recent
روايات مكتبة حواء

رواية ام نص لسان الفصل الثالث 3 بقلم حنين عادل

رواية ام نص لسان الفصل الثالث 3 بقلم حنين عادل


ريم بصدمه: يايب(يارب) مايكونش ايلي(اللي) في بايي (بالي) حمام يجال(رجال)..

بيبصولها اللي واقفين بقرف واستغراب..
بتبتسم ابتسامه هبله وبتطلع تجري بتخبط في واحد داخل ...
بيبصلها من فوق لتحت بقرف..
نادر: اومال لو كنتي حلوة بقا كنت عملتي ايه اكتر من كده
ريم: انت بتقوي (بتقول) ايه يا استاذ انت
نادر: ههههه كمان لدغه..
بيزقها ويدخل وهوا قرفان منها
ريم بتحط ايدها علي دماغها: هوا فهم ايه ؟!
دخلت تاني ...
ريم: انت يا استاذ انت كنت بتقول .عااااا
بيبصلها بقرف وهيا بتلف وشها وبتطلع تجري
بيعدل هدومه وبيغسل ايده وبيبص في المرايه وبيطلع..
ريم : نهاي(نهار) اسود ايه اييي(اللي ) عميته( عملته) ده
بتروح للبنت اللي في الإستقبال..
سوزي: خلصتي
ريم: يااااه ياحه( راحه)
سوزي: بس انتي روحتي حمام الرجال
ريم: ههههه ماانا عيفت( عرفت) انتي كنتي متعمدة
سوزي: واتعمد ليه انا ندهت عليكي عشان اتلخبطت انتي اللي جريتي زي الهبله
ريم بتخبطها في كتفها بضحك
ريم: جاتك ايه دمك زي ايعسي( العسل)
بتمسك سوزي ايدها بألم..
ريم: وجعتك أنا أسفه جدا جدا
بتبصلها سوزي بعصبيه..
ريم: خياص (خلاص) قويت(قولت) اسفه طب ممكن تديني شنطتي وانا كاييم(كا ريم) هاخيكي(هاخليكي) مش تشوفي وشي تاني خايص (خالص)
بترمي ليها سوزي الشنطه علي الأرض ..
بتبتسم ريم وبتتك علي شفايفها وهيا بتضحك ضحكه صفرا ...
ريم: شكيا (شكرا) ياذوق.
بتوطي ريم تجيب الشنطه وهيا متغاظه منها بتوقع نضارتها ..
مابتبقاش شايفه حاجه بتلاقي الدنيا مرغوشه .
ريم: النضايه (النضاره) فين يايبي (ياربي) هوا انا ناقصه يعني ولا ناقصه ساعدوني يامنعدمين الضميي (الضمير)
كل اللي واقفين بيتجمعوا حواليها وبيقعدوا يضحكوا وهيا عماله تحسس علي الأرض ومش شايفه حاجه..
بتفتح شنطتها وبتطلع الشمسيه بتاعتها ...
ريم بتفكير: انا هاوييكم ( هاوريكم) يا اوباش
ريم : ايه ده دبانه سامعينها دي اللي بتقيص (بتقرص ) يا ماما دي بتويم(بتورم) وصعبه اوي خايص(خالص)
بيبصوا حواليهم يمين وشمال مش بيلاقوا حاجه .
ريم : ماتقيقوش(تقلقوش) انا هاييحكم(هاريحكم) منها
بتقوم ريم والدنيا مرغوشه وبتقول هنا وبتضرب الناس اللي واقفه ومش بتتفاهم بسرعه ماحدش كان لاحق يمشي ...
ريم: ياااه اخييا( اخيرا) ماتت ييا(يلا) ايعزاء(العزاء) قاصي (قاصر) ها محدش شاف نضايتي(نضارتي)
بيبعدوا عنها كلهم وفي اللي ماسك ايديه وفي اللي ماسك رجليه وبيدعوا عليها وهيا بتضحك..
بتفضل تدور ومش شايفه حاجه لحد مابتشوف جزمه ..
بتقف ريم...
ريم: حاسه ان الدبانه يسه( لسه) موجودة
ولسه راحت تضرب بيمسك الشمسيه منها وبيمسك ايدها وبيلبسها النضارة..
بتكون قريبه جدا منه ..
بتبص في عينيه وبتسرح وعيونها زي مابتكون بتطلع قلوب حمر
بببصلها ببرود : خلصتي
ريم بتوهان: ايه
نادر: خلصتي بحلقه فيا
ريم بتبعد عنه بخجل.
ريم: وانا أبحيق (ابحلق) فيك ييه(ليه) ان شاء اياه (الله) من حياوتك (حلاوتك) ويا( ولا) طعامتك .
نادر: انتي بتقولي ايه ؟!
ريم: ييه (ليه) بتكيم( بتكلم) انجيش ( انجلش) مش فاهم ..
نادر : انتي شكلك مجنونه انا غلطان اني ساعدتك اصلا ابعدي يا شيخه بلاش قرف..وبيمشي
ريم: اهو انتي
نادر وقف : انتي بتقولي ايه
ريم: هوا انا هاخاف بقوي (بقول) اهو انت ها
بيمسكها نادر من ايدها وبيمشي وهيا وراه..
ريم: سيبني يابتاع انت سيبني انت هاتعمي(هاتعمل) ايه
نادر: انت تخرسي خالص..
بتحاول تفك نفسها منه بس مافيش فايده
بيدخل مكتبه وبيزقها علي الكرسي..
ريم: ااه ييه (ليه) كده يا شبح
نادر: عيدي كده قويتي(قولتي) ايه
ريم: هههههه انت اتعديت ويسه ايي جاي تقيي(ولسه اللي جاي تقيل )
نادر: يخربيتك عدتيني
ريم: احيي (احلي) عدوي دي ويا( ولا) ايه المهم انت كنت جايبني هنا ليه
نادر: عشان....
ريم: استني معقول هاتخطفني وبعدين نعيش احيي (احلي) قصه حب
نادر ببرود: لا انا كنت....
ريم: استني معقول انت من اعداء بابا وعايز تنتقم منه فيا وتخطفني وتعذبني ونعيش احيي (احلي) قصه حب
نادر : لا ..انا ...
ريم: استني ..معقول تكون بتحبني من زمان في الخفاء وماجايكش (ماجالكش) الفرصه انك تقوي(تقول) وجاي تعترف ..
نادر: لا ...انا
ريم: استني.....معقول.......
نادر بعصبيه: اخرسي ما اسمعش صوت خالص .
ريم: مابياحه عيينا (مابراحه علينا) يا عم انت ما انا مستنياك تقوي(تقول) ومش بتنطق
نادر: اسكتي خالص ايه الوقعه اللي وقعت نفسي فيها دي
ريم: وقعه عسي (عسل) صح انت امك داعيايك(داعيالك)
نادر: داعيه عليا ممكن تسكتي دقيقه وتسيبك من الروايات الهايفه اللي بتقريها دي ..
ريم: مااسمحيكش(مااسمحلكش) دي روايات جامده ما تغيطش ( تغلطش) فيها
نادر: يادي النيله يازفته افصلي شويه
ريم: زفته في عينك يا سافي(سافل)
نادر بيكور ايده بعصبيه..
ريم: مايك(مالك) انت هاتتحوي (تتحول) ويا(ولا) ايه طيب هاتقيب(هاتقلب) زومبي ياخسايه(خساره) كان نفسي تبقي مصاص دماء وتعضني ونعيش العمر مع بعض
نادر: بس بقا افصلي انتي ايه ؟!
ريم: قيبظ بجنيه ههههههيييي
بيقرب منها بعصبيه..
ريم: خياص خياص(خلاص) اسفه هوا في ايه عااااااااا ...يتبع
ولسه اللي جاي تقيل مع كاتبه الجيل😎
تابعوني ومش هاتندموا وان ندمتوا عادي مش هاتبقي اول مره تندموا يعني😂
رأيكم في البارت وتفتكروا نادر هايعمل ايه...

google-playkhamsatmostaqltradent