recent
روايات مكتبة حواء

رواية حبيبي هو اخي كاملة بقلم زوزه

رواية حبيبي هو اخي كاملة بقلم زوزه



هاات يابني كيس الشيبسي ده .

=اهو طولي انتي بس وخديه .
_ يابني هات بقا انت طويل اووي مش ملاحظ فرق الطول .
= لا وانتي الصدقه انتي اللي قصيره اووي يا اوزعه .
_تخبط ارجليها بالارضيه مثل الاطفال وتقول بغضب متقوليش اوزعه انت اللي طويل علي فكره .
=يضحك هو انا طويل فين يا بنتي ده انا بس 185 .
_ تنفخ وتقول طيب يبقي طويل .
= لا مش طويل انتي اللي اوزعه يا متر ونص .
_ اممممم متر ونص دول طويل صح .
= بضحك يقول طويل مين يا ماما ده انتي كلك علي بعضك 150 سنتي .
_ تنفخ وتقول بغضب علي فكره بقا البنت القصيره قمر ثم تدور حول نفسها بفستانها التي ترتديه وخمارها الذي علي رأسها .
= يضحك ويقول من ناحيه قمر فإنتي قمر بس علي قصير بقا وبعدين البنات الطويله احلي بكتير .
_ هي بضحك لا بقا ده القصيره احلي بكتير .
= هو طيب ياختي خدي الشيبسي اهو خليني اروحك .
_ هي بضحك وبغرور مصطنع افتح ليا باب العربيه لو سمحت .
= بت انتي روحي اترزعي في العربيه شغال ابوكي انا .
_ بضحك تقول اممممم ايوه حتي بابا اللي قايلك تجيب اختك من الكليه .
= ماهو شغال عندك انا ده انا هربان من الشغل عشان سعادتك .
_ تضحك وتقول بقينا نهرب يا بشمهندس محمد .
= ماهو كله بسببك ياختي يلا اركبي عشان ارجع الشغل .
_ بغرور افتحلي الباب لو سمحت .
= يفتح لها البابا ويقول اتفضلي سنيوريتا .
_ تمسك أطراف فستانها وتفعل كتحيه به وتقول شكرا لك سمو الأمير .
= طيب يلا يا سنيوريتا عشان اتاخرت علي الشغل .
_ حاضر سمو الأمير .
وبالفعل أوصلها الي المنزل وعاد الي سيارته وذهب الي شغله .
_ ماما يا ست الكل .
=تعالي يا بنتي .
_وهي تحضنها تقول عملتيلي ورق عنب يا حبيبتي .
=اممممم بتدلعي فيا عشان عايزه ورق عنب .
_ بحبه يا ست الكل .
=عملتهولك يا حبيبتي بس ادخلي غيري وريحي شويه ولما اخوكي وابوكي يجيوا .
_ حاضر يا حبيبتي وذهبت صلت فروضها ونامت علي السرير .

ليلا .
_ بشمهندس محمد القمر .
=اشجيني عايزه ايه ياست حور .
_ يعني مدلعكش يا حمودي يا قمر .
=لا ادخلي في الموضوع علي طول .
_ اممممم طيب انت بكرا اجازه صح .
= ايوه صح ثم ضيق عيناه وقال متقوليش عايزه تخرجي .
_ بضحك ايوه طبعا هخرج مش حبيبتك انا والا مش حبيبتك .
= بت انتي انا مخلفك وناسيكي والا ايه روحي خلي ابوكي يخرجك .
_ لا يا مودي انا عايزاك تخرجني وتوديني علي النيل .
= اي أموار تانيه يا ست حور اصلا انا فاضيلك .
_ هتوديني والا اقول لبابا انك خلتني اقف استناك عشر دقائق .
= بت انتي انا متاخرتش عليكي ده هما دقيقتين .
_ لا لا اكتر من عشر دقائق وهقول لبابا وخليه بقا يتصرف معاك لما يعرف انك سيبت اميرته واقفه في الشارع .
= خلاص ياختي هوديكي ده انتي اعوذ بالله من لسانك هتجبيلي الكلام .
_ بضحك ده انا ملاك ومبعملش حاجه .
= واضح ياختي كل التهزيق اللي باخده بسببك انت مودتش حور اتاخرت علي حور مجبتش لحور ثم نظر لها ورفع حاجبه وقال بت انتي ممكن اكون مش ابنهم وانتي بنتهم .
دخل والده عليهم وقال كل اللي اميرتي تؤمر بيه يتنفذ وانت تنفذ .
= محمد بضحك اه ماهي اميرتك وانا ابن البطه السوده .
_ بضحك قالت وانا بنت البطه البيضه ثم تخرج لسانها لاخوها وتغيظه بيدها .
• يابت متغظيش اخوكي عيب وبعدين انتي عايزه تروحي فين .
_عايزه محمد يخرجني بكرا علي الكورنيش هو عنده اجازه ومش عايز يقضيها معايا وبيقولي مش فاضيلك يا بابا وعايز يروح يقابل بت كده مسهوكه .
= نظر لها باندهاش وقال بت انتي امتا ده حصل .
• بقا يا كلب عايز تروح تقابل بنت ومش راضي تخرج اختك .
=بضحك يا بابا محصلش ولله البت دي مكاره .
_ هي وتسبل عيناها لوالدها وتقول حق انا مكاره يا بابا .
•يحضنها والدها ويقول لا اميرتي ده هو وهوديكي زي ما انتي عايزه والجزمه فوق نفوخه .
_ تقفز من الكنبه وتقول يحيا العدل يحيا العدل هروح اجهز هدومي بتاعت بكره ثم قبلت والدها في خده واخاها أيضا وغادرت .
= ولله ما حد مدلعها غيرك يا بابا .
• وان مدلعتش اميرتي مين يدلعها ثم ناولها فلوس وقال هاتلها اللي هي عايزاه .
= ياحبيبي خليهم معاك انا معايا فلوس وبعدين انا بحب اصرف مرتبي عليها هي .
_ تدخل رأسها من الباب وتقول طيب انا عايزه بكرا حاجات كتيره طالما فيها مرتب ثم تركتهم .
ضحك الاثنان علي طفلتهم .

علي الكورنيش .
_مودي .
= اشجيني يا ست حور .
_ عايزه حرنكش .
= بت انتي ده تالت مره جيبلك فيها حرنكش .
_ يامودي بقا اله هتقر عليا .
= ياريت باين ياختي .
_ طيب عدي بقا هاتلني وانا هستناك هنا .
= طيب وعنيا عليكي .
_ ماشي حبيبي .
= ذهب واتي إليها بحرنكش ووجد رجل يبيع بالونات فاتي إليها بواحده واتي إليها بشكولاته .
من الناحيه الأخري من الطريق
= عايزه حاجه تاني يا ست حور قبل ما عدي .
_ حور بضحك لا ياحبيبي هاتهم بقا ولو عوزت حاجه يبقي هاتلي تاني .
= وهو يعدي الطريق حاضر يا ست حور .
وقعت منه شكولاتيه فاضطر أن يوطي لكي يجلبها .
_ حور وهي تنظر إلي أخاها الذي وطي في الطريق ثم وجدت سياره اتيه بسرعه بصرااااخ ابعد يامحمد .
=محمد وهو يرفع رأسها ولم يكمل ووجد سياره قد خبطته بشده .
_ محمدددد ثم وقعت فاقده الوعي واخاها غارق في دمائه ....

google-playkhamsatmostaqltradent