recent
روايات مكتبة حواء

رواية احببت صغيرتي ( زين ويارا ) الفصل الثالث 3 بقلم هند الحجار

رواية احببت صغيرتي ( زين ويارا ) الفصل الثالث 3 بقلم هند الحجار 

 البارت التالت

سكت عندما وجد صفعه قويه على وجهه نظر اليها
- انتى عملتى اى دلوقتى ، نظرت اليه بخوف فكانت نظراته غير مبشرة بالخير ابدا
= انا انا ، وظلت تبعد خطوة بخطوة وهو يقترب
- انتى متعرفيش انا مين
= هتكون مين يعنى أيا كان انا مش هخاف منك ، رغم انها كانت خائفة من داخلها ولكنها تمتلك شجاعة فهى هنا الهاشمى صاحبة الشركة التى كانت اتية للاجتماع مع زين وعدى كاد عدى ان يمسك بهاا ولكن اوقفه صوت زين
- انسة هنا ازيك جيتى فى ميعادك ولا انا اللى اتأخرت ولا اى هو فى اى ي جماعة
= نعم هى دى اللى هنعمل معاها الاجتماع
- ومالها دى ان شاء الله
= ايدها طويلة وعاوزة قطعها
- انت اللى قليل الادب مين ده ي استاذ زين وازاى تشغلوا الأشكال دى عندكم
زين نظر إلى عدى ووجد ووجهه عليه علامات الغضب حتى كاد أن يضربها ، لكن زين امسك بيديه وهمس فى اذنيه
- اهدى دى من أهم العملا اللى هنتعامل معاهم ، همس عدى
= ده انا لحظة وهديها على وشها دى ضربتنى بالقلم بنت ال
- بااااس البت واقفة استحمل نخلص مصلحتنا بعدين براحتك
= عدى صاحبى وشريكى كمان وعلى فكرة هو ظابط بس سايب المهنة وشغال معايا
هنا كانت هادئة وتنظر لهما وتحدثت
- تمام استاذ زين تعاملى هيبقا معاك انت بس
= انا اللى ماسك كل شغل زين يعنى هبقا معاكم
- والله محدش وجهلك كلام
= زييييين ، قالها بصوت عالى
- يلا ندخل الشركة ي جماعة كلامك معايا انا بس ي انسة هنا
= ماشى بس هو ماله متعصب كداا ليه
- اتعصب اولع بجاز انتى مالك
= خلاص ي عدى يلا انسة هنا، ودخلوا الثلاثة إلى الشركة وقف جميع العمال احتراماً لهم
دخلوا إلى مكتب زين وكانت بالداخل ماريان وهى سكرتيرة زين الخاصة وبحركتها وأسلوبها جعلت زين يحبها وهى تحب زين لكن تحب المال اكثر منه وهى بنت جميلة أيضا تمتلك عينان عسليتان وذو وجه قمحوى اللون شعرها قصير وهى تعطى لنفسها جمالا ايضا من خلال ادوات التجميل
- ماريان حضرى اوضة الاجتماعات
= حاضر ، ونظرت إلى زين توحى بأنها حزينة بسبب زواجه من ابنة عمه
__________________________
يارا استقيظت من نومها وظلت تبحث عن زين ولكن لا تراه خرجت من غرفتها ومشيت خطوات هادئة
- زين زين انت فين
= مش هنا راح الشركة ، نظرت خلفها وجدت امرأة كبيرة في العمر يظهر على وجهها الطيبة
- انتى انتى مين
= دادة أمينة تعالى ي قمر زين قالى اخليكى تفطرى أما تصحى تعالى المطبخ معايا
- هو لى مشى وسابنى لوحدى اكيد راحلها ، ودموعها نزلت على وجنيهتها اقتربت منها دادة امينة
- ي بنتى متعيطيش انا معاكى اهو انتى مش لوحدك
= هو انتى معاه من امتاا ي دادة
- طب يلا ننزل المطبخ وانا احكيلك على كل حاجة وبالمرة تاكلى
نزلت يارا معها ونظرت إلى الفيلا والى اساساها الجميل دخلت الى المطبخ ووجدته اجمل
- اقعدى ي بنتى واقفة لى
= البيت شكله حلو اوى
-بيتك انتى وزين
= اسمك دادة امينه
- اه ي حببتى زين جبنى هنا من ساعة ما اشترى الفيلا دى
= يعنى انتى بس هنا لوحدك
- لا ي بنتى معايا جوزى عمك عبدو شغال أمن برة
قدمت لها الاكل
-اقعدى ي دادة واقفة ليه ، جلست امامها
= بس انتى جميلة اوى ي ست يارا
ردت يارا وهى تأخذ شطيرة مربى
= دى عيونك ي دادة وانتى معندكيش ولاد
- عندى ابنى بس كبير اتجوز ومبشوفهوش الله يكرمه زين جبنا هنا وشغلنى انا وعمك عبدو
= خلاص اعتبرينى بنتك انا اهلى سابونى
- لا مسابوكيش هى دى سنة الحياة البنت بتتجوز وبتعيش فى بيت جوزها بس انتى صغيرة شوية بس يلا نكبرك ي قمر
ابتسمت يارا لها وكان بداخلها الحزن أن زين تركها وحدها
____________________________________
- وبكداا يكون الاجتماع خلص هاا موافقة على العقد ي آنسة هنا
= موافقة وبجد عجبنى تفكيرك جداا ي استاذ زين
- وانا اى طربوش قاعد على الترابيزة
نظر زين وهنا إلى عدى
- اى ي عدى فى اى
= مفيش حاجة
-طب انا لازم امشى عاشان اتأخرت
= تمام عدى مع الانسة
- ما تخرج هى لوحدها ولا اى خايفة للعفريت ياكلها
= وانا مش عاوزة حد معايا
خرجت هنا من الشركة وخرج خلفها عدى وزين ينظر بأبتسامة عريضة على تلك الاثنين ووجد جانبه التى تقف ووتنظر له نظرات غير مفهومة
- عاوزة اى ماريان واقفة كداا
= اتجوزت وسبتنى ي زين
- انا قايلك بحبك انتى
_______________________
ي بنتى راحة فين بس اقعدى استنيه
- اى ي دادة دى شركة جوزى اى حرام اشوفها عاوزة اروح
= انا خايفة من زين انا اللى هتأذى فى الاخر
- متخافيش ي دادة انا هقولوا انى اصريت عليكى هدى بس لميلى شعرى عاشان قالى متفردهوش
= امرى لله ي بنتى ، كانت يارا سعيدة للغاية وبلغت السائق وذهب بهاا إلى الشركة
_____________________
- انا قايلك انى بحبك انتى
اقتربت منه ماريان
= وانا كمان بحبك ونش عاوزاك لغيرى وبغير عليك اوى
ابعدها عنه زين
- يارا مبحبش كداا
= يارا اى انا ماريان
- اى انا اسف
اقتربت لحضنه
- معقولة تنسانى ي زين وتقول اسم العيلة دى اللى اسمها يارا
- زين انا جيت ، نظر ماريان وزين إلى تلك الجميلة التي اتت و......

google-playkhamsatmostaqltradent