recent
روايات مكتبة حواء

رواية عشقت طفولتي الفصل الثالث 3 بقلم دهب مبروك

رواية عشقت طفولتي الفصل الثالث 3 بقلم دهب مبروك

عشقت طفولتي

❤
البارت التالت
البنت... اخو حضرتك في مشتشفي الشفاء ممكن تيجي بسرعه..
مريم... معتزززززز وقالت حاضر جايه
وقفلت..
شهد... في اي
مريم... معتز في المستشفي
شهد.. طب يلا نروح بسرعه
ونزلوا...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــ عند سلمي ــــــــــــ
سلمي... ماما مالك بتعيطي ليه قلقتني عليكي
الام... اخوكي تعبان ومش عارفه اعملوه اي
سلمي.. ما استنتهاش تكمل وطلعت تجري علي اوضه اخوها
سلمي... محمود مالك يا حبيبي وحط ايدها علي وشوه لقيتوه سخن جامد اوووي..
الام... هنعمل اي
سلمي... اتصلت علي دكتور يجي البيت..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــ في المستشفي ـــــ
مريم وشهد... وصلوا
مريم... لقت دكتور وراحت عندو
مريم... دكتور
الدكتور... نعم يا بنتي
مريم.. كان في واحد جي من شويه ممكن اعرف هو فين
الدكتور... اسموه اي
مريم... معتز
الدكتور... تعالي معايا وخدها وراح اوضه اللي فيها معتز وقالها ده
مريم.. اها هو بس مالوه واي اللي جاب هنا
الدكتور... انسه هي اللي جابتوه هنا بس مش عارف راحت فين
مريم... طب هو مالوه
الدكتور.. اطعن بأله حاده في بطنوه بس مش عارف اي السبب وانا لازم ابلغ علشان دي جريمه...
مريم.. يالهوووي بس مفيش داعي تبلغ كل حاجه هتبقاا تمام بس هو هيخرج امتا
الدكتور... هو دلوقتي كويس انا مديلوه منوم وشويه وهيفوق عن ازنكم هشوف كام حاله وراجعلكم تاني...
شهد... انا مش مستوعبه حاجه واي اللي حصل
مريم... مش عارفه هو شويه وهيفوق وهنعرف كل حاجه..
وقعدوا في الاوضه اللي فيها معتز...
مريم... طب ماما هترجع من عند خلتوه مش هتلقيني هعمل اي يا شهد..
شهد... قوليلها اللي حصل ما كلو هيبان في الاخر..
مريم.. عند حق طب اتصلي بحد عندك من البيت علشان ميقلقوش عليكي...
شهد.. هتصل..
شهد.. اتصلت علي مامتها وحكتلها الللي حصل ومامتها وافقت انها تفضل مع مريم....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عند سلمي ــــــ
الام... ها يا دكتور ابني مالوه
الدكتور.. هو كويس بس عندوه دور بارد جامد خلي ياكل كويس ويمشي علي الادويه دي
الام... شكراا يادكتور
الدكتور... العفوا ده واجبي السلام عليكم
الام.. وعليكم مو السلام
وخرج الدكتور...
سلمي.. اهوو كويس يا ماما بلاش تعيطي
الام... مالك سرحانه في اي يا سلمي من ساعت ما جتي وبصت بصدمه لسلمي وقالت اي الدم اللي علي البلوزه بتاعتك دي
سلمي... هحكيلك ياماما
الام... احكي
فلاش باااااك ••••••••
شاب... الجميل ماشي لوحد لوه ماتيجي نوصلك يا جميل
سلمي.... لم نفسك يا قزر
شاب تاني... هي القطه شرسه ولا اي
سلمي... دي امك يااستاذ يا محترم وكل ما تمشي خطوه الشابين يمشوا وراها تاني
شاب... هو انا مش بكملك يابت حول يمسك ايدها.. ومنعوه ولد.. وضربوا بالبوكس في وشوه ولاكن الشاب التاني ضربوه بموصوه في بطنوه وطلعوا يجروا..
سلمي... هااااااااا حد يلحقني بسرعه
وجم ناس وركبوه عربيه سلمي واتحركت بي علي المشتشفي...
بااااااك ••••••
سلمي.. ده كلوو اللي حصل
الام... احنا لازم نروحلوه
سلمي.. بكراا يا ماما هنروح نطمن عليه هو اسمه معتز اصلي اتصلت علي اختوه وكلمتها انها تيجي بعديها انتي اتصلتي وانا اضتريت اني اجليك لما فونك فصل شحن ..
الام..نطمن علي اخوكي وبكراا ان شاء الله نروحلوه
سلمي... تمام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ في المستشفي ــــــــــــ
معتز... فاق وقال انا فين
مريم...انتا في المشتشفي
معتز... حاول يقوم بس معرفش
مريم... سندتوه لحد ما قام قعد
شهد... احممم الف سلامه عليك يا معتز
معتز... الله يسلمك
مريم... اي اللي شلوحك كده يا ولاد يا معتز
معتز... في بنت تقول شلوحك
مريم.. مش انا قولت
معتز... اها
مريم... يبقاا في
معتز... هههه وقال اهااا
مريم... بلاش تضحك تاني بقاا
ومريم... اتصلت علي مامتها تقولها اللي حصل علشان تيجي..
وبعد شويه مامتها جت واطمنت علي معتز ومعتز حكالهم علي اللي حصل معاه وانوا كان بيدافع عن بنت بس مايعرفهاش واول مره يشوفها وميعرفش هي مشيت بسرعه ليه..
اما شهد... استأذنت ومشيت علشان الوقت كان متأخر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــ يوم جديد ــــــــــــــــــــ
في المستشفي.....
مريم... اممم كل ده نوم
وقامت غسلت وشها...
وراحت عند مامتها اللي نايمه علي كنبه في اوضه معتز.... ماما يالا قومي يا حبيبتي
معتز.. طب متسبيها
مريم.. انتا صحيت
معتز.. لا هكلمك وانا نايم مثلا
مريم.. ايوه صح
معتز... هنخرج امتاا من المستشفي دي انا زهقت مريم... انا عارفه انك مش بتحب المستشفيات فا كلمت الدكتور اننا هنخرج انهرضه هصحي ماما وهروح اندهلوه يغيرلك عليةالجرح ونمشي...
معتز.. طب هتعملي اي في الشغل ياقلب اخوكي..
مريم.. انا ممكن اروح وممكن لا علي حسب الوقت معايه
معتز.. لزمتوه ايه بس الشغل والمرمطه دي
مريم... قولت عايزه اعتمد علي نفسي
معتز.. ماشي يا ست المعتمده علي نفسك بس حاس انك هتطردي اصل مشفتش سكرتيره كده ابداا..
مريم... ملكش دعوه صحي انتا ماما وانا هروح انده الدكتور..
معتز.. ماشي يا ستي...
وخرجت مريم للدكتور...
وخبطت
الدكتور.. اتفضل
مريم.. ممكن تيجي تشوف معتز
الدكتور... حاضر روحي وانا جاي وراكي
مريم... تمام
وخرجت رجعت لاوضه معتز....
مريم... مصحتش ماما ليه يااخر صبري انتا
معتز... ها
مريم... مالك يسيدي سرحان في اي
معتز... في البت اللي دفعت عنها
مريم.. مالها
معتز... بت قمر وجميله وكيوتها و
مريم... هوباا انتا وقعت يا اي يا قلب اختك
معتز... مش اووي كده بصي ماما صحيت اهي.. الام... صباح الخير يا نقر ونقير
معتز ومريم في صوت واحد ... نعم
الام... نعم الله عليكم يا حبيبي
معتز ومريم..ههههه
وقاطع كلمهم خبط الباب...
معتز... اتفضل
الدكتور... لا ده انتا بقيت كويس اهوو
معتز... الحمد لله
والدكتور... غيرلوه علي الجرح وكتبلوه علي خروج من المستشفي ...
مريم...جهزوا نفسكم ونا هروح ادفع حساب المستشفي وجايه....
معتز... ماشي
ونزلت علشان تدفع الحساب وتفاجأت انووو ادفع وبعديها طلعت تاني اوضه معتز..
معتز.. دفعتي
مريم... الحساب ادفع
معتز.. مين اللي دفاعوه
مريم... مرضتش تقول
معتز.. اممم خلاص يلا نمشي منا هنا
مريم... يلا بينا........
وفي لحظه خرجهم من باب المستشفي....
سلمي ومامتها كانوا دخلين...
وتقبلوا...
سلمي... معتززز
معتز... اهلاا
سلمي.. اسفه علي اللي حصلك بسببي
معتز... انتي زي اختي بالضبط ولو اي حد مكاني كان عمل كده وامسكي اهوو رقمي تبقي اطمني عليه علشان انا خارج اهووو.
سلمي.... تمام وسجلت الرقم
مامت سلمي... زين ما ربيتي يا ام معتز
مامت معتز... شكراا لحضرتك
وسلموا علي بعض واتحرك كل واحد منهم علي بيتوه...
معتز في نفسه...طب اسمك اي طب ده انا غبي اني معرفتش اسمك بس اهووو رقمي معاكي يعني اكيد هتطمني لو عندك زوق وابتسم..
مريم... مش كفايه سرحان ولا اي
معتز... مركزه معايا علطول كده
مريم... ههههه
وبعد شويه وصلوا البيت...
وبعد وصلهم البت
مريم.. لبست ونزلت علشان تروح الشغل...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــ في شركه الامل جروب ــــــــــ
عند رحيم....
رحيم... ازاي لحد دلوقتي متجيش دي متأخره ساعه ونص بقا كده يا مريم وابتسم بخبث....
وقاطع تفكيره خبط الباب...
رحيم... اتفضل
مريم... احممم
رحيم بجديه... اهلا ياهانم ساعتين تأخير ماشاء الله وانا مأكد عليكي متأخريش صح...
مريم..... انا والهي اخويا كان في المستشفي
وقاطع كلمهم... صدقها يا رحيم
مريم بصت بصدمه...
يتبع...

google-playkhamsatmostaqltradent