رواية فتاة التنمر الفصل العاشر 10 بقلم ياسمينا
فتاه التنمر /بقلم ياسمينا (الفصل العاشر)
ملك: ها قولت ايه
مراد مردش
ملك بغضب: مراد رد
مراد شال ايدها وقال: ارد ازاي وانتي حاطه ايدك علي بوقي
ملك بسخريه: يعني دي حجتك يعني
مراد مسك التفلون وكتب رساله لي سليم وملك كانت نفسها تشوف بس معرفش وبعدين ساق العربيه
مراد: هنرجع الفيلا
ملك: مخترتش
مراد تجاهلها وكمل سواقه. وملك. فهمت انو اختار مليكه وبعد ربع ساعه وصلو لي محطة البنزين
مراد: هنحط بنزين ونمشي
مراد نزل وراح الماركت الي في البنزينه وملك سندت راسها علي شباك العربيه وبعدين سمعت اغنيه وندمجت معها
(خد بالك عليا دي مش معامله تعاملني بيها وإبقا إفتكر ليا أيام تعبت عشانك فيها)
ملك بحزن: قوليلو ده ولا بيحس حتي
ملك نزلت من العربيه وقربت من الماركت ودخلت وفضلت تدور بعنيها علي مراد بس ملقتهوش وفجاه حست ان حد بيحط ايدو علي ضهرها ف لفت بسرعه ولقت شاب واقف وراها
ملك بغضب: انت مش محترم ازاي تعمل كدا
الشب بخبث: ايه الجمال ده
ملك مفرحتش بملعاكسه دي كانت زمان الناس بتتنمر عليها وبتشوف بنات كتير الشباب بيتجننو عليهم بس هي مفرحتش بلاحساس ده
ملك بغضب: ابعدي عني احسلك بدل مااصوت والم عليك الناس
الشب فضل يبصلها من تحت لفوق وبعدين قرب منها ومد ايدو علي شعرها بس هي زقت ايدو وجريت من قدامو بس الشب مشي وراها ملك مكنتش عايزه تعمل شوشه في المكان بس لما لقتو بيمشي وراها خافت اوي ف وقفت وقال : لو فضلت ماشي ورايا هصوت وهلم عليك الناس
ملك لفت علشان تمشي بس مسك شعرها تاني ملك لفت علشان تبص لشب ده بس انصدمت لما لقت مراد ماسك شعرها بايدو وماسك في ايد التانيه رقبت الشب الي كان بيعكسها
ملك بخوف: مراد دا كان بيعكسني ومد ايدو
مراد بغضب: مد ايدو فين
ملك بتوتر: في ضهري
مراد: حلو اوي زمان كانو بيقطعو ايد الي بيسرق انا بقا هقطع ايدك علشان مدتها علي حاجه مش ملكك
مراد ضرب الشخص في وشو والناس اتلمت وبعدين مسكو من هدومو وخرجو برا الماركت وملك خرجت معه
مراد طلع مسدسو وحطو في ضهر الشب وقال: تمشي معايا كدا عدل وتركب العربيه اي حركه صدقني هتلقي الرصاصه رشقت في راسك
الشخص بخوف: حاضر
ملك: خلاص يامراد سيبو
مراد بغضب: اركبي احسلك
ملك خافت وركبت العربيه ومراد ركب الشخص ده العربيه وربط ايدو وبعدين ركب العربيه وتحرك...
_________________________________________
عند سليم وصل للمستشفي وهو وتسنيم بعد ما شاف رساله مراد
تسنيم: يعني هو قالك انو هيعملها العمليه انهارده
سليم: اه
سليم جاي يطلع من العربيه بس تسنيم مسكت ايدو وقالت: طب مفروض تسافر برا تعملها اضمن واحسن
سليم بسخريه: ايه مش واثقه في دكاتره بلدك ولا ايه
تسنبم بضيق: متقولنيش كلام مقلتهوش
سليم: طيب انزلي
تسنيم.: بس العمليه دي هتبقا صعبه وبعدين كان مفروص يقولك تروح تشوف مليكه وتمنع جوازهم
سليم: يلهوي عليه ايه كل ده اهدي وهفهمك اولا بصي مراد بعتلي رساله وقال ان مليكه دلوقتي بتجوز رامي وحكلي الي حصل وانو ناوي يطلع الالماس من بطن ملك
تسنيم: غريبه ليه مقالش بقا تشوف مليكه
سليم بخبث: اصل مراد بدا يحس انو بيخاف عليها
تسنبم: علي مليكه
سليم: غبيه قصدي علي ملك
تسنبم بتفكير: معنه ده ايه مش هو بيحب مليكه
سليم : مراد ياستي بيحب مليكه اه بس الاهتمام ممكن يغير اي حاجه
تسنيم: بس ياسليم الي بيحب حد مش هيسيبو
سليم: شوفتي قولتي ايه مش هيسيبو ومليكه سابتو وبعدين اهتمام ملك بيه في اصعب ايام حياتو دي صدقيني هتخليه يحس نحيتها بحاجه واكبر دليل اهو انو قرار يعملها العمليه علشان خايف عليها
تسنيم: بس كدا ممكن تموت
سليم: سبيها علي ربنا بس انا واثق ان ملك دي حاحه تانيه وحب تاني ومختلف
تسنيم: بتفهم في الحب انت
سليم بحزن: لا مبحبوش الحب الي من طرف واحد ده وحش اوي
تسنبم بذكاء: انت حبيت من طرف واحد قبل كدا علشان كدا انت في صف ملك
سليم بتوتر: احم مفيش تعالي يلا
تسنيم:مليكه
سليم بصدمه: نعم
تسنيم: مليكه حبك الاول صح وحب من طرف واحد
سليم بغضب: مش عايز اسمع الكلام ده فاهمه
تسنيم: بس انا عارفه كويس انك بتحبها ومراد قالك يوم. الفرح انك تخلي بوليس يعجمو بعد كتب الكتاب
فلاش باك....
يوم الفرح الصبح تسنيم وسليم كانو قاعدين في كافيه ومستنين مراد
تسنيم بخوف: هو انت جايب مراد علشان يموتني ولا ايه
سليم: لا ياظريفه علشان يقولنا علي الخطه
مراد دخل الكافيه وسليم قال: وصل
تسنيم: اوبا هو ده مراد ده مز اوي
سليم بضيق:ايه مالك شوفتي ملك جمال العالم ولا ايه
تسنيم بضحك: لا بس حلو اي
مراد قرب منهم وقال: ازيك ياتونه
تسنيم بابتسامه: لاوزوق كمان بيدلعني
مراد بضحك: وايه تاني
سليم بغضب: لا نجيب اتنين لمون بقا
مراد: اه والله ياريت انا عطشان
سليم: ادخل في الموضوع.احسلك
مراد: طيب ياتونه انتي عليكي تحطي المخدرات في شنطة نانا بس انا هحطهالك في علبه البودره بتاعت المكياج بحيث انها متخدش بالها
تسنيم: حاضر
مراد: اما انت ياسليم هتخليهم يهجمبو بعد كتب الكتاب علشان مليكه متسبنيش بعد ما يقبضو علي هاني
سليم: اه طب افرض هاني هو الي وقف الجوازه
مراد بهدوء: هيبقا احسن مليكه هتتمسك بيا وتسيب ابوها ولما يجو يقبضو عليه هتصدق انو تاجر مخدرات
سليم بهدوء: طيب
انتهاء فلاش باك
تسنيم.بضيق: بس انت لعبتها صح وخليتهم يهجمبو قبل كتب الكتاب وكدا مليكه سابت مراد لانك مكنتش قادر تشوفها مراتو
سليم بغضب: لا بس
تسنيم بغضب: اوع تكدب بس الي مستغربه ان مليكه دلوفتي بتجوز وانت سيبها طب ليه ومراد مسألش عن الموضوع ده ازاي
سليم بضيق: سال و قولتلو الغلطه من عندهم هما
تسنيم: طب وبنسبه لي رامي ومليكه
سليم بصلها وقال: علشان اول مره احس ان قلبي مش بيوجعني اول مره احس براحه حتي لو بقت معا غيري مش مهم بس صدقيني صحبي كان اهم عندي من مليكه اه حبتها واوي بس كان حب من طرف واحد بس كان عذاب علشان كدا كنت بحاول اتجانب اي لقاء بيني وبنها بس المشكله ان مليكه كانت معا مراد دايما ف بعدنا بسببها
تسنيم بستغراب: طب وايه الي غير مشاعرك
سليم غمزلها وقال: اصل في واحده دخلت حياتي وغيرتها تمامااا
سليم نزل من العربيه وتسنيم قالت بصوت عالي: سليم استنا قولي مين البت دي
سليم ابتسم وبعدين تجاهلها ودخل المستشفي......
_______________________________________
*عند مراد وقف عربيتو ونزل منها ونزل الشخص الي عاكس ملك
مراد بغضب: اسمك ايه
الشخص بغضب: ميدو وفكني
مراد بسخريه: اه طب وانت ازاي تمد ايدك علي حاجه تخصني
ميدو بخبث: اصلها مزه اوي الصراحه والفستان القصير الي هي لابسه ده هيجنني.
مراد بص علي ملك الي طلعت من العربيه
مراد: مش انا قولتلك اني هقطع ايدك بس للاسف معيش سكينه علشان اقطعها
ميدو بسخريه: اه وبعدين
مراد مسك مسدسو وصوبو علي ميدو وضرب نار ورصاصه جت في كف ايديو وملك صرخت وميدو كان بيصرخ بوجع
مراد: علشان تعرف تمد ايدك علي حاجه متخصكش
مراد لف وبص علي ملك لقها واقفة مصدومه قرب منها وقال: نظام لبسك ده يتغير احسلك
ملك بخوف: ازاي عملت كدا
مراد: ده عقاب اي واحد متحرش المهم تعرفي حاجه اسمها حجاب ولا متعرفيش
ملك:٠اعرف طبعا بس
مراد قطعها بغصب وقال: بس ايه عجبك الي حصل ازاي تسمحيلو يمد ايدو عليكي
ملك بخبث: وانت مضايق ليه
مراد بغضب: لانك مراتي
ملك فرحت اوي من كلمه دي وبعدين قالت ببرود: والله دلوقتي مراتك اعترف بقا انك غيرت عليا
مراد ضحك بسخريه وقال: مستحيل
مراد ركب العربيه وملك ابتسمت بسعاده وقالت: بيغير والله بيغير
ملك ركبت العربيه ومراد اتحرك
ملك: امممم حبيبي بيغير عليا
مراد بغضب: ههزقك صدقيني
ملك بخبث: تخيل كدا احب غيرك وادلعو بقا واهتم بيه وو
مراد مسك شعر ملك بغضب وقال: ممكن تخرسي
ملك: طب انت متعصب ليه
مراد: لانك مفكرني بغير وانا مبغرش
ملك بخبث: واضح بس تعرف انا مبسوطه بشعور ده حتي لو كان بسيط
مراد مردش عليها وساب شعرها وملك قربت منو وباستو
مراد بصدمه: نعم
ملك بضحك: ببوس قرة عيني وزوجي وو
مراد: يامثبت العقل ودين يارب
ملك ابتسمت وقالت: لما شوفتها قلبي دق تلات دقات
مراد بضيق: شووفتها ايه شيفاني بنت قدامك
ملك: لا انا قصدي ميدو واد مز كدا.
مراد مردش عليها بس كان باين عليه الغضب وملك كانت عايز تكمل وتخليه ينفجر كانت مبسوطه بغيرتو
ملك: تخيل كدا نطلق وتجوز حد..حد كدا يكون جنتل وكيوت ويحبني من قلبو
مراد وقف العربيه فجاه قدام المستشفي وقال: علفكره انا اخترتك انتي
ملك بسعاده: احلف
مراد بهدوء: قرارت اسيب كل حاجه علي ربنا بس انتي بتثقي فيا صح
ملك: اه
مراد نزل من العربيه وفتح باب عربيتها ومسك ايدها وطلعها وهي كانت قلبها مقبوض
مراد بحذر:هاني وانتي بتعملي العمليه في لبنان هرب في معدتك الماس وتفق معا الدكتور و
ملك صرخت فيه وقالت: متسحيل انت بتقول ايه يامراد
مراد: ممكن تهدي
ملك حطت ايدها علي بطنها وقالت بدموع: يعني انا في بطني الماس معقول
مراد مسك وشها بهدوء وقال: مش انتي بتثقي فيا ولا ايه
ملك مسحت دموعها وقالت: اه بس انا خايفه.
مراد: بس انا معاكي
ملك بصتلو وقالت: بجد
مراد بابتسامه: انا اختارتك انتي علشان بتحبيني الي كنت بحبها عايزه تنتقم مني ولي بحاول ابعدها عني بتحميني انا عايزك سليمه ياملك علشان لما نعيش سوا منتفرقش ابدا
ملك بصتلو بصدمه: براحه عليا ونبي علشان انا ممكن اموت منك
مراد ضحك وقال: انا واثق انك هتنسيني اي حاجه وكل حاجه
ملك بابتسامه: وانا تحت امرك ياقرة عيني
مراد ابتسم ومسك ايدها ودخلو المستشفى.... ملك كانت طايره من الفرحه ان مراد بدا يحس بيها وفي نفس الوقت قلبها مقبوض اما مراد كان صادق في كل كلمه قالها وشايف ان النصيب فاز عن الحب........