recent
روايات مكتبة حواء

رواية بنات الضاوي الفصل الحادي عشر 11 بقلم صابرينا

رواية بنات الضاوي الفصل الحادي عشر 11 بقلم صابرينا 

 الفصل ١١

نوح :انا حااتجوز صابرينا
صابرينا :موافقه
.........................
في قصر هاشم المنشاوى
...........
قبض علي الكرسي الخشب وقام بكسره
هاشم بغضب :يعني اااي حاامل يعني اااي حامل
ليله واحده تعمل كداا
انطقي
منه ببكاء :قصدك ااي يعني اني خونتك
هاشم بغضب :انا شاريكي من ابوكي ماانتش بنت
حسب ونسب
منه بدموع : وانت مقدرتش تعرف اني بنت حسب ونسب لما كنت معايا
هاشم :الي في بطنك دا لازم ينزل
دخلت نانسي الغرفه بصحبه ايه
نانسي: الي في بطنها دا مش حاينزل عارف ليه
لانك متستهلهاش اصلا ي هاشم
هاشم:نانسي اطلعي انت من الموضوع دا
انا عارف كويس اتعامل مع الاشكال القذره دي
ايه بغضب :لما احنا اشكال قذره اتجوزت اختي ليه
منه ومحت دموعها بكلتا يديها كانت تشبه الاطفاال الصغار
منه :طلقني
هاشم:لا مش حااطلقك
ايه بغضب :انت اي ي بني ادم انت
انت عايزها ولا مش عايزها
هاشم:خليكي كدا زي البيت الواقف وطلاق مش حااطلقك
تركهم هاشم وخرج من الغرفه
&____________________________&
في مكتب المحامي
.................
نطق المحامي بكل احترام
المحامي:حضرتك عايز تنقل املاكك لاخوك
نور:كل الاملاك تروح لنوح الا القصر يتكتب بااسم صابرينا
المحامي:بس حضرتك تعبت وشقيت في الاملاك دي ازاي بالساهل كدا تفرط فيهم
نور:لان دي رغبه والدي المرحوم
اصل املاكه من فلوس والد نوح والحق لازم يرجع لاصحابه اما القصر فادا مجهود والدي وانا حااكتبه لمراتي
المحامي:وحضرتك عرفت ازاي
نور:والدي الله يرحمه كان عامل وديعه في البنك وسابلي وصيته هناك
ولما فتحتها قررت انفذله رغبته
كل املاكي لنوح
المحامي:تمام ي فندم انا حااعمل كد ا
وبكرا نكون خلصنا نقل الاملاك
نور:تمام
..........................
في قصر نور كامل
..........
في غرفه صابرينا &نور الدين
دخل نور الغرفه فوجدها تمشط خصلات شعرها
اقترب منها نورواخذ يمشط شعرها وعند انتهاءه دفن وجه في تجويف عنقها واخذ يتنفس عبق جسدها
نور بهيام :انا بحبك
وعمرى ماهازعلك ابدا
ابتسمت صابرينا لتصريحاته الجميله
صابرينا :وانا بحبك
رقص قلب نور لسماع اعترافها
حملها بين يديه كالعروس واخذها نحو الفراش يبث بها اشواقه وهيامه بها
:::::::::::::::
&___________________________&
في منزل سعيد الصاوى
..........
ياست سعاد من معرفه اماكن بناتها
ارتدت ملابسها وخرجت الي قصر نور كامل كي تعمل وتخبرهم ان مرضها سبب تغيبها
...........
في قصر نور كامل
.............
دخلت سعاد للداخل واستقبلتها ناني
ناني:انتي شرفتي
سعاد:انا اسفه والله ي ناني هانم بس كنت مريضه ومقدرتش اجي الفتره الي فاتت دي
ناني في نفسها :شكلها متعرفش. ان نور اتجوز بنتها
اما وريتك ي صابرينا واكسرك ماابقاش انا ناني
تحدثت ناني لسعاد
ناني:مكانك طبعا محفوظ ي سعاد
تقدمت ناني منها خطوه لكنها تعثرت بقدمها
ناني:اه رجلي وجعاني اه
سعاد بطيبه قلب ساعدت ناني لتجلس
ناني:معلش ممكن تدليكي رجلي
سعاد :حاضر ي هانم
جلست سعاد علي الارض واخذت قدم ناني وبالفعل دلكتها
كانت ناني تشعر بالفخر والانتصار
وحين رؤيه صابرينا تهبط درجات السلم
ركلت ناني سعاد في معدتها بغضب
ناني بصراخ :ي حيوانه انتي مش عارف تدلكي رجلي كويس
عن تألم والدتها
ركضت صابرينا درجات السلم
كانت ناني ستصفع سعاد علي وجهها
لكن يد نوح منعتها واعطي ناني صفعه قوويه
نوح بغضب :انتي ازاي تعامليها كداااا
راعي السن وانها اكبر منك ي حيوانه
اخذها نوح واجلسها علي الاريكه
وصلت صابرينا الي ناني وامسكت خصلات شعرها واخذت تضربها بمعدتها
فض نوح الاشتباك بينهما وهو يبعدصابرينا
صابرينا بغضب :سيبني
سيبني
بالله مانا سيباكي ي كلب البرك
ابعدها نوح عن ناني
ولكن صابرينا تذهب وتقبض علي خصلات شعرها
صابرينا :بالله ماانا سيباكي ي مقمله
بالله لاضربها سيبني
بقولك سيبني
هدر نوح بصوت عالي
نوح:ابعدى عن وشها ي ناني
وانتي بقي اتهدى فرهدتيني منك لله
ناني بغضب : ي حيوانه انتي
نور هو الي جايبها عشان تخدمني روحي خدي حقك منه
تخشبت صابرينا لسماعها كلمات ناني
صابرينا :انتي كدااابه
ناني:اهو عندك فوق اساله
صابرينا:كدابه
ابتعدت صابرينا عن نوح وذهبت الي والدتها وقبلت يدها
صابرينا :حمدلله علي سلامتك ي امي
سعاد:انتي بتعملي هنااي
اي الي جابك هنا مش قلتلك بلاش تشتغلي وكملي تعليمك
صابرينا :انا مبشغلش هنا
ابويا باعني لنور واتجوزته
سعاد:منك لله ي سعيد تبيع بنتك لواحد متجوز
فين باقي اخواتك
صابرينا بدموع :هما كمان اتباعوا
سعاد:فين اراضيهم عايزه اشوفهم
صابرينا :في اقرب معاد حااجمعك بيهم
انتي دلوقتي تعبانه روحي ارتاحي ومتشغليش بالك بالفلوس حاابعتلك فلوس اول كل شهر
متخدميش تاني في بيت حد ارجوكي
سعاد:حاضر ي بنتي
&___________________&
في المطبخ
............
نوح : خلصتي
ناني:ايوه خلاص حطيت الجرعه في العصير بتاعه
وحااروح اديهاله
حملت ناني كوب العصير بيدها وذهبت الي غرفتها
::::::::::::::::
في غرفه نور
......
طرقت الخادمه علي الباب
نور:ادخل
الخادمه :نور بيه
ناني هانم عايزه حضرتك
نور:هي فين
الخادمه :في اوضتها ي بيه
......................
في غرفه ناني ....
دخل نور الغرفه بضجر
نور:خير
عايزه ااي
ناني:اقعد بس
قدمت ناني العصير الي نور متحدثه
ناني:طب اشرب مش دا عصير المانجو الي بتحبه
اطمن مش حطالك فيه حاجه اصفره وخدش حياءك انت ابن عمي بردو
اخذ نور العصير وتناوله بالكامل
نور:خير ي ناني عايزه ااي
اخذت منه ناني الكوب وتحدثت
ناني:انا اتعاركت النهارده مع صابرينا بسبب الخدامه
نور:عملتي ااي
ناني:ضربتها لانها كانت حاتكسر رجلي وجت مراتك وضربتني
وصلت صابرينا لغرفه ناني
صابرينا بغضب تحدثت : انت ازاي تعمل كدا
نور:انتوا بتتعاركوا علي حته خدامه حقيره
كانت ستصفعه صابرينا لكن يد نور منعتها
وصفعها علي وجهها
صابرينا بصراخ :انا بكرهك
بكرهك
ومش عايزه اعيش ثانيه واحده معاك
بكرهك
فرت هاربه الي غرفتها تبكي
خرج نور وراءها
ووجد الخادمات يتحدثون
الخادمه :يعني ناني ضربت ام صابرينا
الخادمه الاخرى :ومش بس كدا دا نوح بيه معرفش يمنع صابرينا تاخد حق امها
شعر نور بالندم لما حدث من الشيطانه ناني
وعلي تسرعه وضربه لصابرينا
&_______________________&
في منزل ياسين
...............
كان يلعب الكره مع طفلته التي تجاوزت السبع سنين
وزوجته الجميله
حتي اتاه اتصال هاتف من نوح
ياسين :نعم ي بيه
نوح:عايزك تجيبلي معلومات عن بنات الصاوى
ياسين:علم وينفذ ي برو
&___________________&
اخذ نور يطرق الباب بعنف لكن دون استجابه
نور:افتحي ي صابرينا
رينا انا مكنتش اعرف انها والدتك معرفش
ناني قالتلي انها عركه بسيطه
افتحي ي ريناا
كانت بالداخل تبكي بألم لما يحدث لهااا
اخرجت هاتفها واتصلت ب هاشم
صابرينا :انا موافقه علي عرضك ي هاشم بيه
بس ارجوك تتم كل حاجه بسرعه
&_______________________&
في قصر هاشم المنشاوى
..............
دخل هاشم غرفه منه فوجدها متكومه علي نفسها بشكل الجنين
هاشم :انتي طالق
منه ببكاء:ليييه
انت من شويه قلت مش حاتطلقني
اعطها هاشم بعض المال
هاشم:سيبي انتي واختك البيت مش عايزكم فيه
&______________&
في شقه سعيد الصاوى
.......
دخلت سعاد الشقه بتعب
سعيد،:اي طردوكي وبقيتي عاطله عن العمل يادى الوكسه عليكي وعلي اهلي
سعاد بألم :حرام عليك في اب يبيع لحمه
سعيد :اه اناا عادي
كان سعيد ياكل البطيخ بشراهه وسمع طرق الباب
فذهب الي سعاد
سعيد؛ متجيش جمب البطيخ
فشك في امرها فاحمل الطبق بالكامل
سعيد:عشان متطفحيش منه
ذهب الي الباب فوجد الفتيات يحملن اغراضهم
سعيد:يختاااااااي
جت الحزينه تفرح ملقتلهاش مطرح
اي الي جابكم
دخلت ايه وخطفت شق البطيخ واكلتها
ايه: منه اطلقت
&________________________&
في قصر نور كامل
.............
هبطت صابرينا الي غرفه الطعام حيث نور وناني ونوح وجميله ياكلون جميعا وتحدثت ببحه حزينه
صابرينا :طلقني
نور وهو يقبض علي معدته بألم
نور:مش حااطلقك
شعرت صابرينا بالغرابه وطريقه قبضه علي معدته. لكنها اصرت علي طلبها
صابرينا :بقولك طلقني انت اي معندكش كراامه
طلقني
كاد ان يقف نور لكنه وقع بأحضان صابرينا
كان يلفظ انفاسه الاخرى بين احضانه والجميع ملتف حولهم
نور:انا بحبك ..............
رحل نور الي خالقه حيث الامان والسلام
&_____________________________&
في المستشفي
....................
كان الجميع باانتظارهم بالخارج
خرج الطبيب وتحدث بأسي
الطبيب :للاسف المريض مات
هنا صرخت صابرينا بألم
صابرينا :انت كدااااااب
كداااااب
صرخت جميله الاخرى وناني كانت تبكي بكاء التماسيح
انا نوح فبعد ان غمز للطبيب اخذ جميله بااحضانه وهو يمثل البكاء
&________________________________&
في قصر نور كامل
...................
كان الجميع يرتدى السواد
كانت صابرينا ترتدى ااسواد واعينها زادت احمرارا من البكاء
بعد انتهاء اليوم
ناني بغصب لصابرينا
ناني:انتي رايحه فين
اطلعي براا بيتي ي حيوانه انتي
الي كنتي بتتحامي فيه مات
انتي الي موتيه
صابرينا :حاضر حاالم هدومي وامشي
ناني بغضب : وانتي حيلتك ااي انتي خدامه بنت خدامه ونور هو الي جابلك كل حاجه
ي بنت الخدامه
هنا تدخل المحامي وتحدث
المحامي :للاسف ي ناني هانم
القصر دا مكتوب بااسم مدام صابرينا
جميله بغضب :انت بتقول ااي
نوح:ارجوكم براحه خلي المحامي يتكلم
تحدث المحامي : نور بيه قبل مايموت جه
وكتب كل حاجه بيع وشرا لنوح باشا
وكتبالقصر لصابرينا زوجته
جميله بحقد :يعني البيت بيت ابونا والغرب يكرشونا
صابرينا بحزن :ولا غرب ولا اي حاجه
انا متنازله عن القصر خدوه
اشبعوا بيه
كادت صابرينا ان تذهب للدرج الا ان فقدت الوعي
بعد عده ساعات
................
اتي الطبيب وبعد الكشف تحدث الي نوح
الطبيب :مبارك
المدام حامل
ناني بغضب :اتاكد تاني اكيد مش حامل
الطبيب :يافندم حامل
عن اذنكم
غادر الطبيب الي الخارج
صابرينا تحدثت لناني
صابرينا : انا مش عايزه حاجه منكم لا قصركم ولا فلوسكم
وعن اذنكم ممكن ارتاح وبكرا حاامشي
تحدث نوح :لا مش حاتمشي دا بيتك واحنا الي ضيوف
اخذ نوح والدته وناني وخرجوا من الغرفه
&&&&&_______________&&&&&
.....في اليوم التالي .....
كانت تنظر بحب الي اختبار الحمل
ناني بفرحه ذهبت الي نوح في غرفته
ناني :انا حااامل
صفعها نوح علي وجهها متحدث
الي في بطنك دا ابن حراام لازم ينزل
&_____________________&
اقتباس
.......
في شقه سعيد الصاوى
.............
تحدث هاشم :انا عايز صابرينا
سعيد:بكاام
هاشم :الي تقوله
سعيد :٢٠٠ الف جنيه
هاشم:تمام
نوح :مليووووون جنيه

google-playkhamsatmostaqltradent