اخر الروايات

رواية بنات الضاوي الفصل الثالث 3 بقلم صابرينا

رواية بنات الضاوي الفصل الثالث 3 بقلم صابرينا 

 الحلقه الثالثه

...............
في غرفه هاشم
تتعرى امامه وتقذف ملابسها عليه
ناني بغمزه :مش حاتيجي ولا اي
هاشم باابتسامه : انتي واحده رخيصه
ناني بجمود :انت بتقول ااي
هاشم:زمان سبتيني عشان نور معاه فلوس كتيره
ودلوقتي جايالي عريانه عشان بقيت معايا فلوس اكتر
ارادت ناني ملابسها الملقاه ع الارض لكن هاشم مزقها لنصفين
هاشم:حاتطلعي من هنا بالملايه
قبض علي خصلات شعرها بقوه واخرجها من منزله
ارتمت ناني علي الارض
واخذت تسب في هاشم وتوعدت له بالقتل
############
في قصر نورالدين كامل
############
في غرفه المكتب
.............
كانت صابرينا تبكي
صابرينا:ماما في المستشفي ومحتاجه عمليه وممعناش فلوس العمليه لو حضرتك تساعدنا ونشتغل خدامين ليك طول العمر
نور:اسم المستشفي اي
صابرينا بدموع تحدثت :مستشفي الشفاء
نور الدين ببتسامه : ودموع التماسيح دي حاتخليني اصدقك
بنت جميله بنكهه الحزن وانا حااقع في غرامك وتبقي نهايه سعيده
صابرينا بعدم فهم :مش فاهمه قصدك ااي
نور الدين :انا حااساعدك بس بشرط
صابرينا:موافقه عليه
نور:مش لما تعرفيه الاول
يمكن تغيرى رائيك
صابرينا:اي حاجه المهم امي تعمل العمليه
وقف نور وذهب اليها حتي تلاشت المسافه بينهم وتحدث بهمس امام وجهها
نور:حاساعدك مقابل ليله
صابرينا :ليله اي
نور:في سريري
صفعته صابرينا علي وجهه
صابرينا:انت ابن ستين كلب.....
قبض نور علي كلتا ذراعيها
نور:انا حاادفعك تمن القلم دا غالي
ي بنت الخدامه
صابرينا وهي تدفعه بعيدا عنها
صابرينا:الخدامه دي اشرف منك
خدمتك طول السنين دي وانت عايز تساوم بنتها عشان العلاج
الخدامه دي طفحت عشاناالدم وربتنا وانت جاي عايزني ابيع لحمي واضيع تعب امي وبهدلتها عشانا
تبقي ابن ستين كلب لو فكرت اني شمال ممكن ابيع لحمي
ابتعدت عنه صابرينا وركضت الي الخارج
ابتسم نور الدين لتلك القطه فالحرب ستبدأ الان
اخرج نور هاتفه وتحدث
نور:في مستشفي الشفاء فيها مريضه اسمها سعاد الديب
ادفعلها حساب العمليه وسيب فلوس هناك كمان تحت الحساب
اغلق نور الدين الهاتف وهو يضع كفه علي وجهه
نور:الحرب حاتبدا ي قطه
...........................................
اي
هاشم:زمان سبتيني عشان نور معاه فلوس كتيره
ودلوقتي جايالي عريانه عشان بقيت معايا فلوس اكتر
ارادت ناني ملابسها الملقاه ع الارض لكن هاشم مزقها لنصفين
هاشم:حاتطلعي من هنا بالملايه
قبض علي خصلات شعرها بقوه واخرجها من منزله
ارتمت ناني علي الارض
واخذت تسب في هاشم وتوعدت له بالقتل
##############
في المستشفي
.................
كانت ايه ومنه يبكون علي والدتهم خائفين من فكره رحيلها ومن المستقبل
اتت صابرينا اليهم منكسه الرأس
منه :حصل اي ي رينا
صابرينا:مقدرتش اعمل حاجه
ايه:احنا لازم ندبر تمن الليله في المستشفي حتي
صابرينا: حاندبر منين الفلوس
ابوكي وبيقفل باب التلاجه بالقفل
ولا لينا قريب ولا غريب وحتي لو اشتغلنا مش حانلحق نجيب الفلوس
ايه:وياحسره علينا مفيش دهب ممكن نبيعه الفرج من عندك يارب
اتي الطبيب وتحدث مع الفتيات
الطبيب: العمليه حاتتعمل النهارده
صابرينا:بس الفلوس
قاطعها الطبيب:متقلقيش الفلوس اندفعت وفي تحت الحساب كمان فلوس
دلوقتي روحوا لان وقفتكم هنا ملهاش لزمه والمريضه حاتنام في العنايه ومش حاينفع تتواجدوا هنا
صابرينا:بس مين الي دفع الفلوس
الطبيب:مقالش اسمه عن اذنكم
###############
في منزل سعيد الصاوي
.......................
دق جرس الباب
سعيد بغضب :انت ي ابن الكلب يالي بتخبط
الكهربا ي ولاد الكلب
فتح سعيد الباب وتفاجيء من وجود نور الدين
سعيد :معلش ي باشا افتكرتهم العيال الي بيلعبوا
نور في سره : هي طالعه مؤدبه لمين غير ابوها
سعيد :انت مين ياباشا
نور:انا نور الدين كامل الي مراتك شغاله عندي
سعيد:ي مرحب
اتفضل ي باشا
دخل نور وجلس بالصالون المهترىء قليلا ولكن لا بأس به
سعيد:تشرب حاجه
نور:لا شكرا اقعد
سعيد:اي سبب الزياره ي باشا حاجه اتسرقت من عندك
نور:لا انا جاي اتجوز بنتك
سعيد:تتجوز مين ياباشا انا مش بتاع هدوم وعزال وادوات كهربا
انا محلتيش حاجه
نور:انا مش عايز العك دا كله انا عايزها لوحدها
سعيد:تشتريها يعني
نور:استغفر الله
سعيد:وعايز تشترى مين
الكبيره ولا الوسطانيه ولا الصغيره
نور:الكبيره
سعيد:حااخد فيها 50 الف جنيه
اهو انا عامل معاك واجب ولما تيجي تشترى من عندى حااعملك ديس كاوند
نور:انا راجل ابن ستين كلب اني قعدت معاك
اخلص الماذون يكتب الكتاب النهارده والفلوس حاتوصلك
حااجي كمان ساعه الاقي كل حاجه جاهزه
كاد نور ان يخرج لكنه سمع صوت سعيد ينادي
سعيد:ي باشا اجره الماذون عليك
################
في منزل هاشم
*******
استطاعت ناني اخذ الملائه لتغطي جسدها العارى وذهبت لسيارتها
كانت تقود والدموع علي وجهها
تحدثت بقهر:وديني لاخد حقي واقتلك ي هاشم
توقفت لدي احد المتاجر القريبه وبعثت لفتاه صغيره استطاعت ان ترتدي عبايه سوداء
..........
في قصر نور كامل
.........
توقفت بالسياره ودخلت المنزل وحمدت الله ان لا احد رائها بتلك العبايه
دخلت الغرفه وخلعت ملابسها بسرعه
############
بعد نصف ساعه
...........
وصل نور الي المنزل وبعث الخادمه لتخبر ناني انه يريدها
...في غرفه المكتب ...
كان نور جالس بمكتبه الا ان سمع طرق علي الباب
نور:ادخل
دخلت ناني المكتب وجلست علي المقعد
ناني:طلبتني
نور:اه.
مين الي بيدفعلك تمن القمار الي بتلعبيه وخسرانه علي طول
ناني بعجرفه :انت جاي تحاسبني
نور:ومين بيدفع تمن ديون امك
واللبس والميكاب والمجوهرات والرحلات والفسح
ناني:اي انت بتعايرني
نور:لا اعايرك ولا تعايريني
من الاخر كدا
انا حااتجوز
ناني بصراخ :نعععععم تتت ااي مش فاهمه
نور:حااتجوز
وديني ومااعبد ي ناني لو صابرينا تعرف اني مبخلفش ليكون اخر يوم في عمرك وحااطلعك من القصر دا حافيه ي بنت فايزه
ناني:ولما تعرف انك ي حرام مبتخلفش حاتسيبك
نور:ماانتي عارفه اني مبخلفش ولازقه فيا بغراء اسود مش عايزه تسبيني
اطلعي اوضتك والعبي مع صحابك ع النت
وسبيني انا عريس ولازم اجهز
###########################
تركته ناني وصعدت لاعلي
حيث تحدثت مع امها
ناني:الحقيني نور حايتجوز
فايزه:وانتي حاتعملي اي
ناني:اعمل اي دا حالف لو عملت حاجه ولا قولتلها حاجه حايطردني
فايزه:ولو البت الجديده دي حملت حايعرف لعبتك عليه وحايطردك بردو
ادي اخره كدبتك مش كنتي تخلفي منه حته عيل
ناني:اخلف منه وابوظ شكل جسمي انتي بتقولي اي بس
ساعديني اعمل اي
فايزه :حطيلها حبوب منع الحمل في اي حاجه تشربها اهو حل مؤقت لحد مانشوف حانعمل اي
################
في منزل الصاوى ....
دخلت الفتيات المنزل وجدوا سعيد باانتظارهم
تحدث سعيد :امكم عامله اي دلوقتي
صابرينا:ضميرك صحي دلوقتي وهي بين الحياه والموت
سعيد : لا عايز اعرف حاتموت امته عشان الفرح بتاعكم
صابرينا :فرح مين انت بتقول اي
سعيد: منه حاتتجوز عطوه الجزار
وايه حاتتجوز الميكانيكي طلبوهم مني وانت وافقت
صابرينا:مفيش الكلام دا مش حايحصل
سعيد:خلاص اتجوزى انتي وضحي وانا اوعدك انهم حايتعلموا
صابرينا:حاضر بس هما لاء
سعيد:جدعه
كتب كتابك النهارده يلا لمي عزالك عشان عريسك حاياخدك
صابرينا:وياترى حاتبعني لمين
سعيد ،:لا دي مفاجأه
........ .......................
في غرفه الفتيات
........
ايه:صابرينا خلينا نهرب من هنا
صابرينا :حانروح فين
ملناش بيت غير هنا
ومفيش قرايب
حانروح فين اسيبكم لكلاب السكك تنهش لحمكم
منه:يعني عايزانا نسيبك انتي
ينهشوا لحمك
صابرينا: ششش انتوا تذاكروا
وابعدوا عن المشاكل
وبلاش تسرقوا البرتقان من التلاجه
بكوا واحتضنت كلا منها الاخرى
####################
كان نور يرتدى حله سوداء جالس بجوار الماذون
واضع يده بيد سعيد الصاوى
الماذون :بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير
امضه العروس
دخلت صابرينا منكسه الراس وجلست لتمضي
وبعد ان انتهت
مبارك ي زوجتي العزيزه
صابربنا بصدمه
انت ............

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close