recent
روايات مكتبة حواء

رواية الحسناء والليث كاملة بقلم حنين محمد

رواية الحسناء والليث كاملة بقلم حنين محمد



 رواية الحسناء والليث

الحلقة الأولى
ملحوظة قبل البدأ بس "يريت رأيكم في اللوجو لأني تعبت في تصميمه بس كدة 😂😂 اتفضلوا اقروا الرواية
والدعم بليس 😍😍 علشان خاطري 😂😂😂)
رواية الحسناء والليث
الحلقة الأولى
صباح الخير يا ماما.......
صباح الخير يا بابا......
الأب: صباح الخير يا اجمل بنت في الدنيا💜
الأم : صباح الخير يا قلب ماما💙
إن شاء الله يوم النهاردة يبقي جميل
مين البنت دي
( بالتصوير البطئ.... بنت شعرها طويل بيضاء البشره .......الاحمر يحتل لون الشفاه..... والبسمه على وجهها..... انها حسناء اسامة )
بطلتنا اسمها حسناء
وهي اسم على مسمى زي ما بيقولوا......
حسناء: بابا انا هروح الشغل بقى علشان ما تتاخرش اوكي.........
اسامة: اوكي يا قلب بابي من جوة ..........
نزلت حسناء الشغل......
بالمناسبه حسناء موظفه في شركه اتش ام اي(HMA)
والشركه دى لها فروع ......
مش بس في مصر بل كمان.....
في امريكا
و صاحب الشركه عايش في امريكا اصلا وابنه اللي بيدير كل شغله في امريكا.....
حسناء دخلت الشغل والشركه وكده
بنت مرحه....😊
وطيوبه 😇
وهي ماشيه بتسلم على اي حد يقابلها 😘
(بتحب تسلم على كل الناس اجتماعية قوي😂😂)
حسناء: صباح الخير يا رودينا
رودينا:صباح النور
صحيح نسيت اقول لكم و احكى لكم عن رودينا
رودينا دي بقى تبقى صاحبه حسناء البست بتاعتها يعني و بتحبها قوي💖💖
رودينا: ايه يا بنتي رنيت عليكي كثير امبارح ما كنتيش بتردي ليه؟!
حسناء: معلش بس كنت نايمه عشان كان عليا شويه شغل خلصتهم
بعد كده نمت جامد قوي
لاني ما كنتش قادره بجد
رودينا: اه ماشي يا حبي💛
حسناء: صباح الخير يا احمد
احمد: صباح النور يا حسناء عامله ايه؟!
حسناء : تمام الحمد لله..... انت عامل ايه؟!
احمد : انا كويس
صح بالمناسبه احمد ده.....
صديق حسناء ورودينا في الشغل....
بيحب حسناء معجب بها بس عمره ما بين لها
ولا حتى فكر يقول لها وانسان محترم وطيب وخلوق جدا....
الكل قعد على مكتبه و بدا يشتغل وكلهم بداوا يشتغلوا...
فجاه مدير الشركه دخل او بمعني ادق
(اللي ماسك عن صاحب الشركه )
وقال: احب اقول لكم
ان ابن صاحب الشركه
واللي ماسك كل الشغل هيوصل بكره
من نيويورك
وهو اللي هيدير الشركه وخلي بالكم هو مش بيحب الغلط خالص....
الموظفين قعدوا يتكلموا مع بعض عن انهم سمعوا اللي ابن صاحب الشركه دي .....
عصبي جدا.....
ومتكبر قوي......
وفعلا ما بيحبش غلط.....
رودينا: ربنا يستر بجد.......
وربنا يستر ......
بكره باذن الله....
حسناء : يعني ايه ابن صاحب الشركه.....
انت هتخافي من ايه ......
مادام نقوم بشغلنا كويس خلاص هنخاف منه يعني....
عموما خلاص خلص وقت الشغل والموظفين بدأوا يروحوا
حسناء ورودينا روحوا مع بعض....
*********×*********************************
في نيويورك😍😍😍
استاذ فارس( صاحب شركات HMA) :
ليث أبني... انت بكره هتنزل مصر
وهتقعد فيها فتره تدير شركتي اللي في مصر ....
ليث: بس يا بابا حضرتك عارف اني مبسوط قوي من الشغل هنا وبجد مش عايزه انزل مصر.......
بس اللي حضرتك شايفه هنزل مصر....
وراح ليث ل صديقه الاقرب ومساعده رامي(ده بقي صديقه المقرب واللي بيحبه اوي 😍)
ليث: هاي رامي ؟! هاو أر يو ؟!(How are you) (عامل ايه؟!)
رامي :(I am OK ) يا ليث انت عامل ايه؟!
ليث: I am OK بس بابا هينزلنا مصر يا رامي...
رامي :ما انا عرفت ؟! ....
ايتس اوكي يا ليث....
دي بلدنا ولازم برضه ننزلها وفي نفس الوقت نروح برضه شركه HMA في مصر لاني سمعت كده انها بتخسر .................
ليث: ايوه يا رامي...... فعلا ........
عموما اسيبك بقى...
عشان الحق اروح اجهز شنطه هدومي وانام علشان بكره طيرتنا بدري....
رامي: تمام وانا كمان احضر شنطتي وانام
ليث: يلا باي بقى يا my heart(قلبي)
رامي: باي يا بيبي بحبك😂
ليث: يا ابني بطل هزارك ده بقي 😂😂
رامي: ما أنت اللي بدأت يا my heart 😂😂
ليث: انت الواحد يحرم يتكلم معاك... انت هتتجنني...
طب باي يا رامي
رامي: خلاص خلاص هحترم نفسي 😂😂 باي يا ليث....
ونام ليث ونام رامي
************************************
المهم نرجع لمصر بقي قعدنا كتير في نيويورك 😂
في مصر
حسناء: تعرفي يا مامي بكره ابن صاحب الشركه جاي
هو عصبي و بارد كده
انا سمعت عنه كثير وربنا يستر....
الأم: ما تخافيش يا بنتي كل حاجه هتبقى كويسه أنت اهدي بس....
حسناء: انا مش خايفه يا مامي انا برضه اخاف عيب عليك انا اسد .....انا ليث......😂😂😂
الام : ما انا عارفه انت هتقولي لي😂😂
استاذ اسامه شاور لمامتها....
وقعد يقول لها كلميها كلميها....
حسناء لاحظت وقالت :
في ايه يا ماما اتفضلي قولي اللي حضرتك عايزه ....
الأم: بصراحه يا بنتي كنا عايزين بس نقول لك
بصراحه يعني .........
في عريس متقدم لك واحنا شايفينه كويس هو دكتور وانت و رايك بقي .....
حسناء : ماما انا قلت يا ماما وتكلمت عن الموضوع ده كثير......
انا مش عايزه اتجوز ....
.انا مش عايزه يا ماما.....
الأم: يا حبيبتي انا عايزه افرح بك بقى يا بنتي عشان خاطري.........
استاذ أسامة: ايوه يا بنتي نفسي اشوفك عروسه...
حسناء : والله انتم خاطركم على راسي بس معلش مش هاقدر يا بابا علشان خاطري.....
اسامة: خلاص اللي يريحك وما حدش هيكلمك ثاني يا حبيبه بابا غير لما انت تقولي.....
حسناء: حبيبي ربنا يخليك لي وما يحرمني منك
اسامة: حبيبتي انا ......
انت اميرتي الصغيره يا روحي 💜
حسناء: يلا تصبح على خير
اسامة: وأنت من اهلوا يا قلب بابا..... يتبع

google-playkhamsatmostaqltradent