رواية مخالب الشيطان كاملة بقلم مني سالم
البارت الاول
بقلم
مني سالم
تجلس علي الارض تبكي بشده تحاول ان تستجمع قوتها لتدخل الحجره التي ترقد فيها والدتها
شجن /الف سلامه عليكي يا ماما الدكتور طمني وقالي ان حالتك بسيطه متقلقيش يا ست الكل
الحاجه شاديه / بجد يا شجن ولا بتقولي كدا علشان تطمننيني طب قوليلي بتعيطي ليه
شجن /لا ابدا اصلي كنت مخضوضه عليكي بس الحمد لله اتطمنت لما الدكتور قالي ان حالتك بسيطه
الحاجه شاديه /طب طمننيني علي اختك ريم عامله ايه دلوقتي
شجن /الحمد لله هي كويسه اتطمني انتي يا ست الكل انا معاها وهاخد بالي منها
ثم تدخل الممرضه /معلش يا انسه ميعاد الزياره خلص مينفعش تفضلي
شجن/حاضر انا خارجه اهو خلي بالك من الحاجه
الممرضه/متقلقيش مامتك في عنيا وانا هاخد بالي منها بنفسي ولو حصل حاجه هكلمك علي رقمك اتطمني
ثم تنصرف شجن وتخرج من المشفي التي ترقد به والدتها وتتذكر كلمات الدكتور
فلاش باك
الدكتور /للاسف والدتك مريضه بمرض نادر نسبه الشفاء منه ٤٠٪
شجن/انت بتقول ايه يا دكتور مش ممكن اكيد في علاج مفيش مرض من غير علاج
الدكتور /بصي العلاج موجود بس في الخارج في مستشفي دكتور شنيدر في المانيا كلن في حالتين بنفس المرض ويمكن أسوأ كمان والحمد لله عملوا العمليه وحالتهم بقت كويسه بس علشان مامتك تسافر تعمل العمليه هناك محتاجه مبلغ كبير تقريبا مائه الف دولار واظن مبلغ زي دا مش متوفر معاكي
شجن /.....
انتهي الفلاش باك
جلست شجن علي الرصيف تبكي وتفكر في كيفيه توفير ذلك المبلغ
فتذكرت موت ابيها وهي في عمر الزهور
حيث مات والدها احمد نور الدين وهي في العاشره من عمرها وكانت اختها ريم في السادسه من العمر وكانت امهم لا تملك المال لكي تصرف علي تعليمهم والاصراف عليهم فاضطرت ان تتزوج من المدعو برعي حداد وكان لقبه برعي حدايه حيث كان سئ السمعه ولكن كان يملك مالا كثيرا اقنع والدتهم بالزواج لكي تتمكن من الاصراف علي تعليم بناتها وتوفير حياه كريمه لهم
وبعد زواجهم بعشر سنوات ساءت معاملته لهم كثيرا حيث كان يسئ معاملتهم كثيرا الي ان انهت شجن دراستها في كليه التجاره والتحقت بوظيفه في شركه
فطلبت والدتها منه الطلاق وطردته من المنزل
ولكن كان من حين لاخر يزورهم بحجه الاطمئنان عليهم
الي ان مرضت والدتها وذهبت الي المشفي
فعرف زوجها انها بحاله مرضيه خطيره وتحتاج الي مال كثير فذهب الي المنزل
فتحت ريم الباب /ايه اللي جابك هنا هي نقصاك
برعي/ايه يا ريم دي مقابله بردو دانا في مقام المرحوم ابوكي وانا اللي مربيكي
ريم /اطلع برا احنا مش عاوزين نشوف وشك يلا ورينا عرض كتافك
برعي /انا جاي علشان شجن هي مستنياني
ثم تاتي شجن الي البيت تجد برعي في انتظارها
شجن/كنت فاكراك مش هتيجي
برعي /وانا اقدر بردوا دانتي بنتي حبيبتي بصي انا جبتلك فلوس الدواء لوالدتك بس نتفق الاول
شجن /نتفق علي ايه بالضبط
برعي /انا مبعملش حاجه ببلاش يا حلوه كله بتمنه
شجن/تقصد ايه
برعي /في عندي شغل ليكي وهيجبلك فلوس تكفي كليه اختك وعلاج الحاجه كمان وزياده
شجن /اكيد طبعا شغل شمال مهو انت مش هتجيب حاجه عدله
برعي/دايما كدا فهماني يا شوشو
شجن/اخلص عاوز ايه
برعي /من الاخر كدا تيجي تشتغلي عندي من بكرا في الكباريه
شجن /نعم انت اتجننت اجي اشتغل في كباريه انت اكيد مش طبيعي انا لا يمكن اعمل كدا انت فاهم
برعي/لا هتيجي من بكرا وفكري يا تجيبي علاج امك ياما تسيبيها تموت بالبطئ سلام يا قطه
ثم انصرف هذا الحدايه
اخذت شجن تنظر للمال وتفكر في كلام برعي حتي منتصف الليل ثم غلبها النعاس
في الصباح
اتصلت شجن به واخبرته انها اتيه اليه لتعمل في هذا الكباريه في الليل لتوفر المال لعلاج والدتها ومصاريف تعليم اختها
واتي الليل يحمل الكثير من الاسرار والمخاطر لهذه المسكينه
ذهبت شجن الي برعي في الكباريه فطلب منها ان ترتدي اليونيفورم الخاص بالكباريه وتنزل الصاله تقوم بتقديم الطلبات للزبائن في مقابل ان يتحمل برعي مصاريف كليه ريم وعلاج الحاجه شاديه
فكانت لا تسلم من سخافات الزبائن السكاري من التحرش بها فانها جميله وفاتنه حد اللعنه
فكانت تعمل معها فتايات كثيره في هذا الملهي ولكن كانت فتاه تدعي ليالي وفتاه تدعي نسرين عندما سمعوا بقصتها تعاطفوا معها جدا وكانوا يساعدونها ويمنعون عنها سخافات الزبائن عندما تتاح لهم الفرصه
استمرت تعمل في هذا الملهي لمده سته اشهر
وفي يوم من الايام اتي الي الملهي رجل اعمال يدعي جبران الشناوي رجل معروف انه سئ السمعه حيث انه رجل شهواني مهووس بالنساء
اتت شجن لتقدم المشروبات في هذا اليوم ولكن لم يمر اليوم بسلام مثل باقي الايام
فتقدمت من الزبون لتقدم له ما طلب فامسك معصمها وقال لها
جبران/تعالي يا قطه اقعدي معايا
شجن/ نفضت يده عنها وقالت انا شغلي اقدم طلبات مش اقعد مع الزباين عن اذنك ثم انصرفت
فقام هذا الرجل وشعر بالاهانه واقسم ان يلقنها درسا لا تنساه حتي تكون عبره لمن يتجرأ عليه بعدها
فطلب صاحب المكان
فاتي برعي علي الفور تلبيه لطلبه واعتذر عن ما بدر منها
برعي /معلش يا معالي الباشا البنت غبيه متعرفكش امسحها فيا انا يا باشا
جبران /انا عاوز البنت دي تروح معايا النهارده علشان تعتذرلي علي رواقه ثم غمز بعينه فاهمني طبعا وهديك اللي تطلبه
برعي /ياباشا دي بتقدم طلبات بس انما مش كدا خالص انا عندي ليك حاجه مفتخره محدش لمسها بكرتونتها يا باشا
جبران /هديك ٥٠ الف جنيه انا عارفك كلب فلوس يا برعي هو انا هتوه عنك هاتهالي علي العربيه انا هخلص كمان نص ساعه وهستناها بره واياك تتاخر فاهم ثم نظر له نظره دبت الرعب في اوصاله
ذهب بعدها برعي اليها وحاول اقناعها بشتي الطرق كي تنفذ ما طلبه منها
شجن/انت اتجننت يا راجل انت ازاي عاوزني اروح مع الزبون ده دا انت لسعت خالص انا مستحيل اعمل كدا
برعي /بقولك ايه بالزوق بالعافيه هتروحي معاه والا مش هتشوفي مني مليم تاني يا حلوه
ثم تدخل نسرين اليهم وتستاذنه ان تتحدث مع شجن بمفردها فيتركهم برعي ويذهب
نسرين/شغلي مخك واعملي اللي هو عاوزه وكمان اعملي اللي انتي عاوزاه
شجن /انا مستحيل اعمل كدا مش ممكن ابدا ابيع نفسي
نسرين /بصي انا هنصحك واقولك تعملي ايه انتي هتروحي معاه وهو مشغول حطيله نقطتين من الازازه دي ده منوم حطيها في اي حاجه هيتنيل يشربها وبعدها هينام زي الجردل وميبقاش منه خوف ابدا وبعدها فكيله هدومه كانه عمل معاكي كل اللي هو عاوزه وبكدا تضمني انه مش ياذيكي وكمان متزعليش برعي منك ويبطل يصرف علي اختك وامك
هو انتي فاكره اني بشتغل هنا حبا في الشغلانه المنيله دي انا بشتغل علشان اخويا اللي مليش غيره في الدنيا مريض كانسر وعلاجه غالي فبعمل كدا لو صمم اني اروح مع حد من الزباين انا مش انكشفت لحد النهارده اة صحيح ابقي حطي دم علي السرير بعد ما تقلعيه هدومه اوعي تنسي علشان يتاكد انه نام معاكي ومتخافيش مجرد ما يشرب الكاس اللي فيه المنوم هينام علطول
شجن / خلاص ماشي ربنا يستر
نسرين/انا هطلع اقول لغراب البين ده انك هتروحي مع الزبون داهيه تاخده
ثم تنصرف وتذهب الي برعي تخبره انها نجحت في اقناع شجن ان تذهب معه لكي لا تخسر شغلها
وانصرفت شجن مع جبران ليحقق انتقامه منها
فدخلت الي الفيلا الخاصه به فضمها اليه فور اغلاق الباب فابعدته عنها وقالت بدلال
شجن /ايه مش هنشرب حاجه الاول
جبران /انت تأمر يا قمر ثم احضر كأسين من النبيذ الاحمر ثم ذهب الي الثلاجه ليحضر ثلج فاخذت شجن الكأس الخاص به ووضعت فيه نقطتين من المنوم ووضعت الزجاجه بداخل ملابسها مره اخري
فاتي جبران ووضع ثلج في الكؤوس وايضا احضر حبل معه
نظرت شجن له وللحبل العريض الذي بحوزته
جبران /معلش يا حلوه انا ليا طقوس في الحاجات دي يقصد العلاقه الجنسيه التي يقوم بها مع اي انثي فهو رجل سادي
ثم اخذ يقيدها من معصمها في السرير فاخذ الرعب يدب في قلبها حيث انها ايقنت انها هالكه لا محاله
فانتهي من تقييدها من يدها اليسري ورجلها اليمني في السرير
ثم نظر لها واخذ يضحك بصوت مرعب
ثم اخذ يتقدم نحوها و......
يتبع......
بقلم
مني سالم