recent
روايات مكتبة حواء

رواية احفاد منصورالفصل التاسع 9 بقلم رنا احمد

رواية احفاد منصورالفصل التاسع 9 بقلم رنا احمد

 الفصل التاسع من احفاد منصور :

♥️♥️♥️🌿🌿🌿🌿🌿👏
في قسم المعادي :٠٠٠
نادر بحده:ها ي ترا فوقتي شويه من الهباب الي انتي شرباه.
سمر بندم وخوف :شويه.
نادر بحده:طبعا مهو الهانم مش شاربه قليل.
سمر بدموع وخوف:نادر هو ايه الي حصل انا حاسه اني ضايعه ومش فاهمه حاجه.
نادر بغضب:افهمك ي هانم انتي مقبوض عليكي بتجاره المخدرات.
سمر بصدمه :تجاره مخدرات هو كام سيجاره بقو تجاره.
نادر بغضب:لا ي هانم دول مش سجارتين دي كميه كبيره ومتبلغ عنها كمان.
سمر بصدمه ودموع: ايه متبلغ عنها ازي.
نادر بضيق:فيه اخباريه جتلنا ان فيه بنت بتاجر في الهيروين وتعدي من علي الطريق الرئيسي وادانا نمره العربيه بس مقالش اسمها لاسف مكنتش اعرف ان البنت دي ممكن تكون انتي ي سمر.
سمر بصدمه :معقوله يكون حازم هو الي عمل كده.
نادر بغضب:اكيد هو الزفت ده ياما كل الي حواليكي نصحوكي انك تبعدي عنه الكل كان عارف هو عايز منك ايه الاانتي كنتي مصمه انك متصدقيش واهو ظاهره حقيقته الواطي هو الي بلغ عنك وصمم يدمرك.
سمر بصدمه:ليه ده انا كنت بحبه اوي ليه عمل فيا كده ليه.
نادر بغضب:انتي غبيه اكيد حد زقه عليكي علشان يدمر عمي اسد الي كتير يتمونوا يوقعوا وللأسف انت اديتيلوا الفرصه دي بغباءك.
سمر بخوف ودموع :ي عني ايه ي حازم انا كده خلاص ضاعت وانتهيت ابوس ايدك ي نادر اتصرف اعمل اي حاجه.
نادر بعشق وحب:لااسف اول مره اقصر في شغلي واعمل حاجه ضده بس للاسف مش هقدر استحمل الي ممكن يحصلك اما الكلب الي اسمه حازم ف زي مكان عايز يدمرك انا بقا هدمره وخليه مكانك هنا قريب اوي ٠٠٠٠
*******************************************************
في فيلا صوفيا ٠٠٠٠٠
صوفيا بدلع واعجاب ل رعد:اهلا وسهلا نورتوني.
سما بضيق:اهلا وسهلا ٠
رعد بغمزه:اهلا بيكي ي قمر.
صوفيا بدلع : تعالوا معايا جوه هتشوفوا العجب وانت ي مززز هخليك تشوف العجب بنات ايه تحل من علي حبل المشنقه.
رعد بانتصار:تمام انا معاكي في اي حاجه فيها دلع.
صوفيا :ههههههه ده هتشوف دلع من كله وانت بالذات بحلوتك دي هتعمل معانا شغل جامد يلا٠
سما بحماس وهمس:تمام شكلنا خلاص وصلنا.
رعد بهمس:خليكي علي اشاره علشان اول متطلع البضاعه هنفذ.
سما بحماس :تمام ٠
******************************************************
في فيلا رشا ومراد ٠٠٠
مراد بصدمه:بتقولي ايه.
رشا بصدمه:انتي بتتكلمي جد ي ناديه.
ناديه بقوه :الي انتوا سمعتوه انا اتجوزت عمار وحامل.
مراد بغضب:وبتقوليها عادي كده بكل بجاحه.
رشا بغضب ودموع :دخلتوا من ورانا ي ناديه ضيعتي فرحتي انا وابوكي وكمان حامل.
ناديه بوجع والم شديد:كان غصبن عني ي امي ضعفت مع جوزي والراجل الوحيد الي حبيته انا اسفه.
مراد بغضب:انا هكلم عمار لازم يرجع وتتجوزه بسرعه.
ناديه:مش هيرجع ي بابا وانا كلمته وقالي مش راجع وانا اصلا مش عيزاه ولا هكمل معاه انا كل الي عيزاه اثبت البيبي الي فبطني واطلق منه مش عايزه حاجه تانيه.
رشا بدموع ووجع :انا مش مصدقه ان كل ده يحصلك واحنا منعرفش كده ي ناديه انا مكنتش بعيده عنك ليه كده ي بنتي ليه.
ناديه بدموع والم :انا اسفه ي ماما اسفه ي بابا سمحوني انا مغلطش قدام ربنا ده جوزي غلطي انا عمله كده من وراكم وغلطي الأكبر اني ارتبط بانسان زباله زي ده وارجوكم سيبولي الموضوع ده انا هتصرف.
مراد بغضب:ي عني ايه تتصرفي ملكيش اب غصبن عن عين اهله هيرجع ويتجوزك.
ناديه :بابا من فضلك انا مش عيزاه يرجع ولا يتجوزني لاني هطلق منه ارجوك ي بابا سبني انا اتصرف من فضلك...
****************************************************
في شركه الراوي :٠٠٠
في مكتب سيف ٠٠٠
سيف باستحقار:خير جايه ليه احنا في الشركه وانا ماليش مزاج دلوقتي.
مروه بخبث: انا مش جايه علشان الي فبالك انا جيه اغير الاتفاق الي بينا.
سيف بتمني:خير.
مروه:انا مش هبيع نفسي ل حد انا مش رخيصه انا اغلي من كل الي تملكه فانا عندي حل امسك ده.
سيف باستغراب:ايه ده.
مروه بخبث:ده شيك بالمبلغ هسددته من شغلي قبلته كان بها مقبلتوش اعمل الي انت عايزه أنا مخدتش منك حاجه تمام انا مش هكون غير ل راجل واحد بس جوزي سلام ي سيف بيه.
سيف بسعاده:ياااه كنت واثق ي حبيبتي ان نظرتي فيكي مش هتخيب وحياتك مهتكوني ل غيري مهما حصل ٠
*******************************************************
في امريكا :٠٠٠
في الاوتيل ٠٠٠
سما بسعاده:يااه مش قادره اصدق اننا نجحنا في المهمه وقبضنا علي الزفته دي وبكره هتترحل ل مصر والاداره كلها تعرف اننا قبضنا علي واحده من اكبر تجار المخدرات ٠
رعد بحب:الحمد لله نجحتي في ااول مهمه ليكي معايا ي سياده الرائد ٠
سما بغرور:كده كده كنت هنجح ي سياده المقدم انا سما اسد.
رعد بمكر:ماشي ي ستي ايه رايك نتعشا سواء مع بعض في الاوضه لاني هموت وانام.
سما :اوكي تمام.
بعد وقت كبيييير ٠٠٠
سما بصداع وتعب:اه هو ايه الي حصل دماغي هتتفرتك.
رعد باستفزاز:صباحيه مباركه ي عروسه.
سما بصدمه:ايه قصدك ايه هو ايه الي حصل.
رعد:ابدا حبايه صغيره من دي نمتي في خمس ثواني وانا بقا اتظبط علي الاخر اتبسط بصراحه علي الاخر.
سما بدمع مصتنع:ايه ي نهارك اسود ومنيل ده انا هوديك في ستين داهيه مبقاش انا سما اسد.
رعد بعتاب لذاته لحالتها: كان لازم اكسرك واكسر غرورك واثبتلك انك ورق ولما اعوز حاجه اخدها انا مهما كان رعد الراوي ي بنت اسد ويلا جهزي نفسك علشان هنرجع مصر ٠
سمابدمع مصتنع :هدمرمك ي رعد هدمرك وادفعك تمن الي عملته فيا غالي٠
ليرحل رعد سريعا قبل ان ينكشف امره تحت نظرات هذه الماكره الذي عشقته وعشقه اللعب معاه واستكمال خطه اسد وسليم ٠٠
*******************************************************
في فيلا الراوي :٠٠٠٠٠٠
عامر بغضب:اظن كده كل حاجه بقه قدامك واتأكدت بنفسك انهم انتقاموا منهم بنتي فين.
ربيع بخبث:لا الصراحه عداك العيب انا مراقبهم واحد واحد وعارف الي بيحصل.
عامر بغضب:رافت وماضا رنا علي ورقه جواز عرفي وبيذل ويخوف فيها رعد ردمر سما بنت اسد ووخاد منها الي ميتقدرش بمال اياد ودمر بنت سليم بالصور الي عملهالها وبيذل ويدمر فيها حتي سيف ماضا مروه علي شيك ب200الف جنيه وانت عارف حالتهم ي عني حياتها بقه علي كف عفريت وادي الورق قدامك حتي تسجيل القات بينهم ممكن بقا اعرف بنتي ومراتي فين انت خلاص اتاكدت انهم ادمروا فيه ايه تاني ٠
ربيع :بصراحه مفيش بس انا عايز فلوس مزنوق الفتره دي ي عامر.
عامر بغضب:انا مش هديك ولامليم غير لما اعرف مراتي وبنتي فين او حتي اكلمهم في التلفون اسمع صوتهم.
ربيع :حاضر هخليك تكلمهم ٠٠
*******************************************************
في احدا الفييللا الخاصه ب عامر الراوي ٠
كانوا يجتمعون ابناء الراوي (رعد ورافت وسيف واياد) ٠٠
رافت :اظن كده ابوكم اقتنع اننا اذيانهم وحققنا الي هو كان عايزه.
رعد بتنهيده حزن :صعبان عليا اوي سما والرعب الي هي عايشه فيه بسبب اني كدبت عليها واقنعاتها اانها غلطت معايا بسبب ان ابوك عايز ينتقم منهم بسبب ربيع الدميري االي كان عايش كان زمانا ولعنا فيه بجاز من كل الي عرفناه عنهم.
سيف :احنا كان لازم نعمل كده كان لازم نسمعه لآخر وكان لازم نعمل كده ونقنعه اننا بنفذ الخطه فعلا ل اننا لو كنا رفضنا كان هيجيب اي حد من ورانا يعمل كده والبنات دي كانت هتروح في داهيه واحنا مكناش هنسامح نفسنا ل كان حصلهم حاجه.
اياد باعجاب:تصدقوا انا الي سمعت حكايه ربيع الدميري وكان نفسي اشوف اسد وسليم وشاكر ومراد وكل الي عملوا الخطه العبقريه دي للقبض عليهم بجد الواحد فخور انه فيه في بلدنا ناس زي دول.
رافت باعجاب: وهما مشاء الله مخلفين بنات متربين احسن تربيه ويستاهلوا كل الخير.
رعد باعجاب:الفضل في كل ده يرجع ل عمي منصور اصل الموضوع ده كله.
رافت بجديه :المهم دلوقتي ان كل واحده تعرف الحقيقه.
سما ي رعد لازم تعرف ان محصلش بينكم اي حاجه.
وانت ي اياد الصور الي صورتها ل دعاء يتولع فيها.
وانت ي سيف تقطع الشيك الي مضيه عليه مروه.
اما انا فعرف رنا كل حاجه وان كل شي انتهى.
رعد بخوف:تفتكروا هما ممكن يسامحونا.
رافت :احنا عملنا كده علشان نحميهم مكنش قدامنا حل تاني.
سيف :لو مكناش عملنا كده كان ابوك هيجيب الي هيعمل بجد.
اياد :الغريب ان بابا ليه مصمم ينتقم منهم علشان واحد كان عامل كل المصايب دي وكان يستاهل الي حصله واكتر.
رافت :اخوه في الاول والاخر اخوه للهم ان البنات يعرفوا الحقيقه واللعبه دي تنتهي ٠٠٠٠
(طبعا ولاد الراوي كان كل ده خطه منهم ل انقاذ احفاد منصور من خطه عامر الراوي لانتقام لاخيه ربيع الدميري.......... يتتتتبع

google-playkhamsatmostaqltradent