رواية عشقتها بجنون الفصل الثالث 3 بقلم بسملة بدوي
وقفنا المره الي فاتت اما محمد (باباها )كان قاعد يصرخ عليهم وقاطعه صوت حور وهي جايه مع السكرتيره.. وهي بتقول انا هنا ي بابي .
محمد بعصبيه وخوف شديد...... مش انا قولت مش تتحركي من المكتب مش بتسمعي الكلام ليه ردي عليا.
حور وعينيها المليئه بالدموع وبترتجف....بباابيي ااانا قاطعها محمد بحنان بعد ما راي ارتجافها ....اااششش خلاص وحضنها ودخل المكتب .
محمد بحب وحنان .....اي الي خلاكي تسيبي المكتب .
حور برقه وبصوتها الأنثوي الناعم......انا كنت بس ينقذ القطه بس .
محمد بغضب من نفسه وحنان ....خلاص ي روحي مش تزعلي وكمان وقال بعدها بخبث ....عشان اخرجك النهارده.
حور برقه وضحكه هادئه......بجد هتخرجني .
محمد بحب شديد.....ايوه بس انتي مش تزعلي .
حور برقه وهدوء..... انا مش زعلانه اصلا .
ضحكت محمد عليها وقال لها ..هروح الاجتماع نص ساعه وجاي على طول بس مش تتحركي عشان مش ازعل منك .
حور برقه....اوكي مش هتحرك .
محمد راح الاجتماع وبعدها بثانيه دخل أوس بهيبه رهيبه وجبروت ودخل قعد على الكرسي الرئيسي وقال بصوت رجولي اجش .....النهارده هنمضي العقود وقعدوا يتكلموا في الشغل.
نسيبهم ونروح مكان تاني خالص حيث العدو الأول لاوس في شركه اياد القاسمي
اياد وهو يتحدث بغضب شديد في الهاتف
اياد .....هااا عملتي اي
الشخص .....مش عارفه اجيب المعلومات خالص أوس هو الوحيد الي عرفها ومش بيثق في حد خالص .
ايام بعصبيه ....لا فوقي كده انتي بتاخدي فلوس عشان بتجبيلي المعلومات الي انا عايزها والمعلومات تكون عندي باليل .
الشخص بخوف ....حاضر ي باشا .
اياد بشر ....يا انا يا انتي يا بن الشرقاوي.
في الاجتماع عند أوس ومحمد
محمد بهدوء ...... يبقي كده اتفقنا ي أوس باشا .
أوس بغرور وبرود.... طبعا اتفقنا هو في شركه مش نفسها تتعامل معايا ده شرف ليك .
محمد بغضب وبرود ظاهر...... اه طبعا وبعدين قال بهدوء.... يشرفنا انك تحضر عيد ميلاد بنتي 18 بكره وهنمضي العقود في الحفله .
اوس بتكبر وغرور.... مش بفضى ووراياه meetingكتير الاسبوع ده هشوف واقولك قاطعهم صوت السكرتيره وهي بتقول انسه حور عايزه تدخل .
محمد بهدوء ....دخليها .
للحظه أوس افتكر حور وقال في سره اكيد مش هي وقاطعه صوت حور وللحظه وقف الزمن عند أوس وقال في نفسه بشر وخبث...... جيتي لقدرك والقدر مصثم يجمعنا وانا مش هضيع الفرصه .
محمد بحب.... تعالي ي روحي وقال لاوس ....اقدملك حور بنتي .
اوس بخبث وهو بيبص لحور ..... اعرفها عز المعرفه .
محمد ....نعم .
اوس بخبث .....اهلا بيكي.
حور بخوف وبصوتها الأنثوي الناعم..... اهلا .
محمد عشان عارف بنته بتخاف من الغرب قال طب احنا تأخرنا هنمشي بقااا واخد حور ومشا .
واوس لسا واقف مكانه وبيبص في مكانها بخبث وقال ....... وقت اللعب ابتدأ وانا لسا مجربتش نوعك وضحك ضحكه بارده وجانبيه.
نسيبه وفي المساء يجلس كالجبل الشامخ بهالته التي خلق الرعب لأجلها بيده سيجارته الفاخره وبيده الأخري كأسه الثمين الاحمر كلون عينيه من الغضب ينظر لللذي أمامه بستهزاء وغضب شديد وقال ..... اي رايك في شكلك الوقتي بقا احسن من الاول بكتير عشان تبص لحاجه ملك أوس الشرقاوي.
الحاسر (فاكرينه بتاع المره الي فاتت الي اتكلم عن حور )....انا اسف اخر مره والله ماكنت اعرف ارجوك سيبني وانا كمان هسيب البلد مش الشركه بس .
اوس ببرود..... ما هو انتي هتسيب الشركه كده كده بس مش البلد والشركه بس لا واليا كمان وفي اقل من ثانيه كانت رصاصه مستقره في رأس الراجل وخرج من الغرفه بل القصر متوجه نحو سيارته السوداء كبدلته وقلبه متوجه الي شركته التي تخبئ خلفها أعماله الذي حتي الشيطان لن يسمح له قلبه ببمارسته من تجاره أعضاء ومخدرات وقتل وبشر وكل شئ خطأ .
استوب لحد هنا.
بارت طويل اهو واصلا انا مش كنت هكتبه بس في ناس كتير طلبته ومش بس في الجروب هنا في جروبات كتير بس كتبته وهكتب مدلله قلبي بليل عشان مفيش حد يزعل .
وقولولي رايكم في البارت بلاش كلمه تم بتنرفزني و
هنزل الصبح لو لقيت ريتش حلو لو كل واحد علقت ب 20ملصق هيبقي فلل والبارت مش هيوصل الا للبيتفاعلوا عشان هعمل لهم منشن
ياترا مين الي اي اياد متفق معاه وليه بيكره أوس.
ياترا اي هي ردت فعل حور لو أوس راح الحفله .
واوس هيروح الحفله ولا لاء .