recent
روايات مكتبة حواء

رواية جاهلة (حسام وقمر ) الفصل السابع 7 بقلم زوزة

رواية جاهلة (حسام وقمر ) الفصل السابع 7 بقلم زوزة

 -نظرت له بصدمه وقالت بصراااااخ عددددددي الحق .

:التفت بسرعه خلفه وجد الرجل الذي ضربه يمسك سكينه واتي لكي يضربه بها في بطنها ولكنه مسك السكين بيده جامد إلي أن جرحت يده ثم مسكت الرجل وضربه واتي مصطفي وضربه ايضا ثم بلغت شمس الشرطه وأتيت واخذوهم الي القسم .
-بدموع عدي ايدك بتنزف جامد .
:اهدي بس ومتعيطيش انا كويس وده جرح بسيط اهدي .
•لا يا استاذ عدي ده مش جرح بسيط لازم تروح المستشفي يتخيط .
:انا كويس يا شمس متقلقيش .
-بدموع هتروح المستشفي يعني هتروح المستشفي .
:بت انتي متعيطيش اله وبعدين يعني يوم ما اسمع اسمي منك اتعور الله يسامحك يا قمر يا بنت ام قمر .
- بضحكه وسط دموعها انا مقولتش غير مستر .
: بت متعصبنيش انا مش قادر .
- بحزن ايدك وجعاك صح .
: متخفيش ولله كويس وهروح المستشفى اخيطها عشانك علي اني مبحبش المستشفيات بس يلا معلش .
=الف سلامه عليك انا اسف انت اتاذيت بسببي .
:الله يسلمك انت حضرتك كويس .
=لا دي شويه كدمات بسيطه .
-مستر عدي مستر مصطفي حضرتكم انتم الاتنين محتاجين تروحوا المستشفي .
=لا انا كويس مفيش حاجه ثم نظر إلي شمس وقال شمس انتي كويسه .
•انا بخير شكرا يا استاذ مصطفي بس حضرتك لازم تروح المستشفي نطمن علي حضرتك .
=انا كويس متخفيش المهم تعالي يلا اوصلك وانتي يا قمر تعالي يلا ومفيش درس انهارده .
- حاضر يا مستر .
:خدي يابت انتي راحه فين .
-هروح مع شمس ومستر مصطفي .
:مستر مين ياختي خليكي هنا انا هروحك .
-انت تعبان ولازم تروح المستشفى ومش هتعرف تسوق بايدك.
: ملكيش دعوه انتي ياختي خليكي هنا ثم نظر إلي شمس ومصطفي وقال معلش يا جماعه انا هروحها عشان هي امانه معايا ولازم اسلمها لاونكل خالد تعالي يا شمس معانا وبلاش نعطل استاذ مصطفى .
•حاضر .
= طيب عن اذنكم انا هروح ثم نظر لشمس وقال بلاش تقفي في الشارع لوحدك تاني يا شمس .
•حاضر وشكرا لحضرتك .
=ده واجبي عن اذنكم ثم تركهم وذهب .
: مين ده بقا يا استاذه قمر .
-ها ده مستر مصطفي .
:وهو يديه في وسطه مستر مصطفي مين ياختي .
-وهي تخبط يدها علي جبهتها وتقول بضحك اوبس ايه ده انا مقولتلكش .
:لا مقولتيش ياختي .
-ها أبدا ده مستر مصطفي بيديني درس في البيت بجانب المدرسه وكده يعني .
: لا ولله ياختي .
-ببراءه اه ولله .
: طيب امشي ياختي دك قرف في حلاوتك دي ثم نظر إلي شمس وقال يلا يا شمس .
•معلش يا استاذ عدي انا هروح مع صاحبتي هي جات اهي وشاورت لها وقالت عن اذنكم ثم تركتهم وذهبت الي صديقتها .
:نظر إلي قمر وقال يلا يا آخرة صبري قدامي.
- بضحك حاضر يا مستر .
: بت متعصبنيش اله .
بقلم زوزه
-بضحك حاضر حاضر طيب هنروح الاول المستشفي نخيط ايدك .
: مش عايز اخيطها يا قمر مبحبش الحقن ولا المستشفيات .
-بابتسامه هادئه عشان خاطري يا عدي .
: عدي بابتسامه بلهاء عدي عشان خطرك يعمل اي حاجه يلا آخرة صبري .
في مصر .
' بتتجاهلني ليه يا حسام .
بقلم زوزه
_ابدا مفيش يا استاذه ميار .
' ايه استاذه دي اسمي ميار وبس يا حسام .
_معلش يا استاذه ميار انا مرتاح كده .
' بجد يا حسام انا معجبه بيك وسوء الفهم اللي حصل بيني وبين ولدتك ده كان غصب عني كنت متعصبه وممكن اعتذرلها عادي .
_ مفيش حاجه يا استاذه ميار وانا بتعامل معاكي عادي .
' طيب عشان خطري خلينا صحاب حتي وقولي ميار بلاش استاذه دي .
_ماشي يا ميار .
' طيب ايه صحاب بقا والا ايه .
_صحاب أن شاء الله .
بقلم زوزه
' ايوه اشطا بقا صحيح انت كنت اخد اجازه ليه الاسبوع اللي فات .
_ابدا مفيش كنت مسافر بس.
' خير مسافر ليه .
_ كنت مسافر لبنان لبنت خالي .
' بنت خالك دي اللي حكيتلي عنها اللي مبتعرفش تقرا ولا تكتب ثم كملت بضحكه استهزاء طيب دي سافرت ازاي ده حتي اسمها مبتعرفش تكتبه هههههه.
_ بعصبية ميار مسمحلكيش دي بنت خالي .
' في ايه يا حسام عادي يعني بهزر وبعدين انت كنت بتقول عليها انها جاهله .
_ انا اقول لكن انتي لا وياريت بلاش تجيبي سيرتها لأنها مستقبلا أن شاء الله هتكوني مراتي .
' ايه مراتك ازاي يعني بقا انت دكتور حسام يتجوز واحده زي دي يااااييي يع زوقك بقا بلدي اووي يا حسام .
_انا حر واه عايزها تكون شريكتي وراضي بكل العيوب اللي فيها ومحدش ليه دعوه ب ده .
' اووف استايلك بقا بلدي اووي طيب اوعي طلابك يعرفوا انك هتتجوزه واحده مبتعرفش تكتب اسمها ده انتي هتبقي مهزله الجامعه.
_ ميهمنيش راي حد فيها حتي انتي .
' اوووف الكلام بقا معاك صعب اوووي اشبع بيها يا حسام ياايي واحده جاهله وتركته وغادرت .
بقلم زوزه
_جلس علي مكتبه وقال يااارب انا اللي خليت واحده زي دي تعرف أن قمر كده وختي لو اتجوزتها هتعيريها ياريت تسامحيني يا قمر ياااارب خلي قلبها يحن عليا ياااارب .
في لبنان بعد شهر .
-عدي عدي .
:عايزه ايه يا آخرة صبري .
-المفروض اني اختك وصاحبتك وكده صح .
: ايوه يا ختي قولي .
- ايه رايك ااختارلك عروسه .
بقلم زوزه
: تعملي ايه يا اختي.
-اختارلك عروسه يا ديدو .
: يا ايه ياختي .
-يا ديدو .
: هو عشان ديدو دي فاعملي اللي انتي عايزاه .
- خلاص هختارلك عروسه عشان البس سواريه .
: اممممم عايزه تجوزيني عشان تلبسي سواريه .
- اكييييد .
: امشي يا بت من وشي مش عايز اتجوز دلوقتي انا لسه بكون نفسي .
- بضحك بتكون نفسك فين ما انت عندك عربيه وعندك بيت ومعاك فلوس .
بقلم زوزه
: الله اكبر بت انتي بتقري عليا .
- انا ابدا محصلش وبعدين هقر عليك ياخويا هو انت حلو زي .
: ياختي فين الحلاوه دي ده انتي موكوسه تعالي شوفي بنات بلدنا .
- بضحك بقا يا استاذ يا لبناني انت تقولي موكوسه انت متنفعش لبناني خااااالص .
: بضحك ماهو امي علمتني انا وبابا نكلم مصري اكتر من لبناني .
- اممممم عايزه اشوف مامتك يا عدي .
: حاضر يا ستي يوم عيد ميلادك هجيبها معايا .
- بزعل بس انا مش هعمل عيد ميلاد .
بقلم زوزه .
: ليه يا آخرة صبري .
- مش عايزه اعمل عيد ميلاد من غير بابا وماما انت متعرفش هما وحشوني قد ايه .
: ادعيلهم ديما وهما في مكان احسن مننا .
- حاضر .
بعد شهر .
- علي فكره انت اخرتني معاك في المول انا مالي ومالك لبسك يا عم .
: مش انتي بقيتي اختي خلاص .
- عارفه بس عمو خالد اكيد هيزعل .
: مي هيزعل لاني مستاذن منه وبعدين هو بيامن عليكي طول ما انا معاكي متخفيش .
بقلم زوزه
- حاضر يلا وصلت عايز حاجه .
: استني انا نازل معاكي .
- نازل معايا ليه بقا .
: نازل لاونكل خالد عايز اتكلم معاه في حاجه .
- ماشي يلا .
: يلا يا اختي .
- ديدو انت مش ناسي حاجه انهارده .
: ابدا هو فيه حاجه انهارده .
- بزعل لا مفيش ثم ضربت جرس المنزل وفتح الباب ودخلت ولكن وجدت البيت مظلم فقالت بخوف ها هو في عفاريت والا ايه فين النور .
•مفااااااااااجااااااه واتي النور وكانوا عاملين حفله علي الضيق بمناسبه عيد ميلاد قمر فكان يوجد خالتها وزوج خالتها وشمس ومصطفى و والد ووالدة عدي .
بقلم زوزه.
: بابتسامه كل سنه وانتي طيبه يا قمري هو انا معقول انسي اليوم اللي قمري ايجت فيه علي الدنيا .
•وهي تحضنها كل سنه وانتي طيبه يا قمر وعقبال مليووون سنه .
°كل سنه وانتي طيبه يا حبيبه خالتك .
" كل سنه وانتي طيبه يا قمر .
^ كل سنه وانتي طيبه يا بنتي انا والده عدي .
× كل سنه وانتي طيبه يا بنتي انا والد عدي .
= كل سنه وانتي طيبه يا قمر .
- بحب بفرحه وانتوا طيبين كلكوا ومعايا يااارب انا مش عارفه اقول ايه .
: مش عايزك تقولي حاجه اهم حاجه فرحة عنيكي دي يا قمري .
- شكرا يا عدي .
:. مفيش شكرا بين الاخوات يلا عشان نطفي الشمع .
- حاضر .
: اخذها عدي يطعمها بيده في فمها من الجاتوه ويضحكوا وبهدلوا بعضهم جميعا حتي شمس ومصطفي .
_دخل بسرعه وقال بعصبيه ايه ده ....

google-playkhamsatmostaqltradent