recent
روايات مكتبة حواء

رواية حبيبي هو اخي الفصل الثاني 2 بقلم زوزه

رواية حبيبي هو اخي الفصل الثاني 2 بقلم زوزه



_فاقت في المستشفي وقالت بدموع محمدددد محمد فين .
*اهدي يا فندم .
_بدموع محمدددد فين حد يرد عليا .
* شدي حيلك يا فندم البقاء لله.
_سمعت ذلك ثم فقدت الوعي تاني .
~ها يا دكتور طمني علي البنت .
*للاسف يا استاذ البنت دخلت في صدمه تاني لما عرفت أنه مات .
~طيب والعمل يا دكتور حاولوا معاها.
*اديناها مهدئ بس مين سبب الحادثه دي لان احنا بلغنا وزمانهم جاين .
~للاسف انا يا دكتور .
* طيب ياريت تحاول توصل لأهل حد فيهم وتبلغهم بردو .
~حاضر يا دكتور بعد أن غادروه الدكتور وقف ووضع يديه بين رأسه ثم قال بندم مووت لا مووت لا يا احمد انت مش قتال قتله .
اتي إليه الضابط وبدا ياخذ أقواله .
بعد مده من التحقيقات .
-كده حضرتك هتيجي معانا القسم تمضي علي اقوالك وهتتمنع من السفر لغايه ما القضيه تخلص .
~بس يا فندم انا مليش ذنب وحضرتك حققت والناس قالوا إنها غلطته هو .
- انا عارف بس بردو ولسه هناخد اقوال أخته بس لما تفوق واحنا بلغنا اهلهم وجاين .
•جاء يركض عليهم هو وزوجته وقال وهو يلتقط أنفاسه بنتي وابني فين يا حضرت الظابط عيالي فين .
°قلبي واكلني عليهم اووي يا ابو محمد عيالي فين ثم ظلت تبكي .
-ممكن تهدوا يا جماعه اهدي يا عم الحج بنت حضرتك بخير .
•طيب الحمد لله طيب وابني فين ايه اللي حصله قولولي ابني فيين .
- شد حيلك يا عم الحج البقاء لله .
•وقف بصدمه وقدميه لا تسطيع أن تحمله ثم قال بضعف إن لله وانا اليه راجعون .
°صرخت بشده وقالت ابني لااا ابني لسه صغير يا ابو محمد قول حاجه محمد لسه صغيررر اه يابني انا قلبي كان حاسس .
~اهدي يا امي مش كده لازم تهدي شويه البقاء لله شدي حيلك عشان بنتكم في حاله صدمه لازم تجمدوا شويه .
°ابني مات ابني مات ثم وقعت فاقده الوعي .
~حملها بسرعه وقال دكتووور يا جماعه دكتووور .
اخذوها الي غرفه وقال الدكتور صدمه .
•وقف ووضع رأسه بين يداه وقال بدموع ابني راح مني ومراتي وبنتي صبرك يااارب صبرني .
~اهدي يا عمي ده قدر ومكتوب .
•نظر له بعيون دامعه وقال انت مين يا ابني .
~نظر للاسفل وقال انا السبب في الحادثه دي .
•نظر له بصدمه وقال انت اللي قتلت ابني .
~نظر للاسفل ولم يتحدث .
-تحدث قال الغلط مش غلطه يا والدي ابن حضرتك اضطر يقف فجاءه في نص الطريق ونزل يجيب حاجه من الأرض وهو كان جاي ولما شافه حاول يوقف العربيه بس مقدرش والناس كلها شهدت بكده وهو اللي حاول ينقذ ابنك وبنتك لما فقدت الوعي بس مقدرش الولد توفي قبل مايجي هنا .
•نظر للاسفل والدموع من عينيه صبرك ياارب .
~وضع يده حول كتفه وقال سامحني يا عمي بس ولله حاولت أنقذه ومكنش بايدي .
• ده قدر ومكتوب يا بني وانت ملكش ذنب .
~اعتبرني زي ابنك واي حاجه تحتاجها اطلبها مني .
•شكرا يا ابني .
-احنا خلصنا إجراءات الدفن هتدفنوه امتا .
• نظر إلي الأسفل بدموع وقال إكرام الميت دفنه .
~ نظر إلي الدكتور وقاال جهز كل حاجه وانا هتكفل بكل المصاريف المهم البنت والحاجه .
-زي ما حضرتك تشوف .
•شكرا يا ابني بس مستوره والحمد لله .

بعد يومين .
•يابنتي اهدي بقا انتي مبتاكليش ولا بتعملي حاجه غير العياط وبس .
_محمد مات وسابني يا بابا بسببي انا اللي قولتله يعدي الطريق هو مات بسببي .
•يابنتي مش بسببك ده قدر ومكتوب وده عمره وانتي مؤمنه بالله .
طرق الباب وفتحت والدتها وقالت اتفضل يابني ادخل .
~بحرج قال انا جيت اطمن عليكم يا امي والانسه الصغيره .
°فيك الخير يا بني ادخل هما جوا .
~دخل عندهم في الصالون وقال بحررج ازيك ياعمي .
•اتفضل يا بني اقعد .
~انا جيت اطمن عليكم .
•فيك الخير يا بني .
_التفتت الي صاحب الصوت بعيون باكيه وقالت بصدمه اااانت .
~نظر لها بصدمه وقال انسه حوور ...



google-playkhamsatmostaqltradent