recent
روايات مكتبة حواء

رواية روح الصقر عوضني صعيدي الفصل السادس عشر 16 بقلم بسمله بدوي

رواية روح الصقر عوضني صعيدي الفصل السادس عشر 16 بقلم بسمله بدوي

 وح الصقر ( عوضني صعيدي)

البارت 16
زين ببرود وبيمسح الدم من على بقه (فمه) وقال بصوت مستفز
جااااي اخد مراتي ورمى الورقه في وش صقر
صقر خادها وثواني وتحول لوحش بكل ما تعنيه الكلمة عينه بطلع شرار من عينيه وراح ليه وهجم على رقبته كل ده وزين واقف و على وشه ابتسامه شماته واستفزاز وقام زقه وقال ...... خلصت يالا نديلي مراتي بهدوء ومن غير شوشره .
صقر بغضب جحيمي....... على جثتي يبن ***** .
زين ببرود .......انا كنت عارف عشان كده جهزت نفسي وجبت المحامي معايا ووجهه كلامه للمحامي وقال...... قوله حضرتك الخطف عليه كام سنه .
المحامي بخوف من صقر بس قال بهدوء...... من 5سنين وانت طالع .
زين ببرود وغرور...... شوفت يعني يعني انت الي هتتضر مش انا ،ف بهدوء نادي على مراتي وبعدين قال بخبث ولا اقولك هطلع ليها فو مكملش الجمله قاطعهه لكمه من صقر وقال ..... فكر بس تفكير انك تيجي چنبمها وانا وچسما بالله العلي العظيم هچتلك يزين .
زين هو الآخر قال بلهجه الصعيديه....... وانا يعمده مفخفش من حاچه ولا اقولك يولد عمي .
صقر بهدوء عكس الي جواه قال ...... الورق ده مزور .
زين ببرود......... لا مش مزور .
وبعدين أضاف بثقه ...... انا طالع اجيب مرتي
طلع وصقر وراه جري
صقر بصوت عالي جدا......... اقف ي زين بجولك بدل ما اطخك عيارين احسن لك ، زين مردش عليه وراه الجناح ولاقا روح قاعده وبتسرح شعرها الطويل ،وبعدين قالت ...... صقر تعالى سرحلي شعري واعملهولي ضفيره زي المره الي فاتت.
زين بخبث ....... مينفعش زين .
رووح اتخضت جامد ومش عارفه تلف تشوف مين رقبتها ولا رجليها قادرين يتحركوا من الصدمه .
صقر دخل بسرعه وقال بصوت غاضب ......... ززززززييين انت الي جنيت على رووحك انا حزرتك وراح رفع المسدس في وشه.
رووح شدت جاكيت البجامه ولبسته وراحت عند صقر بسرعه وقفت ورا ضهره وقالت برجاء ..... والنبي يصقر سيب المسدس عشان خاطري عندك .
زين باستفزاز ....... متخافيش ي روحي جوزك مابيخافش من حاچه واصل .
روووح بتبص عليه بصدمه وخوف شديد......... وقالت ج .و.ز.ي م.ي.ن.
زين ببرود....... انا بروحي .
في الوقت ده صقر رفع المسدس في وشه وضربه بيه في دراعه.
روووح اتخضت جامد من الدم وقال بصوت مهزوز والبكا مؤثر عليه ........ ص.ق. ر.
زين ببرود بيحط أيده على دراعه و قال ....... ده آخرك ياولد عمي
صقر ببرود اكبر ......... لا لسا بس مفاضيش للعب العيال ده واصل .
زين ضحك باستفزاز
....... وقال هههههه ولا انا فاضي بس كل يهون عشان روح قلبي .
صقر ضربه في أيده المتصوبه .
زين ببرود عكس الألم الي حس بيه وقام شد روووح وقال يالا بينا يروحي .
صقر ضربه تاني وقال ايدك *****متمدهاش عليها يبن ******.
زين بغضب شديد....... انا ساكت ليك من الصبح بس انت الي جبته لنفسك وخرج .
روووح اول ما خرج حضنت صقر جامد وعيطت ،صقر اشتالها وهي تشبتت بيه اكتر وقال بدموع وشهقات ....... ص.ق.ر. شهقه ،م.ش تسبني ليه ارجوك.
صقر بحنان قعدها على رجله...... وقال هش هش يروحي متخافيش طول ما انا معاكي وفيا النفس .
ودفع وشه في تخاويف عنقها يستنشق اكبر قدر ممكن من عبيرها الاخد الذي قد ادمنه ،وقعد يهديها ويطمنها ويقول لها كلمات غزل تنسيها الذي مرت بن في صغيره جدا على هذه المشاكل .
وفجاه سمع صوت عالي تاني وصوت بوليس جامد نزل جري ووراه روح .
لاقا الظابط جاي نحيته وقال ...... حضرت العمده زين بيه مقدم بلاغ فيك بانك خطفت مدام روووح من جوزها الي هو زين بيه .
صقر بغضب جحيمي...... الورق ده متزور
الظابط رغم خوفه منه بس قال ببرود ...... وقال لا حضرتك احنا اتاكدنا من التوقيع وصح مش متزور .
رووووح بخوف شديد ...... لا حضرتك انا مش مضيت على حاجه ،اكيد في حاجه غلط .
الظابط ....... حضرتك عندك خيارين الاول لاما تسيب مدام روووح تروح مع جوزها لاما هتتسجن حسب القضيه ،ومش هينفع اي تدخل عشان دي قضيه خطف .
رووح بخوف شديد وعياط ...... حضرتك والله صقر الي جوزي ومش خاطفي .
زين بخبث........ يروحي متكذبيش ،هو ميقدرش يعملي حاجه وانا عارف انتي بتكذبي عشان تحميني ،متخافيش ي روحي الحكومه في صفنا .
روووح بصوت عالي نسبيا....... أنت بتقول اي حرام عليك
الظابط ........خلاص احنا مقدمناش غير أننا ناخدك ي عمده وبكره هتتعرض على النيابه .
روووح بسرعه وتهور
.......... لا حضرتك لا ارجوك انا راحه اهو مع زين .
صقر بغضب جحيمي وغيره عميا....... انتي بتجولي اي انتي اتهبلتي في دماغك عاد .
روووح بصوت أقرب للبكا ومبحوح ........ ثواني بس حضرتك هاجيب حاجاتي والبس .
صقر لسا هيتكلم قاطعته مها بخبث وقالت ....... انت هتعمل اي يصقر ،انت كده هضيع نفسك ،اصبر الوقتي ،لحد ما الأمور تهدي خالص والحكومه تمشي بس ورجعها .
صقر بغضب جحيمي زقها وراح الجناح عند رووح .
رووح خلصت توضيب هدومها ولبست بنطلون اسود بوي فريند وتيشرت اسود وكوتش ابيض وعملت شعرها كحكه فوضاويه ونزلت ولسا خارجه شدها صقر من أيدها وحضنها جامد لدرجه حست بعظام ضهرها انكسرت بس بادلته وقالت بدموع .......... صقر مش تسيبني ارجوك انا عملت كده عشان مقدرش اشوفك بتتعذب في السجن بسببي بس ارجوك خلي بالك من نفسك ارجوك وخضنته جامد ومشت بسرعه ودموعها منهمره على خديها بغزاره ونزلت لزين الذي مجرد ما رآها توجهه بتجاهها وعلى وجهه ابتسامه نصر وجنون ومسك أيدها بيده السليمه وخرج بيبص فوق لقا صقر واقف في الشباك .
لوح لييه باي باي وركبوها العربيه ومشيوا .
صقر اتعصب جامد وقعد يكسر في كل الي أيده تلمحه ،
عند مها تحت هتموت من الفرحه والسعاده وقالت أخريا اخيرا غارت في داهيه ياما ،كل ده هيكون بتاعي لوحدي هموت من الفرحه يمااا
في مكان تاني في مطار القاهرة الدولي
ينزل بهدوء وعلى وجهه ابتسامه مشرقه وتفاؤل وتوجهة كل الأنظار إليه من شده وسامته .
وهو ماشي خبط في شئ صغير مقارنه به.
منى بغضب ....... انت يحيوان يالي ماشي تخبط في خلق الله انت اعمي يسطااا ولا اي .
اياد بص ليها بغضب...... قال في اي يعم حد جه جنبك
مني قلعت الكاب والنضاره الشمس ...... انت اعمى يسطا
وقال اي ده انتي بنت ،وبعدين مين ده الي أعمي يشبر و نص انتي ،بت انتي مش عارفه انتي بتكلمي مين .
مني بغضب وسخريه ....... يجدعان حرام عليكوا هو كل شويه نفس الجمله انتي متعرفيش انا مين انتي متعرفيش انا مين هتكون مني يسطا ابن وزير الداخلية ولا اي.
اياد بستهزاء ...... لا يروح امك انا اياد الايراني يروح امك .
مني ضربته بالقلم على وشه وقالت ...... امي متجيبش سيرتها احسن ليك
اياد بشر وبيقرب منها
اول ماشافته كده طلعت تجري
اياد قعد يضحك وبعدين قال بحزن ..... ياترا انتي فين ي روووح انا مش فاكر البيت يرب دلني بس أن شاء الله خير
وحشتيني اوي

google-playkhamsatmostaqltradent