recent
روايات مكتبة حواء

رواية الضائعة نغم الفصل الثاني 2 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة نغم الفصل الثاني 2 بقلم بسمة سلام

خرجت من الحمام اجري بابتسامه ابحث عن اخواتي ... رات الامهات يجرون علي اولادهم ويحضنوهم ويقبلوهم بلهفه وحنان...

استنيت ماما وبابا واسر بس محديش جه يخدني
مشيت ومكنتش عارفه رايحه فين انا كنت مشيا ف الشوارع
بدور علي ماما حياه بابا محمود ومش عارفه اروح عندهم...
كنت بعدي الشارع وبعيط ونادي بابا يا ماما..... وخبطتني
عربيه وبدات اشوف النور بيختفي انا فكره اني شوفت ناس
بتجري وبيصوتو وبعدين.........
..
..
خبط اسر علي الباب فدخلت حبيبه وهيا تجري ف حضن والدها الا وحشهاا وكانت سعيده ..
محمود:: اي يا حبيبن حلوة المدرسه
حبييه:: ايو يا بابا
محمود: ة امم واتعرفتي علي اصحاب
حبيبه: ايوو
حياه:: امال فين اختكم يا حبيبه
حبيبه ببراء:: اسر قالي هتيجي ورانا
حياه بصريخ:: يلههههوي يعني مجتش معاكم
حبيبه: اشارت براسها وتحدثت لا ياماما
محمود::ازاي يا حبيبه
حبيبه:: يا بابا انا قولت لي اسر انها ف الحمام ونستناهاا بس هو قالي انه هيمشي واسر
هتيجي بعدين..
محمود بغضب يصرخ اسر بين انهيار حياه وصريخهااا
اسر::وهو خائف ولكن يحاول ان لا يظهر هذا..
اسر: نعم يا بابا
محمود: فين اختك يا اسر
اسر:ة اختي اهي
صفعه بقوه علي وجه..
محمود:: انت بتهزار فين اختك نغم يا اسر
اسر:: معرفش افتكرتها هتيجي لوحدها
محمود: لي كدا يا اسر لي
حياه وهيا تبكي بشده وتضرب وجهها وصدرها :: انت لسه هتتكلم معاه انزالو هتولي بنتي يامحمود انزااو هاتو نغم بسرعه بنتي لوحدها ف الشوارع..
مصطفي:: اهدي يا ماما هننزال ندور عليها
..
اسر: مش عايز ادور عليها..
مصطفي:: انزال بابا ميطين عشتك
كل وواحد بيسال شخص ويبحثون عني ف كل مكان ف المدرسه والشارع وكل مكان
محمود: ازيك يا محسن يا خويا مشفتش بنتي او البنت دي
محسن نظر فتره لصوره البنت.. بص يا عم محمود انا مش عارف بس انا سمعت ان ف بيت عاملت حادثه الصبح وخدوها مستشفي الدكتور منعم االا جمبنا...
محمود:: شكرا يا محسن يا خويا كتر خيرك..
ف المستشفي
محمود: ونبي يا اختي ف بنت جت هنا عملت حادثه الصبح ولبسه لبس مدرسه
الممرضه:: اها البنت الا عملت حادثه عربيه بس هيا كويسه
محمود:: تقوليلي انهي غرفه..
الممرضه:: الدور التاني الغرفه 117
طلع مصطفي ومحمود جري عايزين يطمنو واسر كان ماشي ببط وكانه كان ينتظر ان يسمع خبر سئ..
دخل محمود وراي بيدها كدمات ورجلها وخربيش وبراسهاا ..
نغم:: بابا انا دورت كتير بس م..
محمود: ششش بس يا حبيبه بابا متعيطيش اناجيت
مصطفي:: اي يا نغم خوفتيني عليكي اوي
نغم:ة ماما حياه فين حبيبه واسر
مصطفي:: اسر اهو وماما وحبيبه ف البيت
نغم: عايزه اروح لماما
محمود:ة قبلها من راسهاا ونيمها علي السرير تاني
اسر مصطفي خدو بالكم من اختكم عقبال مسال الدكتور تخرج ولا لا...
مصطفي:: هدخل الحمام يا اسر خد بالك منها ومتزعلهاش
اسر:ة طيب
اقترب اسر بعد متاكد ان مصطفي مشي وذهب ووقف امام نغم
ابتاسمت نغم له:: وحشتني اوي انت وحبيبه ومص..
اسر:: انتي بقا موحشتنيش.. عارفه انا خد اختي ومشينا وسبناكي.
نغم:: لا يا اسر انا الا اتاخرت معليش
اسر:: لا انا سبتك وانا كنت تقصد انك مترجعيش
نعم::ط.. 🥺🥺طب وسبتني لي
اسر: عشان انتي مش اختي انا مش بحبك انا بكرهك سنتين بابا بيحبك خد مني سريري واهتمامو ليكي انتي
نغم:: بس انا
اسر::ابعدي عن حياتي يا نغم انا بكرهك مش عايز لما اكبر يقولو هيا دي اختك الجبتوها من الشارع
نغم🥺🥺::مليش زمب صدقني
اسر:: انتي مش عايزه تبعدي عني لي يا نغم دخلتي حياتي لي عارفه هقولك علي سر امنيتي السنتين الا فاتو كل يوم براس السنه وعيد ميلادي انك متبقيش ف حياتي سيبي حياتي يا نغم اخرجي منها ابعدي وانا هكون احسن واكتر حد محظوظ........... بكرهك بكرهك عارفه انا لو عشت معاكي تاني هموت
#بقلم_بسمه_سلام
بدموع كتير:: اسر انا بحبك ❤
اسر:: ونا بكرهك ونفسي تموتي ومتعشيش معايا تاني فاهمه دلوقتي عرفت بس انتي اهلك سبوكي لي ف الشارع عشان مش انا لوحدي اني بكرهك هما كمان انتي وحشه الناس كلها بتكرهك امنيتي تخرجي من حياتي فهمه بتمنه ...
..
..
..
خرج جري لولده وهو غضب وجلس بجانب والده الذي كان ينتظر الدكتور امام مكتبو
محمود:: سبت اختك لي
اسر:: مصطفي معاها وانا جيت اخدك عشان زهقت
محمود:: غلط الاامت عملتو دا يا حبيبي غلط
اسر:ة بس يا بابا انا
محمود:: اسمعني يا اسر.. فاكر تاني رمضان لغم معانا
اسر:: اها
محمود:: امت كنت بتفطر وهيا. كانت بتشوفك وكنت بتيجي تكدب ودافع عنك وتقول انك بتصوم وهيا لا وانعا هيا الا كلت الاكل...
وفاكر لما اشتريتلكم كلكم لعب وانت كسرت لعبتك وماما اديتك للعبت نغم
اسر:: اها
محمود:: انا مظلمتهاش عشان هيا الا دخلت ليا اناوماما وقالت انها مش عايزها وانها عايزك تخدها...
وفاك....رن هاتف محمود
محمود:: الو يا حياه ايو يا حبيبتي انا لسه مخلاص مع الدكتور وعرفت انها كويسه بس مجتاجه راحه وتغذيه هجبها واجي اهدي بقا ومتعيطيش كدا
حياه: ة بسرعه يا محمود نغم وحشتني وحبيبه هتموت عليها
محمود بضحكه عاليا وهو سعيد بان وجد ابنته الجميله الشقيه.... اغلاق الخط مع حياه
#بقلم_بسمه_سلام
مصطفي:: الحقني يا بابا
محمود:: مالك يا حبيبي حد زعقلك
مصطفي:: بابا انا مش لقي نغم
محمود بخوف:: ازاي يعني
مصطفي:: مش عارف دخلت الحمام وسبتها هيا واسر رجعت مش لقيهاا..
نظر لا اسر وهو غاضب.. انت يا اسر
اسر خاف:: لا يابابا هيا... ااا.. هيا قلتلي اروح انديلك عشان عايزك وانا جيت انديك بس كدا حتي تلها اني سبتها
محمود مسك يد اسر ومصطفي وخرج للامن
محمود:: لو سمحت مشفتش بنت كدا صغيره خرجت من هنا
الحارس:: كتير خرجو وكتير دخلو مش عارف والهي
🥺🥺
خرجت ايو انا خرجت من المستشفي كانت ايدي ووشي ورجلي فيهم كدمات وخربيش بتوجعني بس لا خرجت وبدات امشي وقرارت مروحش البيت مع عم محمود...
ايو هو كدا اسمو عمو محمود اسر عندو حق انا جايه من الشارع معنديش ام حقيقه وأب
زيوو وقعد عندو ف البيت وزهقتو جامد...
بس خلاص انا خرجت مكان مكانت الاول الشارع امي الحقيقيه رمتني ف الشارع.. وانا لزم افضل ف الشارع.. كنت امشي ومش عارفه انا رايحه فين وجايه منين بسكنت تعبانه وبعيط جامد 😭 مش من الوجع لامن قلبي ايو انا الطفله الا اترمت ف الشارع انا الا امي وابي كرهوني واسر اخويا كرهني.... ✋✋ لا مش اخويا اسر بس اسر عمره مشفني اخته هو بيشفني بنت شوارع بس دي الحقيقه انا بنت شوارع وهفضل ف الشارع...
حياه:ة وهيا تنتظر دخولهم بفارغ الصبر مر يوم كامل لم ترا بنتها حبيبتهاا.. هيا فين يا محمود..
نظر لها ونظر للارض وجلس علي المقعد سالت مصطفي واسر ودا برضو كان ما فعلو.
وقفت علي السلم تنظر اين بنتها استمعت صوت محمود وهو حزين:: تعالي يا حياه واقفلي الباب
جلست بجانب محمود ومسكت ايدو والدموع بعينه بغزاره
حياه:: بنتي فين يا محمود.. بنتنا فين
محمود::.....
حياه:: محمود رد عليه.. طب مصطفي يا حبيبي اختك فين يا حبيبي اختك ف المستشفي تعبانه شويا صح انا هلبس واروح ليها...وقفت
#بقلم_بسمه_سلام
محمود:: نغم هربت يا حياه
حياه:: نعم هربت من ممين
محمود:: مني ومنك خرجت من المستشفي وهربت
حياه:: ازاي هااا ازاي لا لالا تقصد اي يا محمود عايز تقول
اي ان نغم ضاعت فص ملح وداب لا يا حبيبي بنتي هترجع
وقعت ف الارض وهيا تصرخ وتبكي وتضرب وجها وصدرها..
..
حياه:: بنتي يا محمود بنتي ف الشارع لوحدهااا لا تتخطف
يا محمود الناس يخدوها مني يا محمود فين بنتي يا محمود
اغماء عليها من الصدمه.. حملها محمود ودخل الغرفه وغطاء بفرش خفيف وجلس بجانبه وهو يبكي
مصطفي وحبيبه كانو ف الغرفه يبكون ايضاا..
انا وقفت ف البلكونه وانظر علي الشارع كنت انظر خايفه ان ترجع بس....
..
..
..!!!
#بقلم_بسمه_سلام
كنت امشي ومش عارفه انا رايحه فين بدات ايدي تنزال دم من الخربيش وكنت جعانه جدا وهدومي متوسخه جدا وكنت بمشي ومش قادره اتحرك
كنت بمشي ولقيت ناس بتيديني فلوس مش عارفه لي انا مطلبتش بس فجاه افتكرت....
Flash back
حياه::مبسوطين يا بنات ولا اجبلكم حجة تاني
حبيبه:: ماما انا جبت هدوم العيد حلوة اوي
حياه:ة طبعا يا روح ماما
نغم::وانا كمان يا ماما
حياه:: طبعا يا روحي يوم العيد هتلبسو الهدوم الجديده وافسحكم
انا وحبيبه قعدنا نجري ونرقص ف الشارع من الفرحه ونا بجري خبط ف ولد ماسك ايد وماشي ورافع ايدو بشكل غريب وكانه بيطلب حجة
ماما مسكتني انا وحبيبه جامد وطلعت فلوس من شنطيتها وخدهم الطفل الصغير وماشي ولقيتو بياخد من ناس تاني كتير..
حبيبه:: ماما هو انتي تعرفي الطفل دا
نغم:ة ايو يا ماما انتي دفعتي فلوس لي
ماما مسكتنا جلست امامنا مستندا علي كعبهاا
حياه:: بصو يا روح ماما انتي وهيا اشارت باصبعها علي هذا
الطفل ونظرت لينا... شايفين الطفل المسكين دا مش معاه فلوس ومسكين عشان كدا انا بحاول اساعدو
حبيبه:: طب مامتو تدفعلو يا ماما
حياه:ة حرام يا حبيبه ممكن عندهم ظروف وبعدين لزم نساعد بعض فهمه..
نغم:: حاضر يا ماما بعد كدا لما اشوف حد لبسو مش كويس او متعور هديلو فلوس
حياه:: ماشي يالمضه يلا عشان منتاخرش
back
#بقلم_بسمه_سلام
كنت بعيط اكتر وفهمت ان الناس شيفني شحاته ومسكينه
ومعنديش فلوس بس كنت جعانه اووووي روحت الكشك
واشتريت حلويات وكانت الدنيا ضلمه جامد جدا ومفيش اي
شخص ف الشارع وكان ف اذان بياذن... فاكره ماما حياه
وبابا كانو بيصلو زي الوقت دا كل يوم وانا وحبيبه كنا بنقلدهم...
جلست جمب الحيطه وباكل وانا بعيك جامد وسقعنه وايدي لسه بتنزال دم...
باكل وفجاه حسيت بحاجه بتتحط علي وشي وبدات اصرخ بس حد مسك ايدي وحد مسد رجلي وحد بيخنقني بقماشه علي وشي وبعد كدا محستش بحجة نمت...


google-playkhamsatmostaqltradent