recent
روايات مكتبة حواء

رواية عذاب عاشق الفصل العاشر 10 بقلم اماني المغربي

رواية عذاب عاشق الفصل العاشر 10 بقلم اماني المغربي

 (((روايه عذاب عاشق)) 10 بقلم أماني المغربي

بسم الله الرحمن الرحيم
جنات ببكاء....... انا خايفة علية قوي ي إسلام اسبوع اسبوع ومش عارفين عنه حاجة
إسلام..... هيكون بخير ي جنات عاصي مش اهبل للدرجة أنه يفكر ينهي حياتة عشان حد
جنات ..... يارتني معملت كدا كان فين دماغي يوم مفكرت اجرحة بالطريقة دي
اسلام ....ماخلاص بقا ي جنات
جنات ... في اي ي إسلام
اسلام .... مفيش سلام دلوقتي لاني عندي حالة
رمت الفون وفضلت تبكي علي إلي عملتة وعمالة تأنب نفسها يارتني معملت كدا لو الزمن يرجع وأسمحة لو ولو لو رجع هترمي في حضنة و طلب السماح ونرجع ذي ما كنا بتحضن نفسها لي لو فعل ماضي والندم مبقاش ينفع فكر مليون مرة قبل متأذي شخص بيحبك لان الندم بعد كدا بيكون سم بطيئ بيأكل فيك لحد ما تموت
شعور وحش أنك تندم علي حاجة متقدرش بعد كدا ترجع تصلحها لانها بقت في الماضي
ذي الإجابة الصح إلي بتغيرها للغلط وانت مبسوط ولما تعرف أنك كنت في الاول عملها صح يويلك من ذالك الشعور
وسط أحزانها سمعت صوت عاصي فطلعت تجري
ام عاصي .... بقا كدا ي عاصي اسبوع منعرفش عنك إي خبر
بيبوس عاصي رأس امة .... معلش ي ماما كان عندي شغل مستعجل عشان كدا سافرت
ام عاصي ..... شغل إي دا إلي مش مخليك تعرف ترن رنة تطمني عليك هنت عليك ي عاصي للدرجادي انا مش هماك
سماح .... خلاص بقا ي تهاني المهم أنة رجع لينا بخير وسلامة
جنات بضعف.... عاصي
بينظر إلي الصوت وبتلتقي العيون بيعتبوا بعض بيها
عاصي بيقولها... هنت عليكي
جنات .... غصب عني
عاصي ... للدرجادي قلبك قاسي
جنات .... انت إلي جرحتني الاول حبيت اوصلك احساسي لما شفتك مع واحدة غيري
عاصي .... انا قولت ليكي اسبابي
جنات .... حتي لو انت جرحتني كنت هموت بسبب أنك خبيت عليا فيها إي لو قولت ليا
ام عاصي .... في إي ي ولاد هتفضلوا بصين لبعض كدا كتير
عاصي بيبتسم غصب .... معلش ي أمي اصلي مش مصدق أن بنوتي الحلوة كبرت وخلاص هنتجوز
سماح وتهاني .... تتجوز
بتتقدم جنات منة .... عاصي انا
بيحاوط عاصي كتفها ..... متخفيش انا مش زعلان لأنك خبيتي عليا بس إلي زعلني إني كان نفسي انا إلي أجهز ليكي كل حاجة بإيدي بس خلاص ملحوقة في الفرح
جنات بتبص له بحزن .... عاصي ارجوك اسمعني
عاصي بجمود ....مفيش حاجة عشان اسمعها انا سعيد جدا ليكي غير إن اسلام راجل شهم وبيحبك وهيحافظ عليكي
بينعقش شعرها..... اسيبكوا انا بقا عشان جاي من سفر وتعبان
تهاني و سماح ..... إي إلي بيحصل هنا خطوبة وجواز إي
جنات .... هقول ليكوا
/////////////////Amany Elmaghraby
بيدخل عاصي أوضتة وبيكسر كل إلي بيقبلة ..... أنتي إلي اخترتي يبقا تستاهلي كل إلي هيجري ليكي وحياتك عندي لكرهك في اليوم إلي عرفتي فية حد اسمة عاصي انا بكرررررهك بكرهههك ي جنات بيضعف صوتة بكرهك ودموعة بتنزل بكرهك وقعد جنب السرير وعيط
بيتذكر عاصي الأيام إلي فاتت قضاها إزاي
بعد مفاق افتكر إي إلي حصل معاة كانت اسواء ليلة في حياتة
سند رأسة للعربية ... ياااارب
فجاءة افتكر دعوة حد دعاها علية .... حسب الله ونعم الوكيل فيك ي شيخ يارب مترتاح في حياتك وتفضل تتعذب طول عمرك
انتفض من مكانة
عاصي .... الو ي هشام معلش صحيتك من نومك ... عاوز اعرف كل المعلومات عن ...... واقدر ألقية فين .... تمام هستني منك اتصال
ركب العربية وبيتذكر
فلاش باك
جنات ..... عاصي انا خايفة
عاصي بحب.... ما تخفيش ي حبيبتي انا معاكي بس ما تقوليش غير إلي قولتة ليكي
...... انسة جنات اهل المدعوة شروق عبد الرحمن بيتهموكي انك اتعرضتي ليها و هي حاليا بين الحياة والموت حصل الكلام دا
جنات .... حصل ي فندي
..... ممكن اعرف السبب
جنات .... حضرتك هي اتهمتني بشرفي ومعاها ليا فديوهات كانت بتهددني بيها انها هتنشرها علي المواقع....
..... فيديوهات زي إي
بتسكت جنات وبتبص علي عاصي
عاصي .... فيديوهات ذي دي
فتح عاصي تليفونة علي الفديوهات
الفديوهات كانت عبارة صور لجنات مع شباب
عاصي .... الفديوهات دي كانت علي فون الانسة شروق وزي ما حضرتك شفت موكلتلي كانت بتحاول تدافع عن شرفها وانها كانت
........ تمام ي استاذ عاصي احنا هنتأكد من كلامك إذا كانت الفديوهات دي كانت موجودة علي تليفون الضحية
بعد يومين
عاصي.... ازيك ي استاذ عبد الرحمن
عبد الرحمن ..... انت إي إلي جابك إلي بينا دلوقتي المحاكم
عاصي ببرود...... انا جاي اعمل معاك عرض هيكون مناسب للطرفين
عبد الرحمن...... متشكرين ي سيدي خالي عروض لنفسك لان انا مش هتنازل عن القضية
عاصي .... ههههههه شكل محامي حضرتك مش قال ليك علي الجديد
عبدر الرحمن..... انت قصدك إي
عاصي بحدة .... قصدي حضرتك بما أن المحكمة هتثبت أن بنت حضرتك كانت بتنتهك عرض موكلتي فأنا هرفع قضية عليها وبنت حضرتك ذي ما انا شايف مش حمل محاكم وبهدلة وهي في الحالة دي
عبد الرحمن..... انت عاوز توصل لأي
عاصي ..... هتتنازل عن القضية بتاعة جنات انا كمان هتغاضي عن القضية إلي هرفعها ضد بنت حضرتك
عبد الرحمن بقهر.... حسب الله ونعم الوكيل حسب الله ونعم الوكيل
جنات بفرحة ..... انا مش مصدقة انك طلعتني بالسهولة دي
بيحوطها عاصي وبيلبس النظارة بغرور..... انا مش أي حد ي بنتي انا الفوكس
جنات ... هههههه طب ي عم الفوكس عملتها إزاي خاصة إن مكنش معاها فديوهات لي
عاصي... الموضوع سهل انا فبركت ليكي صور عملت فديو حبة دلع علي حب علي صاحبتها نقلت ليا الصور للموبيل شروق ولما خدوا الموبيل لقوا الفديوهات والباقي انت عارفة
ام شروق ..... حسب الله ونعم الوكيل فيك ي شيخ يارب مترتاح في حياتك وتفضل تتعذب طول عمرك
باك
........ اقدر اساعدك ي يبة
عاصي ..... ممكن اقابل الحج عبد الرحمن
...... الاستاذ عبد الرحمن تعيش في انت
عاصي ..... طب مراتة أقدر ألقيها فين
..... ست أسماء جوا ثواني هديها خبر بس اقول ليها مين
عاصي ....عاصي النمس
ام شروق .... ادخل ي بني اتفضل
عاصي .... احم حضرتك فكراني
ام شروق .... ايو ي بني وبصراحة الحمد الله انك شفتك قبل ما أقابل وجة كريم
بتاخد نفس عميق ودموعها بداءت تنزل
عاصي ... حضرتك بتبكي
ام شروق بتزيد في البكاء
عاصي ..... طب اهدي اهدي انا والله كنت جاي اعتذر علي إلي عملتة زمان وياريت حضرتك تقبلي اعتذاري وتسامحيني
ام شروق .....تعتذر انا إلي عاوز اعتذر لك انت وجنات انا غلطت في حقوكوا انا وبنتي لما قولنا علي جنات وامها كلام وحش وهتكنا في عروض الناس ربنا انتقم مننا بنتي جابت العار لينا وخربت بعد ما سواءت سمعتنا في كل ما كان وابوها مات بحسرتة وانا ذي ما انت شايف اتشليت ومش بقيت قادرة اخدم نفسي
ربنا يمهل ولا يهمل ربنا جاب ليكوا حقكوا
عاصي .... جنات خدت حقها وزيادة لما تعرضت لبنت حضرتك وخلتها بين الحياة والموت وانا عارف إني يوميها كنت ظالم ومش همني غير جنات وبس عشان كدا طالب السماح عشان ربنا يريح قلبي لان بسبب دعوتك وانا قلبي عمرة مرتاح
ام شروق .... مسمحاك ي بني كما تدين تدان انت غلطت واحنا كمان غلطنا ربما يريح قلبك ويرزقك ببنت الحلال إلي تريح قلبك
عاصي ... يارب يارب
باك
بتفتح جنان الباب .... إسلام أنت جاي تعمل إي هنا
قبل ما إسلام ما يرد عاصي ظهر من خلفة
عاصي .... في حد يقول لخطيبة جاي تعمل إي
يبعدها من الباب كبيرتي وهتتجوزي اهو وهتفضلي هبلة أدخل ي إسلام
جنات بتبص الإسلام عشان تعرف حاجة
رفع ليها كتفة بأنة زية زيها
عاصي .... هتفضلوا واقفين كدا يالي أدخلوا
إسلام وجنات بيبصوا لبعض وبعدين يدخلوا وهما مش فاهمين حاجة
عاصي ..... انا عارف انتوا مستغربين إني جمعتكوا لي دلوقتي بصراحة كدا انا عاوز احدد معاد جوازكوا قبل مسافر
بتقف جنات فجاءة وتصرخ.... انت بتقول إي
عاصي بيبص ليها بتحدي وو
استووووووب

google-playkhamsatmostaqltradent