recent
روايات مكتبة حواء

رواية ام نص لسان كاملة بقلم حنين عادل

رواية ام نص لسان كاملة بقلم حنين عادل



بتصحي متأخره بتبص في تليفونها بتقوم من علي السرير تجري وتصوت .


..يي (لي) كده يا عمتي حيام (حرام) عييكي (عليكي)

_في ايه يابت

..انتي عايفه(عارفه) اني عندي مقابيه(مقابله) مهمه في التيفزيون ماصحتنيش ييه ماعدش عنها يجي نص ساعه

_يوه راح عن بالي ياحبيبتي البسي بسرعه وروحي ربنا يجعلك في كل خطوه سلامه

..يايب (يارب) ادعييي (ادعيلي) يا عمتو

بتلبس هدومها بسرعه المكونه من جيب واسعه وفوقها بلوزة واسعه بتقف قدام المرايه بتسرح شعرها وبتنزل القصه علي وشها وبتلبس نضارتها اللي واكله نص وشها ..

بتضحك قدام المرايه وبتحط لسانها علي تقويم السنان

..هاخيص (هاخلص) منك اميتي بقا انا زهقت

بتطلع من اوضتها للصاله..

..انا ماشيه يا عمتي

_استني خدي السندوتشات دي

..هوا انا يايحه(رايحه) المديسه (المدرسه)

_هتنزلي من غير فطار كوليهم في العربيه

..ماشي ..سيام (سلام) ادعييي(ادعيلي)

بتنزل من بيتها اللي في حاره شعبيه وهيا بتلبس البلارينه السوده علي السلم ..

بتمشي بسرعه وكأنها بتجري.

بتروح عند موقف العربيات وبتركب عربيه ...

بتسند علي شباك العربيه بتفكير: يايب (يارب) حقق يي(لي) حيمي

..عيي جمب يا سطي

نزلت ...

..فين الباقي

* باقي ايه يا أنسه

..ييا(ليا) نص جنيه باقي

* مافيش فكه

..مافيش فايده في الاستغياي (الاستغلال) دا انتوا تاكيو(تاكلوا) ماي(مال) اليتيم

* دا كلها نص جنيه يا استاذه

..واليهي(واللهي) يو (لو) كنت قويتيك(قولتلك) مش معايا كان هايبقي عادي بياش (بلاش ) قيف( قرف) بقا

بينزل السواق من عربيته وبيجيلها وهوا متعصب

بتحس انها واقفه قدام برج خليفه ضخم ويخوف

* انت كنتي بتقولي ايه

..هوا انا هخاف يعني كنت بقوي (بقول) انك انسان استغيايي (استغلالي) بياش( بلاش) قيف (قرف) ميتوا (مليتوا) البيد ( البلد)

بيمسكها من قفاها ...

* لأ دا انتي عاوزة تتربي من أول وجديد

..اخص عيي (علي) اليجاله ( الرجاله) سايبني اضيب (اضرب) وعادي طيب انا هاوييك (هاوريك)

بتوطي وبتعضه في رجليه وهوا واقف بيصوت وبتطلع تجري

بتلف وتقوله: ييا( يلا) يا حيامي ( حرامي)

بتوصل لحد استديو بتعدل هدومها وشعرها بتوتر ونضارتها وبتطلع ميشط من شنطتها وبتسرح القصه ..

بتعينه في الشنطه وبتدخل بثقه بتعدي الاستقبال

فتاه الاستقبال: يا مدام يا مدام

..انسه من فضيك (فضلك)

فتاه الاستقبال بضحك حاولت تكتمه: طيب اسفه رايحه فين

..مش في مقابيه (مقابله) بيختاوا (بيختاروا) المواهب

الاستقبال: ايوه بس دي غناء

..ايوه ما انا جايه عشان كده

فتاه الاستقبال بضحك: طيب قولي اسمك واستني لما يجي دورك

..ماشي..اسمي ييم يضا العميوسي

فتاه الاستقبال: ايه

..ييم يضا العميوسي

فتاه الاستقبال: طب خدي اكتبيه

..طيب ..

بتكتبه ...

فتاه الاستقبال: ايوه ..ريم رضا العمروسي

..ايوه بالظبط كده

فتاه الاستقبال: دا انتي ضايعه يا بنتي

..بتقويي حاجه

فتاه الاستقبال: يأ اقصد لأ

بتبصلها ريم بقرف وبتقعد تستني دورها...

بتطلع السندوتشات اللي بالجبنه والطماطم وتاكل فيها وجمبها خيار مخلل

بيبصولها بقرف...

بتبصلهم وبتضحك والأكل في بوقها..

فتاه الاستقبال: ريم رضا العمروسي تتفضل تدخل

بتحاول تبلع الأكل بسرعه ...

ريم: يادي النييه مش ياضي يتبيع

قامت ومسحت بوقها بسرعه وبتحاول تبلع وبتبتسم للبنت اللي في الاستقبال...

لحد ما دخلت قدام الميكرفون..

كان تلات رجاله وبنت قاعدين علي طرابيزه هما لجنه التحكيم .

@ ها اسمك ايه

بتشاورله ريم يصبر

@نعم ..

ريم: دقيقه واحده

بتخلص اخيرا اللي في بوقها

ريم: ييم يضا العميوسي

@ايه

ريم: ييم يضا العميوسي 22 سنه

@ طيب هاتغنيلنا ايه ؟!

ريم: احم ...1.2.3

من صغيي(صغري) كنت شايف وانا بيمس النجوم ويا عميي (عمري) كنت خايف كي (كل) يما اقع بقوم وحيمت بالبطويه جييك يا صفوف يا اويي واهو حيم الطفويه اهو اتحقق في يوم ماكانش ييا واسطه ما دعكتش ايفانوس بيعكس حيمت حيم كان يؤيه مش كابوس ..

البنت: بس خلاص كفايه

ريم: ها عجبيتكم اكيد هاتشغيوني امتي

@ للأسف يا انسه انتي لا صوت ولاشكل وحتي حروفك ضايعه

ريم بحزن : يعني ايه

البنت: فرصه سعيده ..

خرجت من المبني وهيا عيونها بتدمع شالت النضارة ومسحت عينها ولبستها تاني

ريم بتفكير: الشكي(الشكل) ده بتاع يبنا(ربنا) واللدغه اللي عندي دي اف يعني كان نفسي كيكوا تضحكوا عييا ..

بتروح علي جامعتها وبتحاول تبتسم كعادتها

بتدخل وكالعاده الكل بيضحك عليها ولما بتقرب من النتيجه الكل بيبعد عنها...

ريم بفرحه: الأويي (الأولي)ههههه ييم يضا العميوسي الأويي عيي كييه التجايه

بتشوف مين التانيه ...

بتطلع تجري علي بنت..

ريم بفرحه وحضنتها: جبتي التانيه يا سوسو انا مبسوطه اوي

بتبعدها عنها ...

اسماء: طيب ممكن تبعدي عني بقا

ريم: انتي ييه بتقويي كده

اسماء: بصي يا حلوه ماتفكريش اني مصاحباكي عشان بحبك لأ عشان تغششيني في الامتحان والحمد لله جبت التانيه ابعدي عني بقا كفايه التريقه اللي اخدتها عشان مصاحبه واحده زيك كفايه سنتين تريقه

ريم بدموع: انتي بتهزيي صح

اسماء: لأ مش بهزر شوفي منظرك المقرف ده يا شيخه قرفتينا ...

ريم : خياص كفايه تجييح كفايه.

مشت ريم والدموع في عنيها ..

ريم: انا احيي منهم كلهم علي الأقي(الأقل) قيبي نضيف مش زيهم .

بتعدي الطريق وفجأة في عربيه بتيجي بسرعه وبتذمر وهيا مش واخده بالها

ريم بتبص بتلاقيه السواق اللي اتشاكلت معاه..

بتجري وتيجي يمين وشمال بس هوا مصمم انه يخبطها

ريم: يخيب بيتك يا ابن الهبيه هاتموتني عشان نص جنيه

السواق: انا هاوريكي وهاقصلك لسانك الطويل ده

ريم: هههه يساني طويي (طويل) يمكن

فضلت تجري والعربيه وراها وهيا بتصوت

ريم: ايحقوني ..ايجوكم هايموتني المتوحش ده هايقتيني يد السجون عاااااااااا......يتبع

ولسه اللي جاي تقيل مع كاتبه الجيل😎

القصه الجديدة يارب تعجبكم ...

وكالعاده هنختار الإسم مع بعض تفتكروا نسميها ايه

(أم نص لسان_ حياتي متبهدله_اسم من اختياركم )

انا بقيت بتكلم زي ريم والله ومستمتعه بجد هوا في ايه

google-playkhamsatmostaqltradent