recent
روايات مكتبة حواء

رواية احفاد الحديدي الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا احمد

رواية احفاد الحديدي الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا احمد

 البارت الخامس عشر من احفاد الحديدي :

♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في فيلا شريف ٠٠٠٠
في الجناح الخاص بيه.
كانت تقف هي بانتباه وهي تتفحص معالم جناحه الذي يظهر عليه معالم الغنا والثراء لكن ماجذب عيناها هي صورته وهو صغير ومثلها وهو في اعمار مختلفه لتمسك بالصوره لتنجذب ولا مره في ضحكته الساحره عيناه العسليتين لتبتسم تلقائيا لتتحدث الأخرى بخبث.
_زي القمر مش كده لتللتفت إليها الاخري بنظره صائبه لتتحدث بارتباك.
_افندم حضرتك تقصدي ايه لتربت الاخري بحنان علي يدها لتتحدث بابتسامه واسعه.
_انا مش هتكلم كتير يكفي اني اقولك ان ابني بيحبك ودي الحاجه الي عمري متخيلت اني اشوافها في عنيه علي الاقل دلوقتي نور انتي قدرتي تعملي الي انا مقدرتش اعمله في سنين طويله.
لترد الاخري باستنكار واضح.
_بيحبني حضرتك متاكده من كلامك ده حضرتك امه فلازم تقويلي كده لتكمل بدموع وصراخ.
_بيحبني يقوم يغتصبني يدمر حياتي يجبرني على الجواز منه هو ده الحب من وجه نظرك انا مكرهتش حد في حياتك قد مكرهت ابنك. لترد الاخري بثبات.
_انتي متاكده انه اغتصبك فعلا.
لتتطلع اليها نور بدهشه لتبتسم الاخري ابتسامه خبيثه لانها شعرت انها اصابت الهدف.
_اسمعي ي نور شريف ابني انا متاكده انه فيه عيوب كتير اوي بس انه ياخد من بنت حاجه هي مش عايزه تتديهالوا مستحيل مسالتيش نفسك ليه اختارك انتي بالذات شريف بنات العالم تتمنا التراب الي بيمشي عليه ومع ذلك فضلك عليهم كلهم.
_اتجوزني علشان اينتقم مني علشان يخليني قدام عينه قصاده طول الوقت بس انا برضه هقدر اكشفه مهمها عمل.
_مصمه برضه علي خيالك ده.
قالها شريف وهو يقف يضع يده في جيبه ويقف بغروره المعتاد ليصوب نظره اليها ليتحدث بحده خفيفه.
_اولا صوتك ميعلاش قدام امي تتكلمي عدل ثانيا بقا اعرفي انك دلوقتي بقيتي بتتكلمي عن جوزك فاهمه.
_جوزي ايه ده انت صدقت ولا ايه سبق وقولتك نهايتك علي ايدي وبكره تشوف ي شريف.
قالتها بحده وغضب ليقترب منها ليهمس في اذنها بهمس قاتل..
_علي فكره شكلك بيبقا حلو اوي وانتي متعصبه وقسما بالله لولا امي واقفه لكنت بوستك في شفايفك الفرواله دي بس ملحوقه دي تصبيره ليقبلها برقه بالغه في عنقها ليبتسم بسعاده وهو يرا سيطرته عليها ضعفها بين يداه ليتوعد لها بقصه حب وعشق خيالي
❤️❤️❤️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في مستشفي شهاب..
كانت تجلس شهدبارتباك واضح وهو يمسك يدها بحنان يطمنها اما شهاب كان يتفحص التحاليل الخاصه بيها بتركيز ليتحدث بعمليه.
_التحاليل الي قدامي بتثبت فعلا انها محتاجه زرع قلب وفي أقرب وقت.
_ي دكتور احنا جاهزين لو لازم تسافر بره تسافر مفيش مشكله واصل.
قالها زين بلهفه وخوف واضح لتبتسم هي بحب لعشقه الظاهر لها ليتحدث شهاب.
_الموضوع مش محتاج سفر بره ي زين بيه الموضوع سهل والعمليه انا بعملها بدقه وكفاه وبتنجح انشاء الله بعد توفيق ربنا طبعا وانشاء الله هنظبط كل حاجه ونعمل التحاليل المناسبه ونبدء في العمليه علطول اطمنوا خير انشاء الله.
_انشاء الله ي دكتور قالها زين بتمني ليمسك بيدها ويخرج بحنان الي الخارج.
_خايفه جوي ي زين جوي.
ليحتتضنها زين بعشق ويتحدث بابتسامه ساحره.
_لا متخافيش واصل طول مانا معاكي فاهمه وبعدين خلينا نعملها بقا خلينا نعيش بقا ونجيب عيال حلوين كده زي امهم مش كده ولا ايه.
لتتحدث له بخجل شديد.
_واه طبعا عايزه عايزه عيال شبه زين الرجال كده يبقوا زيك في كل حاجه ي زين.
_انشاء الله ي روح زين انا هروحك واروح علي الشركه علطول عمي هيولع فيا.
لتتطلع ابتسامه ساحره ليحتتضنها بعشق وحب.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في عياده سليم ٠٠٠
كان يجلس وهو يتابع بعض الحالات لتقاطعه ملاكه البري وهي تتحرك بكرسيها المتحرك بعدما اوصلها السواق الي العياده ليتتطلع اليها بعشق واضح واشتياق يجاهد ليخفيه لتتحدث هي بنبره حنايه.
_وحشتني جوي جوي ي سليم.
ليهب الاخر وهو يقف ليتحدث بحده.
_ده علي اساس اني مسافر ولا عايش بره مانا معاكي علطول.
_لا مش معايا ي سليم خلاص شمسك بقت تهون عليك كده ده انت حب عمري كله ي سليم.
_مين فينا الي هان علي التاني وجرحه انا ولا انتي انا الي وجعتك بالكلام انا الي جرحتك وضيعت عليكي فرحتك باجمل ليله في حياتنا ولا انتي مش فاكره قولتي ايه عاد.
قالها سليم بغضب وعتاب شديد لترد هي بدموع ووجع.
_فاكره زين وندمت والله ندمت بس مش قادره علي بعدك عني ي سليم مش قادره وعايزه اكون في حضنك زي كل المتجوزين عايزين نعيش اليله الي ضاعت مننا ي سليم.
ليتتطلع اليها ليشعر في غصه في قلبه من مظهرها وتوسيلها اليه ليحتتضنها سريعا وهو يهمس في اذنها بهمس قاتل.
_جاهزه اننا نعيد اليليه الي راحت مننا ونرجع سليم وشمسه بتاع زمان.
لتشدد هي باحتضانه بسعاده لتتحدث.
_طبعا جاهزه وجاهزه من زمان ي مالك قلبي بحبك جوي جوي ي سليم.
_وانا بموت فيكي ي قلب سليم ليقبلها بعشق وهو يحملها علي يداه كالملكات ويسيرون الي قصر الحديدي ٠٠
❤️❤️❤️❤️💐💐💐💐💐💐💐💐💐❤️❤️❤️❤️❤️
في فيلا علي الشناوى ٠٠٠٠٠
كان يجلس علي بشرود وهو يفكر فيما قاله امير فهل من المعقول ان تكون سلمي ابنته هو عندما غادر البلد قد علم ان صالح إجهض هدي فكيف حدث ذلك كان يشعر وكان عقله قد يتوقف عن التفكير ليقاطعه مراد.
_بابا من فضل حضرتك في موضوع مهم عايز حضرتك فيه.
لينتبه اليه علي ليتحدث بتعب.
_خير ي مراد فيه ايه.
_انا عايز اتجوز ي بابا فيه بنت عرفتها وعرفت اخلاقها كويس وعايز ارتبط بيها.
_ويترا مين البنت دي الي خللت حضره الظابط مراد الشناوي يبقا ملهوف عليها كده.
قالها على بابتسامه باهته ليتحدث الاخر بسعاده.
_سلمي بنت هدي عمه ليث سلمي الحديدي ي بابا.
كان يشعر وكان الحياه قد توقفت هل ماتفوه بيه ابنه قد سمعه بالفعل اما نتيجه إرهاقه وتعبه لم يسمع بتوضيح ولكنه فاق سريعا ليتحدث بغضب شديد للغايه.
_هو انتوا ايه حكايتكم هو مفيش غير العائله دي ولا ايه ارحموني بقا ارحموني انا سبت البلد علشان اخلص منهم خلاص من بين بنلت العالم كلها مش عايز غير دي بالذات لا سامع دي بالذات لا.
_لا ليه ها دي البنت الوحيده الي حباتها طول عمري من زمان أسألك ايه الي بينك وبين عائله الحديدي ايه الي خلاك تسبب البلد وتيجي تعيش هنا حتى ليث في الأول كنت برضه رافض علاقتي بيه فيه ايه ي بابا مالها العائله دي فيها ايه سلمي عن اي بنت تانيه.
قالها مراد بغضب شديد ليرد الاخر بوجع والم.
_متعملش زي ي مراد ي ابني انسا انسا انا زمان حبيه هدي لمجرد اني حبيتها اخوها صالح طردتني من البلد انا وعمك امير لاني مكنتش قد المقام الي يخليني اتجوز من عائله الحديدي فهمت بقا ايه الي حصل ليه بكره عائله الحديدي كده انساها ي مراد انساها صحيح انت ظابط قد الدنيا لكن انا عارف العائله دي اكتر منك مش هيوفقوا غير بالعنده شركات وغني زيهم وخصوصا لو عرفوا انك ابني هيبقا الموضوع مستحيل.
_بس انا بقا مصمم ي بابا انا الرائد مراد الشناوي وهتتم الجوازه دي باي شكل وهتشوف ي بابا.
قالها مراد بتحدي كبير ليسرع الي الخارج سريعا تحت نظرات الاخر القلقه ليزعم سريعا علي معرفه هل سلمي ابنته ام لا..
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في فيلا الحديدي ٠٠٠٠
في غرفه ليث.
كان يقوم ليث بتحضير اغراضه وهو يسلط نظره بعشق عن الذي تجلس بدموع وحزن لفراقه ليبتسم بخفه عليها ليقترب منها وهو يضمها بعشق ليتحدث بحنان ورقه..
_حبيبتي انا مالها زعلان كده وبتعيطي ليه كاني رايح ومش راجع تاني.
لتنتفض بشده داخل احضانه وتنظر له نظرات غضب وعتاب لتتحدث بالم وحنق طفولي.
_واه بعد الشر عليك ي مالك قلبي اكده ي ليث عايز تقهرني وتوجع حوريتك وتزعلها.
ليحتضنها بعشق وهو يقبلها بحنان.
_انا اقدر برضك ازعل روحي ده انتي روحي ي حور صدقيني فراقك على عيني والله بس اعمل ي حوري جوزك ظابط ومشاغله كتير وانا مش قلقان عليكي انك في وسط اخواتك وبعدين انتي هتنكدي عليا وانا مسافر ولا ايه فين الضحكه الحلوه الي بعشقها.
لتبتسم له ابتسامه ساحره ليحتضنها بحنان شديد.
💐💐♥️♥️♥️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️😍😍😍😍😍😍
في شركه الحديدي ٠٠٠٠٠
كان يقف صالح بغضب شديد وهو يرا المواقع الإلكترونية ليس لديها اي شي غير الحديث عن عائله الحديدي وحرق مصانيعها ومشاكلها الذي جددت ليقاطعه دخول زين.
_حضرتك طلبتني ي عمي اؤامرك.
_الواد الي اسمه شريف صفوان ده مش عايزه يعرف ياخد صفقه واحده من اي حد واصل عايز شكرتهم تقفل في أقرب وقت فاهم ي زين.
قالها صالح بنبره غير قابله للنقاش ليتحدث الاخر بتنهيده عاليه .
_عمي نفسي اعرف السبب الي مخليك تعاديهم كده احنا الي ابتدينا في الأول وهما رادو في ساعتها برضه واحنا وهما خسرنا كتير كفايه كده مش هيسكتوا واحنا مش معارفين المره الجايه هنعملوا ايه عاد.
_نفذ الي قولتلك عليه ي زين ومش عايز مناقشه.
_حاضر ي عمي حاضر.
قالها زين بياس من تفكير عمه الحاد ٠
😍😍😍😍😍😍😍😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘
في فيلا شريف ٠٠
كانت تجلس نور وهي تعبث في مكتب شريف لعلها تحصل علي اي شى يفيدها ليقاطعها جرس الفيلا لتفتح بارتباك لترا ساعي البريد.
_مش ده فيلا شريف بيه صفوان.
_ايوه هي خير انا مراته اي خدمه.
_اتفضلي حضرتك دي دعوه فرح ممبعوته ل شريف بيه صفوان.
لتمسك هي الدعوه باستغراب وهي تتطلع اليها بدهشه لتوامه له لتمضي مكانه ليرحل الساعي لتتطلع هي باستغراب لذلك الدعوه الذي مكتوبه بحبر غريب اللون ليصابها الشك لتزعم على التأكد من ذلك البطاقه فذلك الحبر لا يستخدم الا لخفي شى معين لتتجه الي المطبخ لاخفاء الحبر ومعرفه مالذي مخفي بداخلها.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️♥️♥️♥️♥️💐💐💐💐💐💐❤️❤️
في شركه شريف صفوان ٠٠٠
_ممكن افهم بقا انت الي خلتني اقواله انبارح ل امير ده بان عمي صالح هو الي جتل ابوي ايه التخريف ده.
قالها زين بحده ليبتسم الاخر ابتسامه ساحره.
_ممكن تهدا بقا انت فاكر الرقم الي كنا عايزين نعرف صاحبه مين الي مارقابنا امير لقيناه بيتوصل معاه كتير.
ليتذكر زين ليرد سريعا.
_ايوه طبعا فاكره عرفته مين صاحبه.
_فرانكو بيتر او بمعنا اصح عتمان الصواف.
قالها شريف بمكر ليرد الاخر سريعا بصدمه.
_بتقول مين ي شريف ده عتمان الصواف ده بيقا اخو عمي بدران وهرب من البلد من سنين بسبب ديوانه قصدك ان هو يكون وراء كل ده.
_طبعا هو الي وراء كل ده لما عملت تحريات عرفت انه هرب بعد قتل عمي صابر بيوم وطبعا كلكم فكراتوا ان هو هرب علشان الديون بس الي محدش فكر فيه بقا انه هو الي قتل عمي صابر وهو الي بالسهل اوي يسرق مسدس بدران اخوه علشان يلبسهالوا لان تحرياتي اثببتت ان دايما الصواف ابواهم كان دايما بيفضل بدران عليه وكان ده مسبباله عقده جامده من بدران وبرضه كان دايما عنده غل من صداقه الثلاثه مع بعض فقرر يضرب عصفورين بحجر يقتل صابر ويخلص من بدران وياخد هو كل حاجه وللاسف لما هرب محدش فاكر في كل ده لانكم افتكرتوا ان هرب بسبب ديونه علشان كده خليتك ي زين تقول ل امير ان عمك هو الي قتل ابوك علشان عتمان يطمن ونخرج من جحره ونقدر نقبض عليه.
_شيطان فعلا تستاهل اللقب ده ي شريف.
قالها ليو بفخر ليتحدث زين باستفهام.
_واحنا ليه عاد منقبضش عليه بعدما ماعرفت كل ده ي شريف ليه نستنا عاد.
_اولا ي زين انا معنديش دليل علي كل ده ثانيا عتمان دلوقتي عايش في امريكا وبقا من اكبر رجال الأعمال انا دخلتك في اللعبه دي كلها علشان نعرف مين الي قتل عمي صابر وتساعدني نقبض علي امير والي وراه ودخلت انا وبابا في وسطهم بس انت دايما كنت الكارت الرابح بالنسبه الهم لان عتمان كان بيقدر يعرف كل الي بيحصل في عائله الحديدي بسهوله عن طريقك وطبعا الي بيحصل دلوقتي بينا وبين عائله الحديدي والعدواه الي بقت ظاهره للناس هتنفعنا بان كلهم يصدقوا ولما يصدقوا هيقعواتقدروا تقولوا اننا وصلنا للي عايزين نوصله والي عملنا كل ده علشانه من الاول المهم نركز واكيد هنقدر نقبض على عتمان بس ده محتاج تركيز لانه مش سهل ابدا وانا هستنا الأوامر من الداخليه.
_وانا معاك في اي حاجه ي واد عمي.
قالها زين بصدق استشعره لآخر ليرد بابتسامه ساحره.
_تسلميلي ي زين ربنا يخليك ليا.
ليبتسم الي بعضهم ابتسامه حانيه تؤحي بالقادم.
😍😍😍😍😍❤️😍😍😍😍😍😍😍❤️❤️❤️❤️❤️
كانت تمسك بيدها الورق وهي تنظر لها بذهول لتمتم بهمس وصدمه عارمه المقدم شريف صفوان ٠
_قصدك الشيطان.
قالها بقوه لتنظر اليه بصدمه عارمه ٠٠٠٠٠٠يتتتتتتتبع.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸❤️❤️❤️❤️❤️😍😍😍😍😍😍❤️
كل سنه وانتوا طيبين ي غالين هنتقابل انشاء الله بعد رمضان للأحداث مثيره من احفاد الحديدي صراع الماضي هستنا رايكم وتعليقاتكم الي بتسعدني دمتم في رعايه الله وحفظه ٠٠٠
احفاد الحديدي ٠٠٠٠
صراع الماضي ٠٠٠٠
بقلمي رنا احمد

google-playkhamsatmostaqltradent