recent
روايات مكتبة حواء

رواية ام نص لسان الفصل الرابع 4 بقلم حنين عادل

رواية ام نص لسان الفصل الرابع 4 بقلم حنين عادل




بيقرب منها وبيمسكها من قفاها ..
ريم: اهدي ياشبح عشان ماخييش (ماخليش) ايدك توحشك اليهم(اللهم) بيغت(بلغت)
نادر: طب خليها توحشني كده
ريم بصتله لقته متعصب وعينه حمرا
ريم: سيب قفايا بعد اذنك انا مابحبش اذيه ايناس( الناس) بس يكن(لكن) مش معني كده اني اسكتيك(اسكتلك) يعني اه خاف مني
بيرفعها بايد واحده من قفاها
ريم: يخيبيتك(يخربيتك) نزيني (نزلني) هاديك قيايه(قرايه) تجيبك ايأيض(الأرض) انا عيني صفيه(صفرة) ههههههههههه
بينزلها باستغراب ..
نادر: انتي بتضحكي علي ايه ؟!
ريم: هههه اصي (اصلي) افتكيت(افتكرت) ايواد(الواد) حماصه بعمي(بعمل) معاه كده يما(لما) باجي اسيق( اسرق) منه ايمصاصه(المصاصه) يبنا(ربنا) مش بيسيب حق حد هههههه
نادر: انا هاهدي مش هاتعصب
ريم: يووه يا عم قيفتنا(قرفتنا) بقا قوي(قول) عاوز ايه ويانا(ورانا) اشغاي(اشغال) مش فاضيين زيك
نادر: عايزك تشتغلي معايا .
بيقعد نادر علي مكتبه وبتبصله ريم باستغراب.
بتقعد ريم علي الكرسي وبتترسم وبتحط رجل علي رجل ..
ريم: قبي(قبل) اي حاجه ممكن تعيفني(تعرفني) بنفسك
نادر: هههههه ايه الثقه دي انا ياستي ابقي نادر جلال المخرج
ريم: غييبه( غريبه) اوي اوماي (اومال) شكيك(شكلك) في ايمسيسات(المسلسلات ) غيي( غير) كده بس عايف(عارف) مسيسي( مسلسل) ايفتوة( الفتوة) كان قمي( قمر) كان نفسي ابقي ييي( ليل) انا بحبك اوي
نادر: ارحمني يارب من الغباء ده اولا انا قولت اسمي نادر جلال مش ياسر جلال وثانيا انا قولت مخرج ماقلتش ممثل..
ريم: يا خسايه( خساره)
نادر: خسارة اني ماطلعتش ياسر جلال
ريم: طبعا دا جان اوي اوي كان نفسي اقابيه ( اقابله)
نادر بيمسك دماغه : ما علينا
ريم: طيي يا عم نادر جياي( جلال) عاوز تشغيني( تشغلني) ييه( ليه)
نادر: عشان مراتي
ريم: نعااااام هاتشغيني ( هاتشغلني) خدامه يفتح الييه( الله)
نادر: بطلي بقا انت بتألفي وتصدقي اديني فرصه
ريم: اتفضي ( اتفضل) بس ياييت( ياريت) بسيعه (بسرعه)
نادر : ههههههههه
ريم: بتضحك ييه( ليه)
نادر : ما علينا انا عاوزك تشتغلي معايا عشان مراتي بتغير عليا وعايزة بنت تكون....
ريم: وحشه ...كفايه كيام( كلام) جايح( جارح) بعد اذنك انا انسانه زي زيكم بعد ازنك..
نادر: استني
قامت ريم وكانت طالعه من مكتبه وقف علي الباب .
ريم: عديني بعد ازنك
نادر: هاديكي 5000 جنيه في الشهر وتبقي مساعدتي الشخصيه
ريم: الياه ( الله) ايغني( الغني) عنك وعن فيوسك( فلوسك
نادر: 7000 جنيه
ريم: عديني يو( لو) سمحت
نادر: اخر كلام 8000 صدقيني فرصه ماتتعوضش..
ريم: موافقه
نادر: هههههه كنت عايف احم ..قصدي عارف
ريم: هنبدأ امتي
نادر: من النهارده !
ريم: طيب فهمني اعمي( اعمل) ايه
نادر بيقعد علي مكتبه وريم بتيجي تقعد قدامه
نادر: مدام انجي مراتي لما تبقي موجوده تبقي انتي موجوده وحوالينا غير كده مااشوفش وشك ده
ريم: ماهو يو ( لو) هانبتديها قباحه يبقي بياش ( بلاش) منها
نادر: قصدك ايه
ريم: انت مشغيني( مشغلني) عشان( ايست) الست هانم بتغير عليك ومش هاتخاف عيي( علي) زعيها( زعلها) اوي كده ايا( الا) يما( لما) تكون شغاي( شغال) بفيوسها( فلوسها) او ماسكه عييك( عليك) زيه( زله)
نادر بعصبيه: انتي بتقولي ايه؟!
ريم: وايد( وارد) اكون غيطانه( غلطانه) مش ده موضوعنا
نادر: اومال ايه موضوعنا يا.......
ريم: ييم ..ييم يضا العميوسي (ريم رضا العمروسي)
نادر بضحك حاول يخفيه: احم طيب يا ريم رضا العمروسي ايه موضوعنا
ريم: انا هاعميك( هاعملك) اييي( اللي) انت عاوزه بس يازم ( لازم) نتفق عيي( علي) شويه حاجات
نادر: ايه هيا
ريم: شايفاك دمك خفيف وامور وكده ماشاء الياه( الله) فابياش( بلاش) اي تجاوزات معايا احسنيك( احسنلك)
نادر: تجاوزات معاكي انتي مستحييل هههههه انتي بتقولي ايه
ريم: دي بقا تاني حاجه بما ان دمك عسل كده فبياش( فابلاش) تييقه( تريقه) عييا( عليا) مايغيكش( مايغركش) اني طيبه وكيوت كده انا يساني( لساني) طويل ومش بسكت..
نادر: ههههه ماشي يلا
ريم: ييا ( يلا) ايه
نادر: عندنا لوكيشن وانتي المفروض مساعدتي
ريم: واكيد مياتك( مراتك) موجوده
نادر: ايوه.
ريم: ييا( يلا)
بينزل نادر وريم وراه علي السلم وهوا ماشي بسرعه وهيا نازله جري وراه ..
وعلي اخر السلم بتدوس علي جزمته من ورا بيقع علي وقعه وهيا بتقع فوقه..
نادر: اااه قومي يا غبيه
قامت وهيا محروجه..
نادر قام ونضف هدومه وبصلها بعصبيه
ريم: انا اسفه ماكنتش اقصد
نادر: ماتمشيش ورايا امشي جمبي الحمد لله ان ماحدش شافنا
ريم: اه ماشي .
بيمشي نادر وهيا بتمشي جمبه بس مش ملاحقه خطوته
ريم: بياحه ( براحه)شويه ايجوك( ارجوك) تعبت
بيعدي من قدام سوزي وريم بتاخد شنطتها وبتمشي وراه بسرعه ..
بيبص نادر جمبه مش بيلاقيها
بيبص وراه بيلاقيها علي الأرض واقعه علي وشها
نادر: هههههه مش قادر قومي حرام واللهي كده
بتقوم ريم من علي الأرض وهيا بتعدل نضارتها بإحراج وبتكمل مشي وراه وهيا بتعرج ..
بيوصل لعربيته.
نادر: اركبي...بقول اركبي
بيبص عليها بيلاقيها فاتحه بوقها
نادر: اركبي في ايه فاتحه بوقك ليه؟!
ريم: هيا دي تتيكب ( تتركب) عادي دي نتصوي( نتصور) عييها( عليها) وبنبوسها وبس
نادر: الله اكبر
ريم: انت عيي( علي) كده معاك فيوس( فلوس) كتيي( كتير) اوي كيه( كله) من دم الغيابه ( الغلابه)
نادر: اركبي وانتي ساكته احنا هانعمل حادثه النهاردة
ريم: طيب استني واينبي( والنبي) صويني ( صورني) عييها( عليها) بتيفوني ( بتلفوني) ده
بتديه التليفون النوكيا وبتقعد علي العربيه وبتحط ايدها علي خدها وبتضحك
بيبص نادر للتليفون بقرف كان معكوك جبنه
بيروح ناحيتها وهيا علي نفس الوضعيه بيزقها وبتقع علي الأرض..
ريم وهيا ماسكه ضهرها علي الأرض: ييه( ليه) كده حيام ( حرام) عييك( عليك) دا انا كان كي( كل) حيمي(حلمي) صويه( صوره) مش انتوا واكينها( واكلينها) وايعه( والعه)
انا هاحيييااااام ( هاحلم) هاحييييياااام اه يا ني
نادر: خلصتي دقيقه واحدة تكوني راكبه العربيه بدل ما ارتكب جريمه واخلص البشريه منك
ريم: ييه( ليه) فييس( فيرس) كيونا( كرونا)
نادر ركب العربيه من غير مايرد عليها ومسك دماغه ..
نادر: انا اللي جبته لنفسي
بتقوم ريم من علي الأرض وهيا ماسكه ضهرها
ريم: اه ياضهيي ( ضهري) يبنا( ربنا) عيي( علي) الظايم( الظالم) والمفتيي( المفتري)
بتفتح باب العربيه اللي ورا ..
نادر: شغال سواق حضرتك تعالي قدام
ريم: طيب...
بتركب ريم وهيا مبهوره بشكل العربيه ..
بيسوق نادر بسرعه...
نادر: زي ما قلتلك تفضلي موجودة ومراتي موجودة غير كده لأ
ريم: هههههه شكيك ( شكلك) مسيطي( مسيطر)
بيبصلها نادر بعصبيه..
ريم: خياص ماتزغيش( ماتزغرش) انت ياجل( راجل) في بيتك صح ههههه
نادر: اخرسي خالص ..
ريم: حاضي( حاضر) ايه الغيب( الغلب) ده يا يبي( ربي)
بعد دقايق ...
ريم: هوا انتوا بتصويوا( بتصوروا) ايه
نادر مش بيرد عليها ..
ريم بتبص علي الدريكسيون باعجاب شديد ونادر بيزود في السرعه ..
ريم: هييييه ماتجيب اما اسوق انا
بتمد ايدها علي الدريكسيون وبتلفه مره واحده..
نادر وريم: عااااااااااا .......يتبع


google-playkhamsatmostaqltradent