recent
روايات مكتبة حواء

رواية بنات الضاوي الفصل الرابع 4 بقلم صابرينا

رواية بنات الضاوي الفصل الرابع 4 بقلم صابرينا 

 لحلقه الرابعه

كان نور يرتدى حله سوداء جالس بجوار الماذون
واضع يده بيد سعيد الصاوى
الماذون :بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير
امضه العروس
دخلت صابرينا منكسه الراس وجلست لتمضي
وبعد ان انتهت
مبارك ي زوجتي العزيزه
صابربنا بصدمه
انت.................
خرج الماذون
وتحدث سعيد :اهو اتجوزتها والبيعه تمت
فين الفلوس
نور:دول 20 الف جنيه
هي متستاهلش 50
كانت صابرينا تنظر لنور بجمود
اخذ سعيد المال واخذ يعد الغنيمه
سعيد :100
200
300
نور:انت حاتعد ورايا ي حمايا
سعيد بسماجه :الشغل شغل
نور :ساكته ليه ي حرمي المصون
صابرينا بجمود تحدثت
صابرينا : وانا كلامي يفيد بااي
هو باع وانت اشتريت
نور بعجرفه :يلا بينا
صابرينا:حااجيب شنطتي
نور:لا خلي هلاهيلك دي هنا
انا حااشتريلك هدوم نضيفه تليق بخدام نور كامل
صابرينا: حااسلم علي اخواتي
دخلت صابرينا الغرفه
وتعانقوا الفتيات الثلاثه
منه : انا خايفه
ايه:وانا كمان
صابرينا:ابوكم باعني انا لسه معاه وقت يخلص فلوس البيعه وانتوا عارفين ابوكم نزيه جامد في الصرف
ايه:بخيل جلده
صابرينا :ركزوا في دراستكم و انا اول مااظبط امورى حااجي اخدكم
متخافوش من حاجه انا لسه حيه ماموتش
خلوا بالكم من بعض
حاتوحشوني
#################
في قصر نورالدين كامل
...............
دبت سعاد ارجاء المنزل ذهابا وايابا
جميله :يعني ااي يتجوز بنت الخدامه
هو اتجنن ولا ااي
ناني بدموع التماسيح :استغل فتره غيابك ي طنطي
وراح يتجوز
وانا الي صابره ومستحمله كل حاجه في الاخر يسيبني ويتجوز عليا
جميله :طول ماانا هنا مفيش حاجه وحشه حاتحصلك
ناني:بس
جميله ،:مبسش حايطلقها
انا ابني يتجوز بنت الخدامه الي بتمسحله الجذمه
لا عاش ولا كان بنت خدامه تيجي تعيش في القصر
##############
في منزل منتهي سعيد
.... ......... .........
كان جالس امام حقيبه سوداء بها صور نساء عاريات
ظل مؤمن ينظر لهم بشهوه
دخلت منتهي الغرفه ووجدته علي هذه الحاله
اخذت منتهي الصور من يده وقطعتها امامه
مؤمن:انتي مجنونه
عملتي اي
مؤمن:انت مش حاتبطل وساختك دي
حاتنضف امته
فاكر نفسك مستور قدامي انا قرفت من مكالماتك الشمال والصور والافلام القذره الي انت بتشوفها انت اي حيوان مش حاتبطل الي بتعمله داا
صفعها مؤمن علي وجهها
مؤمن بصراخ :مالكيش دعوه انتي خدامه هنا في البيت كلبه تحت امرى تنفذي الي انا عايزه
منتهي بدموع ابت ان تهبط
منتهي:انا عملت كل حاجه
صلحت من نفسي عشانك بدعيلك في صلاتي ربنا يصلح حالك
لكن انا تعبت من خيانتك انت هزيت كيان انوثتي
ربنا يسامحك علي انت بتعمله فيا
مؤمن:كل حاجه ربنا ربنا
انتوا البشر خلقتوا فكره الرب من وحي خيالكم
منتهي:وحي خيالنا ليه
انت فاكرنا انخلقنا عبث
احنا لينا رب قادر علي كل شيء
مؤمن:مفيش رب
انتوا خلقتوه من عبثكم وقله حيلتكم
منتهي:انت ملحد
لالا مستحيل توصل لكدا
انت ملحد
#################
في منزل الصاوى
.................
كانت ايه تتحدث بالخفاء بالهاتف الجديد الذي جلبه حسام لها
ايه:الو ي حسام
معلش مش حااقدر نتقابل
اصل بابا تعبان
حسام:كدا ي ايه
طب ماتكلمنيش تاني اذا كنتي مبتحبنيش متعلقنيش بيكي
سلام
ايه:لالا خلاص حااتصرف واقابلك
اغلقت ايه الهاتف
دخلت منه الغرفه
منه:بتكلمي مين
واي الي في ايدك دا
ايه:ولا حاجه
وضعت منه يدها عنوه اسفل الوساده واخرجت الهاتف
منه :نهارك اسود
سرقتيه منين دا
ايه:مسرقتهوش والله دا بتاعي
منه:بتاعك مين يابت سعيد
ابويا هو ابوكي وعارفين انو بخيل جلده
لو دخلت عندنا قطه تموت من الجوع
بعتي ااي يابت عشان تجيبي التليفون داا انطقي
ايه:مبعتش حاجه دا هديه
منه:هديه مين
ايه:مني صاحبتي جابتهولي. هديه
منه:مني بنت الخياطه حاتجيبلك فون هديه ي بت سعيد
الكدب ملوش رجلين ومسيرى اعرف
ايه:متقوليش لابوكي حاجه الا ياخده مني ويبيعه
منه:ماشي ي بت سعاد
##########
توقفت السياره امام المول وهبط منها نور.الدين وصابرينا
اخذها لمحل الملابس
واخذ ينتقي كل ماهو مكشوف وفاضح
اما صابرينا فكانت تحمر من الخجل
بعد ساعه من الشراء
اخذ نور الدين الحقائب الي السياره
&&&&&&&&&___&&&&&&&
في قصر نور الدين كامل
#########
كانت جميله برفقه ناني الباكيه في استقبال نور الدين كامل
جميله:اهلا اهلا بالعريس
مش كنت تقول كنا عرفنا نستقبل الخدامه بطريقه تليق بيها
نور:امي من فضلك تعالي افهمك كل حاجه
جميله: سعاد سعاد
يوه نسيت انها مش موجوده
كنت عايزها تطلعلك الشنط
نور:لو سمحتي ي امي
جميله:لاا تطلقها دلوقتي
نور:مش حايحصل
جميله: انت بتعصي امك ي نور
نور:صابرينا مراتي ولو سمحتي تعالي المكتب
اخذ نور جميله المكتب ليتحدثا
بينما ناني وصابرينا ظلوا مع بعضهما
التفت ناني حول صابرينا وهي ترا شعرها الطويل وجمالها
ناني بحقد :مش حلوه
هو كدا نور رمرام
تصورى كل جوازه يعمل كدا مره اتجوز بنت الفراش بتاعه
ودلوقتي بنت الخدامه
مش عارفه مرضه دا حايوصله لاي بعد كدا
صابرينا:عندك حق انسان مريض
ناني:انتي بتكرهيه
صابرينا: اه
ناني: انا ممكن اساعدك يطلقك
صابرينا: ياريت
############
في غرفه المكتب
.....................
نور: انا حاازرع في رحم صابرينا بويضه مني ومن ناني
جميله،: وليه متزرعهاش في رحم ناني
نور: فرصه نجاحها ضعيفه وناني زهقت من كتر العمليات
والدكتور رشحلي موضوع الام الحاضنه وصابرينا عشرين سنه وفرصه نجاحها مضمونه
جميله:وهي تعرف
نور:لا لسه حااقولها
جميله،:اذا كانت وسيله عشان تجيبلي حفيد انا موافقه تبقي موجوده
##################
خرجت جميله برفقه نور الي ناني وصابرينا
جميله : حاتقعدى في اوضه الخدامين من النهارده
صابرينا بجمود :حاضر
ناني بعجرفه : البيت دا نظامه واول قاعده فيه
ماما جميله وانا ستات البيت هنا والكلمه لينا
فاهمه
صابرينا بحنق من العجرفه الزائده ابتسمت لهم
وتحدثت
فااااااهمه
###################
اليوم التالي
...............
في منزل الصاوى
.........................
استيقظت منه من النوم وذهبت لتوقظ اختها الصغرى
منه:يلا ايه فوقي كدا عايزين نروح المدرسه
ايه وهي تدعي المرض
ايه:عندى مغص جامد مش راضي يروح مني
منه:طيب ارتاحي واناحااجيبلك الدروس من صحابك
ايه: شكرا ي احلا اخت ف الدنيا
منه بشك من امرها
منه:سلام
خرجت منه من المنزل وهبطت لاسفل
منه :ي لهوى نسيت كتاب التاريخ
عادت منه الي المنزل لترا اختها تهبط من المنزل
اختبأت امنه لتتعقبها
منه:كنت حااسه انك بتكدبي
ظلت منه تتعقب سيرها الي ان وصلت الي الحديقه
##########
في الحديقه
................
كانت ايه تقف برفقه حسام
ايه،:انا جيت اهو عشان متزعلش
حسام وهو يحتضنها تحدث: حبيبتي
يلا بقي عشان حااعرفك علي امي
ايه:بجد
حسام:طبعا ياروحي
اخذ حسام ايه معه الي الشقه
لم تستطع منه اللحاق بهم بسبب سائق السياره الذي صدمها
منه :وقف وقف
والنبي اختي حاتضيع خلينا نلحقها
هاشم:انتي بتنزفي حلينا نشوف رجلك
منه:ارجوك اختي علي المحك حايحصلها حاجه
.............
في شقه حسام.
...........
دخلت ايه برفقه حسام للداخل
ايه:هي فين طنط
حسام:طنط ميته من خمس سنين
ايه بخوف :احنا هنااا لوحدنا
حسام وهو يقبض علي يديها بقوه
حسام :اه
احنا هنا لوحدنا
اخذها حسام عنوه وسط صراخها الي الفراش وقيد يديها وارجلها
وظلت ايه تستغيث الا ان سمعت صوت الباب يكسر
سكنت ايه وهي ترى هاشم يضرب حسام ضرب مبرح
اما منه فكانت تفك وثاقها
منه:انتي كويسه جرالك حاجه
ايه ببكاء : ايوا الحمد لله
هاشم:ي كلب لو تتعرض للبنتين دوول حسابك معايا عسير
ولو متعرفنيش فاانا هاشم المنشاوى
اخذ هاشم الفتاتان الي المنزل
...........
في السياره
..............
كانت منه تمسح عبرات ايه
منه:الي حصل النهارده ميتحكاش لسعيد ولا اي مخلوق
الاستاذ ضربنا بالعربيه وقرر يوصلنا دا الي يتقال
ثم وجهت الكلام لهاشم
منه:شكرا لحضرتك ساعدتنا قووي
هاشم :انا معملتش غير الواجب
وصلوا المنزل
وكانت قدم منه تؤلما لم تستطع الوقوف عليها كثيرا حتي وقعت بااحضان هاشم
حملها هاشم الي الشقه
وفتح لهم سعيد
سعيد :هلا هلا ي عبدالله
انت مين يلا انت
وانتي ي قرده شايلك كدا ليه
هاشم؛ طب ادخل الاول ونتكلم
دخل هاشم المنزل وساعد منه بالجلوس
هاشم:انا خبطتهم بالعربيه وجيت اوصلهم
سعيد :طيب بالسلامه امشي معندناش ميه نعمل بيها شاي
هاشم في سره :انا راجل زباله اني جيت
تمام
حمدلله علي السلامه
كان سيخرج هاشم من المنزل الي ان لفتت انتباه صوره صابرينا
هاشم لسعيد :مين دي
سعيد بفخر :بنتي بس متباعه لنور الدين كامل لو عايز حد اخواتها موجودين
هاشم وهو ينظر لسعيد : عايز اختها
تتجوزيني ي منه
###################
###########
نوح :بحبها ي ااخي
ياسين :تروح تقتل اخوك عشانها

google-playkhamsatmostaqltradent