recent
روايات مكتبة حواء

رواية فيروزتي كاملة بقلم الاء اشرف

 رواية فيروزتي كاملة بقلم الاء اشرف



فيروزتي*part 1*

فيروز:صباح الخير ع احلي معيد ف الدنيا
اسلام:صباح الزفت ع دماغك كنتي سهررانه ع الواتس مع مين ي زفته و صاحيه متأخر
فيروز:الله احنا بنغير بقا
اسلام:هغير عليكي ي بت ده انا لو اتجوزت اجيب قدك
فيروز:لقد جرحتني انت قلبك قاسي
اسلام:اوي اوي
فيروز:انت مش بتحس
اسلام:كدا و كداا
فيروز:رررجب
اسلام:خلاص يروح طنط مش فاضيلك
فيروز:احلي مسا ع دماغك هخلص محاضرات و اجيلك
فيروز و اسلام صحاب من زمان و علاقتهم قويه جداً "
فيروز:كانت بتعمل اي دي هنا
اسلام:سيبك منها انا جعان
فيروز:طنطك سعاد محضرالنا اكلة محشي هتاكل صوابع رجلك وراها و مش بس كدا لا بوشكش بيضحي و هنجبلك الحمام الل بتحبو
اسلام:ده اي الكرم ده م ابوكي طول عمرو بخيل
فيروز:تصدق انا غلطانه روح كل من عم عبدو بتاع الكشري ي عاذب ي الل مش لاقي حد يطبخلك
"فضلو يهزرو لحد م وصلو البيت"
ام فيروز:الاكل مكنش عجبك و لا اي مش اكلتك دي
اسلام:لا تسلم ايدك ي طنط حقيقي كان فوق الخيال كالعاده
فيروز:مش عاجبو اي ده اي حاجه هتكون ارحم من عم عبدو الل بيطبخلو...ايسو
اسلام:قلب ايسو
فيروز:مالك انهارده هي البت دي قالتلك اي
اسلام:عاوزه نرجع
فيروز:قولها عند امك قال ترجع قال..اسلام اوعي تكون بتحن و كدا انت ناسي اخر مره عملت اي
اسلام:مش ناسي ي فيروز مش ناسي لما هزقتني ف نص الجامعه لما كنا لسه بندرس و لا ناسي بصة الناس ليا بس بقالها سنه بتتحايل عليا اكيد اتغيرت
فيروز:حنيت ي كبير ي عاقل ي متعلم و دخل عليك شوية السهوكه دول
اسلام:بنت انتي اسكتي
"تاني يوم الصبح ف الجامعه "
ريم:فيروز..
فيروز:ينعم
ريم:ممكن نتكلم ف مكتبي شويه
فيروز:اسفه ي دكتوور ورايا محاضره
ريم:لو سمحت محتاجه نتكلم انتي اقرب حد لي
فيروز:دلوقت بقيت اقرب حد لي مش كنت زمان بتقولي ان انا الشيطانه الل ف حياتكو الل عاوزه اخرب حياته
ريم:كنت غلط..انا بحب اسلام و ندمت
فيروز:بحذرك اهو ابعدي عنه اسلام مش هيرجعلك و لو فكرتي تكلميه تاني مش هرحمك ي ريم
"ريم سابتها و مشيت و راحت مكتب اسلام"
ريم:صباح الخير
اسلام:انا مش فاضي
* بحذرك اهو ابعدي عنه اسلام مش هيرجعلك و لو فكرتي تكلميه تاني مش هرحمك ي ريم *
ريم:حبيت بس اوريك ان هي الل وقعت بينا زمان و شوهت صورتك قدامي عشان اعمل فيك كدا "بدأت تمثل انها بتعيط "انت ظالمني ي اسلام حقيقي ظالمني
اسلام:لو سمحت ممكن تهدي اكيد ف حاجه غلط
ريم:بقولك هي السبب مش مصدق ودنك كمان
اسلام:مستحيل فيروز هتعمل كده ليه
ريم:عشان بتحبك و عاوزه تبعدك عني عشان انت حبتني انا و هي لا
اسلام:معقول فيروز تفكر كدا
"فيروز دخلت المكتب"
فيروز:يلا ي ايسو اتأخرنا
اسلام:تعالي ي فيروز..بااركيلي انا هخطب رريم
"و فعلا اسلام خطبها و نجحت ف خطتها بس فيروز معرفتش اي حاجه عن الكلام الل هي قالتو"
فيروز:اي رأيك يماما
ام فيروز:متأكده انك عاوزه تروحي..ممكن تعتذري
فيروز:دي خطوبه اسلام يماما
ام فيروز:كان نفسي تبقي من نصيبه
فيروز:اي الل بتقوليه ده يماما اسلام اخويا
ام فيروز:اه م انا عارفه انا داخله اشوف المسلسل
"دخلت فيروز الحفله و كانت حاسه بخنقه رغم كل نطرات الاعجاب الل كانت حواليها"
فيروز:الف مبروك ي ايسو
اسلام:اي يبت الحلاوه دي
"فيروز كانت لابسه فستان باللون الابيض طويل كت و جوانتي فوق الاكوع دانتيل و رافعه شعرها "
فيروز:من بعض ما عندكم ي عريس
اسلام:الفضل يرجعلك ي صديقتي
فيروز:يااه دلوقت بقيت صديقتك مش كنت من يومين بنتك
اسلام:عاوزك تعالي برا شويه
"خدها و طلعو وقفو قدام العربيه"
اسلام:بردانه!
فيروز:شويه
"قلع جاكت البدله و حطو عليها"
فيروز:شكراً..ممكن اعرف سيبت خطوبتك و جايبنا هنا ليه اسلام:عاوز اسمعك حاجه
* بحذرك اهو ابعدي عنه اسلام مش هيرجعلك و لو فكرتي تكلميه تاني مش هرحمك ي ريم *
فيروز:اي ده
اسلام:متخيلتش ان تكوني كدا ي فيروز كنتي عاوزه تدمري حياتي تخسريني البنت الوحيده الل حبتها و كمان تفضحيني و تكسري كرامتي قدام الناس
فيروز:انت اكيد اتجننت..الشيطانه دي كدبت عليك.. انا ي اسلام هدمرك طب ليه ده انت اخويا و ابويا و كل حاجه ف حياتي ده انا لو خيروني بينك و بين نفسي هختارك اه ي اسلام بحبك و محببتش راجل قدك بس ده مش ذنبي ده ذنبك انت الل علقتني بيك طولك عمرك جمبي بتخرجني و تبسطني و بتغير عليا انت كنت كل حاجه ف حياتي ي اسلام انت الوحيد الل راهنت عليه بعمري لكن يوم م اختارت كانت سعادتك مش سعادتي..ساكت ليه..انا هثبتلك انها كدابه
"جريت ع الحفله لكن ف نص الطريق كعبها اتكسر وقفت تعدلو لكن.."
اسلام: حاسبي ي فيروووز لااا
# الاء_اشرف

google-playkhamsatmostaqltradent