recent
روايات مكتبة حواء

رواية الضائعة نغم كاملة بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة نغم كاملة بقلم بسمة سلام


مع صريخ فتاه صغيره نظر رجل لها برحمه...

عمو عمو. 
اي يا حبيبتي بتعيطي لي كدا...  اهدي طيب فين ماما وبابا. 
نغم:: مش عارفه
عمو محمود::ازاي
نغم::  ماما كانت معايا وقلتلي اقعدي هنا وانا هجبلك اكل واجي... ومجتش من بدري وانا جعانه اوي 
عم محمود:: طب اقعدي هنا استنيني..
مسكت في ايدو انت كمان هتقول زي ماما وتسيبني 
عم محمود::لا اكيد لا  اقولك تعالي يست البنات معايا
بدا يسال الناس عنها او احد يعرفها وسال رجل الكشك 
الرجل::البنت دي من الصبح هنا يا عم محمود وشكل امها رمتهاا...... بقلم_بسمه_سلام
عم محمود::طب ومتعرفش شكل امها او اسمها 
الرجل::لا والهي يا عم محمود بس شكلهم اغنيه ولا اي كانت نزاله من عربيه فخمه كدا ونطيفه والست نفسها كانت حلوة ولبسه لبس شيك بس وشها مركزتش اوي 
عم محمود::طيب  شكرا 
البنت:: عمو هيا ماما سبتني 
عم محمود:: لا يحبيبتي ماما راحت تشتري حجات وهترجع
نغم بلماضه وهيا تبكي بهدواء::  عمو الا بيكدب بيروح النار 
ضحك لها ومسك هدوتهاا...  يا شقياه قوليلي يا حبيبتي انتي اسمك اي 
نغم؟  اسمي نغم ونت اسمك اي بقا 
انا اسمي محمود
نغم::انا عايزه اروح 
عم محمود:: طب ماما هتتاخر دلوقتي اي رايك تروحي معايا
نغم::عندكم اكل ف البيت 
ابتعدت خطوطين:: لالا انا مروحش شقه حد معرفوش 
ضحك لها طفله ف هذا السن حوالي 4 سنين تستطيع التحدث بهذه الطريقه..
عم محمود:: لالا متخفيش.يا قمر 
اشارت له بان يميل لهاا وهمست ف اذنه بجديه عاليا..
نغم:: عندكم اكل 
عم محمود:: عندنا كتير قد كده اهو
نغم مسكت ايدو وشديتو وبتجري.. يلا بينا فوريرااا 
دخل وهو ماسك ف يدها...  
عم محمود:: يا ام اسر انتي يا ست 
ام اسر::حمدالله علي الس... حححححح اي دا يا راجل
عم محمود::اي يا وليا انتي شوفتي حله ملوخيه مالك..
ام اسر:: مين دي يا حج انت اتجوزت عليه وخلفت وامها ماتت وهيا بتولدها وهتقولي ربيها صح 
عم محمود:  يخربتك يا اي دا كلو عرفتي ازاي هو دا الصح 
ام اسر:: ياااا لههوووووو ي
عم محمود: اتلمي يا حياه واقعدي احكيلك 
ام اسر:: اتفضل 
جريت وجلست اما التلفزيون بوجه براي ونظرات للمسلسلات رمضان.. وبدا تتعالي ضحكتها علي المسلسل..
جلس محمود مع زوجتو وهو سنظر لنعم ويضحك  وحكي لها بان امها رمتها والبنت كانت بتعيط 
حياه:: يعني يا بنتي 
محمود:: عيله مسكينه 
حياه:: وف رمضان وخلاص دي اخر الايام المفترجه الله يسمحها بقا...  طب وبعدين يا محمود هنعمل لي ف العيله المسكسنه دي 
#بقلم_بسمه_سلام
محمود::والهي منا عارفه يا حياه بس البنت جميله ومسكينه وخساره تروح الاحداث ونضيه مستقبلهااا...
حياه:: والميتم الا ف اخر الشارع مينفعش 
محمود:: مش محتاجين اطفال عندهم كتير 
حياه:ة لا اله الا الله عيني عليكي..
محمود::بقولك اي يا حياه البنت دي جتلنا ف ايام جميله وانا قرارت اربيها انا 
حياه::طب والمسوليه يا حج 
محمود:: مسوليه اي دا ثواب يا عبيطه وتحنا ف ايام الثواب فيه احسن نغم وقعت ف ايدي عشان انا احافظ عليها ويمكن تكون سبب خير ف المستقبل....
حياه نظرت لها وهيا تضحك ابتسامت حياه.. وانا موفقه وهربيها هيا واسر ومصطفي وحبيبه بنتنا 
محمود:: طب الحقي دي نامت هلي نفسهاا 
حياه:: نغم نغم يا حبيبتي
محمود:: بصي يا نغم انتي تعرفي بابا
حياه:: لا مشفتوش ابدا 
محمود:: خلاص يبقا انا بابا وماما حياه مامتك 
حياه مسكت وشه وحضنتها وطبطبت عليهاا...  انا هكون مانا ولو احتاجتي اي حجة هعملهالك 
نغم::  اي حجة اي حجة 
حياه::  طبعا 
نغم::  عايزه اكل 
محمود::  قومي صحي العيال يا حياه عشان هما كمان يتسحرو ويتعرفو علي اختهم الجديدة 
نغم:   هو انا عندي اخوات 
حياه::  اها طبعا هصحهملك يا روحي استني هصحيهم
عم محمود:: دي يا نغم حبيبه انتي عندك قد اي يا نغم 
نغم:: ماما قلتلي مره 4
عم محمود:: زيك زي رحمه انتو الاتنين قد بعض 
رحمه:: ازيك يا نغم نغم:: ازيك يا رحمه 
محمود:: ودا بقا يبقا مصطفي يا نغم عندو 8 سنين 
نغم:: ازيك يا مصطفي 
مصطفي:: انا كويس بس انتي اسمك حلو اوي 
نغم:: اهاا عارفه عارفه 
بدا الضحك بالبيت  كلو معاد اسر 
محمود:: ونت يا اسر مش هتسلم علي اختك اسر عندو 6 سنين اكبر منها بسنتين
#بقلم_بسمه_سلام
اسر:: اختي.اختي امته 
محمود:: من انهارده يااسر وهتقولها  اختي 
اسر:: مش هقولها حجة... وزق شعرها برفق انا مش اخوكي انتي جايه من الشارع انا مالي 
حياه ضربتو بالقلم:: ايك تكلم اختك كدا تاني فاهم
محمود:: اسمعو انتو التلاته نغم زيها زيكم واختكم والا مش هيتعمل معاها حلو انا الا هتعامل معاه.. اتفضلو كل واحد علي يخلاص اكلو وينام بكرا صيام 
نغم:: يعني اي صيام 
محمود:: يعني تفضلي صايما من وقت مالاذان ياذن لحد المغرب...
نغم:: انا مش فهمه بس عايزه اعمل زيهم 
حياه:و بضحك:: بصي يا نغم انتي هتكلي دلوقتي ولما الاذان هياذن بردو هتكلي  ... زي اخواتك 
نغم::  حااضر يا... 
حياه:: قوليلي يا ماما حياه يا حبيبتي 
نغم: ة حااضر يا ماما حياه 
ترك اسر طعامو ودخل غرفته 
حياه:: اسر يا اسر 
محمود::  سيبي يا حياه سيبي 
حياه::  بصو بقا يا ولاد حبيبه ونغم هينمو علي السرير دا ومصطفي واسر هينامو علي دا 
اسر::  بس دا سرير حبيبه ودا سررنا احنا دا
حياه::  البنات هياخدو الكبير شويه يا اسر 
نظر اسر لها زنظر علي نغم  بكره ونام علي السرير بعصبيه.. 
حياه::  تصبحو علي خير يا ولاد......... 
#بقلم_بسمه_سلام
محمود:نامو يا حياه 
حياه::  اها يا حج 
محمود::  الولاد كلهم حبوها معادا اسر 
حياه::  هيحبها قلبي بيقولي هيحبهاا الاخوات الا بتبقا بينهم مشاكل بيكبرو بيموتو ف بعض صدقني 
محمود::  هعمل اي ف الورق الرسميا للبنت دي  
حياه:: انت تروح تعمل اورق باسمك عشان نعرف ندخلها تتعلم او نكشف او اي حجه 
محمود:: بكرا اشوف الموضوع دا 
_______بعد مرور سنتين ______
نغم وحبيبه بيجرو ف البيت ويلعبو 
محمود فتح الباب جري عليه بناته وقبلهم من وجههم الاتنين 
حياه:: انت جيت يا حج 
نعم:: لا لسه علي السلم
حياه:: اها منك انت يا سوسه اتهدي اقعدي  انتي وهيا
محمود:: امسكي يا حياه 
حياه::  اي دا 
محمود::  دي فلوس  انزالي اشتري لحبيبه ونغم ملابس المدرسه انا قدمتلهم ف مدرسه اخوهم 
حياه حضنتهم بين يدها.. عشت وهشوفكم بتدخلو المدرسه وتبعدو عني طول النهار 
مصطفي::  ف اي يا ماما هما هيتجوزو 
مسكت حياه الشبشب ومع كلام نغم 
امسك....  استعد....  اضرب... ضربت مصطفي بشبشب ونظرت لنغم: شاطره يا نغم 
محمود:: ونت يا اسر 
اسر:: نعم 
محمود:: هتجيب اخواتك من المدرسه ونت جاي 
اسر:: حااضر 
ف ايام المدىسه انتهت الدراسه وانتظر اسر اخواته امام باب المدرسه 
حبيبه:ة اسر 
اسر:: فين نغم
حبيبه:: راحت الحمام 
اسر:ة طب يلا بينا 
حبيبه:ة مش هنتستنها 
اسر:: يلا هتجي لوحدها..
حبيبه:: ماما هتزعقلي 
اسر:ة يلا يا حبيبه ولا  اسيبك 
مسكت ف يده وذهبت معاه وهيا تنظر للخلف عن اي اثر لاختهاا!


google-playkhamsatmostaqltradent