recent
روايات مكتبة حواء

رواية احببت صغيرتي ( زين ويارا ) الفصل الثاني 2 بقلم هند الحجار

رواية احببت صغيرتي ( زين ويارا ) الفصل الثاني 2 بقلم هند الحجار 

 البارت الثاني

-انا يارا
فتح لها واستغرب من منظرها ومما ترتديه فكانت ترتدي فستان قصير وشعرها تركت له العنان خلفها فكانت حقا جميلة ، دخل زين غير مهتم بها
- عاوزة اى ي يارا
= انا قولتلك انى بخاف انام لوحدى وانت سبتنى
- ولابسة كداا لى بصى يا يارا اللى فى دماغك واللى جاية عاشانه مش هيحصل
نظرت بحزن شديد حتى ظنت انها ليست جميلة
- وانا مش عاوزة غير انى انام معاك لانى بخاف
حول نظره لها وظل ينظر اليها مدة طويلة ويقترب منها للغاية ولكن توقف
- غيرى اللبس ده الاول وبعدين تعالى
= ليه
-من غير ليه اسمعى الكلام وخلاص ، قالها بعصبية شديدة لدرجة أن يارا اتفزعت من صوته ذهبت إلى غرفتها واغلقت الباب وكانت خلفه تبكى بشده اما زين فكان فى غرفته يحاول أن يهدئ من نفسه ومما تلك المشاعر التى انبعثت عندما رأها بهذا الشكل
- أهدى ي زين دى عيلة صغيرة مينفعش اللى بتفكر فيه ده مينفعش اهدى ، جلس على الاريكة حتى رأها اتية من غرفتها وكانت ترتدى بيجامة وكانت تمسح دموعها
- ادخل
= ادخلى روحى نامى ومسمعش صوتك
- حاضر
كانت متجه نحو السرير ولكن أوقفها
- استنى
= نعم
- شعرك
= ماله
- لميه انا مش عاوز اشوفه مفرود
= هو انا وحشة للدرجادى
سكت قليلا وكان ينظر لدموعها قام من على الأريكة واقترب منها وامسح لها دموعها
- متعيطيش بالعكس انتى حلوة جدا
= طب وانت زعقتلى ليه
- علشان ، سكت قليلا
- اقعدى ي يارا عاوزة افهمك حاجة
جلست على السرير وهو جلس بجانبها
- بصى يعنى فيه حاجات كداا مينفعش تتعمل غير وانتى كبيرة شوية انا مش عاوزك تفكرى فى اى حاجة غير دراستك وتعليمك
= بس
- هش نامى ي حببتى وقولتلك متفكريش فى حاجة غير دراستك
ابتسمت يارا عندما سمعت كلمة حببتى أما عن زين فعلم ما هى سر ابتسامتها ذهبت إلى السرير ونامت وهى منتظرة أن زين يأتى ينام بجانبها بعدت الغطاء عنها لترى ماذا يفعل رأته يغلق ازرار قميصه رأها فأختبأت بين الغطاء ضحك زين على افعالها الطفولية هذه حتى نام بجانبها
______________________________________
فى الصباح أخذ عدى سيارته وتحرك بهاا متوجها إلى الشركة حتى وصل اليها وجاء أن يوقف بسيارته ولكن جاءت سيارة اخرى امامه خبطت فيه خرج منها بعصبية
- مش تفتحى ي بنتى انتى ولا انتى مش بتشوفى ولا اى
خرجت هذه من سيارتها
= حضرتك ممكن تتكلم بأدب شوية بعدين انا مخدتش بالى النظارة الشمسية كانت على عينى
اقترب منها وخلع لها النظارة وتفاجأ من عينيها الخضراء ومن جمالها
- انت قليل الادب اواى تقلعنى النضارة بالشكل دى
أما هو فكان غارقا فى جمالها وعينيها
= انا بكلمك فعلا واحد قليل الذوق
انتبه لها ومما تقوله
- ده مين ده اللى قليل الذوق انتى جاية عليا بالعربية وانا بوقفها وتخبطى فيا وفي الاخر انا قليل الذوق
= قولتلك النضارة كانت على عينى مكنتش واخدة بالى واعتذرت بس قلة ادب انك تشيل النضارة من على عينى كداا
اقترب منها ، ومخبية عيونك الجمال دول لى بقا
ابعدته بيديها
= على فكرة انت واحد قليل الادب
- وهو فى احلى منها
= هى اى
- قلة الادب
= تصدق انا اللى قليلة الادب علشان بتكلم مع واحد زيك
- ده اى الحوار القليل الادب ده
= هات النضارة عاشان امشى ، وجاءت تمسكها لكن ابعد يده
- لا
= هات النضارة
- وانا قولتلك لا
= دى سرقة يعنى ولا اى اكيد شغال فى الشركة دى انا هبلغ المدير ان عندهم حرامى نضارات هنا
نظر إلى نفسه وخلع نظارته الشمسية ، حتى نظرت اليه والى وسامته
- طب يلا ندخل نقول للمدير مع بعض ، كانت تنظر اليه وغير مهتمه بحديثه
= ي امى انا بكلمك واقترب منها اى مكنتش اعرف ان حلو اوى كداا لو عاجبك معنديش مانع نقضى ليلة مع بعض وانتى كمان عجبانى
سكت عندما وجد صفعة على وجهه منها نظر اليها و......

google-playkhamsatmostaqltradent