القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عقاب خائنة الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم نور الشامي

رواية عقاب خائنة الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم نور الشامي

الفصل الرابع

عقاب خائنه 2

اصتطدمت سيارة عمر بالشاحنه واجتمعوا الناس وطلبوا الي الاسعاف وعند خروج رزان وامين من المستشفي وجدوا الاسعاف تنزل عمر وهو غارق في دماءه فأنصدمت رزان وصرخت بهم بشده : عمر مااالك اي ال حصله
الممرضه بحده : يا مدام ابعدي بسرعه حالته خطيره
ركضت رزان خلفهم حتي وصلوا الي غرفه العمليات ووصلت كل العائله وايضا دهب
دهب بعصبيه : انتي السبب في ال جوزي فيه انتي السبب

نظرت اليها عزه بأستحقار واقتربت منها رزان ثم سحبتها من شعرها وتحدثت بغضب : اقسم بالله ما هسيبك مش انتي حاامل انا بقا هنزلك ال في بطنك دا
اقترب منها امين وكامل ليفرقوا بينهم ولكن منعتهم ر ان وتحدثت بغضب : ال هيقرب مني هقتل نفسي دلوقتي
دعب وهي تحاول الابتعاد عنها : ابعدي عني حد يبعدها عني
كامل : يا رزان سبيها البنت حامل
رزان وهي تسحبها من شعرها اكثر وتتحدث بغضب : حااامل انا عايزا اشوف حملها دا

وفجاه لكمتها في بطنها بقوه شديده فصرخت دهب وتحدثت بألم : اااااااه ابعدوها عني ااااه
اقتربت منها رزان مره اكثر ولكمتها مره اخري علي بطنها فتدخل امين وفرق بينهم ثم نظرت اليها رزان وتحدثت بسخريه : فيييين الحمل دا من ضربه واحده بس ابنك لازم ينزل اطلبوا الدكتور بقا

جاء الطبيب وبعدما فحص دهب اخبرهم انعا ليست حامل فأنصدم كامل من هذا الخبر اما عند رزان كانت واقفه امام غرفه العمليات حتي خرج الطبيب واخبرها ان حاله عمر ليست مستقره وانه سيصبح في العنايه المركزه فطلبت منه ان تراه ولو لدقيقه واحدة ولكن لم يوافق الطبيب وفي المساء دخلت رزان الي العنايه فوجدته محاط بأجهزه كثيره فأقتربت منه ببطئ ودوعها تملئ عينيها ومسكت يده وهي تتحدث ببكاء : عمر انا بحبك قوم بالله عليك وعاقبني زي ما انت عايز اتعصب واضايق بس قووم بقا
عمر بهمس : رزان انتي ازاي تخونيني
رزان بدموع وسعاده : عمر انت فوقت بقيت كويس
عمر بتعب شديد وحزن : انتي خونتيني ازاي ليه عملتي فيا كدا

وفجأه دخل كامل وتحدث بابتسامه : دهب مكنتش حامل يا ابني ووانت تعبان عملنا التحليل مره تانيه وال في بطن رزان ابنك
امين : ايوا يا عمر انا ملمستهاش ولا هلمسها علشان اختي هي ال غلطانه وانت كمان اتعاقبت
عمر : يعني انتي حامل في ابني
رزان وهي تمسك يديه وتضعها علي بطنها : ايوا والله دا ابنك
وفجأه اقتحمت دهب الغرفه وكانت ستتقدم بجانب عمر ولكن امين منعها فتحدثت بحزن : عمر انا عملت اكده علشان بحبك والله
عمر : انتي طااالق بالتلاته
دهب بصراخ : لا لا مينفعش تطلقني انت بتحبني انا
عمر بضيق : انا محبيتش حد غير رزان ولو رجع بيا الزمن مكنتش لمستك
دهب بغضب : يبقي لازم تعرف الحقيقه كلها
عزه بتوتر : اخرسي واطلعي برا
رزان : امين طلعها برا
دهب بغضب : مش هطلع غير لما عمر يعرف كل حاجه تعرف حبيبه قلبك قالت علي نفسها كدا ليه علشان كانت خايفه عليك من مصيبه ست عزه او لا مرات ابوك
كامل بغضب : انتي اتجننتي اي ال بتقوليه دا
دهب : ال بقوله هي الخقيقه عمر ابن ست دوليا الله يرحمها بقا بعد ما الحجه عزه قتلتها علشان هي مكنتش حامل اصلا
كامل بصدمه : لا مستحيل
اقتربت عزه من عمر وتحدثت ببكاء : انا عملت كل دا علشانك يا ابني والله

كان عمر ينظر اليها وعيونه تمتلئ بالدموع فتحدثت عزه ببكاء : رد عليا يا عمر انا والله ما عندي اغلي منك انت ابني انا
كامل بغضب : انتي عملتي ال هي بتقوله دا قتلتي داليا وعايشه معايا كل السنين دي وانتي بتكدبي عليا
عزه ببكاء : والله انا عملت كل دا علشان خاطر عمر والله هو ابني
دهب بسخريه : ابنك ولا ابن داليا ال سرقتيه منها وقتلتيها حتي قبل ما تشوف ابنها
كامل : كل الفترة دي كنتي بتكدبي عليا وبتخدعني وبتخدعي ابنك الوحيد وكنتي بتدمري حياه بنت اخويا علشان وساختك وزعلانه من دهب ليييه ما هي كانت بتعمل زيك كما تدين تدان
عزه ببكاء : لا والله انا مخدعتش حد انا حبيتك وعمر هو حته من قلبي
كامل بغضب : انتي طاااالق
رزان بزعيق : لا لا يا عمي
كامل بعصبيه : اسكتي انتي يا رزان
امين : يا عمي اختي وسخه وعايزا تفرقكم عن بعض
كامل بحزن : لا يا امين هي كمان خدعتني ودمرت حياتي مكنتش شايفه لما داليا ماتت اي ال حصلي بس هي انانيه
عزه ببكاء : لا بالله عليك بلاش تعمل فيا كدا
كامل : ياريتني ما كنت اتجوزتك انتي ازاي تعملي كدا
اقتربت عزه من عمر وتحدثت ببكاء شديد : رد عليااااا يا ابني عمر والله انا مليش غيرك في الدنيا انا مستعده اموت علشان يا ابني
كامل وهو يسحبها اليه ويتحدث بغضب : ملكيش دعوه بأبني فاااااهمه دا مش ابنك دا ابني انا وداليا انتي ملكيش الحق تنطقي اسمه حتي دا مش ابنك
عزه بأنهيار : لا لا دا ابني انا لوحدي عمر انت ابني انا مش ابنها انا ال ربيتك وانا ال كنت معاك وانا ال عملتلك كل حاجه هي مكنتش هتحبك زيي
كامل بغضب : اخررررسي بقا ومش عايز اشوف وشك تاااني تنسيني وتنسي ابني
رزان : يا عمي بلاش كدا حرام
عزه بأنهياار : سيبني عايشه جمب ابني ابوس ايدك عمر رد عليا
نظر عمر اليها ثم نظر الي رزان واغمض عيونه وفجأه توقف جهاز القلب ووووووو

بعتذر عن التأخير وهنزل فصل بليل ان شاء الله عايزا وجهه نظركم في القصه بقا 

تعليقات