recent
روايات مكتبة حواء

رواية روح الصقر عوضني صعيدي الفصل السابع عشر 17 بقلم بسمله بدوي

رواية روح الصقر عوضني صعيدي الفصل السابع عشر 17 بقلم بسمله بدوي

وح الصقر (عوضني صعيدي)
البارت 17
عند رووح بعد فتره وصلت لكمبوند جميل وراقي ،بس كانت حزينه وبتبكي بانهيار.
قاطعها صوت زين ببرود وهوس ...... اي رايك ي روحي في بيتك الجديد اي حاجه مش عجباكي شاوري بس وانا هغيرها عشانك يروح قلبي .
رووح بصت بشمأزاز ليه ومردتش .
بعد ثواني نزلوا قدام فيلا راقيه جدا بس رووح مهتمتش
زين راح مسك ايديها ،حاولت كتير تسحب أيدها بس ماسك ايديها جامد وتنهدت بيأس وفضلت البكاء .
زين بغضب شديد وهوس...... بتعيطي ليبييه عشانه .
روووح بصت ليه بزعر وانكماش .
زين اطلعي يعروسه وانا جاي وراكي ونده على الخدامه تدلها على الغرفه رووح بصدمه وهتموت من الخوف ومردتش عليه وطلعت جري مع الخدامه .
زين بخبث ...... جه اليوم الي نفسي فيه تيك توك تيك توك
وطلع ورا رووح لاقاها قاعده على السرير ودافنه راسها بين رجليها وبتترعش
زين بصوت عالي نسبيا...... اي يعروسه مالك خايفه من ايه ده انا حنين خالص وطيب .
رووح بصت ليه بكره وخوف شديد ،زين بيقرب منها راحت مسكت السكينه الي في الفواكه جنبها وحطيتها على شراينها وقالت بتهديد ....... وربنا يزين لو قربت مني لقتل نفسي .
زين بخوف شديد....... خلاص خلاص هبعد بس سيبي السكينه .
رووح بصريخ ........ اخرج اااااخرررج بره الاااااااول .
زين خرج وروح جريت على الباب وقفلته وراح قعدت على الأرض بتعيط وقالت ...... أن شاء الله خير وربنا معايا وصقر مش هيسبني انا متاكده .
عند صقر ،قاعد بيكلم المحامي بتاعه وقال بصوت غاضب جحيمي ...... يعني اي سليم بقولك مزور افحصه كويس ،وربنا ي ابراهيم لو مركزتش كويس هطردك ولا هخلي اي حد يشغلك عنده اخلص ،قاطعه اتصال من زين .
صقر بغضب....... بالليل تكون عارف السبب احسن لك وقفل السكه ورد على زين .
زين باستفزاز ........ صقر واحشني جدا، عامل اي قاطعه صقر بغضب جحيمي........ وربنا يزين مهرحمك .
زين ببرود ....... لي بس يبن عمي ،بس اقولك على حاجه حقك رووح بطل وتستاهل كفايه عيونها الي زي القطط دي ولا شعرها ولالسا هيكمل .
صقر بغضب جحيمي وغيره عميا........ وربنا مهرحمك يبن ******* اصبر بس والله لو عرفت انك قربت ليها لموتك يبن *****وقفل السكه في وشه .
رايح جاي في المكتب بيشد في شعره من شده غضبه وقال بصوت جحيمي وعروقه بارزه....وربنا مهرحمك يزين ****وربنا لهدفنك وشد جاكيت البدله وخرج .
عند رووح قامت خدت شاور ولبست بجامه سوده ستان بكم وسابت شعرها ومسك الفون واتصلت على صقر .
صقر مكنش فاضي كان بيصب غضبه في الجيم وقاعد يضرب بوكس جامد لدرجه أيده نزفت ،راح مسك فوزه ورد وقال مين .
روووح ضربات قلبها سريعه ومش بترد .
صقر بعشق وخوف وحس أنها رووح...... رووح روووح حبيبيتي ردي عليها .
روووح بعياط......... ص.ق.ر
صقر بصوت عاشق ولهان......... رووح حبيبتي مالك ،عملك حاجه الزفت ده .
روووح حكت الي حصل
صقر بسعاده من تصرفها وقال بعشق وفخر ..... برافو ي روحي ،متفتحيش الباب خالص وانا والله هعمل كل الي عليا وفي اسرع وقف هتكوني معايا .
صقر بهدوء عكس الي جواه....... رووح في سؤال ضروري ،هو زين كان مضاكي على حاجه زمان.
رووح بنفي .... لا .
صقر سكت لبرهه وقال بثقه ..... طب وفارس ولا عفاف .
رووح بطيبه...... فارس لا عمره ما يعمل كده وكمان انا فاكره كويس أنه مش مضاني على حاجه ،وكمان عفاف مش فاكره .
صقر بإحباط وحزن ..... فكري يروح كويس ده اخر طريق ممكن يرجعنا لبعض .
روووح بحزن .... والله
وبعدين قالت بفرحه صقر صقر .
صقر بهدوء .... اي .
رووح بطيبه...... اه عفاف كانت مضتني على حاجه على تنازل عن أراضي ماما وضربتني جامد لحد ما وقعت وقالت ليا امضي على ورقه فاضيه بعديها بيوم عشان كانت هتجيبلي عروسه وشوكولاته كتير .
صقر بغضب شديد....... انت غبيه صح انتي مصدقه ومقتنعه كمان بلي بتقوليه .
رووح بحزن شديد...... كنت صغيره عندي 13سنه .
صقر بغضب من نفسه وتسرعه....... انا اسف ي روحي ،انا اتسرعت مكنش فيه داعي اني ازعق .
رووح بطيبه وحب........ لا عادي انا مش زعلانه .
صقر بهدوء وعشق ..... مع السلامه يروحي انا نازل للمحامي جه تحت وان شاء الله باليل بالكتير هجيب البوليس وجاي عشان اخدك بس اهم حاجه اقفلي الباب على نفسك ولو حصل ايه مش تفتحي مع السلامه .
صقر نزل تحت للمحامي ،قعد ببرود
المحامي بهدوء..... صقر بيه طلع كلامك صح والتوقيع بس منقول بس مش كل الناس الي هتعرف كده عشان الي عرف كده واحد صاحبي من المخابرات ،صقر بغضب ..... اي هتحكي قصه حياتك ليا خلص ،اهم حاجه تروح النيابه وتقدم الورق وكل الدلائل على زين وانا هسبقك عند زين بس متتأخرش
Basmala badwy
عند زين كان في مكتبه ،قاطعته الخدامه بخبث ..... زين بيه في حاجه حصلت فوق وانا بنضف البلكونه
زين ببرود ...... اي
الخدامه...... وانا بنضف البلكونه فوق لقيت رووح هانم بتتكلم في التليفون وعشان البلكونه الي بنضفها قريبه من بلكونتها قدرت اسمعها وحكت الحوار الي حصل بين صقر ورووح .
زين اتعصب جامد وراح اتجاه غرفته .
تسريع الاحداث ،صقر طلع غير وساق باقصى سرعه لڤيله زين
عند روح كانت بتصلي ولسا هتقلع الاسدال ،فجاه زين دخل بسرعه وكسر الباب ،وعلى وشه غضب الدنيا والآخرة وقال بصوت غاضب ...... بقا ي **-***بتسغفليني وتتصلي بصقر فاكره أنه ممكن ياخدك مني تبقى بتحلمي يروح وراح عند روووح وبيفك في ازرار قميصه .
روووح برعب ..... ااانت هتتتعمل اي .
زين بخبث....... الي مفروض كنت اعمله من زمان
وراح عندها ومسكها من شعرها ورماه على السرير قاطعه صوت صقر الغاضب وبصوت جحيمي ..... زززززززززززين
روووح ضربته في بطنه وراحت عند صقر واستخبت ورا ضهره .
زين بخبث وغضب ووووووو
عند اياد( اياد فاكرينه صاحب رووح من الطفوله الي اتكلمت عنه في البارتات الي فاتت عنده 25سنه طويل وجسد رياضي مرح للغاية وطيب جدا ولكن عند الغضب يتحول رجع من تركيا عشان يدور على رووح) .
كانت قاعد في فندق وبيتكلم في الفون ..... حاضر يماما والله بدور عليها وهاخد شاور هنزل ادور عليها ولو وصلت اني اروح للنيابه يساعدوني ،حاضر ياأمي ،مع السلامه .
راح اخد شاور ولبس لبس كاجول بنطلون جينز اسود وتيشرت اسود وكوتش ابيض وسرح شعره بطريقه شبابيه ملفته ورش من عطره الجذاب فكان وسيم للغايه .
ونزل قعد يدور لحد ما راح في الاخر لقسم الشرطه .
ودخل وقال العسكري أنه عاوز يكلم الظابط ضروري وثواني وكان في الداخل .
راح قعد على الكرسي ،قال حضرتك ولسا هيكمل قاطعته صوت منى الغاضب ...... بقا ليك عين يحيوان تيجي ليا ده انت جبح ولسا هتكمل الجمله قاطعها اياد بصوت عالي..... انتي ايه الي جابك هنا يبت انتي
منى بشر ...... بنت أما تبتك انا الضابط: مني الاسيوطي يحيوان

اياد بصدمه .....وووووووو



الثامن عشر من هنا 

google-playkhamsatmostaqltradent