رواية احببت مراقبي الفصل الثاني 2
سلمي ~ أحيه ...! هو انت !!
سندس بهمس ~ error ، انتي تعرفيها يا سلمي ؟
سلمي ~ لا انا مش سلمي ، درايني يا سندس " وقامت وقعدت جنب سندس ...."
سندس بإستغراب ~ ...........
كريم بإبتسامه ~ مسميني الصياد ؟ عارفين ليه
الطلاب ~ ليه
كريم ~ عشان شاطر اوي في الصيد ، بس صيد ايه ، صيد الغش .
صمت لبرهه لينظر له الجميع نظرة خوف .. قاطعها بإخراج ثلاثة كروت بألون مختلفه من جيبه واكمل قائلا :
الكارت اللي لونه اصفر ده معنها إنك بدأت تلعبي معايا والكارت اللي لونه اخضر ده معناه انك استهلقتي 90 % من باقة الصبر عندي ..! أما بقا الكارت الاحمر ده فأانتي استهلقتي
100 % من باقة الصبر عندي
وتستمتعين الان بنظام لو مش متربيه نربيكي ..... مفهوم
الطلاب ~ ..................
كريم ~ مفهوووووم
الطلاب في نفس الوقت ~ مفهوم ... مفهوم
كريم ~ إذن فل نبدأ ..... ايه ده انتي يا أنسه مش المفروض كل واحد في تخته قاعدين اتنين لي
في التخته الاخيره كانت سندس قاعده وجنبها سلمي وشها ما بين إيدها ع التخته ، هزيتها سندس وقالتلها بهمس
سندس ~ جاي جاي
سلمي ~ انا مش هنا ها ششش
سندس ~ يبت العبيطه ما هو قالك قاعدين اتنين ليه يعني شافك ...... أحيه
كريم ~ هي مالها
سندس ~ ت تعبانه شويه يا مستر
كريم ~ لا الف سلامه عليها طبعا .....
بزعيق : فزي يا بت
سلمي بفزع ~ طب وحياة ربنا ما كنت اعرف ان هو انت ياباشا
كريم بصدمه ~ الله الله ... ده الدنيا صغيره اوي
سلمي ~ قصدك المدرسه هي اللي صغيره يبابشا انا قولت لبابا يوديني مدرسه حكومي مرضيش
كريم ~ لا إخص عليه بجد ... معلش تتعوض لما تسقطي ان شاء الله
سلمي ~ ه سقط ل ليه يعم تف من بؤك
كريم ~ اولا انا مسميش عم ..! ثانيا انا اسمي مستر كريم ثالثا وده الاهم مكانك مش هنا ، إتفضلي ارجعي مكانك فاضل علي الامتحان أقل من دقيقيه
سلمي في نفسها ~ هو بيتحول جوا الفصل ولا ايه ... يكونش مش هو اللي قالبلته بره ... لا إزاي ما هو قالي ده الدنيا صغيره اوي
كريم ~ أنتي لسه قاعده
سلمي قامت من مكانها بسرعه ~ قايمه يعم قايمه ... أقصد يا مستر أسفه والله مش هتتكرر تاني
كريم ~ إتفضلي
وبعد مرور أٌقل من دقيقه الامتحان إشتغل .................
*********
سلمي بحيره ~ لو سمحت يا مستر
كريم ~ ايوا
سلمي ~ في سؤال هنا مش في المنهج اجاوب عليه ولا اسيبه
كريم ~ ونا مالي
سلمي ~ مش انت المراقب
كريم ~ المراقب مش اللي حاطط الامتحان
سلمي ~ ونا الطالبه من حقي أعرف اذا كنت هحل السؤال ده ولا لا
كريم بنفس عميق ~ هو مش امتحان
سلمي ~ اه
كريم ~ يبقي كل الموجود في التابلت يتحل
سلمي ~ مش من المنهج هو هحله بالعفايه
كريم بنفاذ صبر ~ ايه هو ام السؤال ده
سلمي ~ إذا كنت ولد إكتب عشر أشياء تكرها في الفتاه وإذ كنت فتاه إكتبي عشر اشياء تكرهيا في الرجل ؟
كريم ~ ياااه تصدقي سؤال صعب جدااا
سلمي ~ شووفت أعمل ايه بقا
كريم ~ بسيطه ... جاوبي
سلمي ~ اجاوب اقول ايه هو انا كنت متجوزه عشان اعرف بكره ايه في الولد ولا بحب ايه !
كريم ~ إكتبي ان البنت رغايه ! وبتاعت كلام كتير ! وشايفه نفسها زياده عن اللزوم قدام الولد
سلمي بعصبيه ~ وليه مكتبش ان الولد همجي وبيحب يعاكس ع الفاضي ووقت الجد بيقلب بطه
كريم ~ ممكن تكتبي ان البنت شايفه الولد عباره عن مكنة إيتي إم بتسحب منه فلوس زي ما هي عاوزه
سلمي ~ او بتاع بنات وبيكلم بدل البنت عشره وفاكرها رجوله وميعرفش انهم واخدينه علي انه اختهم
سندس ~ إحم .... مكنش سؤال يا جماعه في ايه
سلمي ~ من حقي أعبر عن وجهة نظري
بدأت أصوات الطلاب تتعالي بالسخريه من سلمي ومن المراقب
بهمس ~ أحنا في لجنه ولا في ندوة اجتماعيه
بهمس ~ بس البت سلمي فحمته
بهمس ~ ده شكلها هتولع كده ولا ايه
كريم بصوت عالي ~ ششششش ... الصوت ... كل واحد يركز في امتحانه ويجاوب اللي يعرفه ده مجرد امتحان تجريبي مش اكتر
سلمي بهمس لسندس ~ سندس هاتي السؤال الاول بسرعه
سندس ~ إكتبي عندك ..........
كريم ~ أنتي
سندس بقلق ~ أنا
كريم راحلها ~ بتقوليها ايه
سندس ~ لا أبدا كا .... " قاطعتها سلمي قائله ~ كانت بتديني السؤال الاول هو مش امتحان تجريبي
كريم بعصبيه ~ والله ... بالسهوله دي
سلمي ~ اه