recent
روايات مكتبة حواء

رواية عشقت طفولتي الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

رواية عشقت طفولتي الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

عشقت طفولتي

❤
البارت التاني...
مريم... انتا تاني وفي نفسها الله يخريبتك يا شهد..
رحيم... عايزه اي
مربم.. مردتش عليه وجت تمشي بس رحيم راح عندها وشدها من ايدها وتقريباا بقت في حضنوه وقلبها بدات يده بسرعه اوووي..
مريم بتوتر.. خلاااص.. انا انا مش عايزها حاجه سيبني امشي
رحيم... بعدها عنوه وساب ايدها وقال اممم انتي جايه عايزه تشتغلي سكرتيره الخاصه لياا..
مريم... اي ده ازاي ده
رحيم.. تعالي اعدي بس
مريم... قعدت وسرحت يا بت الاي يا شهد بقيت انا هشتغل سكرتيره وانتي كنت بتجمعي كل ده علشان كده..
رحيم بجديه... انا موافق
مريم... انتا لحقت تعرفي عني حاجه وتقول موافق وخلاص
رحيم... متتخطيش حدودك مفهوم وانا قولت موافق وتكون هنا بكراا بدري وبلاش التأخير يا مريم يلا المقابله خلصت
مريم... ده اي التنكه دي وغير كده قليل الادب..
رحيم... رحت فين سرحتي في جمالي ولا اي..
مريم... مردتش عليه وخرجت وقالت هكون عند حضرتك بكراا ان شاء الله وخرجت..
رحيم.. في نفسه واحشتيني اووووي يا عشق طفولتي...
رحيم... الووو يا سي زفت
سليم.. مالك يا عم ماتتكلم عدل
رحيم... ولا هترجع الشركه امتاا
سليم.. بكراا
رحيم... انا حاسس اني مريم هنوصلها قريب اووي
سليم.. لسه بتحبها برضوا
رحيم... ده عشق طفولتي يا رحيم
سليم... بجد واحشتني اووي
رحيم... سليممممم
سليم... متهده يا عم مش هي كانت صحبتي انا كمان..
رحيم.. قفل في وشوه
سليم... ديماا كده كسفني يا رحومه..
اما رحيم بعت رساله لمجهول وقال جبت سكرتيره جديده اكيد انتا فاهمت قصدي..
وبعد شويه.....
رحيم.. طلب من نفين اللي كان قايلها علي سكرتيره ملف بتاع مريم لانوه شاكك انها مريم عشق طفولتوه وهي جابت الملف وحط جامبوه علي المكتب وقال انو هيقرأوه شويه كده..
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــ عند مريم وشهد ـــــ
مريم... انتي حيوانه يا شيخه
شهد.. اترفضتي ولا اي
مريم.. عارفه قبلت مين
شهد... مين
مريم... رحيم وطلع المدير كمان بس عليه حته حضن يابت
شهد... نعم بقيت سفله زيوه بالظبط بس احكي ايه اللي حصل
مريم.. تعالي نمشي من هنا واحكيلك وخرجوه براا الشركه..
شهد... احكي يلا
مريم.. حكتلها علي كل حاجه حصلت
شهد... مش عارفه حاسه اني هيكون في حته قصه حب
مريم... اتلمي انا بحب رحيم وانا متأكده اننا هنتقابل في يوم من الايام
شهد.. يعني عندك ٢٠ هتستني لما تعجزي وتتقابلوه صح
مريم... بت لمي نفسك مسمحلكيش برضوا
شهد.. لا ونبي اسمحيلي ونبي
وضحكوا...
وكملوه مشي..
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عند رحيم ـــــــــ
رحيم مسك السفي... وقلبوه بدأ يدق جامد
رحيم... مالك يا قلبي بدق كده ليه هي ممكن تكون هي بجد..
وفتح وبدأ يقرأ واول حاجه ركز عليها الاسم وقال مريم محمد الشامي.. وقال نعم دي مريم بجد واللهي انا كنت حاس انها لما كانت في حضني كنت حاس انها مش غريبه عني بس انا مش لازم اعرف دلوقتي اني رحيم ابقاا اجمع سلمي وسليم واعملها مفاجأه بس ياتراا هي رجعت امتاا واي اللي حصلها خلها ترجع هنا تاني وياترا هي لسه فاكرنا انا وسليم وسلمي ولا لا ومسك السلسه الي كان لبسها وقال يا ها لقيت نص قلبي وسرح لما شافها اول مره..
فلاش بااااك ••••••
رحيم... مش تحسبي ازاي تدلقي عليها المايه كده مريم بدموع... مكنتش واخده بالي اسفه
رحيم.. خلاص يا ستي متعيطيش انا اسمي رحيم
مريم ... بضحكه... وانا مريم ممكن تدلعني تقولي مريومه او مريومتي
رحيم.. مريومتي احنا خلاص نبقاا اصحاب
مريم.. اشطا يا رحيم
رحيم.. انتي سنه كامم بقا
مريم.. انا خمسه ابتدائي
رحيم... وانا برضوا
مريم.. نتقابل تاني بعيد البريك خلاص خلص انا في خمسه اول
رحيم.. ماشي وانا في خمسه رابع
مريم... اشطاا
ومشيت علي الفصل بتاعها....
رحيم في نفسه انتي قموره اووي..
وراح فصلوه هو كمان..
بااااك ••••••
رحيم... ياها كانت احلي سنه وشهر قضتها معاكي وانا طفل يا مريومتي...
وكمل شغل...
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــ عند مريم وشهد ــــ
مريم... تعالي اطلعي
شهد.. لا مش فاضيه
مريم... اخص مش فاضيلي اخص طلقيني
شهد... مجنوقه وربنا
مريم.. تعالي اطلعي معايا شويه صغيرين يا اختي شهد... يلا يا اختي يلا
وطلعوا...
ــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــ في مكان ما ـــــ
مجهول١... ها في اخبار جديده
مجهول ٢... جاب سكرتيره جديده وفكره ان احنا نجيب سكرتيره دي فشلت
مجهول ١.. تمام هشف خطه تانيه بس انتا طبعاا هتجيب اخبار لحد ما نتصرف...
مجهول ٢... تمام تحت امرك
وقفلوا...
ـــــــــــــــــــــــــــــ
ـــ عند رحيم ــــــ
رحيم.. ياها يا مريم انا مش عارف رد فعل سلمي وسليم اي لما يعرفوا اننا هنتجمع وقال لما اتصل علي البت سلمي...
رحيم... الوووو
سلمي... اخراا افتكرت
رحيم... بت اتكلمي عدل
سلمي... تمام ياباشا
رحيم.. المهم انتي عامله اي
سلمي... تمام الحمد لله امال فين سليم
رحيم... واخد اجازه بيريح نفسوه شويه
سلمي... ماشاء الله عليه هو كان بيشتعجل علشان يريح نفسه..
رحيم... ههههه
سلمي... قولوه اني زعالانه منوه علشان مش بيعبرني..
رحيم... رني عليه واتخنقي معاه
سلمي... محضر خير انتا كده علطول
رحيم... انا برضوا
سلمي... اقفل وهرن عليك شويه كده علشان عمللك مفاجأه انتا وسليم الزفت
رحيم... ماشي يااختي بس مفاجأه اي دي
سلمي.. امال اسمها مفاجأه ازاي بقاا ...
رحيم.. خلاص لما نشوف مفاجأتك دي..
وفضلوا يرخموا علي بعض شويه وقفلوا...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند مريم وشهد...
وخصوصا في اوضه مريم..
شهد.. تخيلي كده يا بت يا مريم لو ده رحيم وهتتجمعوا تاني..
مريم... ياها بجد انا هكون فرحانه اوووي بجد يارب ياستي يكون هوو...
شهد... بت بقولك
مريم... قولي
وقاطع كلامهم رنت تلفون مريم باسم اخوها معتز.
مريم... الوو يا معتز
البنت.. انا مش معتز
مريم... حضرتك مين
البنت....
مريم... معتززززززززز
يتبع...

google-playkhamsatmostaqltradent