اخر الروايات

رواية حبك نار الفصل العشرون 20 بقلم اسماء الكاشف

رواية حبك نار الفصل العشرون 20 بقلم اسماء الكاشف


شيلت الطبق في ايدي وطلعت وراه وقعدت جنبه علي السفرة
* امم الاكل هايل يا فنان قولتها بمرح وباكل بشهيه رفع حاجبة من طريقه كلامي
_ بالهنا
* منكن اقضي اليوم مع غادة
قولتها برجاء وبصيت عليه بطفولية
_ لاء قالها ببرود
* ليه قولتها باندفاع ساب الشوكة من ايده وبصلي بحده وضيق
_ من غير ليه انتي عارفه ما بحبكيش تزوري حد وخصوصا البيوت الي فيها شباب وغادة هانم ليها اخ يعني في بيتها شاب
* ده صغير يا ابيه
_ انا قولت الي عندي قالها ووقف وشال طبقه
_ ويله خلصي اكلك علشان اوصلك قال كلامه ومشي وسابني بصيت عليه بغيظ وسيبت الشوكة واخذت طبقي ودخلت وراه علي المطبخ كان واقف بيغسل الطبق الخاص بيه
* بليز يا ابيه انا زهقانه من القعدة لوحدي وانت انهارده هتتأخر
لفلي بضيق
_ كلامي مافيهوش رجعه يا مروه مافيش مرواح لحد وياريت تبطلي ز*ن قالها وسحب الطبق من ايدي وغسله اتنهدت بضيق وبصيت عليه بحزن ومشيت من قدامه بص عليه طويل اتنهد بقوه غسل ايده وطلع ورايا سحبت الشنطة وطلعنا بره ركب العربية وركبت جنبه وبتفرج علي الطريق من شباكي حطيت رأسي علي الازاز ومكشره وهو بيسوق بتركيز بس كل شويه يبص عليه ويلاقيني مضايقة اتنهد بغيظ ووقف قدام المدرسة فتحت الباب ولسه هنزل
_ هي لو عايزه تجيلك تقضى اليوم معاكي اوك مافيش مانع بس انتي الي ماتروحيش وانا كده كده هتأخر تقدروا تأخذوا راحتكم
بصيت عليه بحب قربت منه وبو*سته من خده بفرحة
* شكرا يا ابيه
ونزلت لتحت جري مكسوفه من تصرفي ومصدومة وهو فضل متنح وحاطط ايده علي خده مصدوم وبعدين ابتسم بحب واتنهد بسعادة
_ غلبتيني يا بنت الايه عملتي فيه ايه يا بنتي
قالها وفضل باصص علي طيفي وبعدين اتحرك ومشي
*******
نزلت من العربية بخجل ولقيت غادة قدام المدرسة سلمت عليها ودخلنا سوي
* الخط*ة ماشيه ذي الفل يا غادة ده بيغير عليه من فارس قولتها وضحكت
_ ا*وبا ايوه كده عايزين ضر*ب نا*ر لازم نشط*شطه ونجننه كمان ابتسمت بفرحة وانكشتها
* هخليه يحبني انا وبس
دخلنا الفصل وقعدنا
* انا بحبه اووي يا غادة رغم كل حاجه بحبه رغم خيانته لسه القلب ده (ضربت بأيدي مكان القلب بوش موجوع ) بيحبه ويكذب عينيه بس لازم اخليه يعرف قيمتي شويه قولتها بتأكيد حطت ايدها عليه بتأييد وقالت
= هي دي صاحبتي القوية وبعدين قالت بمرح
= ده احنا هنروقوه على الاخر يا حب
ضحكت
* اكيد يا ست سك*ينة ضحكنا جامد وسكتنا لما دخل فارس ابتسمت بفرحة لوجوده بسلامة مش هقدر أنكر وجود بعض الإعجاب ناحيته وبحس بالامان معاه لدرجة اني خايفة تنقلب اللعبة حقيقة ضحكلي وقرب مننا
_ سلاموز علي اللوز والجوز قالها بمرح
= حمد الله علي سلامتك يا بطل قالتها غادة بمرح وانا بصيت عليه بتوتر
_ الله يسلمك يا غادة
* انت دلوقتي احسن حاسس بأيه قولتها باهتمام حقيقي فابتسم بلطف يطمني وعينيه ماتشلتش من عليه بتيه وعيونه بتطلع قلوب
_ انا احسن حاجة طول ما انتي كويسة
* بشكرك اووي علشانك دافعت عني وانقذتني تعرف يا فارس انا نظرتي ليك اتغيرت انت بطل فعلا خا*طرت بنفسك علشان تنقذني غيرك كان هيقول أنا مالي
_ انتي مش اي حد يا مروه صدقيني انا بح
قطع الكلمة لما فتحت عيني بصدمة وقال
_ احم بعزك وبحبك ذي اختي بالظبط قالها بارتباك بس عيونه بتكذب كلامه ونظراته واضحة فهمتها ويمكن حسيت بفرحة ونش*وه احساس انك تكوني مرغوبة احساس جميل وخصوصا لمراهقة ذيي ويتيمة
قطع كلامنا دخول اياد و المدرسة وراه علي طول فاتحرك بسرعة وقعد في مكانه
في البريك
ماسكة في ايدي كورة السلة وواقفه في الملعب بعد ما رفعت شعري لفوق وسايبه شعرتين نازلين علي جنب وواقفه جنبي غادة الي هي كمان رافعة شعرها بس علي شكل ذيل حصان واقفين في وش بعض وبنبص على بعض بتحدي واخذين وضع الاستعداد خرج صوت فارس الي واقف علي جنب وفي ايده صفاره صفر وقال
_ مستعدين
ايوه قولناها احنا الاثنين في نفس الوقت صفر بداية اللعب وبدءنا نطيت الكوره وبحاول اتفادي غادة الي بتيجي عليه وبتحاول تسحبها مني بعد جري لمسافة رفعتها علي وضع استعداد رميها ز*قتني غادة والكوره بقت معاها نف*خت بضيق وجريت وراها
* تعالي هنا يا حر*امية
ضحكت
= نو انتي الي ما بتعرفيش اللعب وقواعده يا حب قالتها وهي بتتفاداني وبطلع لسانها ليه
* اوف همسكك اهو وفضلنا نجري لغاية ما قدرت تسجل الهدف وتدخل الكوره صرخت بفرحة
= دخلتها انا نمبر وان ياهو
جريت على فارس الي صفر بحماس وضربو كفوف بعض بانتصار وطلعوا لسا*نهم ليه وانا اتغاظت
* طيب تعالو بقي يا نصا*بين قولتها وجريت وراهم بعصا*يا والاثنين صرخوا بمرح وجريوا
* اقف ياله انت وهي هجيبكم يعني هجيبكم قولتها واتكعبلت وقبل ما جسمي يلمس الارض ايد قوية لحقتني وتقريبا انا في حض*نه واتنفست بخوف وخضه ورفعت عيني الي اتشابكت مع عيونه الخضرا ذي الزيتون وفضلت متنحة فيه بتوهان عدلني بتوهان ومركز في عينيه
^ انتي كويسه
هزيت رأسي بنعم
* شكرا يا اياد قولتها بتوتر وقربت مني غادة بقلق
= انتي كويسه
عدلت نفسي وبعدت عن مرمي ايده
* كويسه يا بنتي
فارس جيه بغيرة واضحة لما شاف ايد اياد مسكا*ني كور ايده بغيرة واضحة وابتسم باصطناع يخفي غيرته وبعدين كشر وقال بعصبية
= مش تخلي بالك وانتي بتجري هو انتي عيلة يعني قالها بهج*وم استغربته واياد واقف بيبص عليه ببرود
* وانت بتز*عقلي ليه دلوقتي قولتها بغضب وعصبية من هجو*مه بالكلام عليه
_ ما بتز*فتش از*عق قالها بغضب
= خلاص يا جماعة في ايه
*_ملكيش دعوه انتي قولناها احنا الاثنين بهجو*م فرجعت غادة خطوه بخضه وكشرت
= ايه ده بتشخ*طو فيه انا .. انا غلطانة اصلا اني بصلح بينكم ان شاء الله تول*عوا في بعض قالتها بغيظ ورمت الكوره في ايدي ولفت ضهرها ومشيت بتبرطم بصيت علي فارس بغيظ وز*قلت الكورة بغيظ ومشيت الحق غادة وفضل اياد مع فارس وكل واحد بيبص للثاني بنظرات تحدي وللحظة نسيوا انهم قرايب والد*م أتحول لمايه لما الاثنين مسكو في خن*اق بعض بالكلام الجا*رح
قرب فارس من اياد بتحدي
_ أبعد عن مروه يا اياد
قرب إياد خطوه هو كمان وبص عليه بتحدي
^ ولو ما بعدش هيحصل ايه
ابتسم بغضب وحرك رأسه يمين وشمال
_ هند*مك علي اليوم الي اتولد فيه يا اياد وهنسي ان في بينا قرابه مروه ليه انا وبس يا شاطر قالها بالصريح وض*رب كتف اياد ب*غل ومشي والثاني فضل باصص عليه بغيظ ضر*ب الكوره برجله بقوة واتجه هو كمان للفصل
***********
* خلاص يا غادة متبقيش قفو*شة كده قولتها ومسكت ايدها ز*قت ايدي بغل
= امشي يا بت من وشي أحسن
مسكت ايدها ثاني ولز*قت فيها
* خلاص يا بنتي بقي مكنش قصدي اقولك كده دى ساعة شيطا*ن وز*هق
سيبت ايدها زغز*غتها بمشا*كسة فضحكت بدلع وحاولت تبعد
= خلاص يا بنتي بقي
ضحكت وقولتلها
* صافي يا لبن
هزت راسها بيأس وقالت
= حليب يا قشطة ابتسمت وانكشتها وز*قيتها لقدام
* يله يا بنتي نلحق الحصة
دخلنا الفصل وقعدنا في مكانا وكنا بنضحك
= شكل الواد فارس ده بيحبك
* واياد كمان وانتي الصادقة قولتها وحطيت ايدي علي شعري بكسوف
ضحكت
= يا محط*مة قلوب العذا*ري يا م*زه قالتها وضحكت وانا بعدل لياقة قميص وهميه
* أقل مواهبي يا ماما ضربتي علي قفايا بضحك
= اتو*كسي يا بتا*عة عاصم
حطيت ايدي علي قفايا بصدمة
= بخصوص عاصم يا حلوه قالي اعزمك انهارده عندي ونقضي اليوم كله مع بعض
= اوبا اخيرا شال عنك الحظ*ر
ضحكت
* ايوه يا اختي ايه هتيجي
= قشطا طبعا جاية فرصة ما بتتكررش احنا هنخر*بها انهارده قالتها ورسمت ضحكة شر*يرة خلتني أضحك عليها


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close