رواية فتاة انقذها العشق الفصل الثالث 3 بقلم شيماء صبحي
البارت الثالث من روايه
فاه انقذها العشق
بقلم/شيماء صبحي
الصراحه التفاعل وحش جداا لو الروايه وحشه اوقفها
كل اما التفاعل يزيد فيه مفجاات
************************داخل مكتب السكرتيره كانت تجلس فاتن وهياا تراجع بعض الملفات وفجاه جاءت اليها فتاه تبدو مثل الممثلين وتتحدث
رودينا :سيف بيه موجود
فاتن:ايواا حضرتك موجود ثواني ابلغه
وتتجه لتاخد الهاتف وتدق الي سيف وتلتفت وراها لا تري تلك الفتاه
وفجاه نظرت الي مكتب سيف لتراها تدخل وتجري فاتن عليها
فاتن:يا مدام مينفعش الي انت بتعمليه داا استني حضرتك لما ابلغه بوجدك
قامت روديناا بدفع فاتن للخلف وتدخل الي سيف
عندما رائها سيف تدخل وتجري فاتن عليها وقف من مكانه بسرعه واتجه الي رودينا وعلي وشك بان يقتل تلك الخاينه
وتحدث
سيف:انتي بتعملي ايه هنا يا حيوانه ومين سمحلك تدخلي
اطلعي بره
رودينا:انا مش طالعه يا سيف انتا لازم تسمعني
فلااش باك((عندما ذهب زين الي منزلها وشافها وهيا مع صديقه وهي تنام معه ويفعلو ما حرمه الله
دخل سيف بغضب شديد ووجه المسدس الي رودينا وتحدث
سيف:رودينااا
رودينا:سيف لااااا
ضرب زين الرصاصه علي الفاظه التي بجانب السرير وتحدث
سيف:انتي احقر ماكنت اتخيل ومن هنا ورايح مش عوز اشوف وشك تاني انتي فاهمه وانتا لو لمحتك قدامي ياكلب مش هيكفيني موتك
ورمي بوجهاا دبله خطوبتهم وخرج من المنزل وعهد على نفسه عهد انه عندما يري اي فتاه ليعزبها كما رودينا عزبته وجرحت قلبه وجعلته حجر))
رودينا :انا مش طالعه يا سيف لازم تسمعني
سيف:اسمعك انا شوفتك بعيني هتكدبي عيني
مش عاوز اسمع حاجه اتفضلي بره بره
*****************
عند فاتن فهيا مرعوبه منه
لاكنه لا يرحمها وقامت بالوقوف راحه جايه وتفرك باديها وهيا متوتره
وبعد بضع دقايق تخرج تلك الفتاه بغضب
وخلفها سيف وعلي وجهه غضب شديد وهو متجه الي فاتن ويتحدث بغضب
سيف:انتي مرفوده
فاتن:حضرتك هيا زقتني علي الارض ودخلت انا والله مش زنبي حاجه
(بداخل فاتن . والله محسسني اني هموت علي الشغل انا مستحملاك بس علشان ابويا المفتري حسبي الله ونعم الوكيل)
سيف:دا اخر انذار ليكي ولو اتكررت تاني وشاور بيده الي فاتن بانها لو تركت احد يدخل مكتبه بدون علمه فسوف يرفدها.
سيف :روحي هاتيلك عصير ليمون هدي نفسك لحسن تموتي من كتر التوتر
فاتن:،ح. حاضر
وذهبت فاتن الي الكافتريا وفجاه وهيا ماشيه تقابلت بشخص وتحدثت
فاتن:مش تفتحى
نورا:فاتن
فاتن:نورا
نورا قامت باحتضانها وهيا لاتصدق عيناه بما تراه بانها راءت اعز صديقه لها وهيا لاتري فاتن من بعد تخرجهم من الكليه
فاتن:نورا عامله ايه وبتعملي اي هنا
نورا:انتي الي بتعملي ايه هنا
فاتن:انا شغاله هناا ودا اول يومليا هنا وانتي
نورا:وانا شغاله هنا بقالي سنتين
انتي شغاله في انهى قسم
فاتن:لالالالا انا السكرتيره الجديده
للي اسمه سيف داا
وانتي شغاله فين
نورا:انا هنا في الاستقبال بس ماخدتش بالي من دخولك
فاتن:ولا اناا مشوفتكيش
نورا:اه تلاقيني كنت بجيب القهوه بتاعي اه قوليلي
اه هو سيف بيه مدايقك اصلك بتقولي سي سيف
فاتن:ايوا رخم جداا وعصبي جداا ومعاملته وحشه جدا
نورا:بس يابت دا موز
فاتن:موز في عينك دا البوقسمات اشيك منه
نورا:
لسه زي مانتا متغيرتيش اه مقلتليش جيتي هنا ازاي
فاتن: انتي نسيتي اني بابا شغال
هناا هو الي جابني
نورا: ايوا ايوا
عامله ايه مع مرات ابوكي العقربه
فاتن:زي عادتها كل يوم تقول لبابا اني بشتمها وهو يصدقها ويضربني
نورا:منها لله الاهي وهيا ماشيه كداا عربيه سواقها يكون اعمي يدوسها ويرحنا منها
فاتن :يارب
فاتن: بس وحشتني
قامت فاتن باحتضانهاا مره اخري
فراى سيف منظرهما لبعض فذهب اليهما وتحدث
اي يا نورا هنقضيها احضان طول اليوم ومش هنشوف شغلنا
وانتي يا فاتن روحي شوفي شغلك
فاتن ونوراا:حاضر
*****************
في منزل منصور المنشاوي
رودينا وهيا تمثل البكاء يرضيكي كداا يا طنط سعاد
سعاد والده سيف :اهدي بس ياحبيبتي وانا هتصرف
وقالت رودينا
رودينا:ماشي ياطنط انا هروح بقاا علشان ماما متقلقش علياا
سعاد:حاضر يا حبيبتي
ابعتلها السلام
رودينا يوصل
وذهبت رودينا الي منزل والدتها
(رودينا فتاه جميله وملامحها جميله ولكن عيبها سواد قلبها من اتجاه سيف وعائلته وهيا تبلغ من العمر٢٥ عاما ودخلت حياه سيف لتاخذ مايكفيخا من المال وهيا شريره جداا وصاحبه القلب الاسود اسغلت حب سيف لها لصالحها)
*********
في شركه المنشاوي
سيف:فاتن تعليلي المكتب حالا
فاتن :بتوتو حاضر يافندم
واتجهت الي سيف وخبطت علي باب المكتب وسمح لها سيف بالدخول
فاتن:حضرتك عاوزني يافندم
سيف:ايوا اي الى انا شوفته من شويه داا
فاتن بتوتر:ح.حضرتك انا معملتش حاجه غلط يعني دي نورا صحبتي وبقالي مده مش بشوفها وعرفت بالصدفه ان هيا شعاله هنا
سيف:الي حصل دا ميكررش تاني فاهمه
فاتن :،فاهمه
وخرجت وهيا تتحدث بداخلها
( والله العمليه مش نقصاك كفايه عليا مرات ابوياا)
وبعد مرور وقت انتهي اليوم وذهبت فاتن الي نورا ليذهبون معاا الي بيوتهما
عند وصول فاتن الى المنزل
وجدت تلك العقربه وهيا تشاهد التلفاز وتدخل
وتتجه الي غرفتها ولا تهتم بوجود فريده
فريده:في حاجه اسمها السلام عليك
قفلت فاتن بابها
ونامت*******
عند سيف فهو يذهب الي المكان الذي ينسي فيه كل همه وهو الكباريه ويشرب خمره وبجانبه فتيات الليل يرقصون حوله ويقومون باغراء سيف وبعد مرو ٤ ساعات
في بيت كبيرر منزل منصور المنشاوي فيدخل سيف
ويرى اباه وامه وهم ينظرون اليه بغضب
ويحدثون:س.......
*******************