recent
روايات مكتبة حواء

رواية عذاب عاشق الفصل التاسع 9 بقلم اماني المغربي

رواية عذاب عاشق الفصل التاسع 9 بقلم اماني المغربي

 بيبتسم إسلام بشر ..... محتاج مساعدك إننا نفرق بين جنات وعاصي

خلود ... اممممم وانا هستفاد إي
إسلام.... هتستفيدي امممم هتستفيدي أن عاصي يكون ليكي لوحدك ذي ما انا عاوز جنات ليا لوحدي
خلود .... فكرتك بتحاول تساعدهم عشان يرجعوا لبعض
إسلام.... مش هنكر في الاول كنت بعمل كدا عشان يرجعوا لبعض بس إي حد يقرب مت جنات لازم يقع في حبها
خلود بضيق .... انا مش عارفة البنت دي مالها ساحرة ليكوا إي حد تقرب منة يحبها
إسلام .... شكلها كدا بتعمل سحر هههههه
بتنظر له خلود بضيق .... طلع ليك حس فكاهي ي دكتور
إسلام.... طول عمري صدقيني بس دا مش موضوعنا هتساعديني
خلود ... انا قولت ليك هستفاد إي
إسلام... ما انا قولت ليكي
خلود ... مش كافي اصلا عاصي بقا بين إيدي ايو عاصي لما مثلت انها رجع لها الذاكرة عاصي بقا قريب منها و بيعمل إي حاجة ليها بس دا مش مأثر بعلاقتي بية خاصة اننا هنعمل حفل خطوبتنا من جديد بدل إلي باظ
إسلام.... طب انا لو قولت ليكي أن عاصي وجنات بيعملوا عليكي تمثلية عشان يجيبوا رجلك انتي ورجال الأعمال الي انتي شغالة معاة
خلود بغضب .... انت بتقول أي
اسلام ببرود .... تحبي تسمعي بودانك
فتح لها الفون علي فديوا
جنات ....إي الخطوة الجديدة ي عاصي انا زهقت من التمثيل اكتر من كدا
عاصي .... استحملي يومين كمان وكل حاجة هتنكشف يوم الخطوبة ونخلص من خلود ونرجع حياتنا تاني
جنات .... يارب ي عاصي يارب
خلود بتقفل الفون بغضب ..... ماشي ي عاصي بقا تضحك عليا انا مش هخليك تتهني بحبيبة القلب
بيمسك اسلام إيدها بغضب .... لو قربتي من جنات هيكون موتك علي إيدي
بتبعد إيدة بستهزاء ..... خاف علي نفسك لأنك لسا متعرفش مين انا
خرج إسلام وراها..... جنات ملهاش ذنب عاوزا تنتقمي انتقمي من عاصي
خلود ..... عاصي ههههه عاصي هخلية يدفع تمن اليوم إلي فكر فية يلعب معايا فية اااااه
اسلام .... خلود
///////////////Amany Elmaghraby
...... انتي اتجننتي بتقتلي حفيدتك
....... حياااااة إلزمي حدودك وأعرفي انتي بتكلمي مين
حياة بغضب ..... أنتي مفكرة كدا أنا هخاف مثلا
..... حياة مش هحذرك تاني
حياة.... إي هتقتليني ذي مقتلتي خلود
...... ... خلود بقت كرت محروق بالنسبة لينا والحكومة عرفتها إي عاوزاني استني لحد متلف حبل المشنقة حوالين رقبتنا
حياة .... انتي عاوز تعرفيني إن انا لو اكتشفت ذيها هحصلها
...... انتي غير ي حياة انتي نسخة مصغرة مني اما بالنسبة لخلود طول عمرها غبية كانت هتضيعنا كلنا
حياة .....وإي ضمنك أننا مش ضعنا خاصا هي وضعت عاصي في أول الطريق
....... عاصي ميعرفش غير سعد وسعد خلاص الحكومة قبضت علية وقبل ميطلع علية نهار جديد هيكون مات وبالتالي إي حاجة كانت ممكن توصلهم لينا اختفت
حياة .... بس انا لسا مش مستوعبة إزاي جالك قلب تقتليها ممكن كنتي تتخلصي من إي دليل من غير ماتموتي حفيدتك
...... أول قانون لازم تعرفية في عالمنا مفيش وجود للمشاعر وبعدين خلود متهورة ولما تفقد اعصابها مش بتسمع لحد كان لازم نتخلص منها
حياة .. بس
..... حياة الموضوع انتهي انتي دلوقتي لازم تاخدي حذرك من مروان
حياة باستغراب.... ابن المستشار
...... ايو لأني عرفت أنة يعرف عاصي ولو قرر يبحث في الموضوع ممكن يوصل ليكي
بتبتسم حياة ....لا من الناحية دي متخفيش لان عاصي ومروان عارفين بعض من زمان وعارفني كمان استحالة يشكوا فيا لو حتي واحد في المية
...... أول طريق الفشل الثقة الزايدة في النفس فلازم تاخدي حظرك ولازم تعرفي إزاي كانوا وصلوا لأي معلومة ممكن تضرنا ولا لأ
حياة.... تمام
///////// عذاب عاشق Amany
جنات بصدمة.... انا مش مصدقة إلي سمعتة ماتت
اسلام .... للأسف في غمضة عين لقيت رصاصة بتخترك قلبها ومفيش اثر للضربها
عاصي .... وانت إي لوصلك ليها
اسلام.... انت سألت وانا جاوبت قبل كدا اتقبلنا صدفة في cafe شربنا قهوة مع بعض واحنا طالعين حصل الب حصل
جنات ... خلاص بقا ي عاصي هو تحقيق المهم دلوقتي إننا خلصنا منموضوع خلود بس للأسف خسرت دنيتها وآخرتها
عاصي بيبص لاسلام بحدة .... كل واحد بياخد إلي يستحقة مهما طال الزمن
جنات ..... بس انا خايفة ليفكروا يأذونا
بيحضنها عاصي .... متخفيش محدش يقدر يقرب منك طول ما انا عايش بعدين هما مش بالغباء دا انهم يفتحوا علي نفسهم أبواب جهنم
هما حاليا بيحولوا يخفوا إي أثر ليهم لاني عرفت إنهم قبضوا علي راجل الأعمال واتقتل في نفس اليوم ودا كان كل إلي نعرفة عن الموضو ع كأنهم بيقولوا لينا الموضوع ميخصكش اطلع منها
جنات ..... واحنا بالسهولة كدا هنسيبهم يدمروا بلدنا
اسلام ..... مش في إيدينا حاجة نعملها ي جنات وبعدين دلوقتي الموضوع في إيد الأمن الوطني والمخابرات
عاصي .... اسلام معاه حق احنا كل إلي كان هيوصلنا ليهم اختفي نسيب الموضوع للمختصين لأننا مش قدهم وانا بصراحة مقدرش اخسرك
باليل
عاصي .... اخير أخيرا خلصنا مالي إسمها خلود برغم طريقة موتها بس الحمد الله
جنات..... صح هم وإنزاح بقولك ي عاصي
عاصي .... إي روح عاصي
بتبتسم جنات ..... بمناسبة اننا طلعنا من الموضوع دا بسلامة فأن عملة ليك مفاجأة
عاصي ... مع إن المفروض أنا إلي أحضر ليكي بس مش مشكلة انا كمان مجهز ليكي مفاجاءة وعارف انها هتخليكي طايرة من السعادة
جنات بإبتسامة شر ..... وأنا واثقة إني مفاجأتي هتصدمك
عاصي .... هاتصدمني
جنات ... هههههه ايو من كتر حلاوتها هستناك بكرا في المكان .... الساعة ... مش تتأخر
عاصي ... مش هتاخر
بيتوجة عاصي للمكان في المعاد المحدد المكان عبارة cafe في الهواء الطلق تفاجاء بوجود ناس كتير وصوت الأغاني بيعم المكان بيبتسم عاصي علي مجنونتة إلي هتفاجاءة وشكلها ناوية تخطبة هي بس اسف يجناتي انا مش هتفاجاء لاني حفظك بيدخل بسرعة وسط الناس وبيحط إيدة علي جيبة كأنة بيقول للخاتم واخير هتروح لصاحبتك
بس فجاءة لما قرب إبتسامتة بداءت تختفي اول ماوصل لجنات إلي كانت ماسكة إيد اسلام وفرحانة قرب منها عاصي اكتر
جنات بتسيب إيد اسلام وتبتسم لعاصي .... إي رائيك في مفاجأتي خطوبتي انا وإسلام النهاردا
عاصي من كتر الصدمة مش عارف يرد هو حس بصوت قلبة إلي انكسر مليون حتة
عاصي بصدمة ..... جنات بطلي هزار عشان الهزار دا سخيف
بيقرب اسلام منها وبيحاوط كتفها..... هي المواضيع دي فيها هزار بردوا ي عاصي انت مش شايف الكل بيهني وبيبارك لينا ولا ي
عاصي ما كنش مركز مع ولا كلمة كان بيقولها كان كل تركيزة علي إيدة إلي محطوطة علي كتف جنات
وإلي وجعة اكتر أن جنات ماكنتش حزينة بالعكس مسكت إيدة وفرحانة
كل إلي قدر يقولة... الف مبروك
هو ماعرفش إزاي خرج وإزاي وصل للعربية بتاعتة ركب العربية وساق بسرعة البرق دا كلة وهو لسا ما ستوعبش إي حاجة ولا حاسس بأي حاجة الحاجة الوحيدة إلي بتأكد له أنة عايش نفسة السريع إلي بيأخدة بصعوبة
وصل لمكان شبة مقطوع وقف العربية ونزل يأخد نفسة لانة تقريبا بيروح منة حاسس بخنقة حاسس بوجع في قلبة بيزيد بس دموعة محبوسة مش راضية تنزل جربت إحساس الوجع وتكسير القلب من شخص كان قاعد يوهم وينسج الأحلام معاك عن مستقبلكوا سوا وفجاءة يطعنك في قلبك وانت عاجز مش قادر تبعدة جربت إحساس إن قلبك ينجر بسكين تيلمة أن قلبك يبكي بدل الدموع دم وعيونك حجر مش راضية تنزل دمعة واحدا أحساس إن الاكسجين بيقل وانت مش عارف تتنفس أن روحك بتنسحب
كل المشاعر والأحاسيس اتجمعوا في عاصي في نفس اللحظة
عاصي .... ليييييييييييييييييي ووقع علي الارض لي بداءت الدموع تنزل كشلال
وآه من دموع رجل نزلت كشلال علي حبيبة خادعة رجلا ذو كبرياء انجرحت كرامتة من فتاه عشقها حتي الجنون اه من دموع الرجال عندما تنزل بسبب فتاة
الالم إلي حسة عاصي في الوقت دا صعب يتوصف هو بايتحس بيتحس بس دي فرحة انكسرت ذي ليلية العريس إلي بيموت يوم فرحوا واتحول الفرح لجنازة فرحة اهل مستنين ابنهم يوصل بعد غياب ويرجع لهم محمول علي نقالة
هو دا كان احساس عاصي
عاصي بعد مصرخ و عيط سند رأسة علي العربية بيبص للفراغ كأن روحة راحت حتي النفس بقا قليل غمض عيونة وشاف فرحت عيونة إلي انكسرت لما شاف جنات تقولة رائيك في مفاجأتي خطوبتي انا وإسلام النهاردا مفاجاءة صح ومنظر إسلام وهو حاطط إيدة عليها وفرحتها دا كلة مش قادر يستحملة إزاي جالها قلب تكسر قلبة كدا ذ
استوووووووووب

google-playkhamsatmostaqltradent