رواية فيروزتي الفصل الثاني 2 بقلم الاء اشرف
فيروزتي*part 2*
اسلام:فيروز حاسبي لااا
*خبطتها عربيه وقعت ع الارض و الدم حواليها*
اسلام:فيروز..ردي عليا
*شالها و حطها ف العربيه و راح ع اقرب مستشفى *
الممرضه:مينفعش حضرتك تدخل
اسلام:اي هو الل مينفعش وسعي بقولك
الممرضه:لو سمحت مينفعش اتفضل استني هنا
اسلام:انا الل عملت كل ده انا السبب..انا غبي
Flash back_
فيروز:عشان خاطري ي اسلام عاوزه انزل المياه
اسلام:انزلي لوحدك
فيروز:م انت عارف ان مش بعرف وحياتي بقا
اسلام:مليش مزاج..بس ماشي يلا متلويش بوزك
*خدها و نزلو المياه*
فيروز:المياه ساقعه
اسلام:نرجع بقا يلا
فيروز:لالا يلا نكمل احنا لسه مدخلناش اصلا
اسلام:يمتخلفه ارفعي نفسك هتغرقي
فيروز:مش عارفه انا خايفه متسبنيش
*مسكها من وسطها و رفعها*
"رجوع للواقع"
اسلام:مش هسيبك ابداً اطمني انا جمبك انا غبي..
ابو فيروز:اي الل حصل ي اسلام اتكلم
اسلام:حادثه ي عمي بس انا واثق ان هي هتقوم بالسلامه اطمن
ام فيروز:بنتي لو جرالها حاجه مش هسامحك انا كنت عارفه ان هيحصل حاجه عملت فيها اي انطق
اسلام: انا اسف ي طنط انا اسف معرفتش احافظ عليها انا والله خايف تضيع مني زيكو انا اسف *عينه بدأت تدمع*<br>
Flash back_
فيروز:انا جمبك والله طظ فيهم كلهم انا مش عايزه غيرك انت و بس صحاب اي و انا معايا احلي اب ف الدنيا
*مسكت ايده*
اسلام:مش عايز حد يتكلم عليكي هقطع لسانه
فيروز:فيها اي لما يقولو بحبك م انا فعلا بحبك
اسلام:انا اطول ان الصغنن ده يحبني
فيروز:يوووه ي اسلام مبقتش صغيره
اسلام:هتفضلي علطول ف نظري صغيره
فيروز:طب هاتلي بيتزا بقا
اسلام:لا مش هجيبلك يلا البسي و ننزل ناكل برا
فيروز:طب خلاص بلاش بيتزا نروح ناكل كبده و سجق
اسلام:بترفضي بيتزا عشان هوهو
فيروز:يلا هلبس بسرعه
"رجوع للواقع"
اسلام:طمني ي دكتور
الدكتور:حالتها خطر جدا و لازم نحولها عمليات
اسلام:اعملو اي حاجه بس تعيش ارجوك ي دكتور
الدكتور:ان شاء الله خير
ريم:الف سلامه علي فيروز ي اسلام..الناس سألت العريس راح فين قولتلهم اخته بتموت
اسلام:اخرسي فيروز مش هتموت فيروز هتفضل معايا *بيمسكها من ايدها* حتي و هي ف الحاله دي غيرانه و بتحقدي عليها انتي فعلا شيطانه
ريم:ااه ي اسلام ايدي..هغير من اي دي حتة بت مفعوصه و انا اه مش بحبها كفايه بعدتك عني طول الوقت ده و كانت هي السبب ف كل حاجه
ام فيروز:يلا ي ابني خد خطيبتك و امشو بنتي مش محتجاك لا انت و لا غيرك و لا محتاجه الحقد ده
اسلام:انتي بتقولي اي ي طنط انا مش همشي مش هسيب فيروز
ام فيروز:بقولك امشي خطيبتك جايه تشمت ف بنتي و هي بين ايد ربنا
ابو فيروز:اهدي بس..و انت يبني مشيها من هنا
اسلام:قدااامي..امشي و مشوفش وشك تاني
ريم:لا ي حبيبي انا خطيبتك و ليا فيك اكتر م ليها
اسلام:خطوبة اي يبومه انتي ي نحس غوري من هنا
*رجع للمستشفي*
اسلام:انا اسف ي امي حقك عليا سامحيني
ام فيروز:بنتي لو حصلها حاجه مش هسامحك
اسلام:ان شاء الله مفيش حاجه
_مساء الخير.. انا النقيب احمد علي
ابو فيروز:خير
احمد:انا جاي عشان اعرف الحادثه دي حصلت ازاي
ابو فيروز:اسلام كان معاها وقت الحادثه يقدر يفيد حضرتك احمد:ممكن نتكلم مع حضرتك شويه
اسلام:اتفضل
احمد:ممكن تحكيلي بهدوء الحادثه كانت فين و ازاي
اسلام:هي كانت بتعدي و جزمتها اتكسرت و قفت تعدلها و الاستاذ الل هناك ده هو الل خبطها و جابها معايا هنا هو ده كل الل حصل
احمد:ممكن اتعرف بحضرتك
_رامي
احمد:خبطتها ازاي
رامي: انا كنت ماشي عادي و هي فجأه ظهرت قدامي
احمد:ازاي و الاستاذ بيقول ان جزمتها اتكسرت و وقفت تعدلها و انت بتقول ان ظهرت فجأه..عموماً هنشوف جزمتها مكسوره و لا سليمه
ابو فيروز:طمني ي دكتور
الدكتور:الحمدلله عدينا مرحلة الخطر و هننقلها العنايه المركزه و ان شاء الله هتكون بخير اطمنو..
Flash back_
فيروز:اسلام هو انا لو مت هتعمل اي
اسلام:بعد الشر يحيوانه..صدقيني ي روز انتي اغلي من حياتي عندي انتي بنتي يبت
فيروز:هتزعل و تعيط و كدا..بس انا عمري م شوفتك بتعيط ي ايسو و لا عمرك نزلت دمعه فتفوته
اسلام:وقتها هنزل كتير ي فيروز و قفلي ع السيره دي
"رجوع للواقع "
احمد:استاذ رامي اتفضل معانا ع القسم
رامي:طب حضرتك نطمن علي الانسه و بعدين نروح
احمد:لا هنطمن ف القسم اتفضل
Flash back_
فيروز:النيل ده احلي منك والله
اسلام:بقي بتقارنيني انا بالنيل يحيوانه
فيروز:انت تطول يبني شايف منظره..يرعب
اسلام:عشان انتي هبله بتخافي من المياه
فيروز:اهو انت شبهه المياه..قربك ليا حياه و بتجري ف جسمي..و بخاف و اترعب منك لما بتزعل مني..و لما بتضحك بحس دنيتي كلها ضحكتلي..
اسلام:انتي بنتي و اختي و كل حاجه ي روز
فيروز:متيجي نتجوز
اسلام:حاضر بطلي بامبرز و تعالي نتجوز
فيروز:يوووه دول هما 5 سنين ذلتني بيهم
اسلام:مش كفايه انك صغيره لا و كمان اوزعه
فيروز:ربنا يسامحك
"رجوع للواقع "
*فات تلات ايام و هي لسه ف العنايه *
ابو فيروز:يبني ارتاح انت مش بتنام
اسلام:لسه جاي من القسم
ابو فيروز:اه كنت هناك اهل الولد عاوزين اتنازل قولتلهم بنتي تقوم بالسلامه و ابقي افكر ف محاضر و نيله
اسلام:الدكتور طمني عليها متقلقش..
ابو فيروز:خير ان شاء الله
الممرضه:بنت حضرتك فاقت و نقلناها جناح 5
ابو فيروز:اللهم لك الحمد
*طلعو ع جناحها*
ابو فيروز:حمدالله علي السلامه يبنت
اسلام:الف سلامه عليكي ي فيروز انا اسف ي حبيبتي.. فيروز:انا فين..انتو مين!
لو عايز الثالث سيب تعليق حالا