recent
روايات مكتبة حواء

رواية احفاد منصورالفصل العاشر 10 بقلم رنا احمد

رواية احفاد منصورالفصل العاشر 10 بقلم رنا احمد

البارت العاشر من احفاد منصور :

♥️♥️🌹🌹🌹🌹😎😎😎
في شقه حازم :٠٠٠٠٠
كان يجلس حازم وهو يضع كميه من المخدر علي يده لكي يسنشقها ليقاطعه طرقات عنيفه علي الباب ليفتتح لينصدم سمر.
سمر بكره وانتقام :ايه ي زوما مش فرحان انك شوفتني.
حازم بصدمه:انتي خرجتي ازي.
سمر بمكر:خرجت منين قصدك ايه.
حازم سريعا وبدون وعي:من السجن.
سمر بصراخ:السجن اه ي واطي ي زباله كنت عايز تخلص مني ي واطي.
حازم بصراخ:ايوه كنت عايز اخلص منك وانتقم من ابوكي.
سمر بصدمه :بابا ليه عملك ايه.
حازم بكره لااسد؛ طرد ابويا من شركته ابوايا الي قاعد يخدمه سنين طرده علشان قال ايه انه سرق طب ايه المشكله مكل الناس بتسرق جات علي ابويا فضلت وراكي حلفت اني انتقم منه فيكي وانتي كنتي غبيه سلمتيني نفسك بسهوله وصممت انك تتدخلي السجن وتشوفي المر واسد باشا ينفضح ويتحسر علي بنته زي محسرني على ابويا خليتك ادمنتي واستمتعت بيكي وقت ماعوز٠
نادر بغضب :وانا هخلي ابوك ي تحسر عليك ي روح امك خدوه.
ليقوم العساكر باخذ حازم تحت غضبه وصراخه.
سمر بدموع :نادر انا مش عارفه اقولك ايه لولاك كنت ضعت واطفضحت.
نادر بوجع والم :وانتي كده مضعتيش ي سمر وضيعتي كل حاجه .
سمر برعب ودموع:نادر اوعا تسبني انا هتغير صدقني هتغير هتشوف واحده تانيه خالص بس اوعا تسبني ي نادر اوعدك اني هكفر علي كل الي عملته وهكون ليك لوحدك انا كنت غبيه لما سبه حب نضيف زيك وجريت وراء الزباله اوعا تسبني ي نادر.
نادر بوجع عاشق: مش هسيبك لاني مقدرش ابعد عنك اكيد كان نفسي اكون اول راجل في حياتك بس الي بيحب بيسامح هنتجوز وتتعالجي ونعيش حياه جميله نضيفه ٠
سمر بدموع وسعاده:اوعدك ي قلبي اني اعوضك عن كل الجراح الي سببتهالك وهكون ليك لوحدك ل جوزي وبس.
💕💕🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿♥️♥️
في مكتب هشام صادق المحامي :٠٠٠
هشام هو زميل ناديه من ايام الطفوله يعشقها كثيرا لكن للاسف هي دائما تراه اخ لها لكنه كان اكبر منها بسنتين حاول يقنعها انها تتدخل معاه كليه الحقوق لكن هي فضلت تتدخل شريعه اسلاميه ودخلت وحبه عمار واتجوزته وضاعت احلام هشام الورديه ٠٠٠٠٠٠٠
ناديه بارتباك:ازيك ي هشام.
هشام بسعاده عامره:ناديه مش ممكن المكتب نور اتفضلي اتفضلي.
ناديه :تسلم ده نورك ي اجمد محامي في مصر.
هشام :هههههه مش قوي ي عني طمنيني عنك عامله وبوجع وعمار جوزك عامل ايه ٠
ناديه بتنهيده:انا هطلق من عمار ي هشام وهووده السبب اني اجيلك ٠
هشام بسعاده لم يستطيع اخفاها:بجد والله انا طول عمري شايف انه ميستهلكيش المهم انكم لسه علي البر مجرد كتب كتاب بسيطه وسهله سبيها عليا.
ناديه باحراج :مش على البر اوي ي هشام.
هشام بترقب: قصدك ايه ي ناديه مش فاهم.
ناديه بارتباك:انا حامل ي هشام.
هشام بصدمه:ايه حامل ازي انا عارف انه كتب كتاب بس .
ناديه بقلق:فعلا لكن للأسف ضعفت معاه ومتنساش انه جوزي ي عني معملتش حاجه حرام بس هو بقا الي طلع واطي وندل والموضوع ده كشفه علي حقيقته هو مسافر السعوديه رافض انه يرجع ونعمل فرح علشان الي فبطني بيتهرب ي عني وانا جيتلك علشان تنسب الي فبطني وطلقني منه.
هشام بحزن ووعيد :اه تمام لا دي سهله انتوا كده كده مكتوب كتابكم ي عني نسب البيبي سهل جدا والطلاق كمان انا عندي شويه ثغرات هخليه يندم طول عمره لما اخليه يلف حوالين نفسه هخليه ي خسر الي وراءه والي قدامه مبقاش انا هشام صادق.
ناديه بابتسامه:كنت متأكده انك هتعمل اي حاجه علشاني مغلطش لما ووثقت فيك وجاتلك.
هشام بامل يتجدد :اطمني ي ناديه انا مستحيل اسيب اي حد ياذيكي وانا عايش علي وش الدنيا ٠
لينظروا الي بعضهم البعض نظرات توحي بان القادم سيكون افضل ٠٠٠٠٠٠
💗💗💗💐💐💐💐💐💐💐🌿🌿💐💐💗💗💐💐
في احدي الاماكن الفخمه:٠٠٠٠٠٠٠
مروه بزهق:هو انتوا جيبانا هنا تسمعونا سكاتكم ولاايه ي سيف بيه٠
سيف بارتباك:مش وقتك خالص علي فكره.
سما بمكر ودمع مصتنع:جاي ليه ي رعد باشا مش كفايه إلى عملته فيا.
دعاء بغضب مصتنع:جرا ايه ي اياد مالك ساكت ليه.
رنا :متتكلم انت ي رافت بيه.
سيف بقلق:ايوه اتكلم انت ي رافت.
رافت بغيظ:واشمعنا انا الي اتكلم مش فاهم وانتوا لسانكم كلتوا القطه ولا ايه٠
رعد بغيظ:انت الكبير ي رافت اتكلم بقا٠
رافت بارتباك:احممم فيه حاجه مهمه لازم تعرفوها احنا كل الي عملناه فيكم ده خطه احنا مش زباله ولا اندال زي مانتوا فاكرين.
سيف:اه والله ده احنا غلابه ونصعب على الكافر.
رعد بغمزه:ومفيش اطيب مننا والله ٠
اياد:ومززز والله وهندلعكم.
رافت بقلق:ارجوا انكم متكونش زعلانين مننا احنا كان غصبن عننا كان لازم نلعب عليكم اللعبه دي.
سما بغرور:قصدك انا احنا الي لعبنا عليكم ي رافت بيه مش انتوا.
رعدبصدمه:قصدك ايه.
رنا بتنهيده:اقصد ان ربيع الدميري عمكم الي عامر بيه طلب منكم انكم تنتقموا مننا علشانه عايش وهرب من السجن كمان.
مروه :بس لااسف فيه سر بينه وبين عامر بيه والدكم حاجه غاليه عليه واخده منه.
دعاء :وكان شارط انكم لازم تنتقموا مننا.
سما:وهو ده شرطه علشان يرجع الحاجه دي ل عامر بيه انكم تنفذوا الخطه الي عامر بيه اقنعكم انها انتقام ل اخوه ربيع الدميري.
رنا:لكن عامر بيه كان عادل للنهايه جه وبلغ عمي سليم وعمي اسد بكل حاجه علشان احنا نعرف وناخد احطايطنا منكم ونكمل معاكم لآخر علشان نقدر نرجع الحاجه دي ل عامر بيه من غير متتاذي.
رافت بصدمه:حاجه ايه دي الي تخلي بابا يطلب مننا كده ويتحمل تهديد ربيع الدميري.
سما:لاسف احنا مش هينفع نقولكم لان ده سر عامربيه هو الي المفروض يقولكم مش احنا.
رافت بصدمه:ي عني انتي كنتي شايفه الورقه الي مضيتي عليها.
رنا بثقه :طبعا شوفتها ولاقيتها ورقه اي كلام.
سيف بصدمه:وانتي كمان ي مروه.
مروه بثقه:طبعا انت مركب كاميرات في مكتبي فعرفت انا شالت الخاتم فين والكاميرا الاماميه صورتلي كل حاجه وشوفتك وانت بتخبي الخاتم.
رعد بصدمه :وانتي كمان ي سما.
سما بثقه:طبعا انا كنت مستنيه لما اشوف هتعمل معايا ايه كنت مراقبه كل تحركاتك لحد مروحت المطبخ وشوفتك وانت بتحط منوم في العصير كبيه العصير وعملت نفسي نايمه ل حد الصبح وانت بتقولي اني غلط معاك وكده بس بصراحه اداءك كان مبالغ فيه علي الاخرهههههههه٠
اياد بترقب:وانتي ي دعاء ٠
دعاء بابتسامه:كنت مطمنه ي إياد وكنت عارفه انك مستحيل تاذيني ٠٠
الشباب بصدمه وسعاده : اه ي ولاد الذينه كل ده يطلع منكم.
الفتيات بفخر:هههههههه طبعا ده احنا احفاد منصور ٠٠٠٠٠
♥️♥️♥️♥️♥️♥️🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹😘😘😘😘😘
في شقه محمود وشجن ٠٠٠
شجن بدلع :ايه ي حوادا خلاص هتنزل الشغل.
محمود :اعمل ايه يروحي كفايه بقا اسبوع قاعد في حضنك لازم انزل الشغل.
شجن بعشق:ياااه ي محمود انت خلتني احس اني كاني عروسه جديده.
محمود بسعاده :طب مانتي كمان حسستيني اني عريس جديد من كتر حبك واهتمامك ٠
شجن بحزن للماضي:بحاول اعوضك ي روحي مع اني عارفه مهما عملت مش كفايه.
محمود بعشق:ششششش انسي الي فات مش عايزين نفتكره كفايه انننا مع بعض.
شجن بعشق:بحبك ي محمود بحبك اوي.
محمود بحب:وانا بموت فيكي يروح محمود ٠٠
*****************************************************
في فيلا سليم وداليا وماعهم ميرفت واسد ٠٠٠٠
داليا برعب:كده ي سليم بقا كل ده مداخل بنتي في خطه زي دي وانا معرفش.
سليم :ممكن تهدي مش دعاء بس الي في الخطه دي رنا ومروه وسما كمان.
داليا بخوف:ربيع الدميري مش سهل انت اكتر واحد عارف كده.
ميرفت بخوف :وانت ازي توافق علي كده ي اسد انك تخاطر بحياه بنتنا كده.
اسد باطمئنان :ممكن تهدي البنات تحت عنينا احنا مستحيل نسمح باي خطر يحصلهم ٠٠
داليا بقلق:ي يارب استر ي يارب.
سليم :يلا احنا ي اسد علشان متتاخرش الخطه الي عملناها ل ربيع هتنتفذ اليليه.
اسد :يلا ي سليم ٠يتتتتتتتتبع ٠٠
***************************************************
ي تري ايه الخطه الي حطاها سليم واسد علشان يوقعوا ربيع🤔
سمر تستاهل انها تكون مع نادر تستاهل فرصه تانيه 🤔🤔🤔🤔
ي ترا هشام هيعمل ايه في عمار 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
هستنا رايكم ي غالين دمتم في رعايه الله وحفظه ☺️☺️☺️☺️☺️☺️☺️😏😏🙄🙄😏😏😏😏🐆🐆🐆🐆🐆🐆🐆😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙
احفاد منصور :٠٠٠
بقلمي رنا احمد :٠٠٠

google-playkhamsatmostaqltradent