وهي بتتكلم واتحاهل كلامها ورجائها ليه وراح وقف مكانه...وفك الكلب....من العمود.
لمار...مرضيتش تبص وراها من الخوف...
فاللحظه دي دياب من غير ماتاخد بالها ركب للكلب ماسك...عشان يحميها...
وشال السلسه ومسكه من الطوق.. الكلب كان بيحارب عشان يفلت من ايد دياب ويجري علي لمار....
دياب...جاهزه...
لمار....هزت دماغها بي لا....
دياب....اذا كان كده تمام...وصفر دياب فاللحظه دي....وبمجرد ما لمار سمعت الصفاره طارت وكأن التعب اللي كانت حاسه بيه كله راح....وصلت لمار لنص التراك من اول لفه لقت دياب مسابش الكلب...فكرت انها صعبت عليه وانه هيسيبها تجرب مره كمان من غير الكلب.. كملت باقصي سرعه...عشان تلف بسرعه وميسبش الكلب....
دياب....بصوت عالي....طبعا مستغربه اني مسبتش الكلب لحد الوقت صح.
لمار...سمعاه وبتجري باقصي سرعه ولفت اول مره خلاص وداخله عالتانيه..
دياب...انا هتفق معاكي اتفاق لو وافقتي...مش هسيب الكلب لو موافقتيش هسيبه...تمام...
لمار...بصوت عالي....انا موافقه علي اي حاجه بس ارجوك متسبهوش...
كل ده ولمار بتجري مبتوقفش..
دياب...هسألك شويه أسئله وتردي عليا وبعدها هدخل الكلب بس بشرط... تجاوبي بسرعه من غير تفكير السؤال اللي هياخد منك تفكير اكتر من ثانيتين هسيب روك هو يتصرف..
لمار.....اسأل....
الاسئله..
دياب...لونك المفضل.
لمار...الابيض...
دياب...ليل ولا نهار..
لمار....ليل.
دياب..بحر..ولا بر.
لمار...بحر...
دياب...شمس ولا قمر..
لمار....قمر.
دياب..بلد نفسك تزوريها...
لمار...فرنسا..
دياب...راضيه عن نفسك.
لمار...جداااا.
دياب....ايه هو حلمك.
لمار...مبقاش عندي حلم....
دياب...عملتي ايه وندمتي عليه.
لمار....عمري ماندمت علي حاجه عملتها...
دياب...والدتك ولا والدك...
لمار... والدتي
دياب... حاجه نفسك فيها اوي
لمار...اشوف ماما وكارمن
دياب...كان بيسأل الاسئله بسرعه كبيره ولمار كانت بتجاوب عليه. بسرعه من غير تفكير عشان ميسبش الكلب...
وصلت لمار للفه التامنه وداخله عالتاسعه وكان الوقت قياسي 1:38
دياب....قتلتي ابوكي ليه..
لمار...سكتت وفضلت مكمله جري مبتقفش لاكن ملامحها اتحولت عيونها كان فيها نظره غضب لما افتكرت السبب وفضلت تجري ولا كأنها سامعه ولا حاسه بأي حاجه حواليها...
دياب....لاخر مره قتلتي ابوكي ليه...
لمار...........
فاللحظه دي....دياب...بأعلي صوته...
روووووك كاااااااتش وساب روك من ايده....واول ما سابه جري الكلب بسرعه ترعب..وبملامح تخوف
دياب...وقف يراقب بعيون زي الصقر شايف لمار بتجري بسرعه جنونيه..والكلب وراها...خلصت لمار عدد اللفات المطلوبه في دقيقه 50 ثانيه ولسه مكمله جري..
شايفن الكلب وراها....دموعها بتنزل من عينها تطير فالهوا....وكل اللي في بالها شبح ذكراتها...
فلاش...باك....
لمار....ايه الانا سمعته ده... الانا سمعته ده بجد....انت بتقول اييييييه بتقول اييييه انت اكيد بتكدب....ثواني واتحولت حياتها لكارثه..
لمار...بصريخ...وانهيار انت لازم تموووووت وضربته اول طعنه لازم تموووووت وضربته تاني طعنه لازم تمووووووووت...
باااااك....
فالوقت ده لمار رجلها خانتها ووقعت ومن سرعتها الجنونيه اللي كانت بتجري بيها اول ما وقعت فضلت تلف عالارض ونامت علي ضهرها وايدها مفروده جمبها... وفضلت باصه للسما ودموعها نازله وخلاص مستسلمه للكلب..
اول ما دياب شافها بتقع فاللحظه دي جري بأقصي سرعه عنده وهو بينادي علي رووك عشان يلفت انتباهه...ولحسن حظ لمار انها وقعت بعد ما عدت المكان اللي دياب واقف بيه بخطوات. وقبل وصول الكلب وصل ليها دياب.... وفأقل من ثانيه تفصل بين لمار والكلب كان دياب فوق لمار حاضنها ومخبيها كلها بجسمه😉😍
مسكت لمار فيه بكل قوتها....واول ما روك وصل كان بيحاول يمسك لمار لاكن دياب كان اسرع منه ومسكه من الطوق بسرعه وقام بعد بيه ربطه فالعمود ومع محاولات الكلب الفاشله في انه يفلت منه..
فضلت لمار نايمه عالارض...تتنفس بسرعه رهيبه...كأنها كانت في سباق مع الزمن مش مع كلب....
رجعلها دياب بسرعه اعد علي ركبته
دياب...انتي كويسه..
لمار....بتاخد نفسها بصعوبه..خدت وقت اد ايه.....
دياب....ابتسم...12 لفه في دقيقتين و20 ثانيه...
لمار...ابتسمت وحاسه انها انتصرت..
مدلها دياب ايده...عشان يقومها مسكت لمار في ايده قام دياب بيها براحه...لمار مكنتش قادره تقف
دياب...حاسه بحاجه
لمار.....لا انا كويسه..
دياب....طيب تعالي نطلع عشان تاخدي شاور وترتاحي وهحضرلك العشا اكيد جوعتي وبعدين نكمل..
لمار....حاضر..
مشيت...لمار اول خطوه حست بوجع رجلها من الوقعه..ااااه
دياب...في ايه.
لمار....رجلي واجعاني اوي تقريبا من الوقعه...
وطي دياب علي رجلها يشوفها..رجعت لمار خطوه لورا وهي بتتألم...
دياب...متخافيش...انا هشوف رجلك بس..
قرب منها دياب تاني...وشال الكوتشي اللي كانت لبساه...ومسك مشط رجلها. اتألمت لمار جامد
دياب....رجليكي ورمت تعالي نطلع وعلي بال ما تاخدي حمام وتغيري هجبلك كريمات ليها والفهالك برباط عشان تقدري تقفي عليها.
لمار...ماشي..
مسك دياب الكوتشي في ايده..وقام وقف وقرب منها..وبسرعه كان شالها بين ايده..
شهقت لمار من الخضه. حضرتك بتعمل ايه...
دياب...بعمل ايه شايلك..ومشي دياب بيها وهي بتتكلم
لمار...باحراج جامد من فضلك نزلني.
دياب...رجليكي وارمه ومش هينفع تدوسي عليها عشان متتعبيهاش اكتر لازم تريحيها عشان نقدر نكمل تمارين الايام اللي جايه..
لمار....انا هقدر امشي عليها من فضلك نزلني...
وقف دياب...ونزلها من ايده...تمام انا غلطان...اتفضلي امشي واطلعي يلا..
اتحرك دياب كام خطوه ادامها..
حاولت لمار تاخد اول خطوه اتألمت جامد بس مبينتش ولسه بتاخد تاني خطوه داست علي حجر صغير..
لماااار...ااااه.
دياب وقف وبصلها وهو رافع حاجبه ما قولنا كده مسمعتيش الكلام...وراح عليه وشالها مره تانيه...ولكن المرادي لمار معترضتش...مسكت في رقبته باحراج...
كانت نفسها الارض تتشق وتبلعها.
شعرها كان اتفك تاني..من كتر الجري... ومن شدت الهوا كان بيطير علي وش دياب اللي كان عرقان جدا من التمارين...ووقف شعرها علي وشها بسبب حبات العرق...
دياب... شيلي شعرك من حلو وشي..
لمار...🙄🙄مدت ايدها براحه وشالت شعرها بايده من وشه....دياب بمجرد مالمست وشه بايدها كان في حته تانيه...اما لمار فا كان فاضلها ثواني ويغم عليها من شدت احراجها.. بصلها دياب بعيونه اللي تموت🙈عشان يوترها اكتر ما هي متوتره... نزلت لمار عنيها بسرعه عنها واستقرت عند رقبته دياب مكنش علي بعضه من نفسها اللي بيضرب في رقبته...حاول يطلع بسرعه.عشان يخلص من الموقف..واخيرا طلع دياب بيها اوضتها...حطها براحه عالسرير.
ووطي بيها عالسرير وكان قريب منها لدرجه خلت دياب اقسم انه سامع دقات قلبها
دياب... حاول تاخدي شاور وتغيري هدومك بسرعه عشان انتي عرقانه جدا والجو بره برد عشان متتعبيش انا كمان هروح اخد شاور وهخلص العشا وهنادي عليكي.
هزت لمار راسها وهي باصه فالارض..
دياب...محتاجه اساعدك في اي حاجه..
رفعت لمار...عينها ليه وهي مبرقه.....تساعدني في ايه.
دياب...وهو بيغمزلها 😉اكيد مقصدش الشاور..
لمار😳😳😳😳برقت من جرأته.
ابتسم دياب علي شكلها مبرقه وفاتحه بوئها....خرج وسبها. علي حالتها وهو مبتسم وقفل وراه..
لمار....حطت ايدها علي قلبها....قليل الادب..ثواني ولاول مره يظهر علي وشها شبح ابتسامه...
حاولت تتسند براحه وقامت طلعت ترنج ودخلت تاخد شاور وحطت رجلها تحت الميه الدافيه عشان تخفف الالم اللي هي حاسه بيه...
اما عند دياب... فا دخل اعد علي كنبه صغيره في الاوضه وولع سيجاره... وسرح مع نفسه في حوار داخلي...
ايه انت مالك عامل كده ليه ايه اللي حصلك..
دياب مش عارف..
هو ايه اللي مش عارف... اول مره اشوفك كده
دياب... مش عارف بجد كل ما اكون قريب منها بحس احاسيس غريبه...
وانت شايف ان ده ينفع.
دياب ...وايه يمنع.
انت ناسي انها قاتله ومحكوم عليها بالاعدام
دياب... بس عندي احساس انها بريئه
ومن امته وانت بتمشي اصلا ورا احساسك.
دياب....عارف انك هتستغربني بس حقيقي حاسس ان في حاجه...
ايه عايز تقنعني انك حبتها مثلا بس لو هتقول كده مش هصدقك... انت لحقت.
دياب...انت عندك حق اكيد محبتهاش ولو قولت كده من حقك متصدقش... بس كمان انا لما بكون جمبها بكون مرتاح وبحس اني مش علي بعضي... خطفتني.
خطفتك مره واحده وايه كمان
دياب....مش عارف بس عايز اكون معاها
انت شكلك اتجننت انت كده او كده حكايتك معاها هتخلص بعد المهمه وانت هترجع لحياتك وهب هترجع لحبل المشنقه اللي مستنيها..
دياب...بس هي بريئه انا واثق .
حتي لو ...بردو حبل المشنقه مستنيها
انت ناسي انها قاتله ومعترفه بنفسها وكمان هي مصممه متتكلمش دي واحده مستسلمه لفكره الموت خلاص.
دياب...مش يمكن عشان مفيش حد في حياتها يخليها تتمسك بالدنيا...انا خاسس لو قربت منها وخلتها تثق فيا وتحبني هتغير رأيها وتتكلم.
لا ياشيخ... انت شكلك بتحلم تقرب منها وتثق فيك وتحبك مره واحده...وبعدين انت ناسي ان امها وصاحبتها اللي اقرب ليها منك مخلوهاش تغير رأيها هتغير رأيها عشانك.
دياب...وايه يمنع يمكن لما تلاقي حد جمبها ودخل قلبها تحاول تغير رأيها .
وانت ايه عرفك ان مكنش في حد في حياتها مش يمكن كانت بتحب...ولو فعلا كانت بتحب... بردو هي مغيرتش رأيها. ومرحبه بالموت..
دياب...مظنش في حد في حياتها...انا لازم اقف معاها واساعدها حاسس انها صعبانه عليا وقلبي واجعني عليها من غير سبب احساسي بيها انها مني..
اااه يعني انت واقف معاها شفقه...
دياب.... مش بالظبط. بس كمان يمكن في سبب مش عارف لو قولتهولك هتفهمني ولا لا...
قول ياسيدي وهحاول افهمك.
دياب. لما بكون معاها بحس ان عنيها بتقول كلام كتير...وبحس ان قلبها بيصرخ من جوه وبيقولي ساعدني خليك جمبي متسبنيش.. حاسس انها محتجاني وانها شايله حاجه اكبر منها بكتير ومحتاجه حد يشيلها معاها
لا ده انت بقيت شاعر شكلك وقعت ومحدش سمي عليك..... وحتي لو اللي بتقوله ده صح تفتكر انها هتخليك تشيل معاها اللي هي شيلاه
دياب...مش عارف بس انا هحاول...
ماشي...وهستناك تقولي قريب عملت ايه..
هز دياب دماغه شمال ويمين وساب السيجاره فالطفايه وقام خد ترنج ودخل ياخد شاور....
خرجت لمار... بتعب وهي بتتسند. وحاسه انها مش قادره تقف علي رجلها والوجع بيزيد...
راحت اعدت علي طرف السرير ورفعت رجلها براحه...لقتها ورمت وازرقت..
لماار...اااه يارب هو انا ناقصه
سرحت شعرها ورفعته بتوكه لفوق كان شكلها يجنن
وعدي حوالي نص ساعه... لقت الباب بيخبط...
لمار....ايوه...
دياب... العشا جاهز... لو خلصتي يلا تعالي
لمار...حاضر جايه..
قامت لمار براحه وهي بتتنطتت مش قادره تدوس برجلها فالارض... فتحت الباب وخرجت براحه... لقيت دياب فاتح باب الاوضه وسايبه..
خبطت..عالباب...
دياب... كان واقف بيجهز العشا...ادخل..
لمار.. مشيت براحه لجوه الاوضه..
دياب شافها اتسمر في مكانه مش جمالها...😳😳
دياب.... ااا اساعدك.
لمار...شكرا...
دياب... اعدي ارتاحي... انا مرضتش اخرج الاكل بره الجو برد عليكي.
لمار...تمام شكرا تعبو حضرتك معايا
دياب...رجلك عامله ايه
لمار... هو حضرتك معاك اي مسكن.
دياب... اه المكان هنا تقريبا مجهز بكل حاجه كريمات شاش قطن بيتادين مسكنات...كل حاجه الاسعافات الاوليه موجوده هنا..انا مجهزلك رباط الضغط والكريم...عشان اربطلك رجلك...ولما تاكلي هديكي مسكن...الوقت ارفعي رجلك.
لمااار...نعممم🙄
دياب... ايه عشان احطلك الكريم والرباط..
لمار...احمم.انا بعرف...
دياب... تمام اتفضلب واداها الكريم والرباط...
حطت لمار الكريم...ومكنتش قادره تدعكه من الوجع...
دياب... مسك رجلها براحه تحت زهول لمار من المواقف اللي اعده تحصل بينهم وسكتت
فضل دياب يمشي المريم علي مشط رجلها ويدعكه بطريقه معينه زي المساچ عشان عروق رجلها تفك... وبحركه سريعه ومن غير ما لمار تاخد بالها سابها مركزه في احراجها ومره واحده شد مشط رجلها لادام عشان العروق ترجع لطبيعتها..
صرخت لمار...
دياب...اسف بس الوقعه كانت جامده والعروق حصلها زي تشمج ولازم رجلك كانت تتسحب كده عشان مهما حطيتي في كريم مكنتش هتفك .شويه وهتحسي الوجع ابتدا يخف من غير مسكن..
لمار...بس دي بتوجعني اكتر.
دياب...معلش عشان لسه مرجعهالك اطبيعتها الوقت تبقي احسن...ولفلها رباط براحه علي رجلها...
دياب... كده خلاص يلا عشان تاكلي بقي...
لمار... طيب و...سكتت لمار كانت هتسأله هياكل ولا لا لاكن افتكرت الكلام اللي قاله عالفطار. محبتش انا يضايقها تاني بكلامه ففضلت السكوت.
دياب...طيب وايه؟؟؟
لمار...مفيش..قربت لمار من الاكل كانت حاسه بجوع فظيع بعد اليوم الشاق ده..
لاكن اتفجأت بدياب اللي اعد معاها وابتدا ياكل وهو مش باصصلها وكان حاسس باللي بيدور في دماغها..
خدت لمار نفس ومعلقتش وكلت هي وهو في صمت.....
بعد مده بسيطه خلصو اكل...قام دياب يشيل الاكل
لمار...مسكت الاطباق عشان تساعده..مسك دياب ايدها...انتي بتعملي ايه.
لمار بتوتر...هساعد حضرتك.
دياب...لا خليكي مرتاحه عشان رجلك انا هشيل كل حاجه وهرجعلك عشان نبتدي مع بعض حاجه جديده..كمل دياب تحت نظرات لمار ليه. شيفاه بيرجع كل حاجه مكانها وحريص انه يرتب وينضف..
لمحها دياب...وبصلها مالك بصالي كده ليه.
لمار...هااا لا مفيش بس يعني.
دياب...في ايه.
لمار...اصلي اول مره اشوف راجل يعني منظم وكده.
دياب...اااه انا بحب النظام يمكن شغلي السبب ويمكن عشان جه عليا وقت كنت باعد كتير لوحدي وانا مبعرفش اعد في مكان مش نضيف ومش منظم..
لمار....ابتسمتله وسكتت..
دياب...ايه والدك مكنش منظم.
اختفت الابتسامه من ملامح لمار بعد ذكره لوالدها.. وحس دياب بتغيرها المفاجئ
لمار....لاكن لمار حبت متلفتش نظره وكملت ...عادي يعني ولا منظم ولا مش منظم...
دياب...اه نص نص يعني
لمار...يعني.
دياب...طيب ووالدتك.
لمار...ابتسمت. بحزن...ماما كانت منظمه جدا وكانت ديما تتخانق معايا لو لقت حاجه مش في مكانها...يمكن انا كنت مش منظمه و فوضاويه
بس بعد تعب ماما بقيت انا اللي بعمل كل حاجه... وابتديت اعمل كل حاجه كانت بتعملها وحسيت وقتها انها كان عندها حق وان النظام احلي بكتير وكملت بابتسامه حزينه وشرود...كانت شايله عني حجات كتير..اوي
دياب...ربنا يخليهالك...
لمار...ابتسمت بسخريه... يخليهالي!!
دياب...حب يغير الموضوع تحبي تشربي حاجه..
لمار....لا شكرا..
دياب... طيب يلا نبتدي...
فتح دياب اللاب توب... بصي احنا هنأجل اللغه دي لحد بكره عشان انتي شكلك تعبانه ومش هتقدري تستوعبي بس انهرده هعرفك حجات كتير عن مايا. والناس اللي بتتعامل معاهم..وكل حاجه شخصيه عنها....
لمار...حاضر.
دياب... بصي ياستي جاب صورت مايا وابتدي يوريها صور ليها عشان تشوف طريقه لبسها وشكلها...فديوهات ليها وهي بتمشي عشان يوريها طريقت مشيتها...طريقت كلامها ضحكتها طريقت اكلها...
وفضل يشرح حجات كتير اوي ويعرفها بصحابها المقربين واساميهم وهي مركزه معاه.
دياب... تقريبا انتي كده عرفتي جزء كبير عن حياه مايا في حاجه صعبه..
لمار...مفيش حاجه صعبه بس في حجات ميتهيأليش هعرف اعملها.
دياب...زي ايه..
لمار...يعني اول حاجه... اني امشي بكعب عالي..
دياب...وده في ايه صعب تقريبا كل البنات بتلبس هيلز يعني مش قضيه..
لمار...بس انا عمري ما لبسته والمره الوحيده اللي حاولت البسه كان بتاع ماما وكنت بحاول اقلدها والبسه وده كان من خمس سنين تقريبا..كنت في اعدادي.
دياب... غريبه
لمار...غريبه اني مبلبسش كعب.
دياب...يعني اصل البنات اعرف انهم بيحبو الحجات دي اوي.
لمار ..انا محبتش لبسه خالص متعب وانا خدت عالكوتشي والحجات السبور السريعه.
دياب...اهاااا راجل يعني.
حست لمار...بالاهانه...هو عشان اكون بنت لازم البس هيلز..
دياب...بابتسامه شماته... والله ده اللي اعرفه وإلا هتفرقي عني ايه...
مش شايفه اللي ادامك دي وشاور علي صورت مايا...ست بجد
حست لمار... انها عايزه تكسر اللاب توب.
لمار...وشايفه كمان اللبس اللي هي مش لبساه... بس عموما مش هستغرب ماانت راجل ودي اهم حاجه بتلفت نظركم..
دياب...كمل بضحك وهو بيستفزها... طبيعي امال هيلفت نظري ترنج رياضي وكوتشي فلات ولبس كاچوال ..اكيد الست ليها طريقه مختلفه عن الراجل وإلا بقي ارتبط بواحد صاحبي....
لمار...يعني انت المنظر ده يعجبك وتوافق عليه.
دياب...مالها ماهي قمر اهي بعيدا يعني عن انها جاسوسه مكنتش سبتها ..اصلها ست بجد...مش دكر..
لمار...دكر......وكملت بغضب. هو لسه في حاجه تانيه ولا اروح انام.
دياب...المفروض يعني انك كنتي تقومي تجربي تقلديها وتبقي بنت بجد بس مش هينفع عشان رجلك ..
لمار..تقصد ايه.انا هلبس زيها..
دياب...والله ده المفروض عشان انتي المفروض هتطلعي من هنا نايا مش لمار زي ما سياده اللواء قال...
لمار....بس بس..
دياب... مفيش بس انتي هتعملي كل حاجه كانت بتعملها..
لمار... بس انت بتقول انها بتشرب خمره يعني انا المفروض اعمل كده😳
دياب...المفروض...
لمار...استحاله لايمكن... وبعدين دي حاضنه ولاد. ووو لا استحاله اعمل كده
دياب... تجاهل كلامها عشان هو كمان الفكره ضايقته...
فضل دياب... يشرح حجات كتير ويوريها حجات كتير...وبص عليها عشان يسألها فاهمه ولا لا...لقي لمار في سابع نومه....
دياب...بصلها وهي سانده راسها للكنبه..زي الاطفال.
لمااار....لمااار
لمار....وهي مغمضه عنيها .اممم
قفل دياب اللاب توب....وقام وقف...وشالها براحه...ومشي بيها علي اوضتها وهي مش دريانه من كتر التعب...
راح حطها عالسرير براحه.. قلعها الكوتشي وغطاها كويس...وراح قفل الشباك....
ووقف يبص عليها شويه....
وبعدها قفل الباب وراح علي الاوضه بتاعته... فضل اعد يفكر فيها شويه... واخيرا هو كمان نام بتعب...
........
اما عند انس.... كان متصعب ومش طبيعي علي غير عادته ومن وقت ما وصل كارمن وهو اعد في مكتبه عشان كان عنده نبطشيه بليل وسهران وكل تفكيره كان في كارمن كان عايز يطمن عليها بس عارف انها اكيد نامت...فضل يمسك الموبايل ويسيبه كءا مره واخيرا قرر انه يسيبها ويكلمها الصبح...عشان ميعملهاش مشكله...
...........
في صباح يوم جديد... صحي دياب وحضر الفطار وراح خبط علي لمار...مكنتش بترد....
قلق...خبط كذا مره وفالاخر فتح...كانت نايمه كأنها منامتش بقالها سنين..
دياب...راح عندها هزها...براحه...لمار لمار. لماااار..
قامت لمار مفزوعه واول ما شافته بعدتوفي اخر السرير..
دياب..في ايه اهدي اهدي انا بخبط بقالي كتير وقلقت لما مردتيش عشان كده دخلت...اسف.
لمار...وهي بتاخد نفسها. مفيش حاجه انا بس كنت تعبانه ومش عارفه نمت ازاي كل ده..
دياب...تمام يلا قومي اغسلي وشك وتعالي عشان تفطري.. ونبتدي
لمار...حاضر...
........
اما عند كارمن فا كانت صاحيه من اكتر من ساعه ومن ساعت ما صحيت وهي اعده عالسرير ضامه رجلها وحضناها بايدها ودموعها مش بتقف...
مني...ادعيلها يا كارمن...هي محتاجه الدعا..
سعيد...وهو بياكل بطريقه بشعه...
انتي هتفضلي عملالنا المندبه دي يابت انتي. ما خلاص ما راحت زي اللي راحو جتها الهم هي وابوها...
بصتله كارمن بقرف من وسط دموعها.
سعيد...شوف بنت الكلب بتبصلي ازاي...
رن تليفون كارمن....فاللحظه دي...
مسكته اختها ريتال...
ريتال...كارمن مكتوب... انس باشا...
كارمن😳😳😳
سعيد... انتي بتملمي الجدع ده ده انتي نهار ابوكي اسود...ملاقتيش غير الظابط..اللي عايز يوديني في داهيه وحاططني في دماغه .ردي...عليه وتقوليله ميتصلش تاني وكلميه بطريقه وحشه عشان ميتصلش تاني..خلاص القضيه خلصت وإلا هقتلك فيها ردي.....
كارمن...بخوف...حاضر...
انس...الووووو

google-playkhamsatmostaqltradent