اخر الروايات

رواية احفاد الحديدي الفصل التاسع 9 بقلم رنا احمد

رواية احفاد الحديدي الفصل التاسع 9 بقلم رنا احمد

 البارت التاسع من احفاد الحديدي :

🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
ظلت ترمش عده مرات بعيناها لتتاكد ممن تراه فهي أسرعت الي داخل مكتب زين لكي تعثر علي اي معلومه تفيدها في مهمتها فرفعت نقابها واخذت تبحث ولكن لم كانت تتوقع ان تقع في يد الطرف الآخر من تثق ثقه عمياء في أجرامه وتريد ان تدخله السجن نتيجه محاوله ايقاعه لم تعلم بانها هي من ستقع معه (شريف صفوان) .
_ايه ي مالك ي استاذه نور مش نور برضه.
قالها شريف بخبث وهو يغمز بعيناه لتسرع هي في انزال نقابها لحاول الثبات امامه لاتحدث بارتباك واضح.
_نور مين حضرتك انا شروق سكرتيره زين بيه.
ليقهقه هو بضحكاته الساحره ليقترب منها بمكر.
_لا الا البنات ده انا اعرفهم من علي بعد وانتي بالذات ي نور الصحفيه الي بتخبط عني من تحت لتحت وهفظك صم بس بصراحه اخر حاجه اتوقعها انك تكوني بتشتغلي هنا عند زين ومنتحله شخصيه غير شخصيتك كمان لا حريفه بصراحه.
_وانت فاكر اني كده هخاف ي عني لما عرفت ده حلم حياتي ادخل امثلك السجن وقريب اوي كمان.
_قالتها بقوه وثبات اما هو فظل ينظر لها باعجاب شديد ولاول مره انثي تقف امامه بذلك القوه والثقه فهو معروف بجاذب لذلك سيتستمع كثيرا مع ذلك القطه الشرسه ليتحدث بخبث ومكر.
_اموت انا في الثقه دي والعب مع واحده زيك بس بصراحه عايز انصحك نصيحه لو بتدوري علي حاجه هنا مش هتكسبي حاجه زين الحديدي شخصيه محترمه مش هتلاقي الي تمسكيه عليه.
_اما اهو محترم مشارك واحد زيك ليه.
_قالتها بمكر كمحاوله لاستتدراجه وايقاعه لكن لاتعلم انها وقعت مع من لا يستهان بيه.
_تتقدري تقولي انا الي مشاركه كوجهه ليا ولشغلي علشان اخفي الشغل الوسخ الي ورايا فهنا مش هتكسبي حاجه على العموم انا هسيبك هنا لما اشوف هتوصلي لايه وبلغي زين بيه اني هجيله بكره نكمل الديل سلام ي حلوه.
قال لها ذلك الكلام بنظره خبيثه ورحل تاركا لها تفكر ماذا ستفعل للايقاع بيه بعد اعترافه الكامل بجرائمه.
ترا هل ستوقع بيه اما ستقع هي بين يديه لتجسيد اعنف واقوي قصه حب وامتلاك 💓💓💓💓💓♥️♥️♥️♥️♥️♥️
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
كانت تجلس بدموع غزيره وهي تجلس معه في ذلك المكان الفخم كان ينظر لها بحزن شديد لينظر لها نظره حانيه..
_هتفضلي تعيطي علطول كده ولا ايه.
لترد هي من بين دموعها الغزيره.
_امال عيزني اعمل ايه عاد ي زين مانت شوفت الدكتور قال ايه قال ان حالتي في النازل وقلبي بقا ضعيف جوي ولازما عمليه.
_العمليه هتعمليها عاد وهتخفي انشاء بعد منتجوز هنشوف اكبر دكتور للعمليه وهتعمليها باذن الله وهتبقي زي الفل.
_نتجوز انت لسه مصمم عاد تتجوزني ي زين بعد الي دكتور قاله.
قالتها بحزن ووجع جاهده لاخفائه ليرد عليها بنظره مؤكده نظره عشق نظره حب واطمئنان.
_طبعا هنتجوز وفي ميعادنا كمان وهنفرحوا ونعيشوا احلى ايام حياتنا عاد..
_بس ازي ي زين والكلام الي الدكتور قاله ذنبك ايه تتحمل ده.
قالتها بخجل شديد فحاله قلبها لان تسمح ليهم بان يكونوا زوجين طبيعين لان قلبها لا يستطيع تحمل ذلك الإجهاد ليرد عليها بحنان.
_فاهم الي عايزه تقوليه وهو انا هتجوزك علشان كده بس ولا ايه لا طبعا ربنا بيقول وجعلنا بينكم مؤده ورحمه وهو ده الي حياتنا هنبنيها عليه.
_بس ده ميمنعش برضك من شويه عند وجنان منا كده.
قالتها بمرح شديد ليبتسم زين ابتسامه واسعه علي ذلك الجميله الذي برغم كل ماتمر بيه يرتسم علي وجهها اجمل ابتسامه...
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في عياده سليم ٠٠٠٠
كانت تجلس بارتباك وهي تنظر يمينا ويسار فكانت العياده فارغا تماما من المرضا لاتتحدث باستغراب.
_هو مفيش مرضا ليه النهارده في العياده.
_عايزه النجوم يكونوا موجودين والقمر بذات نفسه موجود ومعايا هنه.
قالها بهيام وهو ينظر لها بحب وعشق اما هي فكانت في عالم اخر لا تستطيع ان تبادله كلماته فبرغم عشقها له فهي تتدعي الثبات امامه لتيقنه درسا لا ينساه.
_قصدك ايه عاد ان هنه لوحدينا.
قالتها بحده خفيفه وهي تنظر اليه بثبات.
_لاع متخافيش ام فاروق الترمجيه بره انا بفهم في اللاوصول برضك ولا ايه ي قمر.
_احمم طب خلاص عاد كفايه علاج طبيعي كده وتعال روحني لان تعبت وزهقت.
_براحتك كلها كام يوم عاد وهحبسك في حضني ومش هخرجك منه واصل ده لو غوزتي تخرجي منيه اصلا.
قال ذلك الكلام بغمزه وخبث لترد هي بخجل شديد.
_واه انت قليل الادب جوي.
_طب وده جديد عليكي مانتي عارفه ده من زمان تعالي اوصلك ل عمي بدران بدل ماوشك قلب طمطميه كده ي فرواله قلبي.
ظلت تسمع ذلك الكلام وهي تبتسم بداخلها علي ذلك العشق الذي لا ينتهي منذ سنوات.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في فيلا الحديدي ٠٠٠٠
كانوا يجلسون علي طاوله الافطار ٠٠٠٠٠
_اعملو حسابكم عاد اننا هنروحوا نجيبوا شبكه العرايس بعد الضهر.
قالها صالح بنبره ثابته وقويه غير قابله للنقاش.
_واه وده لازمته ايه عاد مش كفايه هياخدو زينه شباب البلد بعيبوهم دي كمان هنجبلهم شبكه ده ايه الهم ده.
قالتها صفيه بسخريه وغيظ لتتحدث هدي لتهدئه الوضع.
_ايه الي بتقوليه ده ي مرات اخري دول عرايس زي الفل والشبكه دي من قيمتنا احنا.
_زي الفل ايه بس ي هدي ي اختي خلي الطابق مستور ده لما يخشوا هنه بمنظرايهم دي هيقلب دار ايتام مستشفى مش بيت واصل.
_الكلام انا قولته وخلاص ومش عايز حد يعيده ورايا وقولتلكم جهزوا حالكم وقسما بالله ماحد يفتح بوقه بكلمه لهيكون هو الي جاني علي روحه سمعين.
قالها صالح بحده وغضب ورحل فهو لن يقبل باي شئ يخرب ذلك الزواج.
🙏🙏😘😘😘😘🙏🙏🙏🙏🙏😘😘😘😘😘😘😘
في فيلا شريف صفوان ٠٠٠٠٠٠
كان يجلس شريف في غرفته باسترخاء علي كرسيه الهزاز وهوويسرح في قطتته الجامحه فمالذي حدث اول مره يشعر بذلك الاحساس فمن المعقول ان اتته أنثى استطاعه سرقه قلب شريف صفوان كان في عالم اخر لدرجه انه لايشعر بدخولها..
_عامل ايه ي شريف ي حبيبي شكلك مبسوط.
قالتها فاتن وهي تنظر له بحب فبالفعل هي انجبه شهاب لكن شريف يعتبر اخاها وابناها فقد انجبته في سن صغير للغايه.
_الحمد لله بخير ي فاتن هانم.
قالها شريف بسخريه كعاددته لتنهار هي في البكاء من كلماته الجارحه إليها.
_حرام عليك ي ابني انت بتعمل فيا كده ليه ده انا امك.
_معلش بقا ابن حرام ماليش عزيز ولا غالي.
قالها باستهزاء وهو يعبث بهاتفه لتقترب منه بغضب وتمسك بالهاتف لترميه ارضا بغضب ليتهشم الي اشلاء لتتحدث بغضب.
_سبق وقولتلك مليون مره قبل كده انك مش ابن حرام فاهم ليو قالك علي كل حاجه وبرضه مصمم متصدقش عايزني اعملك ايه تاني علشان تصدق.
_حتي لو كنت مصدق فالنهاية واحده النهايه اني مكتوب باسم اب مش ابويا ان ابويا قرر ميعترفش بيا انه مش عارف اصلا بوجودي النتيجه واحده انك زمان لما مكنتيش قادره تستني لحد متكملي 18سنه علشان تقدري تتجوزي رسمي واتجوزتي عرفي وكانت النتيجه ايه ان انا الي ضيعت في الوسط وانتهيت وللاسف بحميكي انتي وشهاب مدخل نفسي في شغل قذر علشان تقدر أحميكم ويبقا عندي نفوذ وفلوس تحميكم من اي حاجه واي حد ارجوكي سيبيني في حالي لان التمن الي دفعته نتيجه عملتك اكبر بكتير مما تتخيلي ليسرع شريف من امامها بوجع والم لتنهار هي ارضا بدموع ووجع والم لتعزم علي انهاء ذلك المشوار......
🙏🙏🙏🙏🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🙏🙏
في مستشفي شهاب ٠٠٠٠
كان يجلس شهاب يفحص بعض الملفات الخاصه بمرضا هفو دكتور قلب انشاء شريف له هذه المشفي اثناء دراسته بالخارج لتاتي له فتاه مسرعا وهي تبكي بشهده وتتوسله ان يلحق والدتها ليسرع معاها الي الخارج ليقوم باخذ والددتها ليفعل لها الازم لاسعافها كان يقف وهو يختلس النظرات لذلك الملاك الذي تبكي بصمت وهي ترتدي حجابها بحرافيه شديده وهي ترتدي ملابس محتشمه وبسيطه أيضا.
_اطمني انشاء الله هتبقا كويسه متقلقيش.
قالها بحنان وإعجاب وهو ينظر الي ذلك الفتاه الرقيقه.
_شكرا مش عارفه اقول ل حضرتك ايه بس انا اسفه ملقتش مستشفي رضه تدخلنا في الوقت ده غير هنا وانا اسفه معيش فلوس كفايه.
قالتها نيفين بخجل شديد ودموع لا تتوقف ليبتسم لها هو ابتسامه ساحره ليتكلم من بين ابتسامته.
_اطمني انتي مش هتتدفعي فلوس دي مستشفى خاصه بيا مش استثماري وياريت كل المستشفيات يعرفوا كده انهم مستشفيات للعلاج الناس مش اتجار بالمهم.
_حضرتك عندك حق انت مفيش منك خالص دلوقتي وانا مش عارفه اشكر حضرتك ازي قالتها وهي تمسح دموعها ببراءه كالاطفال ليبتسم الاخر لها باعجاب شديد وابتسامه واسعه..
(ترا ماذا سيحدث بين شهاب ونيفين 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔) ٠
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏😔😔😔😔😔
في محل الصاغه ٠٠٠٠٠
كان يقف كلا منهما مع معشقوته ليساعدوهم في اقتناء شبكتهم فهم قراروا ان يكون عونا لبعض في كل شي.
_ها دي عجباكي شكلها حلو جوي.
قالها زين بحنان شديد وهو ينظر لها.
_عندك حق حلوه جوي جوي وانا خلاص هخدها لانها علي زوقك.
ليبتسمون لبعض ابتسامه ساحره.
_كانت تقف هي ووالدتها وليث لمساعدتها فهي تعلم ان اخواتها كلا منهما مشغوله مع معشوقها وهي ايضا معشقوها بجانبها ووالدتها ايضا ٠
_ها ايه رايك في دي ي حور ي بنتي امسكيها كده.
قالتها بهانه وهي تعطي ل حور قطعه من الذهب المزخرف لكي تختارها فكانت تشعر بحيره وحرج ولكنها لم يتركها هكذا كثيرا ليهمس في اذنها بحنان وحب.
_علي فكره انتي مش محتاجه تنقي حاجه واصل لانهم عليكي هيبقوا احلى حاجه وهيتحولوا لالماز ي بختهم علشان هيلمسوا الجمال ده.
كانت تشعر وانها ليس علي الارض فهي اكيد قصد صعدت لسماء وتلحق عليا ايضا هي وذلك الملاك لتتدعي الله ان يدوم ذلك الحب والسعاده بينهم.
_واه بقا مش عجبينك واصل.
قالها سليم بغيظ فهو قد انتقاء لها أروع الأشياء ولكن هي تصمم علي استفزازه.
_لاع مش عجبني واصل وخليك في حالك عاد انا العروسه مش انت حجتك كلها بلدي ومش حلوه.
قالتها باستفزاز وهي تكتم ضحكتها بصعوبه علي مظهره وهو يستشيط منها غضبا.
_بقا انا حاجاتي بلدي ومش حلوه ماشي ي بنت بدران وبهانه اتقل براحتك ي حلوه كلها يومين وهتبقي مراتي وهوريكي وش سليم التاني.
_المحل قدامكم اهو خودوا كل الي نفسكم فيه ي عرايس دول ولاد الغالي وبنات الغالي فاهمين.
قالها بصالح بسعاده وهو ينظر لابناء اخيه بسعاده وحب.
_ربنا يخليك لينا ي عمي وميحرمناش منك واصل.
🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗
في فيلا البوص ٠٠٠
كان يجلس ذلك الرجل المقنع وهو ينظر لهم بنظراته الصائبه ليتحدث بمغزا ٠
_عرفه ان شهاب ابنك رجع من بره ي ليو.
_ايوه سعادتك رجع ٠
قالها ليو بخوف وارتباك ليرد هو بنظره قويه وثابته.
_كويس الفتره الي جايه هنشتغل في تجاره اعضاء وهنحتاجه معانا.
_علي جثتي ان ده يحصل ابدا.
قالها شريف بغضب شديد بعدما هب واقفا ينظر اليهم بغضب وكره يكفي العالم باكمله ليرد البوص بحده.
_وانت ليك ايه علشان توافق او ترفض ي شريف انت نسيت نفسك ولا ايه.
_لا منستش نفسي ولا حاجه انا شريف صفوان الي انت عارف كويس اوي هو يبقا مين وكفايه انا وحياتي الي ضيعتوها والشغل الوسخ الي بقيه فيه لكن اخويا لا سامعين اخويا لا.
قالها شريف بغضب شديد وثقه ايضا ليتحدث الاخر بخوف.
_اهدا ي شريف اهدا.
_انا بجد مش قادر افهمك مش كفايه دمرت واحد كمان هتدمر التاني انا سافرته بره علشان يبعد عن شغلنا الوسخ ومش هسمح بحده يقربله سامعين.
ليرحل شريف سريعا بغضب وضيق ليتحدث الاخر بنبره تهديد ووعيد.
_عقله ي ليو عقله بدل مانت عارف انا ممكن اعمل ايه والي هعمله هيكسركم انتوا الاتنين لما انت تشوف مراتك في حضني وهو يشوف امه ساعتها يبقا يعرف يتحداني متنساش ان روحكم في ايديا ٠
ليوامه له الاخر برعب وخوف ليرحل سريعا ليفكر ماذا سيفعل.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗
في شقه نور الذي تسكن بها بجانب الشركه ٠٠٠
كانت تجلس بتفكير وتركيز فمن الواضح انها بداخل شركه زين الحديدي لن تستفيد شيئا فمن الواضح انها كمان كانت تعلم من الاساس ف شريف صفوان هو راس الافعي لتزعم علي التصرف لتكون قريبه من شريف صفوان فهو مفتاح اللغز.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
كان يجلس بجانب الفيلا وهو يعبث برجليه ارضا ينتظرها بملل ليلتفت الي صوتها الذي يعلمه جيدا.
_جرا ايه يلا عاد عايز ايه جاي في الوقت ده ليه.
قالتها بحده وغضب ليتحدث الاخر بثقه.
_جرا ايه عاد ي خالتي عايز فلوس هكون جاي ليه.
_وانت كل شويه هتنطلي هنه ي واكل ناسك وتتطلب وتتطلب ولا ايه.
قالتها بغضب وهي تمسكه من تلابب جلبابه ليتحدث بمكر.
_خللاص وماله اروح اقول ل حاج صالح واقوله انك خليتني اضرب الورق وانك انتي الي مبتخلفيش ي خالتي شوفي بقا هيديني كام وهيعمل فيكي ايه عاد.
لتتطلع له بصدمه عارمه ٠٠٠٠يتتتتتتتتبع ٠٠٠
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
طبعا انا مقدرس علي زعلكم ابدا بس يريت التفاعل يزيد ي غالين دمتم في رعايه الله وحفظه ٠٠٠
احفاد الحديدي :٠٠٠٠
بقلمي رنا احمد :٠٠


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close